TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 187 times
Been thanked: 434 times

Re: TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Indlæg af Timber » 14. mar 2012, 19:40

Lycon skrev: Fuldstændigt korrekt, og det løser ikke en skid, vi bliver reguleret i alle ender og kanter gennem foreninger og andet overflødigt gøgl. Hele konceptet i luftideologien, er netop at det er ureguleret og uforpligtende. Kig ud af vinduet, solen skinner, snup riflen og gå i haven, marken eller endda kælderen hvis det regner, det er frihed under ansvar.

Det var så det sidste lufthul, so to speak, i den forbannede våbenlov vi havde tilbage, og jeg var faktisk stolt af at kunne sige til udenlandske fæller, at vi ikke har nogen som helt restriktioner på luftområdet i Danmark, det er slut nu, og det er ikke til at bære. Hvis det bliver sådan at vi ikke kan skyde på privat grund som hidtil, ved jeg faktisk ikke hvad jeg gør…

Jeg personligt tilgiver aldrig de idioter der har plæderet for stramninger, tilladelser m.m.
Det er præcis det jeg mener.. Nu har det gået godt siden 1700-tallet, men nu skal det med vold og magt(Og en sensationslysten og ikkefaktuel presse) gøres til et stort problem..

Det er ufatteligt at politikerne ikke snart begynder at bare overveje konsekvenserne af det juks de bikser sammen... :wall:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Taxen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 400
Tilmeldt: 7. dec 2011, 10:03
Interesser: Gamle Luftgevære og Gravhunde
Geografisk sted: Østjylland
Been thanked: 33 times

Re: TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Indlæg af Taxen » 14. mar 2012, 19:48

var lige inde og se annoce på hjemesiden for det famøse gevær
Den vil da noget Rabat på de første 25 stk. Kan ikke flyves ind i landet på grund af " Hastigheden " næsten lydløs til skadedyrsbekæmpelse ( rotten høre ikke skudet der rammer den ) Videoen er også fantastisk Vildsvine jagt i en Svinesti. Gad nok se ham der tør side på en rigtig jagt og anskyde en 120 kilo orne? Med et sådan våben? Man ser ikke hvad der virkelig rammer svinet, intet skudsår blod eller andet ,så måske står der en mand med en rigtig riffel bag ham og skyder svinet :mad:
Hvis jeg køber et og det bliver forbudt ,kan jeg så få mine penge tilbage, når sælger prakker mig en vare på som han ved bliver ulovlig meget snart . Samme mand der snakker for forbud, så han kan ikke dække sig ind under uvidenhed. Det var heldigvis ikke i den netbutik jeg købte min nye kikkert. :eek:
Taxen

Mollemand
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 248
Tilmeldt: 22. okt 2011, 14:11
Interesser: Paper-killing, scopes
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Indlæg af Mollemand » 14. mar 2012, 22:18

Kære venner,

Hvor mange skud er der i sådan en fætter? Den er tung og u-handy. Kan vi ikke invitere vores justitsminister til et besøg, hvor han får lov til at pumpe en PCP med håndpumpe?

Efter min mening, kan han lære det...

:mad: /mollemand
/Mollemand
---------------------
S510 5.5
HW 100T 5.5
AT44-10 5.5
Mk 4 Panther 5.5

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 38 times
Been thanked: 282 times

Re: TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Indlæg af Longrifle » 15. mar 2012, 00:25

Jeg anerkender Jeres frustrationer....derfor jeg droppede luft for noget tid siden!

Men helt ærligt, så kan vi ikke forklejne, at presse/politikere reagerer på luftvåben i 9 mm og .357 osv. osv. Desværre er de så uvidende, at det rammer over hele linien - sandsynligvis.

Jeg er et hærdet foreningsmenneske med stor erfaring fra både spejder, musik og skytteforeninger (I skulle prøve at have været med i "sortkrudtssagen!!!"). Værre er det nu heller ikke, og der er samtidig en stor social gevinst i at samles med ligesindende.

