Crosman 1377, nogen erfaringer?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Brugeravatar
MIKE73
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 506
Tilmeldt: 23. sep 2005, 15:51
Interesser: IPSC, 30/30 rifler, genladning
Geografisk sted: Trekantsområdet
Has thanked: 59 times
Been thanked: 22 times

Crosman 1377, nogen erfaringer?

Indlæg af MIKE73 » 2. nov 2005, 14:29

Så kom jeg til at købe en crosman 1377 ved Midway <-:

Der er sikkert andre her på forumet der har gjort deres erfaringer, så hvis du kender svaret på en eller flere af følgende spørgsmål, så skriv endelig:

1. Hvilke montage skal der bruges hvis der skal optik eller rødpunkt sigte på? Har hørt lidt om Pro-blox (?), men hvor skaffes de - er der måske nogen der har et sæt liggende i skuffen til salg? :eek:

2. Er der nogle hagl der fungere bedre i 1377 end andre? Jeg har bestilt lidt crosman accupell (7.9 grains) sammen med pistolen, men hører gerne hvis nogen kender dens livret :razz:

3. Kan nogle af de "billige" rødpunktssigter der fåes i UK bruges til noget? Har b.la. set et BSA rødpunktssigte til ca. 35£ - det lyder næsten for billigt.

4. Hvis der er nogle der har købt "tun" til denne pistol vil jeg meget gerne høre om jeres erfaringer/udbytte.
Shooting on the move? Call me twinkletoes...

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14341
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1745 times
Been thanked: 1272 times
Kontakt:

Re: Crosman 1377, nogen erfaringer?

Indlæg af Lycon » 2. nov 2005, 14:34

MIKE73 skrev:Så kom jeg til at købe en crosman 1377 ved Midway <-:

Der er sikkert andre her på forumet der har gjort deres erfaringer, så hvis du kender svaret på en eller flere af følgende spørgsmål, så skriv endelig:
Jeg søgte lige på "1377", jeg har ikke læst trådene igennem så jeg ved ikke om de indeholder det du søger, men læs dem lige igennem:
http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.p ... light=1377

http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.p ... light=1377

http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.p ... light=1377

http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.p ... light=1377

Lyc/
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
MIKE73
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 506
Tilmeldt: 23. sep 2005, 15:51
Interesser: IPSC, 30/30 rifler, genladning
Geografisk sted: Trekantsområdet
Has thanked: 59 times
Been thanked: 22 times

Indlæg af MIKE73 » 2. nov 2005, 14:47

Tak for hurtigt svar. Jeg har set de indlæg inden jeg købte :mrgreen: , men blev ikke vildt meget klogere af det, der er dog lidt om de her specielle montager der åbenbart skal bruges? Har også været på "crooked barns" hjemmeside, man kan åbenbart købe en speciel receiver, hvor der er 11mm rails i til montager.
Shooting on the move? Call me twinkletoes...

Brugeravatar
Johs
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 588
Tilmeldt: 30. dec 2004, 17:03
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 23 times

Indlæg af Johs » 2. nov 2005, 18:02

I sommers kom jeg også til at købe en Crosman 1377. :D
Den er monteret med PRO-BLOX, og med HAWKE RD30 rødpunktsigte.
Aftrækkeren er meget grov, det skyldes at hele aftræksmekanikken kæntre og aftrækket bliver hårdt. :evil:
Det er blevet rimeligt afhjulpet med to skiver på stiften der går gennem aftrækkeren, en skive på hver side af aftrækkeren. Der skal også to skiver på stiften der går gennem vippearmen der sider mellem aftrækkeren og ventilhammeren (parts nr. 1322A048, stifterne har begge to parts nr. 1322-045).
Splittegning kan hentes her: http://www.chambersgunmakers.co.uk/Cros ... 20plan.htm
T.W.Chambers & Co sælger PRO-BLOX.
Rødpunktsigtet kan købes hos Opticswarehouse: http://www.opticswarehouse.com/acatalog ... hters.html
Hvilke hagl? Jeg har prøvet RWS R 10 MATCH 450 mg, for at få høj udgangshastighed. ”Vores egne NVF hagl” er tungere og der sker noget mere i målet.
I stedet for at rette på sigtet til forskellige afstande, bruger jeg forskelligt antal pumpeslag. >>/:
Plastikskæfteskallerne og plastikpumpearmen er noget bras, hvis du eller en anden finder en der sælger nogle i træ, vil jeg gerne hører om det. >>_:
– hilsen Johs

