Hatsan Torpedo 150th god eller dårlig ?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Danielsmt
Newbie
Newbie
Indlæg: 24
Tilmeldt: 4. jan 2010, 22:02
Interesser: Luftvåben,effekter m.m fra ww2
Geografisk sted: sydsjælland

Hatsan Torpedo 150th god eller dårlig ?

Indlæg af Danielsmt » 2. okt 2010, 17:34

Hej
jeg står og skal købe et luft gevær og har kigget meget på et Hatsan Torpedo 150th.
jeg har læst meget om det, og må sige at jeg er blevet snot forvirret.
nogen siger at det er det værste l**t man købe og andre siger det er rigtig godt, så nu vil jeg høre jeres mening ?
det skal primært bruges til målskydning, og skal være 4,5mm.
jeg er ny herinde bare så i ved det :smile:
på forhånd tak for hjælpen

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14347
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1745 times
Been thanked: 1272 times
Kontakt:

Re: Hatsan Torpedo 150th god eller dårlig ?

Indlæg af Lycon » 2. okt 2010, 18:33

Danielsmt skrev:nogen siger at det er det værste l**t man købe og andre siger det er rigtig godt, så nu vil jeg høre jeres mening ?
Ovenstående sætning er helt korrekt.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
AirPellet
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 893
Tilmeldt: 13. jul 2010, 19:24
Interesser: Jagt, luftvåben
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 104 times
Been thanked: 32 times

Re: Hatsan Torpedo 150th god eller dårlig ?

Indlæg af AirPellet » 2. okt 2010, 18:46

Positivt: ... Det skyder hårdt... og det er vist også det!

Negativt: At skyde med det er som at skyde med en elefantbøsse.... Den er tung, uhandy, upræcis (den jeg har prøvet), dårlig finish, dårlig betjning... Det er virkelig ikke noget rart gevær!

Køb du hellere et HW eller Diana fra Tyskland, der kan man få dem til en helt fornuftig pris- Jeg har købt et Gamo CFX som jeg syntes skyder rigtig godt for pengene, men havde jeg vist jeg ved i dag, havde jeg nok købt et HW 97 i Tyskland for en lille ekstra udgift i forhold til hvad et Gamo eller Hatsan koster her hjemme... :-)

http://www.sportwaffen-schneider.de/pro ... 81f947a533
:tmg:
klagt nicht - kämpft

Brugeravatar
Stiggiboy
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 72
Tilmeldt: 18. nov 2009, 08:21
Interesser: Diana luftgeværer
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Hatsan Torpedo 150th god eller dårlig ?

Indlæg af Stiggiboy » 2. okt 2010, 19:55

Hej Danielsmt

Velkommen til, det er altid godt med nye på forummet. Med hensyn til dit våbenvalg skal du finde en butik eller måske flere så du kan prøve at have geværene i hånden. Hvis du ikke lige ved hvor du skal tage hen og kikke og ikke har mulighed for det, så check de tyske forhandlere, de har sagerne og hvis du stadig er i tvivl så sats lidt mere kapital og køb et af de nævnte mærker fra Tyskland, gerne fra en tysk forhandler da det gør geværet noget billigere. Den forhandler AirPellet nævner har jeg selv brugt, og de er hurtige til at levere. Ellers endnu en gang velkommen, vi ser frem til at høre mere om dit våbenvalg.

Stig!
Når du trækker dit sværd, så tænk ikke på, hvem du skal slå ihjel. Tænk på, hvem du skal skåne.

Arn Magnusson

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21723
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 467 times
Been thanked: 2372 times

Re: Hatsan Torpedo 150th god eller dårlig ?

Indlæg af Refraktorius » 2. okt 2010, 21:39

:welcome:

Hatsan'en appellerer til "den meget unge* luftskytte" der er ude efter noget der "skyder vildt sygt hårdt".
(Jeg tror alle vi har været der på et eller andet tidspunkt :razz: )

Når man bliver lidt ældre, så kommer trangen til både at ramme og til at have våben der med stor sandsynlighed vil gå i arv til ens børn, og stadig levere varen uden anden brok, end at det måske gerne vil have en ny fjeder eller pakning om 15-20 år.

Du skal starte med at overveje hvad geværet skal bruges til.
Er det til jagt, plinking, lang- eller kortdistance, fast eller varierende afstand?




*Ung skal ikke her ses som alder i år, men derimod blot som et mål for erfaring/modenhed.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Hatsan Torpedo 150th god eller dårlig ?

Indlæg af Sort » 2. okt 2010, 22:24

Jeg synes det er lige korfattet nok at kalde den for noget uden yderligere begrundelse.