Vi kan tude og pive så meget vi vil og har tårer til - men brug hellere energien på at skrive til JM, og få stablet nogle foreninger på benene.
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
PWS
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 406
Tilmeldt: 29. aug 2007, 01:54
Geografisk sted: 3050
Has thanked: 30 times
Been thanked: 11 times

Re: TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Indlæg af PWS » 15. mar 2012, 00:47

Longrifle skrev:Jeg anerkender Jeres frustrationer....derfor jeg droppede luft for noget tid siden!
...

Med den indstilling finder jeg det meget mærkeligt med det citat i dit billede ...

Brugeravatar
Batler Britton
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1779
Tilmeldt: 25. jan 2007, 19:54
Interesser: Maskinteknik
Geografisk sted: Ulfborg
Has thanked: 8 times
Been thanked: 14 times

Re: TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Indlæg af Batler Britton » 15. mar 2012, 00:56

Longrifle skrev:Jeg anerkender Jeres frustrationer....derfor jeg droppede luft for noget tid siden!

Men helt ærligt, så kan vi ikke forklejne, at presse/politikere reagerer på luftvåben i 9 mm og .357 osv. osv. Desværre er de så uvidende, at det rammer over hele linien - sandsynligvis.

Jeg er et hærdet foreningsmenneske med stor erfaring fra både spejder, musik og skytteforeninger (I skulle prøve at have været med i "sortkrudtssagen!!!"). Værre er det nu heller ikke, og der er samtidig en stor social gevinst i at samles med ligesindende.

Vi kan tude og pive så meget vi vil og har tårer til - men brug hellere energien på at skrive til JM, og få stablet nogle foreninger på benene.
at du har droppet luft for længe siden, redder jo intet. at du vælger at stikke halen mellem benene og vælge en anden vej at dyrke din pasion (skydning) på redder intet.
at du mener at det nu er nødvendigt at gå i klub for at dyrke sin passion for luftbøsser holder ikke i almindelighed. problemmet er de begrænsninger det medfører som fx godkendte baner. de findes jo ikke
Choose your friends carefully. Your enemies will choose you.

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 38 times
Been thanked: 282 times

Re: TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Indlæg af Longrifle » 15. mar 2012, 01:20

PWS skrev:
Longrifle skrev:Jeg anerkender Jeres frustrationer....derfor jeg droppede luft for noget tid siden!
...

Med den indstilling finder jeg det meget mærkeligt med det citat i dit billede ...
Du skal gå efter bolden - ikke manden....

Jeg har ikke noget imod at kæmpe for min ret - og foreslog flere gange under min luftkarriere, at vi slog os sammen som forening...det var der ikke stemning for - dovenskab - for nu at være ærlig. Jeg har tilskrevet JM flere gange og har talt med dem i tlf. - så drop al projektering over på mig :evil:

Jeg har såmænd bare foretaget en vurdering af situationen - lever ikke i en" tænk nu hvis ikke" glasboble- og de, der har købt big bore våben efter sidste tur med JM har eddermame selv bedt om det - for nu at være stinkende ærlig.

Ok... Jeg har en meget rationel tilgang til det her - og ser på tingene uden følelsesmæssig involvering - det giver så mere klarsyn!!

For at være ærlig: Stram ballerne og find sammen - eller drop luftskydning med high power og big bore....

Det er den politiske virkelighed...

I sverige kan de fint finde ud af det - med skydninger, der overgår hvad vi kan vise her på NVF....Slut fra mig....og held og lykke!
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
Batler Britton
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1779
Tilmeldt: 25. jan 2007, 19:54
Interesser: Maskinteknik
Geografisk sted: Ulfborg
Has thanked: 8 times
Been thanked: 14 times

Re: TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Indlæg af Batler Britton » 15. mar 2012, 01:44

bigbore er men flygtig betegnelse alt efter interesse. jeg har skilte mig af med min 9mm for år tilbage, da den ikke længere havde min interesse. den ser jeg som bigbore
alle mine pcpér er .25 (6,35mm) dem ser jeg ikke som bigbore, men hvor går grænsen?
så længe der ikke findes en definition for bigbore, så er det jo svært at skille nogen ud fra flokken
Choose your friends carefully. Your enemies will choose you.

