FX Revolution

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Brugeravatar
NTS
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 691
Tilmeldt: 11. maj 2005, 14:37
Interesser: Jagt og skydning
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 6 times

Indlæg af NTS » 31. jan 2006, 21:37

Jeg havde fat i FX for et par uger siden i samme ærinde ;-) Der kommer en generel adapter med 1/2" UNF gevind til Revo'en til salg hos forhandlerne ... Den nye Revo MK II skulle have gevind som standard ...

Brugeravatar
NTS
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 691
Tilmeldt: 11. maj 2005, 14:37
Interesser: Jagt og skydning
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 6 times

Indlæg af NTS » 31. jan 2006, 21:39

Btw. fedt at det ser ud til at gå i orden med din revo, Joe :razz:

Brugeravatar
Dense
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 219
Tilmeldt: 28. aug 2005, 09:21
Geografisk sted: Nordsjælland
Been thanked: 1 time

Indlæg af Dense » 31. jan 2006, 21:45

Den FX Revo. Den er simpelthen for sej. :D :mad: :razz:
Mvh. Dense.

Brugeravatar
The Dane
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 2. feb 2004, 18:46
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 12 times

Indlæg af The Dane » 31. jan 2006, 22:04

Det kunne jo være rigtig interessant hvis FX så lærte af det og forklarede i manualen at genladningen bliver for kraftig med dæmper på og hvad der kan gøres for at få løst problemet.
Opinions are like a$$holes, everybody seems to have one.


Henrik

Brugeravatar
Joe_black
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 817
Tilmeldt: 4. feb 2004, 18:18
Geografisk sted: Jyllinge
Has thanked: 1 time

Indlæg af Joe_black » 1. feb 2006, 20:25

Så skyder den igen. :mad:
Og når der i brugsanvisningen står, at man ikke skal pille ved aftrækket, SÅ MENER DE DET!!!!!
Jeg har lige brugt 4 timer på at justere det ind igen. *^¨
Problemet blev så kun forstærket af at jeg havde aftrækkeren af, for at skifte aftrækker vippen. Der sidder en lille fjedder mellem aftrækker og vippe.
På G8eren skulle denne fjedder sidde bagerst på vippen, det skal den ikke på Revoen. :roll: Hvis den sidder der, kan den ikke genladde. Den skal lige et hak frem, så spiller det. :cool:
Vedhæftede filer
Aftrækker vippe 3.jpg
Aftrækker vippe 3.jpg (29.74 KiB) Vist 3603 gange
Org Dæmper Forskruning.jpg
Org Dæmper Forskruning.jpg (50.84 KiB) Vist 3606 gange
Tikka T3 / Zeiss 3-12X56

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Indlæg af Slettes3 » 2. feb 2006, 17:36

NTS skrev:Jeg havde fat i FX for et par uger siden i samme ærinde ;-) Der kommer en generel adapter med 1/2" UNF gevind til Revo'en til salg hos forhandlerne ... Den nye Revo MK II skulle have gevind som standard ...

....hmmmmmmmm!

En Revo MK II? Er det den nye model med 1/2 UNF Gevind? Er det det der adskiller den "gamle Revo" fra den nye.....et gevind??? :shock:

Please.. somebody.... make me a FULL AUTO REVO :eek:

Brugeravatar
Joe_black
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 817
Tilmeldt: 4. feb 2004, 18:18
Geografisk sted: Jyllinge
Has thanked: 1 time

Indlæg af Joe_black » 2. feb 2006, 19:38

Jeg tror dæmper rynkerne er den eneste forskel, men Frederik gik ikke i dybden med det.

Angående Fullauto, skal der konstrueres et nyt aftrækker system.
Ved første øjekast, tror man der bare er at fjerne autosikrings pinden,
men jeg tror ikke der kommer smæk nok på hammeren hvis den følger tilbage med hagl probe og genlade stempel.
Efter min mening er den sjov nok som den er,
og den kommer til at koste kassen i hagl.

For at komme til at du, trykker haglprobe slæden autosikrings pinden tilbage.
Den tvinger aftrækkeren tilbage så hammeren kan fanges.
Den holder også aftrækkeren sikret til man slipper den, eller rettere,
aftrækkeren holder sikringen, igen for at sikre tid til at haglprobe slæden
med mer, kommer på plads før hammeren frigives.

Jeg ved godt det lyder lidt indviklet, det er lettere at forstå når man sidder med stumperne.