Jeg har haft et par af dem i hænderne og ja som påpeget, finishen er dårlig. Eller i hvertfald ikke i overensstemmelse med prisen, ligefrem ussel er den vel ikke.
Dem jeg har haft fat i har skudt hhv 1000 og måske 5000 skud.
Fælles for dem var at de havde raslet skruer og optik i smadder. At de larmede fuldstændigt vanvittigt, at de var tunge og alligevel sprællede som friskfangede fisk når man skød med dem.

Dem jeg har skudt med var .22 men tendensen er bestemt ikke mindre i en mindre kaliber. Tvært imod.

Hatsan 150 og i øvrigt 125. Beviser det de lover, nemligt at en fjederbøsse kan yde i omegnen af 300m/s med de rette hagl. Hvor haglene blir leveret eller hvor samlet de kommer frem. Er tydeligvis ligegyldigt.

Jeg tror sådanset godt man kan bygge en 150 th om til at skyde anstændigt. Punkt et er nok at vælge en .22 derefter save ca 4 vindinger af fjederen (som naturligvis skal være lige eller byttes til en der er det) og lette stemplet 20-30 gram (ca gæt udfra hvor meget den hamrer stemplet imod kammerforvæggen originalt)

Når den så begynder at lyde fornuftigt og som bivirkning skyder de der 230-240 m/s med 16 grains hagl. Kan pibens kvalitet så vurderes (tror egentligt ikke det er så galt).

Hatsan 150 er hvad jeg vil kalde en raslebøsse. I øvrigt er den helt uforholdsmæssigt dyr i danmark. Set udfra hvad meget lidt ekstra kan købe af luftvåben i tyskland.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
AirPellet
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 893
Tilmeldt: 13. jul 2010, 19:24
Interesser: Jagt, luftvåben
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 104 times
Been thanked: 32 times

Re: Hatsan Torpedo 150th god eller dårlig ?

Indlæg af AirPellet » 3. okt 2010, 09:56

Sort skrev:Jeg synes det er lige korfattet nok at kalde den for noget uden yderligere begrundelse.

Jeg har haft et par af dem i hænderne og ja som påpeget, finishen er dårlig. Eller i hvertfald ikke i overensstemmelse med prisen, ligefrem ussel er den vel ikke.
Dem jeg har haft fat i har skudt hhv 1000 og måske 5000 skud.
Fælles for dem var at de havde raslet skruer og optik i smadder. At de larmede fuldstændigt vanvittigt, at de var tunge og alligevel sprællede som friskfangede fisk når man skød med dem.

Dem jeg har skudt med var .22 men tendensen er bestemt ikke mindre i en mindre kaliber. Tvært imod.

Hatsan 150 og i øvrigt 125. Beviser det de lover, nemligt at en fjederbøsse kan yde i omegnen af 300m/s med de rette hagl. Hvor haglene blir leveret eller hvor samlet de kommer frem. Er tydeligvis ligegyldigt.

Jeg tror sådanset godt man kan bygge en 150 th om til at skyde anstændigt. Punkt et er nok at vælge en .22 derefter save ca 4 vindinger af fjederen (som naturligvis skal være lige eller byttes til en der er det) og lette stemplet 20-30 gram (ca gæt udfra hvor meget den hamrer stemplet imod kammerforvæggen originalt)

Når den så begynder at lyde fornuftigt og som bivirkning skyder de der 230-240 m/s med 16 grains hagl. Kan pibens kvalitet så vurderes (tror egentligt ikke det er så galt).

Hatsan 150 er hvad jeg vil kalde en raslebøsse. I øvrigt er den helt uforholdsmæssigt dyr i danmark. Set udfra hvad meget lidt ekstra kan købe af luftvåben i tyskland.

Jeg kan kun være enig i dine betragtninger, som også ligger langt op af mine egne, omend jeg så kun har prøvet en af disse bøsser. Jeg vil så ikke anbefale at lave den operation med at afkorte fjederen og stemplet. Man kan sagtens købe et gevær der har meget mere kvalitet med samme ydelse som et Hatsan med afkortet fjeder og det til en konkurence dygtigt pris, når man tager i betragtning at der skal bruges krudt på fjeder og stempel på Hatsan'en...

Husk desuden at købe en eksport fjeder, hvis du køber et gevær i Tyskland, da de ikke er monteret med en fuldtydende fjeder der nede fra standard. (FAC) tror jeg nok det hedder
klagt nicht - kämpft

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Hatsan Torpedo 150th god eller dårlig ?