Brugeravatar
Taxen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 400
Tilmeldt: 7. dec 2011, 10:03
Interesser: Gamle Luftgevære og Gravhunde
Geografisk sted: Østjylland
Been thanked: 33 times

Re: TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Indlæg af Taxen » 15. mar 2012, 04:43

Jeg hyler ikke Synes bare det er lidt trææls at os der bare har nogle gammle 4,5 dianer plus en enkelt sikkert utunet HW 80 fra 88 skal gøres til forbrydere og tvinges ind i foreninger osv. for at kunne sende et par hagl gennem dem måske 5 gange om året i haven.Med de små, den store har skudt et i haven.
Alt sammen forde nogen IKKE kan få potens forlængeren stor nok. med det mener jeg ikke alle her på forum som skyder på forsvarlige steder ,opbevare forsvarligt og omgås forsvarligt med våben. Men dem der importer de våben skriver så mange superlativer om våbnet og nederst KRÆVER IKKE Tilladelse ,opfordre ,til at det kan bruges til skadedyrsbekæmpelse. De ansvarlige butikker skriver sælger IKKE så kraftige våben til folk uden jagttegn, udlevere ikke våben som skal bruges som gave til en direktør, til en som ikke har jagttegn ved afhentning. ( østjysk korsholm )
Taxen

Brugeravatar
SYE
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 203
Tilmeldt: 26. sep 2011, 20:07
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 7 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Indlæg af SYE » 15. mar 2012, 07:10

Lad os da bare vente og se hvad der kommer til at stå i loven. Der er kun omkring en måned til vi får svaret. Hvis altså at JM holder hvad han har lovet på TV. Så der er ingen grund til at råbe svensker efter hinanden :-)

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 38 times
Been thanked: 282 times

Re: TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Indlæg af Longrifle » 15. mar 2012, 10:35

Lige på falderebet:

Jeg er bare træt af, at vi sidder som store fede stækkede duer som JM og især pressen frit kan skyde efter.....

Så længe vi ikke er organiserede, bliver vi i medier mv. ikke regnet for seriøse - og så kan vi hoppe og springe og gøre nok så mange seriøse krumspring - det hjælper ikke en pind.

Det er ikke argumenter, men antallet af luftvåben der hidtil har forhindret et indgreb.
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Gerner
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 99
Tilmeldt: 26. nov 2004, 21:09
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 34 times
Been thanked: 19 times

Re: TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Indlæg af Gerner » 15. mar 2012, 13:23

d. 15.03.2012 læser jeg at en mand er gået amok med en økse...... og jeg skulle mene sådan en er noget mere farlig end vores små luftgeværer,, tingene skal i perspektiv, selv lovgiverne må forstå dette, men der er nok ikke stemmer i.
Teknikeren

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8880
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 82 times
Been thanked: 113 times
Kontakt:

Re: TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Indlæg af Fast Fumble » 15. mar 2012, 15:55

Longrifle skrev:Det er ikke argumenter, men antallet af luftvåben der hidtil har forhindret et indgreb.
Arh, det tror jeg nu ikke du har ret i.
Jeg tror NVF's høringssvar fra sidste behandling har haft en betydelig indflydelse på at indgrebet blev "sendt i udvalg" igen.

