Skarnstreger og unoder

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Skarnstreger og unoder

Indlæg af Slettes3 » 15. sep 2005, 08:11

Hej!

Som alle "drenge" har man jo gået og laver lidt unoder med luftgevær og fået ballade for det :eek: Jeg tænkte her at starte en tråd med drengestreger man har lavet med luftgevær ! . Alle, mine genboer, bagboer og naboer fra mit barndomshjem VIDSTE(husker det endnu) at jeg havde et luftgevær <-: !
ALLE de ting jeg nævner her ligger over 20-25 år siden!
Jeg havde bla en BSA meteor som der virkelig blev afprøvet! Jeg havde fundet diverse hustage som var ideelle til at se" hvor hurtigt kommer haglet der ud". Og jeg husker at der var en morgen(inden skolen) at der lige skulle testes! Så jeg fandt et hustag på en nabovejene som skulle doneres med hagl. Jeg nåede kun at skyde et skud før der var en mand der råbte MEGET HØJT!. Jeg var ved at flække af grin, og var klar over at jeg ikke skulle skyde mere(for ikke at blive afsløret). :twisted: ! Jeg husker en Lørdag morgen hvor jeg lukker vores hund ud(mini collie) og efter ganske få sekunder får den øje på en kat, som den får jagtet op vores store birketræ i baghaven! Jeg øjnede straks en mulighed :neutral: ! Ind og hente BSAèrn, nu skulle jeg på safari! Jeg skød på katten, som derefter nu så dens eneste mulighed for at springe ned på taget af vores væksthus(3 meter ned), hvorpå der lyder et brag! Hunden skaber sig fuldstændigt åndsvag, i håb om at få lov til at "guffe" katten, men katten stikke af til naboens have :,.>(/ ! Alt det her tog sted en stille vintermorgen!. Min far vågner og blev temmelig sur over den larm der forgik
nede fra baghaven, men fik dog aldrig at vide at jeg havde skudt med luftgeværet(så ville der først være ballade) !.
Senest rettet af Slettes3 15. sep 2005, 12:50, rettet i alt 3 gange.

Slettet bruger

Indlæg af Slettet bruger » 15. sep 2005, 08:59

He He,husker en skolekammerart og mig gik og skød med et luftgevær
en gammel knækløbet ting,men vi skød efter grossenolikker men det med
at ramme var vi ikke så gode til,vi blev enige om det sgu nok var geværet
der var galt med :lol: mangel på tryk og andre gode undskyldninger,men det korte og det lange,jeg lagde ryg til et skud ::-;< for satan da....der var smæk på det skide gevær,jeg hylede og skreg som et svin,haglet var
gået lige igennem min læderjakke den model med alle lynlåsene,og haglet
sad lige under huden.nå men de gamle måtte ikke vide noget og til læge
skulle jeg ihvert fald ikke.en spids tang en dunk husholdningssprit,vi havde jo set en masse cowboyserfilm så vi vidste lige hvordan den skulle
drejes....igen en masse hylen og skrigen men ud kom haglet.idag ca 25 år
efter sidder vi stadig og griner ad den dag.
det skal lige siges han er stadig min kammerart.

plet
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 399
Tilmeldt: 30. jul 2004, 19:35
Geografisk sted: Århus

Indlæg af plet » 15. sep 2005, 22:11

Ak ja. For 35 år var vi en fire fem knægte, der havde aftalt at vi skulle lege krig i et skovareal med vores Dianaer.
Vi aftalte at vi kun måtte skyde på hinandens ben og fødder. Komplet sindsygt, men spændende.

Vi havde glemt at aftale at vi ikke måtte kravle.

Jeg skød efter noget jeg troede var Bjarnes støvlesåler, men skuddet gik forbi og ind under hans højre øre bagfra. . Haglet fulgte kæbebenet og sad som en tydelig bule udfor højre kindben.
Der var ikke noget at gøre. Han måtte til doktoren, som simpelthen skar et kryds i huden og pillede haglet ud.
Da faldt der brænde ned den aften. Føj for den lede. Og Dianaen forsvandt for evigt.
Hørte aldrig hvad der blev af den.