Indlæg af Sort » 3. okt 2010, 12:37

Jeg skrev så ikke mine ændrings forslag udfra en forventning om at nogen faktisk ville gide at udføre dem. Snarere for at pege på hvad jeg mener våbnet fejler.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Danielsmt
Newbie
Newbie
Indlæg: 24
Tilmeldt: 4. jan 2010, 22:02
Interesser: Luftvåben,effekter m.m fra ww2
Geografisk sted: sydsjælland

Re: Hatsan Torpedo 150th god eller dårlig ?

Indlæg af Danielsmt » 3. okt 2010, 13:54

Hej
først og fremmest tak for velkomsten.
som i skriver det vil det så sige at det ikke er et hatsan gevær jeg skal kigge efter ?

Daniel

Brugeravatar
Minjet
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 427
Tilmeldt: 12. mar 2007, 14:45
Geografisk sted: Region Midt
Has thanked: 2 times

Re: Hatsan Torpedo 150th god eller dårlig ?

Indlæg af Minjet » 3. okt 2010, 14:55

Ja det er ca. det der er den overordnede holdning.
Med venlig hilsen

Michael

Danielsmt
Newbie
Newbie
Indlæg: 24
Tilmeldt: 4. jan 2010, 22:02
Interesser: Luftvåben,effekter m.m fra ww2
Geografisk sted: sydsjælland

Re: Hatsan Torpedo 150th god eller dårlig ?

Indlæg af Danielsmt » 3. okt 2010, 16:04

ok, hvad med gamo ?
det skal helst være med lade stang, da jeg har har læst mig frem til at det skulle være det bedste for at undgå slør i løbet

Brugeravatar
MacAir
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 52
Tilmeldt: 27. okt 2009, 21:12
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: København

Re: Hatsan Torpedo 150th god eller dårlig ?

Indlæg af MacAir » 3. okt 2010, 17:18

De fleste luftskytter hat nok ejet et Gamo på et eller andet tidspunkt. De kan såmænd være ok - jeg har selv (prøve) skudt en GAMO CFX for nylig og det virkede helt fint. Men, det er bare ikke det samme som et Diana, Weihrauch, Air Arms el. lign. :inspect:

Jeg vil til enhver tid anbefale at købe f.eks. et Weihrauch HW97K i Tyskland (m. en passende eksportfjeder el. tunekit fra Maccari). Tyskeren er nok en smule dyrere, men kvaliteten er også i en anden klasse. Uden at det skal være en salgstale, vil jeg også mene, at skydeglæden er en helt anden - især i det lange løb :giggle: :sniper:

:welcome: by the way! :eek:
> HW 97K Maccari <
> AA S410-SL Xtra FAC <
> Hatsan AT44-10 <
> HW 80 Maccari <

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Hatsan Torpedo 150th god eller dårlig ?

Indlæg af Longrifle » 3. okt 2010, 17:21

Når du kaster handsken op herinde tror jeg såmænd, at du stort set vil få præsenteret tre mærker: Air Arms, Diana og Weihrauch.

Ved køb i udlandet er de såmænd ikke betydeligt dyrere end hvad Gamo koster herhjemme, og mht. kvalitet mv. er der en verden til forskel. Efter hvad jeg sådan lige kan komme i tanker om, er de efterhånden de eneste tre mærker, der er selvstændige og ikke er købt af andre eller har henlagt produktionen til Kina/Tyrkiet eller Spanien.
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7568
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 909 times

Re: Hatsan Torpedo 150th god eller dårlig ?

Indlæg af Raptor357 » 3. okt 2010, 18:15

Hvad med Theoben ?
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Hatsan Torpedo 150th god eller dårlig ?

Indlæg af Longrifle » 3. okt 2010, 18:48

Jo, fair nok.

Men de laver ikke fjederbøsser og er i en noget anden prisklasse og ikke nær så tilgængelige som de tre andre mærker. Cirkapris for en Crow magnum i FAC= 6200 kr.
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
Cookiedude91
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 212
Tilmeldt: 23. maj 2010, 18:32
Interesser: luftriffel skydning
Geografisk sted: 7620 vestjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Hatsan Torpedo 150th god eller dårlig ?