Brugeravatar
MIKE73
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 506
Tilmeldt: 23. sep 2005, 15:51
Interesser: IPSC, 30/30 rifler, genladning
Geografisk sted: Trekantsområdet
Has thanked: 59 times
Been thanked: 22 times

Indlæg af MIKE73 » 2. nov 2005, 18:27

Hej Johs,
tak for dine svar. Jeg har fundet skæfter til den, check http://www.crookedbarn.com han har en masse guf - også en anden receiver der ser ret fin ud. Åh nej - flere udgifter :???:

Med venlig hilsen,

Mikkel
Shooting on the move? Call me twinkletoes...

Brugeravatar
Slander
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 120
Tilmeldt: 2. mar 2005, 21:47
Interesser: Våben, Teknik osv....
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 3 times
Kontakt:

Indlæg af Slander » 2. nov 2005, 21:17

jeg har købt ved dem her https://secure.magnet.ch/blueline/kueng ... /shop.html

kommer som halvfabrikat (kun grov udfræst) men der kan komme et pænt resultat ud af det. http://www.slander.dk/2250/100_3754.jpg ;.;<

Brugeravatar
MIKE73
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 506
Tilmeldt: 23. sep 2005, 15:51
Interesser: IPSC, 30/30 rifler, genladning
Geografisk sted: Trekantsområdet
Has thanked: 59 times
Been thanked: 22 times

Indlæg af MIKE73 » 2. nov 2005, 22:20

Kanon slander - tak for det. Jeg var allerede ved at sætte en ven i USA igang, men det kan da ikke betale sig hvis de kun koster 170 kr. i Schweitz! Din ser meget vellykket ud - tillykke med den ;.;<
Shooting on the move? Call me twinkletoes...

Brugeravatar
Johs
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 588
Tilmeldt: 30. dec 2004, 17:03
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 23 times

Crosmann 1377C Grips

Indlæg af Johs » 3. nov 2005, 11:12

Har lige bestilt et sæt skaller i eg, så nu håber jeg den bliver meget kønnere at se på. :eek:
Vedhæftede filer
Crosman 1377C.jpg
Crosman 1377C.jpg (20.14 KiB) Vist 5519 gange
– hilsen Johs

Brugeravatar
MIKE73
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 506
Tilmeldt: 23. sep 2005, 15:51
Interesser: IPSC, 30/30 rifler, genladning
Geografisk sted: Trekantsområdet
Has thanked: 59 times
Been thanked: 22 times

Indlæg af MIKE73 » 3. nov 2005, 12:25

Hej Johs,
de montager du bruger på billedet er det de famøse "pro-bloxs"?

Monteres de uden større indgreb - og hvad kan der gå i dem, 25 ell. 30mm optik, eller noget helt tredie?
Shooting on the move? Call me twinkletoes...

Brugeravatar
Johs
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 588
Tilmeldt: 30. dec 2004, 17:03
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 23 times

Indlæg af Johs » 3. nov 2005, 13:05

Hej MIKE73
Jep det er Pro-Bloxs, to stk og de er todelte som spændes sammen om piben med de tilhørende unbrako skruer.
Pro-Bloxs erstatter svalehalen (9,5 – 11,5 mm) der er på luftvåben, som der er forberedt til montage af et kikkertsigte.
Rødpunktsigtet er født med montage, ønskes der et kikkertsigte i stedet for skal der også købes en passende montage.
– hilsen Johs

Brugeravatar
Johs
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 588
Tilmeldt: 30. dec 2004, 17:03
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 23 times

Indlæg af Johs » 4. nov 2005, 18:27

Jeg har modtaget en ordrebekræftelse på et sæt skaller fra KuengAirguns i Svejs.
De skriver blandt andet:
Allow 10 working days to make the grips. Shipping will take around 10
working days.
Så hvis nogen skal bruge et sæt som Julegave ^^/ , så skal der ikke ventes alt forlænge.
– hilsen Johs

Brugeravatar
Slander
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 120
Tilmeldt: 2. mar 2005, 21:47
Interesser: Våben, Teknik osv....
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 3 times
Kontakt:

Indlæg af Slander » 6. nov 2005, 11:48

hvis i mangler lidt tegninger/oplysninger så prøv at kikke her http://www.crosman.com/2004/pdf/manuals ... VP-1&2.pdf
eller søg selv her http://www.crosman.com/site/pistols_man

Brugeravatar
MIKE73
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 506
Tilmeldt: 23. sep 2005, 15:51
Interesser: IPSC, 30/30 rifler, genladning
Geografisk sted: Trekantsområdet
Has thanked: 59 times
Been thanked: 22 times

Indlæg af MIKE73 » 6. nov 2005, 12:08

Hej Johs,
tillykke med julegaven :)

Det viste sig at jeg havde en bekendt der laver knive, det anede jeg ikke at han gjorde. Han er helt pjattet med at arbejde i træ, så han har tilbudt at lave et sæt grebsskaller til min :mad: Flink fyr!

Vi må lige udveksle billeder når vi har fået vores stumper...

Til Slander, tak for "manual linket" - det er jo en typisk amerikaner manual, fuld med livstruende advarsler :roll: Købte en buskrydder for et par år siden, der fulgte både en dansk og en amerikansk manual med. Den danske var på ca. 10 sider, den amerikanske på det dobbelte - der er nok nogen der er bange for at få et sagsanlæg på halsen <.<,- De er skøre de amerikaner \.

God weekend herfra
Shooting on the move? Call me twinkletoes...

Brugeravatar
kt8
Banned
Banned
Indlæg: 670
Tilmeldt: 16. maj 2005, 19:09
Geografisk sted: NordJylland

Indlæg af kt8 » 9. nov 2005, 22:33

Må jo hellere vise min 1377...med lyddæmper, er ret effektiv.Og kig her for en lille vejledning i tuning..http://stonyman.sarake.org/air/13xx_mod.html
Vedhæftede filer
P0726_164431.jpg
P0726_164431.jpg (48.08 KiB) Vist 5361 gange
"This is my BOOMSTICK"

Brugeravatar
MIKE73
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 506
Tilmeldt: 23. sep 2005, 15:51
Interesser: IPSC, 30/30 rifler, genladning
Geografisk sted: Trekantsområdet
Has thanked: 59 times
Been thanked: 22 times

Indlæg af MIKE73 » 10. nov 2005, 09:05

Den ser jo dejlig ud - kunne du lokkes til at PB mig et billede af dit hjemmelavede pumpehåndtag (med lidt flere pixels i)? :eek:

Fik min igår med posten - alle dem der nævner det elendige std. skæfte har helt ret! Jeg tror ikke lille Kwan på plasticfabrikken i Kina har fået mange skåle ris for mesterværk! Sådan noget skrammel. Efter at have trukket løbet rent for spåner m.m (!) gik jeg over i mit værksted.

Den skyder fremragende! Det er ellers 10 år siden jeg sidst skød pistol (S&W mod. 19, 357 mag.), men jeg "præsterede da" 5 skud indenfor 22mm c-c på 15m, frit stående m. weaver stance (m. Crossman premiers, 7.9 grains). Tror jeg har fået en af de bedre modeller mht. løbets "crown" - det så faktisk pænt ud. Aftrækkeren stinker, så jeg må have monteret de skiver der skal til på diverse splitter jf. alle de gode tips i har givet! :mad: Sigtet er heller ikke meget bevendt, utrolig grovt synes jeg - må prøve at vende den bagerst insert i aften og se om diopteren er bedre?

Efter at have skudt ca. 50 skud prøvede jeg at pumpe over de anbefalede 10 pumpeslag, for at se hvornår jeg nåede til et punkt hvor der stadig var luft i beholderen efter skud. 11, 12, 13, osv. Da jeg kom til 20 pumpeslag var der stadig ikke luft i beholderen ved "forsøgt skud uden at pumpe" -er det ikke lidt sært? Jeg synes det lyder som om folk normalt sætter kraftigere hammerfjeder i for at dumpe al luften, modder ventiler m.m.? Jeg skal måske længere op i pumpeslag inden det bliver aktuelt? Det ved jeg altså ikke om jeg gider, man kommer jo til at svede af det skidt. <-:
Shooting on the move? Call me twinkletoes...