Men hvis du køber en, vil jeg da gerne eksperimentere. :twisted:
Vedhæftede filer
revo, hvordan.jpg
revo, hvordan.jpg (37.7 KiB) Vist 3552 gange
Tikka T3 / Zeiss 3-12X56

Brugeravatar
The Dane
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 2. feb 2004, 18:46
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 12 times

Indlæg af The Dane » 2. feb 2006, 20:00

Jah og jeg efterlyste en PCP vi kunde fylde med ilt. Vi kan jo slå det sammen og først ødelægge den ved at forsøge at konvertere den til fullauto og dernæst får den en sjat ilt og noget fedt på haglene, så bliver der liv og glade dage.
Opinions are like a$$holes, everybody seems to have one.


Henrik

Brugeravatar
Joe_black
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 817
Tilmeldt: 4. feb 2004, 18:18
Geografisk sted: Jyllinge
Has thanked: 1 time

Indlæg af Joe_black » 2. feb 2006, 20:02

The Dane skrev:Jah og jeg efterlyste en PCP vi kunde fylde med ilt. Vi kan jo slå det sammen og først ødelægge den ved at forsøge at konvertere den til fullauto og dernæst får den en sjat ilt og noget fedt på haglene, så bliver der liv og glade dage.
Du trykker på knappen. <<..,
Tikka T3 / Zeiss 3-12X56

Brugeravatar
Dense
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 219
Tilmeldt: 28. aug 2005, 09:21
Geografisk sted: Nordsjælland
Been thanked: 1 time

Indlæg af Dense » 2. feb 2006, 20:03

The Dane skrev:Jah og jeg efterlyste en PCP vi kunde fylde med ilt. Vi kan jo slå det sammen og først ødelægge den ved at forsøge at konvertere den til fullauto og dernæst får den en sjat ilt og noget fedt på haglene, så bliver der liv og glade dage.
Er du ude på at lave en nedsmeltning. ::-;< <-: <-:
Mvh. Dense.

Brugeravatar
The Dane
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 2. feb 2004, 18:46
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 12 times

Indlæg af The Dane » 2. feb 2006, 20:58

Ja med mindst 3 videokameraer på og stilbilleder så det kan dokumenteres ordentligt.
Opinions are like a$$holes, everybody seems to have one.


Henrik

Brugeravatar
Krudtuglen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 59
Tilmeldt: 28. jun 2005, 12:13
Interesser: Sortkrudt, Røgsvag
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Krudtuglen » 8. feb 2006, 17:12

Er der nogen der har haft bøvl med deres magasiner til FX REVO. Jeg har et der går lidt ringe!! Hvordan afhjælper man problemet?

Brugeravatar
Joe_black
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 817
Tilmeldt: 4. feb 2004, 18:18
Geografisk sted: Jyllinge
Has thanked: 1 time

Indlæg af Joe_black » 9. feb 2006, 00:08

Krudtuglen skrev:Er der nogen der har haft bøvl med deres magasiner til FX REVO. Jeg har et der går lidt ringe!! Hvordan afhjælper man problemet?
Den lette løsning er at sende det til Frederik hos FX, så sender han dig et nyt.

Men du kan også selv reppe det.
Forklar lige hvad du mener mad ringe. Jeg har haft alle mine skilt ad, nogle mere end andre, og de køre fint nu.

Til gengæld skal du ikke skrue dæmper på. Efter jeg havde talt med ham første gang, prøvede han selv med dæmper. 400 skud og aftrækker vippen knækkede.
Han var lidt overasket fordi han troede det ok at bruge dæmper på den.
Der er en løsning på vej, og når den kommer, høre i om det.
Tikka T3 / Zeiss 3-12X56

Brugeravatar
Krudtuglen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 59
Tilmeldt: 28. jun 2005, 12:13
Interesser: Sortkrudt, Røgsvag
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Krudtuglen » 9. feb 2006, 08:52

Det er som om magasin stykket (plexiglas) ikke glider frit rundt som det andet magasin jeg har. Kommer der fjedre og skruer flyvende ud, hvis man skiller det ad?

Brugeravatar
Joe_black
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 817
Tilmeldt: 4. feb 2004, 18:18
Geografisk sted: Jyllinge
Has thanked: 1 time

Indlæg af Joe_black » 9. feb 2006, 17:51

Krudtuglen skrev:Det er som om magasin stykket (plexiglas) ikke glider frit rundt som det andet magasin jeg har. Kommer der fjedre og skruer flyvende ud, hvis man skiller det ad?
Ja og nej.

Hvis man passer lidt på kan du sagtens skille magasinet ad.
Har du prøver at løsne skruen lidt?

Det første jeg pillede fra hinanden, var intet problem. Jeg passede ekstra godt på, og efter at have skruet skruen ud kunne plexiglasset fjernes og resten blev hængende sammen.