Indlæg af Cookiedude91 » 3. okt 2010, 19:25

Stiggiboy skrev:Hej Danielsmt

Velkommen til, det er altid godt med nye på forummet. Med hensyn til dit våbenvalg skal du finde en butik eller måske flere så du kan prøve at have geværene i hånden. Hvis du ikke lige ved hvor du skal tage hen og kikke og ikke har mulighed for det, så check de tyske forhandlere, de har sagerne og hvis du stadig er i tvivl så sats lidt mere kapital og køb et af de nævnte mærker fra Tyskland, gerne fra en tysk forhandler da det gør geværet noget billigere. Den forhandler AirPellet nævner har jeg selv brugt, og de er hurtige til at levere. Ellers endnu en gang velkommen, vi ser frem til at høre mere om dit våbenvalg.

Stig!
lige med hensyn til at finde en butik hvor man kan have våbnet i hånden og handle med dem personligt, kender nogle af jer en tysk butik der handler med luftgevær? helst så tæt på grænsen som muligt da det jo er ikke er grund til at køre længere end nødvendigt:)
ain't nothin but a peanut

Brugeravatar
AirPellet
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 893
Tilmeldt: 13. jul 2010, 19:24
Interesser: Jagt, luftvåben
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 104 times
Been thanked: 32 times

Re: Hatsan Torpedo 150th god eller dårlig ?

Indlæg af AirPellet » 3. okt 2010, 19:43

Hvis ikke man orker at tage Tysklandsturen og skifte fjeder, så vil jeg som ejer af et Gamo CFX tale for at det er et ganske glimrende gevær! Det skyder rigtig præcis med JSB Exact 16grain hagl efter min erfaring- Man skal dog sørge for at købe en CharlieDaTuna GRTIII aftrækker til, da det originale aftræk er rigtig dårligt. Det købes billigt på nettet og instaleres nemt selv. Et Gamo CFX kan ofte købes brugt for en rigtig fornuftig pris på DBA også....

Når det så er sagt, så havde jeg nok selv taget en bestilling hjem på et HW97K fra Tyskland + fjeder, da merprisen er minimal i forhold til den ekstra kvalitet man får.... Nu har jeg Gamo'en og er super glad for den, så det er min fjederhavehygge bøsse som er rigtig fin til plinking i haven :-)
klagt nicht - kämpft

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Hatsan Torpedo 150th god eller dårlig ?

Indlæg af Sort » 3. okt 2010, 20:14

Hvis man skal battle med Hatsan 150 i power. Er det nok nærmere diana 350, 54/56 eller HW80 man skal ud at se på.

Hmt kalibervalg, synes jeg så at hvis 150'eren overhovedet skal overvejes, så er den nok roligst og mest anvendelig i kaliber .25
Den skyder meget nær lydens hastighed, med en del hagl i kaliber.22 modellen, hvilket fører til en elendig samling i sigselv.
i .177 (eller 4,5mm) er den langt inde i det transsoniske område mht udgangshastighed. Det vil sige, at medmindre man finder de absolut tungeste hagl man kan opdrive (med deraf følgende øget slitage på stempelpakning). Kan den sandsynligvis ikke ramme noget somhelst der er over 20m væk.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
BackpackM
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 465
Tilmeldt: 10. nov 2007, 15:42
Interesser: Løb, HF-radio, min familie
Geografisk sted: Hillerød
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: Hatsan Torpedo 150th god eller dårlig ?

Indlæg af BackpackM » 3. okt 2010, 21:42

En ting jeg synes taler til fordel for Gamo er vægten. Har selv både Weihrauch og Air Arms og de er lækre våben, men ret tunge. Gamo er cirka et kilo lettere, og skyder som nævnt aldeles udemærket (lyd og aftræk kunne dog være bedre).

Har selv ejet en CFX Royal, og er i grunden lidt ærgelig over at jeg solgte det da jeg røg på PCP-vognen. For nu hvor jeg er tilbage med et ben i begge lejre, er det et udemærket våben i en samling...

Mvh Michael

Tikka T3 Lite 6,5x55, S&L Superdome44
Krico 22LR semi
Husqvarna 300 o/u
Air Arms TX200 (LR edition)
HW97kt (LR edition, MK II)

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Hatsan Torpedo 150th god eller dårlig ?

Indlæg af Sort » 4. okt 2010, 01:28

CFX'en er så bare lidt HW97/TX200 klassen i power og størrelse. Dvs ikke ligefrem et magnum gevær. Men ja den er da rigtigt udemærket, ikke at jeg gad eje en, overfor alternativet HW97 der koster stort set detsamme når man regner datuna aftræk osv med.

Men jeg tror sådanset at alle har sagt deres ærlige mening om Hatsan 150. Evt kan man jo supplere med LR's anmeldelse af 155 modellen.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Sjaral
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 315
Tilmeldt: 13. aug 2009, 10:52
Interesser: Luftvåben/jagtvåben
Geografisk sted: Fredensborg
Has thanked: 33 times
Been thanked: 22 times

Re: Hatsan Torpedo 150th god eller dårlig ?