Men derudover - så kommer vi næppe nogen vegne uden organisering! Pressen skal nok få held med hetzen, jeg tror på at indgrebet kommer, og at bliver en stramning. Hvis IKKE luft-folket organiserer sig, bliver det primært JM der sætter rammerne, og det kan blive noget kedeligt noget.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 38 times
Been thanked: 282 times

Re: TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Indlæg af Longrifle » 15. mar 2012, 17:07

F.F. det jeg mener er, at selve antallet af gamle og nye 4,5 og 5,5´ere blandt alm. mennesker har afholdt JM fra at kunne finde et grundlag uden at genere rigtig mange mennesker. Så kan man jo så anføre, at selve antallet af våben i sig selv er et argument :biggrin:

At forlange af JM, at man burde skelne imellem diabolo op til og med 6,35 og så alle monstrene i pistolkalibre mv. på tilladelse er desværre for meget at forlange. Begynder vi derudover at argumentere ud fra joule, kaliber osv. osv. går de først helt bag af dansen.

Sammenhold gør stærk - præcis som med moskusokser!! IPSC sagen viser hvor langt man kan komme med foreningspres....
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
Niels
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2324
Tilmeldt: 20. maj 2004, 10:12
Interesser: Windows NT3.5
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 57 times
Been thanked: 181 times

Re: TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Indlæg af Niels » 15. mar 2012, 18:26

Longrifle skrev:F.F. det jeg mener er, at selve antallet af gamle og nye 4,5 og 5,5´ere blandt alm. mennesker har afholdt JM fra at kunne finde et grundlag uden at genere rigtig mange mennesker. Så kan man jo så anføre, at selve antallet af våben i sig selv er et argument :biggrin:

At forlange af JM, at man burde skelne imellem diabolo op til og med 6,35 og så alle monstrene i pistolkalibre mv. på tilladelse er desværre for meget at forlange. Begynder vi derudover at argumentere ud fra joule, kaliber osv. osv. går de først helt bag af dansen.
.
Dether, det lyder som noget du har noget insiderviden om?
Vh
Niels

--
If it ain't Broke.....Fix it till it is!

Brugeravatar
REload
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 196
Tilmeldt: 9. sep 2008, 18:14
Interesser: PCP, MC, Foto
Geografisk sted: København
Has thanked: 7 times
Been thanked: 9 times
Kontakt:

Re: TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Indlæg af REload » 15. mar 2012, 19:59

Sort skrev:
PBHorsens skrev:Hejsa ...

Hvad med dem som PCP osv i 5,5mm og 6,35mm allerede , hvad gør vi?

:sniper: :tmg:
Det er jo så det argument NVF gang på gang prøver at få igennem. Men det sælger jo ikke rigtigt aviser, ifht halvnazister der skyder grisehoveder og betjente.

Jeg har længe ønsket mig at lave en lille video, med hvad vi går og bruger vores luftvåben til. Men det går lidt trægt med projektet.
Om det er fordi folk ikke vil stå frem, eller bare at det er for meget bøvl og surt arbejde, ved jeg faktisk ikke. Men der sker ikke det store på den front.

vedr. en video, så stiller jeg gerne op med min .22 :sniper:
Læser jurister for eller bagfra? Og skal man være tolk for at tolke?

René E.

Daystate Panther FAC 5,5 / Bushnell Elite 6500 4,5-30x50 T.*solgt* :0(
AirArms S410 SL Xtra Fac / Leapers 8-32x56 *solgt*

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 187 times
Been thanked: 434 times

Re: TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Indlæg af Timber » 15. mar 2012, 20:25

REload skrev:
Sort skrev:
PBHorsens skrev:Hejsa ...

Hvad med dem som PCP osv i 5,5mm og 6,35mm allerede , hvad gør vi?

:sniper: :tmg:
Det er jo så det argument NVF gang på gang prøver at få igennem. Men det sælger jo ikke rigtigt aviser, ifht halvnazister der skyder grisehoveder og betjente.