Brugeravatar
Johs
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 588
Tilmeldt: 30. dec 2004, 17:03
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 23 times

Indlæg af Johs » 10. nov 2005, 10:21

Kt8, nydeligt arbejde du har udført på din skyder. :D

Hvordan har du monteret din dæmper? Såvit jeg kan se er det forreste sigtemiddel intakt. De 2,5mm af piben der er foran kornet, har ikke møj gods når der skal skæres et gevind til en dæmper.

Aftrækkeren er sølv farvet på dit billede. Har du fremstillet en ny aftrækker mekanisme?

Pumpearmen har en sort cylinder lige foran aftrækkeren, er det noget der dæmper smældene/vibrationerne i fingrene når der pumpes? Disse smæld tager jo en del af fornøjelsen når man skyder.

Der er også kommet noget sølvfarvet foran låsen, hvad er det?

Flot arbejder på en herlig skyder. {::}
– hilsen Johs

Brugeravatar
Johs
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 588
Tilmeldt: 30. dec 2004, 17:03
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 23 times

Indlæg af Johs » 10. nov 2005, 11:01

MIKE73 tillykke med dit nye træskæfte. :mad:

Det med skiverne i aftrækker mekanismen afhjælper kun det groveste. Der mangler stadig en del før Crosman aftrækkeren kan sammenlignes med Rekordaftrækkeren på min Weihrauch HW 97 K, men til mit brug er det OK.

Crosman skriver max 10 pumpeslag, det er sikkert på grund af de amerikanske regler om erstatning. Men på et tidspunkt må trykket vel blive så høj at noget må springes, men du har testet pumpe og trykbeholder til 20 pumpeslag. Ved det tiende pumpeslag syntes jeg det snurrer så meget i fingrene, at det fratager mig lysten til at pumpe mere.
Crosmannen er konstrueret til et skud, hvor PCP riflerne er til flere skud. Crosmannen har ikke brug for en dyr reguleringsventil til at doserer energiforbruget med for hvert skud, den lukket bare helt op for luften.
– hilsen Johs

Brugeravatar
MIKE73
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 506
Tilmeldt: 23. sep 2005, 15:51
Interesser: IPSC, 30/30 rifler, genladning
Geografisk sted: Trekantsområdet
Has thanked: 59 times
Been thanked: 22 times

Indlæg af MIKE73 » 10. nov 2005, 11:23

Hej Johs,
nej - aftrækkeren er ikke imponerende, min kryber meget :evil:

Mht. PCP-princippet som "single shot" - den er jeg helt med på, jeg har bare flere steder læst i diverse "crosman tuning forums" at der er problemer med at dumpe al luften på en gang når man "overpumper". Prøv at google på "Skyler McConahy" - han er åbenbart en slags guru på crosman ;.;< Han nævner flere steder op til 50 pumpeslag, han må da have arme som Schwarzeneger {::}

Men ja - jeg har også min bekymring vedr. tryk - på et eller andet tidspunkt må der jo være noget der giver efter... <<.., Tror nu ikke der sker noget ved 20 pumpeslag, bare man giver den lidt tid til at køle ned, stemplet bliver ret varmt...Man det kommer jo af sig selv - min vatarm er ikke meget værd efter 20 pumpeslag :neutral:
Shooting on the move? Call me twinkletoes...

Brugeravatar
kt8
Banned
Banned
Indlæg: 670
Tilmeldt: 16. maj 2005, 19:09
Geografisk sted: NordJylland

Indlæg af kt8 » 10. nov 2005, 15:09

1377 er oplagt til at modificere, som en gammel puch maxi er den simpel i sin opbygning.
Jeg har lavet en ny aftrækker, et nyt breech (det forkromede bag løbet) og lyddæmper.
Pumpearmen er blot et stykke rustfri rør med en gummiprop i enden, der er tilpasset og monteret med de samme, og er meget nemmere at pumpe, hvis man installerer en svag fjeder i ventilen blir den oz nemmere at pumpe, men medfører andre bivirkninger.
lyddæmperen er monteret med 8mm. gevind, og er meget effektiv, er blot et rør med 6 skiver i, i rustfri stål.
Den går omkring 200m/s ved 20 pump alt efter hvad hagl jeg bruger.
Jeg er smed, og har derfor adgang til svejser, drejebænke osv.
Vedhæftede filer
P0708_173804.jpg
P0708_173804.jpg (47.71 KiB) Vist 5310 gange
"This is my BOOMSTICK"