Indlæg af Sjaral » 4. okt 2010, 15:56

Jeg kom også til at købe en Hatsan 150th (og har skrevet hvad jeg syntes om den her i forum'et et sted)... Jeg blev så skuffet over den, at jeg sendte den tilbage efter 2 dage, og byttede (ja okay byttede og byttede... Jeg lagde 1500,- mere oveni) den til en HW97K som lige kom et smut omkring Longrifle... Og se det er et helt andet gevær jeg fik mig der, det bytte var alle pengene (og mere) værd... Hatsan'er når på ingen måde op i nærheden af de tidligere tre nævnte mærker, hverken i kvalitet eller træfsikkerhed...

Det er rigtigt at der virkeligt er smæk på Hatsan'erne, men hvad hjælper det hvis man ikke kan ramme en ladeport... Det er ikke rigtigt sjovt syntes jeg... Det er sjovere at skyde efter- og ramme små ting ude på 50-60m... Dér har Hatsan ikke en chance... Tro mig, jeg har været der...
sjaral

Daystate Grey Shadow 5.5 MTC 5-20x50
FX Gladiator-TomK 5.5 MTC 8-32x60
HW97K-LR Maccari 5.5 NS 4-12x42

J.H.
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 395
Tilmeldt: 12. aug 2010, 14:20
Interesser: Atomkraft
Geografisk sted: Øst for Vejle
Has thanked: 11 times
Been thanked: 28 times

Re: Hatsan Torpedo 150th god eller dårlig ?

Indlæg af J.H. » 4. okt 2010, 16:36

Uden at have personlige erfraringer med Hatsan 150TH, ville jeg efter at have læst om den aldrig købe en. Når så mange skytter uafhængigt af hinanden udtaler sig meget lidt positivt om den er der helt sikkert hold i det.

Oplagte valg kunne selvfølgelig være Air Arms, Diana og Weihrauch men hvis man ville lidt uden for normen kunne det måske også være Norica Storm, Cometa Fusion eller Crosmans serie med NP. Sidstnævnte fåes i en del forskellige udgaver og ser da interessante ud :-)
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis - I praksis er der.

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Hatsan Torpedo 150th god eller dårlig ?

Indlæg af Longrifle » 4. okt 2010, 17:42

Jeg har lavet en enkelt Norica klon. Og den var bestemt ikke ringe, så det er originalen nok heller ikke.

De kan hentes hjem fra Spanien til rimelig penge. Eller som en kina kopi fra P. Lindberg. Hellere det, end Hatsan!!

168 euro.


http://www.aceros-de-hispania.com/carbi ... rbines.asp
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Bukken
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 29
Tilmeldt: 1. feb 2009, 21:38
Interesser: Skydning, fiskeri, natur
Geografisk sted: Odense

Re: Hatsan Torpedo 150th god eller dårlig ?

Indlæg af Bukken » 4. okt 2010, 20:31

Hej Medskytter :giggle:

Lige mit besyv vedrørende 150Th éren

4,5 mm eller cal. 22 har alt for meget energi og haglene for lidt masse.
Det hele rasler fra hinanden med tiden.

Derimod cal. 25 har jeg haft gode erfaringer med, har nu skudt flere tusinde skud og den bliver bare bedre.
Er stadig ved mit første kikkertsigte og rammer stadig inden for samme diameter (eller mindre med tiden).

Så 150, th er til de tunge hagl :sniper:

Michael
Hatsan 150 TH Cal. 6,35 + Nikko Sterling Gold Crown Airking 4-12x42 mildot illuminated

Danielsmt
Newbie
Newbie
Indlæg: 24
Tilmeldt: 4. jan 2010, 22:02
Interesser: Luftvåben,effekter m.m fra ww2
Geografisk sted: sydsjælland

Re: Hatsan Torpedo 150th god eller dårlig ?

Indlæg af Danielsmt » 5. okt 2010, 22:10

hej alle
tusind tak for hjælpen og det er godt med en masse info.
jeg har nu fundet noget helt andet.
jeg var oppe hos den lokale jagt og fiskeri m.m. forretning og der stod jeg først med hatsan 150 og derefter en diana 54, og må sige at det nok bliver diana'en. det er noget helt andet og stå med. jeg prøvede den dog ikke men bare det at stå med den var noget andet.
i får en tilbage melding så snart den nye bøsse er købt, og hvad det blev for en :rock:

Besvar