Ved nummer 2 var jeg knap så forsigtig. Det eksploderede naturligvis i ansigtet på mig. :evil: Der er en stor spiral fjeder inden i, som kan skubbe magasinet skilt ad. Det er nu rimelig nemt at samle igen.

Jeg gav dem alle rød loctite, skruede skruen helt i og løsnede en anelse, så glasset glider frit.
Tikka T3 / Zeiss 3-12X56

Brugeravatar
Krudtuglen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 59
Tilmeldt: 28. jun 2005, 12:13
Interesser: Sortkrudt, Røgsvag
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Krudtuglen » 9. feb 2006, 18:35

Okay,- Lyder overkommeligt. Hvad er numeret til Frederik (FX) incl. alle tal!!! (land, område, etc) Jeg kører for øjeblikket på den 3. REVO siden 17.12.2005 og håber fa.... snart han for styr på de REVOer.

Brugeravatar
Joe_black
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 817
Tilmeldt: 4. feb 2004, 18:18
Geografisk sted: Jyllinge
Has thanked: 1 time

Indlæg af Joe_black » 9. feb 2006, 19:00

Krudtuglen skrev:Okay,- Lyder overkommeligt. Hvad er numeret til Frederik (FX) incl. alle tal!!! (land, område, etc) Jeg kører for øjeblikket på den 3. REVO siden 17.12.2005 og håber fa.... snart han for styr på de REVOer.
Hvad er der gået galt?

+4650632180 Det står på hjemmesiden.

Han er bedre til engelsk end dansk. :lol:
Tikka T3 / Zeiss 3-12X56

Brugeravatar
Niels
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2324
Tilmeldt: 20. maj 2004, 10:12
Interesser: Windows NT3.5
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 67 times
Been thanked: 212 times

Indlæg af Niels » 9. feb 2006, 19:36

Joe_black skrev:
Krudtuglen skrev:Det er som om magasin stykket (plexiglas) ikke glider frit rundt som det andet magasin jeg har. Kommer der fjedre og skruer flyvende ud, hvis man skiller det ad?
Ja og nej.

Hvis man passer lidt på kan du sagtens skille magasinet ad.
Har du prøver at løsne skruen lidt?

Det første jeg pillede fra hinanden, var intet problem. Jeg passede ekstra godt på, og efter at have skruet skruen ud kunne plexiglasset fjernes og resten blev hængende sammen.

Ved nummer 2 var jeg knap så forsigtig. Det eksploderede naturligvis i ansigtet på mig. :evil: Der er en stor spiral fjeder inden i, som kan skubbe magasinet skilt ad. Det er nu rimelig nemt at samle igen.

Jeg gav dem alle rød loctite, skruede skruen helt i og løsnede en anelse, så glasset glider frit.
Joe_black skrev:
Krudtuglen skrev:Det er som om magasin stykket (plexiglas) ikke glider frit rundt som det andet magasin jeg har. Kommer der fjedre og skruer flyvende ud, hvis man skiller det ad?
Ja og nej.

Hvis man passer lidt på kan du sagtens skille magasinet ad.
Har du prøver at løsne skruen lidt?

Det første jeg pillede fra hinanden, var intet problem. Jeg passede ekstra godt på, og efter at have skruet skruen ud kunne plexiglasset fjernes og resten blev hængende sammen.

Ved nummer 2 var jeg knap så forsigtig. Det eksploderede naturligvis i ansigtet på mig. :evil: Der er en stor spiral fjeder inden i, som kan skubbe magasinet skilt ad. Det er nu rimelig nemt at samle igen.

Jeg gav dem alle rød loctite, skruede skruen helt i og løsnede en anelse, så glasset glider frit.
Så, det vi kan udlede er altså at du ordnede dem 2 gange hver især ? :mrgreen:
Vh
Niels

--
If it ain't Broke.....Fix it till it is!

Brugeravatar
Joe_black
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 817
Tilmeldt: 4. feb 2004, 18:18
Geografisk sted: Jyllinge
Has thanked: 1 time

Indlæg af Joe_black » 9. feb 2006, 19:41

Du er moderator så det er din skyld. :lol:
Niels skrev:
Joe_black skrev:
Krudtuglen skrev:Det er som om magasin stykket (plexiglas) ikke glider frit rundt som det andet magasin jeg har. Kommer der fjedre og skruer flyvende ud, hvis man skiller det ad?
Ja og nej.

Hvis man passer lidt på kan du sagtens skille magasinet ad.
Har du prøver at løsne skruen lidt?

Det første jeg pillede fra hinanden, var intet problem. Jeg passede ekstra godt på, og efter at have skruet skruen ud kunne plexiglasset fjernes og resten blev hængende sammen.