Jeg har længe ønsket mig at lave en lille video, med hvad vi går og bruger vores luftvåben til. Men det går lidt trægt med projektet.
Om det er fordi folk ikke vil stå frem, eller bare at det er for meget bøvl og surt arbejde, ved jeg faktisk ikke. Men der sker ikke det store på den front.

vedr. en video, så stiller jeg gerne op med min .22 :sniper:
Jeg kan stille med en .25'er..
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Gerner
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 99
Tilmeldt: 26. nov 2004, 21:09
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 34 times
Been thanked: 19 times

Re: TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Indlæg af Gerner » 15. mar 2012, 22:14

Jeg tror vi kommer i saksen hvis vi ikke får skrevet en masse læserbreve, og på anden vis gjort politikerne opmærksom på at vi mener det er helt forkert at forbyde luftvåben over 4,5mm jeg ved ikke hvor mange 5,5mm og 6,35mm der er derude.

Min HW98K 5,5mm fjeder puster bliver ulovlig, det er da helt skørt... og jeg kan ikke mere mødes med mine naboer til dåseskydning, til gensidig stor glæde, det gør mig, som almindelig midaldrende villa vovse og Audi mand, noget sur.
Men hvor grænser skal være ved jeg ikke, men et 5,5mm luft skyder burde bestemt kunne høre til i den almindelige husholdning uden at skulle bøvle med registrering, jagttegn og specielle skydebaner.

Jeg ved ikke hvad der galt med de journalister i dag, det virker som om de leder efter en storm i et glas vand, som de kan slå stort op, en række fakta tal, og sammenligning med med andre hobby, ville klæd dem.

Er vores hobby så farlig som de antyder ?
Jeg ville meget gerne om vi kunne få tallene frem i lyset, så vi kan sammenligne os, så kan alle se, at bare fordi vores luft våben ligner krudt våben, så er der en verden til forskel.


http://www.fyens.dk/article/2044439:Ind ... paa-et-aar
Teknikeren

Martensit
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 632
Tilmeldt: 17. sep 2010, 13:15
Interesser: blankvåben/luftvåben
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 23 times
Been thanked: 64 times

Re: TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Indlæg af Martensit » 15. mar 2012, 22:39

Jeg har skrevet til hr Bødskov og sagt at han er galt på den.... Jeg håber der er andre der vil gøre det samme, det er komplet tåbeligt at han bare tager noget der allerede er kasseret af 2 tidligere jusitsministre og maser det igennem. Forbandede skrankepave.....
Her gik jeg og sparede sammen til et lille PCP set-up, hvis det ender med at det er noget der kun kan bruges på bane og med tilladelse så tror jeg jeg melder mig under fanerne i Akademisk Skytteforening istedet.... Den nye Springfield 5.25 xDM ser rimelig lækker ud.....

Arder88
Newbie
Newbie
Indlæg: 9
Tilmeldt: 4. mar 2012, 12:52
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Indlæg af Arder88 » 15. mar 2012, 23:14

Martensit skrev:Jeg har skrevet til hr Bødskov og sagt at han er galt på den.... Jeg håber der er andre der vil gøre det samme, det er komplet tåbeligt at han bare tager noget der allerede er kasseret af 2 tidligere jusitsministre og maser det igennem. Forbandede skrankepave.....
Her gik jeg og sparede sammen til et lille PCP set-up, hvis det ender med at det er noget der kun kan bruges på bane og med tilladelse så tror jeg jeg melder mig under fanerne i Akademisk Skytteforening istedet.... Den nye Springfield 5.25 xDM ser rimelig lækker ud.....
Er der nogen speciel mail man skal sende til? eller er det bare til JM's hovedpostkasse?
For jeg vil da meget give min støtte omkring det. For selvom 4.5mm er sjovt, så er en højere kaliber nu noget sjovere.