Hilsen Plet
mod havet kæmper selv tåber forgæves

Brugeravatar
kt8
Banned
Banned
Indlæg: 670
Tilmeldt: 16. maj 2005, 19:09
Geografisk sted: NordJylland

Indlæg af kt8 » 16. sep 2005, 20:21

Jeg husker tydeligt selvom det er ca 15år siden at en af mine venner puttede et stykke stearin i hans luftpistol og fyrede den af på en anden ven fod (han havde strømper på) han troede ikke den kunne gøre noget skade.
Aldrig har jeg hørt en skrige så højt, den borede sig ca. 1 cm ind og lavede et pænt stort indgangshul, det prøvede han ikke igen. :oops:
"This is my BOOMSTICK"

Brugeravatar
Danpanik
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1374
Tilmeldt: 9. jul 2004, 01:43
Interesser: At lære andre at skyde.
Geografisk sted: Midtsjælland
Has thanked: 11 times
Been thanked: 6 times

Skarns-streger

Indlæg af Danpanik » 16. sep 2005, 21:01

Tja, med 826 tilmeldte brugere på forum, så bliver denne tråd sikkert ganske underholdende <-: Der er sikkert ikke mange der ikke er startet med et luftgevær. Og drenge har jo altid været drenge !!!

Mit var et El-Gamo i den bedre ende. Passionen i kategori 'skarns-streger' var naboernes TV antenner med tilhørende forstærkere og kabler, og så naturligvis gadebelysningen, som på 'min' vej, dengang for 30 år siden var almindelige selvmarkerende gløde-lamper uden beskyttende plastic-kuppel <-:
Inside every little problem there is a big one, trying to get out !

Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1436
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 38 times
Been thanked: 118 times

Indlæg af Cygnus X » 20. sep 2005, 13:47

min nabo skulle demonstrere hvor god han var med sit slappe luftgevær....så han skød efter sin søster uden på marken og glemte at tage højde for haglets kuglebane.....ramte hende lige midt i panden, haglet sad under huden og blodet pissede ud...hans far tog geværet, og mens han så på smadrede det i jorden, bukkede løbet og overakte ham geværet tilbage (han havde sparet op til det gevær i hvad der dengang syntes som en uendelighed, mindst 2 år)

selv havde jeg en masse ørepropper liggende....det syntes en kammerat var sjov at stoppe i condoren og skyde efter mig ...nok er de bløde og kan nulres når de skal i øret, men når de kommer ud af en condor...gør det hamrende ondt på 5 meter

mens jeg boede i canada rendte mig og nabo knægten rundt med pilot solbriller, og puttede skovbær i nogen slappe små geværer og spillede fattigmans paintball....det bedste bær var de grønne umodne, de var hårde som sten...og gjorde hammer nas at blive ramt med....men sjovt var det...indtil jeg skød et bær ind under huden på hans storebror...som gav mig hammer tæsk sekundet efter han havde pillet bæret ud...nå men så lærte jeg af det :-)
pick my lock and meet my glock

Brugeravatar
Ledsmoke
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 442
Tilmeldt: 4. nov 2005, 00:07
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Vonge
Has thanked: 53 times
Been thanked: 21 times

Indlæg af Ledsmoke » 9. nov 2005, 23:38

Hvor skal man starte?