Brugeravatar
kt8
Banned
Banned
Indlæg: 670
Tilmeldt: 16. maj 2005, 19:09
Geografisk sted: NordJylland

Indlæg af kt8 » 10. nov 2005, 15:15

Hvis i vil vide mere er det her forum fyldt med luftnørder, der både sælger våben og øser ud af deres viden...http://www.network54.com/Forum/275684/

Brugeravatar
Johs
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 588
Tilmeldt: 30. dec 2004, 17:03
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 23 times

Indlæg af Johs » 10. nov 2005, 16:29

Tak for oplysningerne om de modifikationer du har udført på din 1377.
Nu er der ikke meget plastik tilbage på den skyder.
Det er jo bare dejligt at dit arbejde også kan bruges til noget ”fornuftigt”. <<x-
– hilsen Johs

Brugeravatar
MIKE73
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 506
Tilmeldt: 23. sep 2005, 15:51
Interesser: IPSC, 30/30 rifler, genladning
Geografisk sted: Trekantsområdet
Has thanked: 59 times
Been thanked: 22 times

Indlæg af MIKE73 » 11. nov 2005, 11:01

Jeg fik pyntet lidt på aftrækket igår, med skiver på split der holder hhv. aftrækker og hammer. Polerede anlægsflader på min polermaskine, det hjalp da lidt, den kryber ikke nær så meget nu og der er ikke længere slør i aftrækkeren i sideretningen. Den er dog stadig ret tung at trække...

Til jer der skal lave samme modifikation: [b]Pas på når i tager højre [/b][b]sidedæksel af[/b] der sidder over aftrækker/hammer konstruktion. Palen/crossbolten til sikringen har en mikroskopisk fjeder med en endnu mere mikroskopisk kugle der hviler ind mod palen/crossbolt. Når i løfter dækslet af følger palen med op, og så springer fjeder og kugle af H...... til! Kunne ikke finde kuglen igen, men til orientering kan et 9'er hagl også anvendes :razz:
Shooting on the move? Call me twinkletoes...

Brugeravatar
Johs
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 588
Tilmeldt: 30. dec 2004, 17:03
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 23 times

Indlæg af Johs » 11. nov 2005, 12:32

MIKE73, stålkuglen i sikringen måler 2,38mm.
– hilsen Johs

Brugeravatar
MIKE73
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 506
Tilmeldt: 23. sep 2005, 15:51
Interesser: IPSC, 30/30 rifler, genladning
Geografisk sted: Trekantsområdet
Has thanked: 59 times
Been thanked: 22 times

Indlæg af MIKE73 » 11. nov 2005, 13:23

Tak johs,
så kan jeg sortere lidt hagl i aften :lol:

Tog den bare på "øjemål", men 2,38 er vel egentlig tættere på en 7'er så? Er 7'er hagl ikke 2,5mm? Så hudt jeg hvisker er der 0,25mm spring mellem hver haglstørrelse? Kunne huske at 3'er hagl er 3,5mm, så mit 9'er hagl måler vel +- 2,00mm? Anyway - det virker meget godt, så det får nok lov at køre videre som det er, tror under alle omstændigheder at kombinationen crosman tolerance/haglpatron tolerance gør at denne diskusion er lettere filosofisk ;-)
Shooting on the move? Call me twinkletoes...

Brugeravatar
kt8
Banned
Banned
Indlæg: 670
Tilmeldt: 16. maj 2005, 19:09
Geografisk sted: NordJylland

Indlæg af kt8 » 11. nov 2005, 16:36

Start med at pille grebet af højre side på pistolen og skift den fjeder der sidder derunder ud med en der er ca. halv så kraftig, men samme længde, det hjælper MEGET på aftrækket.

Jeg har pillet min sikring ud, hvad har man at bruge den til?
Der hvor fjederen til sikringen sad har jeg anbragt en ny fjeder, og boret et hul der passer til fjederen i det bagenden af aftrækkeren, på den måde bliver aftrækkeren holdt på plads.
Er lidt svært at forklare hvad jeg har gjort, men mit aftræk går rigtig godt.
"This is my BOOMSTICK"

Besvar