Leadhead
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 106
Tilmeldt: 14. apr 2011, 11:11
Interesser: Bygselv
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times

Re: TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Indlæg af Leadhead » 16. mar 2012, 01:57

Det er utroligt bitter at uduelige, nosseløse, vatnisser på christiansborg gang på gang skal forsøge at rede befolkningen fra alt hvad der har antydning af fare. Der er sikkert massere stemmer i at stille sig op og fortælle hvor farligt forskellige ting er, og det straks skal fikses med et forbud.
Problemet for os er at vores hobby ikke umiddelbart er "nødvendig" forstået på den måde at vi jo sådan set bare kunne begynde at samle på frimærker og mødes og snakke om det istedet. intet ville gå tabt.
Det er jo inderst inde det som de gerne vil have vi gør. Faktisk vil det være aller bedst hvis vi alle bare kunne stå op, gå på arbejde, komme hjem, se x-factor og så gå iseng.
Jeg siger nej tak. Så vil jeg hellere have lidt mere frihed under ansvar.
Man burde sætte ALLE strafferammer op med x4 som minimum hvad angår kriminalitet af groverkarakter, folk ved jo godt når de laver den slags det er forkert, så hvad er problemet? Så kunne vi få lov at skyde i haven med vores 5,5mm luftgevær, og idioterne i byen kan slås med knive lige så tosset de vil, når de har afsonet deres tidligere dom på 30år for vold.

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 38 times
Been thanked: 282 times

Re: TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Indlæg af Longrifle » 16. mar 2012, 09:26

Niels skrev:
Longrifle skrev:F.F. det jeg mener er, at selve antallet af gamle og nye 4,5 og 5,5´ere blandt alm. mennesker har afholdt JM fra at kunne finde et grundlag uden at genere rigtig mange mennesker. Så kan man jo så anføre, at selve antallet af våben i sig selv er et argument :biggrin:

At forlange af JM, at man burde skelne imellem diabolo op til og med 6,35 og så alle monstrene i pistolkalibre mv. på tilladelse er desværre for meget at forlange. Begynder vi derudover at argumentere ud fra joule, kaliber osv. osv. går de først helt bag af dansen.
.
Dether, det lyder som noget du har noget insiderviden om?
Næ, jeg ved ikke en hylende fis, det var blot et skud fra hoften omkring en i mine øjne fornuft sondring imellem "luftbøsser" og så "skydevåben" i 9 mm, .357 osv.
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 187 times
Been thanked: 434 times

Re: TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Indlæg af Timber » 16. mar 2012, 18:11

Leadhead skrev:Det er utroligt bitter at uduelige, nosseløse, vatnisser på christiansborg gang på gang skal forsøge at rede befolkningen fra alt hvad der har antydning af fare. Der er sikkert massere stemmer i at stille sig op og fortælle hvor farligt forskellige ting er, og det straks skal fikses med et forbud.
Problemet for os er at vores hobby ikke umiddelbart er "nødvendig" forstået på den måde at vi jo sådan set bare kunne begynde at samle på frimærker og mødes og snakke om det istedet. intet ville gå tabt.
Det er jo inderst inde det som de gerne vil have vi gør. Faktisk vil det være aller bedst hvis vi alle bare kunne stå op, gå på arbejde, komme hjem, se x-factor og så gå iseng.
Jeg siger nej tak. Så vil jeg hellere have lidt mere frihed under ansvar.
Man burde sætte ALLE strafferammer op med x4 som minimum hvad angår kriminalitet af groverkarakter, folk ved jo godt når de laver den slags det er forkert, så hvad er problemet? Så kunne vi få lov at skyde i haven med vores 5,5mm luftgevær, og idioterne i byen kan slås med knive lige så tosset de vil, når de har afsonet deres tidligere dom på 30år for vold.
Nja, det er da ikke alt de indtil videre forbyder.. Nu har der jo lige været to sager med h.h.v. kniv- og økse-mordforsøg, og disse er da ikke blevet forbudt, eller blevet registreringspligtige. Det er da egentlig mærkeligt, taget i betragtning hvor mange forbrydelser der sker med disse "våben". Jeg vil da mene, at hvis man tog en statistik over hvor mange mord, og mordforsøg der er blevet begået med enten kniv og økse kontra luftgevær de sidste 10 år, så tror jeg sgu at knive og økser vinder pænt stort. Men alligevel kan disse ting købes frit, og endda af folk under 18 år... Uha, siger jeg bare...