Ved nummer 2 var jeg knap så forsigtig. Det eksploderede naturligvis i ansigtet på mig. :evil: Der er en stor spiral fjeder inden i, som kan skubbe magasinet skilt ad. Det er nu rimelig nemt at samle igen.

Jeg gav dem alle rød loctite, skruede skruen helt i og løsnede en anelse, så glasset glider frit.
Joe_black skrev:
Krudtuglen skrev:Det er som om magasin stykket (plexiglas) ikke glider frit rundt som det andet magasin jeg har. Kommer der fjedre og skruer flyvende ud, hvis man skiller det ad?
Ja og nej.

Hvis man passer lidt på kan du sagtens skille magasinet ad.
Har du prøver at løsne skruen lidt?

Det første jeg pillede fra hinanden, var intet problem. Jeg passede ekstra godt på, og efter at have skruet skruen ud kunne plexiglasset fjernes og resten blev hængende sammen.

Ved nummer 2 var jeg knap så forsigtig. Det eksploderede naturligvis i ansigtet på mig. :evil: Der er en stor spiral fjeder inden i, som kan skubbe magasinet skilt ad. Det er nu rimelig nemt at samle igen.

Jeg gav dem alle rød loctite, skruede skruen helt i og løsnede en anelse, så glasset glider frit.
Så, det vi kan udlede er altså at du ordnede dem 2 gange hver især ? :mrgreen:
>>>>>>>>> Vi arbejder febrilsk på NVF ugen ud, hvorfor uregelmæssigheder vil forekomme!
Tikka T3 / Zeiss 3-12X56

Brugeravatar
Niels
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2324
Tilmeldt: 20. maj 2004, 10:12
Interesser: Windows NT3.5
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 67 times
Been thanked: 212 times

Indlæg af Niels » 9. feb 2006, 19:55

Niels skrev: Så, det vi kan udlede er altså at du ordnede dem 2 gange hver især ? :mrgreen:
Joe_black skrev:
<>\: ::-;< <>\:


Det er ingen skam !. Jeg har altid ment at ting der var værd at gøre, var værd at gøre ordentligt - og jeg kan se jeg ikke er alene med den opfattelse :mrgreen:
Vh
Niels

--
If it ain't Broke.....Fix it till it is!

Brugeravatar
NTS
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 691
Tilmeldt: 11. maj 2005, 14:37
Interesser: Jagt og skydning
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 6 times

Indlæg af NTS » 9. feb 2006, 21:25

Krudtuglen skrev:Okay,- Lyder overkommeligt. Hvad er numeret til Frederik (FX) incl. alle tal!!! (land, område, etc) Jeg kører for øjeblikket på den 3. REVO siden 17.12.2005 og håber fa.... snart han for styr på de REVOer.
Den 3. >>_: >>_: >>_: Hvad gik der galt med nummer 2 >>_: I det mindste har din forhandler reserver på lager.

Brugeravatar
Krudtuglen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 59
Tilmeldt: 28. jun 2005, 12:13
Interesser: Sortkrudt, Røgsvag
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Krudtuglen » 10. feb 2006, 06:11

Samme oplevelse!! Ja han tog 4 stk. hjem. Man skulle tro han var klar over problemet!!!!

Brugeravatar
Krudtuglen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 59
Tilmeldt: 28. jun 2005, 12:13
Interesser: Sortkrudt, Røgsvag
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Krudtuglen » 10. feb 2006, 07:19

På hjemmesiden hos FX. hvor?

Brugeravatar
NTS
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 691
Tilmeldt: 11. maj 2005, 14:37
Interesser: Jagt og skydning
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 6 times

Indlæg af NTS » 10. feb 2006, 10:39

Krudtuglen skrev:Samme oplevelse!! Ja han tog 4 stk. hjem. Man skulle tro han var klar over problemet!!!!
two down two to go <-:

Der er nogen stykker på det JK forum i USA som har revo'er - der er ikke nogen af dem som har skrevet om problemer. Det er nok et dansk fænomen ::-;<

Brugeravatar
Joe_black
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 817
Tilmeldt: 4. feb 2004, 18:18
Geografisk sted: Jyllinge
Has thanked: 1 time

Indlæg af Joe_black » 10. feb 2006, 17:34

NTS skrev:Der er nogen stykker på det JK forum i USA som har revo'er - der er ikke nogen af dem som har skrevet om problemer. Det er nok et dansk fænomen ::-;<
Der er et par stykker i USA der har haft samme problem som mig. De skilter bare ikke med det, de må jo ikke bruge dæmper. :neutral:
Krudtuglen skrev:På hjemmesiden hos FX. hvor?
Her
Tikka T3 / Zeiss 3-12X56

Besvar