Min far havde en diana 22. Den havde skudt så mange skud igennem tiden at aftrækkeren var en smule utidig. Så en dag hvor en ven og jeg står og skyder efter lerfigurer i mine forældres kælderskakt går det galt.
Min kammerat hæver sin luftpistol og skal til at skyde første skud på en figur. Men jeg vil have det første skud, så i med et hagl og smække løbet op. Knald kammerat. Haglet sad lige i kkæbeleddet.
Der var ikke meget blod så jeg pillede det ud og rensede med brintoverilte. Men hans mor spurgte flere gange til det mærkelige sår. >>_:

En anden ting vi havde det sjov med var at skyde til vejrhane.
På et hustag omkring 60 meter væk var der en vejrhane. Med et kraftigt russisk luftgevær vi havde tuskhandlet os til skød vi så efter hanen. Men det blev snart opdaget hvad der gik for sig og så var det slut.
Men man kan stadig se på hanen hvor den blev ramt, for malingen sprang af der hvor vi ramte, og nu er den ene side ræverød af rust. :)

Noget andet vi gjorde var at lade geværet, tage en strikkepind og stoppe haglet lidt ind i løbet. Så i med et par dråber sprit og stoppe efter med et nyt hagl. Når man så skød af kom der "mundings ild". Vi knægte syntes det så fedt ud i mørket :D

::;)(
Noget andet er, hold da kæft hvor kød man mange hagl den gang!
Mine lommepenge, plus de penge jeg tjente ved at gå med aviser (stor rute = mange penge), og hvad vi kunne finde af flasker.. Det hele blev omsat i hagl.

Den dag i dag har mine forælde flere (seks - syv stykker) blyklodser stående på rad og række nede i kælderen, alle sammen omsmeltede hagl. De vejer alle over fire kilo, men dog under 6 kilo. Og i flere år trænede min kammerat og jeg med nogle håndvægte helt af bly. Den originale håndvægt vejede 4 kilo. En blyafstøbning af samme vejer 13,6 kilo! Vi har hver 2! Det var SÅ FEDT MAND!!!!

Når jeg har tid vil jeg skrive lidt flere unoder op...

Mvh. Ledsmoke
Mvh Ledsmoke

Et demokrati er kun så godt som de informationer der tilgår dets borgere.

Fakta : Loven gælder kun for dem der bliver fanget!

Brugeravatar
Ledsmoke
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 442
Tilmeldt: 4. nov 2005, 00:07
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Vonge
Has thanked: 53 times
Been thanked: 21 times

Indlæg af Ledsmoke » 11. nov 2005, 21:26

Jeg lovede jo at skrive om nogle flere unoder :)

En makker og jeg selv havde fået den ide at vi skulle skyde på en æske hundepropper. Vi skulle hænge den op nede i mine forældres kælder og skyde dem en efter en.
Vi var klar over at hvis vi blev opdaget i at have rigtig krudt ville jeg komme i ballade på grund af en hændelse nogle måneder før.. :oops:

Men vi havde knaldet et par stykker af, og ingen forældre var kommet ned for at se hvad der foregik. Og vi mente vi var smarte, for vi hængte æsken op inde i et lille skab i kælderen, og så kunne vi lige lukke lågerne hvis nu min far skulle komme. Genialt! Vi går i gang.
Ricko som min kammerat hedder, skulle skyde først. Lade. I stilling. Ånde dybt ind og fokus...Knald sagde geværet. Og KNALD sagde hundepropperne. Næsten dem alle sammen gik af på en gang.
Der stod vi to lige så stive af skræk over det enorme knald det gav i kælderrummet. Da vi endelig kiggede på hinanden igen kunne jeg se at Ricko var vildt forskrækket. Det samme var jeg.
Men trods chocket fik vi fejet stumperne af flamingo sammen i en fart, og i det samme kunne vi høre min far komme på gangen ovenover.
Ricko smækkede lågerne til skabet i og skulle lige til at samle geværet op da min far kom ind ad døren. Hvad fanden laver i nu? I to.
Vi har bare skudt med luftgevær sagde Ricko. :neutral:
Bag ham kom der sort røg ud af skabet....

Det varede et stykke tid inden jeg igen så Ricko, og endnu længere inden jeg igen fik lov til at skyde med luftgeværet :,.>(/

Hyg jer <-:
Mvh Ledsmoke

Et demokrati er kun så godt som de informationer der tilgår dets borgere.

Fakta : Loven gælder kun for dem der bliver fanget!

Besvar