Så jeg gentager gerne mig selv, nemlig at man endnu engang gøre et problem ud af et problem der ikke eksisterer..
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Keldda
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1448
Tilmeldt: 23. okt 2010, 22:57
Interesser: gamle Luftvåben/våben
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 19 times
Been thanked: 37 times

Re: TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Indlæg af Keldda » 17. mar 2012, 15:47

Nja, det er da ikke alt de indtil videre forbyder.. Nu har der jo lige været to sager med h.h.v. kniv- og økse-mordforsøg, og disse er da ikke blevet forbudt, eller blevet registreringspligtige. Det er da egentlig mærkeligt, taget i betragtning hvor mange forbrydelser der sker med disse "våben". Jeg vil da mene, at hvis man tog en statistik over hvor mange mord, og mordforsøg der er blevet begået med enten kniv og økse kontra luftgevær de sidste 10 år, så tror jeg sgu at knive og økser vinder pænt stort. Men alligevel kan disse ting købes frit, og endda af folk under 18 år... Uha, siger jeg bare...

Så jeg gentager gerne mig selv, nemlig at man endnu engang gøre et problem ud af et problem der ikke eksisterer..[/quote]

Denne sammenligning dukker op igen og igen,jeg synes ikke det er så svært at forstå,økser brødknive o.l. er ikke våben,men bruges de til at angribe folk med ,SÅ er det våben, et luftgevær er et skydevåben,det ER et våben,hvis nogle lyse hoveder begyndte at sælge hellebarder som håndøkser eller macheter som brødknive ville det nok få nogen op af stolene,en hammer skruetrækker fil mejsel KAN bruges som våben,men det er ikke et våben af den grund
står man i lort til halsen skal man holde munden lukket

MDL
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 31
Tilmeldt: 3. jan 2010, 10:19
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: TV2 i aften nyhederne om kraftige luftvåben...igen!

Indlæg af MDL » 17. mar 2012, 16:41

Jeg syntes det er lidt underligt, at jeg ikke kan finde noget som helst på justitsministeriets hjemmeside om den pressemeddelelse. Og finder det meget mærkeligt at TV2 ikke galper op om det som "breaking news" som det jo hedder på ny-dansk. De skulle jo nok ikke være blege for at promovere det som noget de havde fået igennem efter at have skudt julemad. Så måske er det ikke det gamle udkast fra 2011 som er hevet frem igen, men noget bare lidt mere gennemtænkt. Håbet er jo som bekendt lysegrønt.

Bryder mig ikke helt om analogien med knive, for hvis jeg tager en ka-bar kniv og begynder at kaste med den et sted hvor en står ved siden af og skyder med luftgevær, og Onkel blå kommer forbi, så er det altså mig de hiver med på stationen. Blankvåbentilladelsen giver ikke lov til at bære. Det eneste der kommer ud af at snakke om "der er så meget andet der er tilladt" er måske at der er et lyst hoved som siger "Ja, og det må vi få gjort noget ved", og så risikerer man bare at endnu en rettighed forsvinder.

Knive, som flere har sagt, har været brugt i utallige forbrydelser, og derfor fik vi knivloven (det var i hvert fald argumentet). Politikere træffer beslutninger, sjældent de bedste... Lidt den gamle fallasi "Vi må gøre noget. Dette er noget, altså må vi gøre det". Rigtigt eller forkert, man har vist man kan handle. Og så længe medierne gladeligt lader sig rive med i sanseløs begejstring over farlige våben, ja så er der nok politikere som lader sig rive med.

Besvar