Skydebane/sted til luftgevær omkring Odense?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Simon5700
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1169
Tilmeldt: 29. okt 2008, 12:14
Geografisk sted: sydfyn
Has thanked: 28 times
Been thanked: 18 times

Re: Skydebane/sted til luftgevær omkring Odense?

Indlæg af Simon5700 » 17. apr 2012, 19:38

Wolle skrev:Lyder da spændende :-). Har aldrig prøvet "den slags" før, men en gang skal jo være den første - om familien vil det, så er jeg klar :eek:
det har jeg heller ikke, men det er jo bare noget fælles skydning på en mark :sniper: jeg vil lave en anden tråd ang en skyde dag midt/sidst i maj

Trolden skrev:jeg kan også godt arrangere noget skydning i vissenbjerg egnen med godt kugle fang op til nok 400 m
det kunne være cool! jo flere muligheder for at skyde jo bedre
Tag ikke livet for seriøst, du slipper alligevel ikke levende fra det ..!

Brugeravatar
Kølle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1087
Tilmeldt: 23. aug 2011, 15:00
Interesser: Våben-Foto.
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 80 times
Been thanked: 62 times

Re: Skydebane/sted til luftgevær omkring Odense?

Indlæg af Kølle » 17. apr 2012, 19:42

Simon5700 skrev:
Wolle skrev:Lyder da spændende :-). Har aldrig prøvet "den slags" før, men en gang skal jo være den første - om familien vil det, så er jeg klar :eek:
det har jeg heller ikke, men det er jo bare noget fælles skydning på en mark :sniper: jeg vil lave en anden tråd ang en skyde dag midt/sidst i maj

Trolden skrev:jeg kan også godt arrangere noget skydning i vissenbjerg egnen med godt kugle fang op til nok 400 m
det kunne være cool! jo flere muligheder for at skyde jo bedre
Er der slet ingen på sjælland der har et stykke mark der kunne bruges til lidt skydning :???:

KØLLE
Så, nu er der ikke et vådt øje tørt.

WEIHRAUCH HW97KT.MK II.cal.177+MCT Viper 6-24x56 IRS.
V-MACH Tunet-Longrifle Edition.
WEIHRAUCH HW35K Limited Edition cal.177
WEIHRAUCH HW 75 cal.177.

Simon5700
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1169
Tilmeldt: 29. okt 2008, 12:14
Geografisk sted: sydfyn
Has thanked: 28 times
Been thanked: 18 times

Re: Skydebane/sted til luftgevær omkring Odense?

Indlæg af Simon5700 » 17. apr 2012, 19:46

Kølle skrev:
Simon5700 skrev:
Wolle skrev:Lyder da spændende :-). Har aldrig prøvet "den slags" før, men en gang skal jo være den første - om familien vil det, så er jeg klar :eek:
det har jeg heller ikke, men det er jo bare noget fælles skydning på en mark :sniper: jeg vil lave en anden tråd ang en skyde dag midt/sidst i maj

Trolden skrev:jeg kan også godt arrangere noget skydning i vissenbjerg egnen med godt kugle fang op til nok 400 m
det kunne være cool! jo flere muligheder for at skyde jo bedre
Er der slet ingen på sjælland der har et stykke mark der kunne bruges til lidt skydning :???:

KØLLE
jo der er sikkert mange, det er bare med at komme ud og spørge og evt tilbyde en kasse øl for det
Tag ikke livet for seriøst, du slipper alligevel ikke levende fra det ..!

Brugeravatar
Kølle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1087
Tilmeldt: 23. aug 2011, 15:00
Interesser: Våben-Foto.
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 80 times
Been thanked: 62 times

Re: Skydebane/sted til luftgevær omkring Odense?

Indlæg af Kølle » 17. apr 2012, 19:55

Simon5700 skrev:
Kølle skrev:
Simon5700 skrev:
Wolle skrev:Lyder da spændende :-). Har aldrig prøvet "den slags" før, men en gang skal jo være den første - om familien vil det, så er jeg klar :eek:
det har jeg heller ikke, men det er jo bare noget fælles skydning på en mark :sniper: jeg vil lave en anden tråd ang en skyde dag midt/sidst i maj

Trolden skrev:jeg kan også godt arrangere noget skydning i vissenbjerg egnen med godt kugle fang op til nok 400 m
det kunne være cool! jo flere muligheder for at skyde jo bedre
Er der slet ingen på sjælland der har et stykke mark der kunne bruges til lidt skydning :???:

KØLLE
jo der er sikkert mange, det er bare med at komme ud og spørge og evt tilbyde en kasse øl for det
Ja det må jeg give dig ret i ,det er nok den eneste rigtige måde at gøre det på,det er bare svært når
jeg kun har en cykel men den er hermed givet videre til dem der er bedre :bowdown: :bowdown:

KØLLE
Så, nu er der ikke et vådt øje tørt.

WEIHRAUCH HW97KT.MK II.cal.177+MCT Viper 6-24x56 IRS.
V-MACH Tunet-Longrifle Edition.
WEIHRAUCH HW35K Limited Edition cal.177
WEIHRAUCH HW 75 cal.177.

Brugeravatar
Hansen123
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 134
Tilmeldt: 7. feb 2008, 23:46
Interesser: Luftvåben & Natur.
Geografisk sted: Odense
Geografisk sted: Fyn
Has thanked: 16 times
Been thanked: 1 time

Re: Skydebane/sted til luftgevær omkring Odense?

Indlæg af Hansen123 » 19. apr 2012, 21:58

Jeg sætter stor pris på der er nogen der yder en indsats for at vi kan mødes og afholde en luftskyde dag i det fynske :rock:

Jeg må åbenbart se i øjnene at jeg ikke er 17 år længere og derfor også har kedelige praktiske spørgsmål som: :hmm:

Simon5700: Er der et toilet nær denne komark vi må låne eller skal vi have en feltspade med og håbe der ikke er for mange myg, hvis naturen kalder. :biggrin:

Trolden: Er det på privat grund eller andet lovligt sted :what:
/Hansen123
--------------------
Weihrauch HW45 4.5 / Red Dot 1x40
Anschutz 335 4.5 / Korn kærv
Hatsan AT44W-10 Long Edition 5.5
Baikal MP 153 kal. 12/76 halvautomat

Simon5700
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1169
Tilmeldt: 29. okt 2008, 12:14
Geografisk sted: sydfyn
Has thanked: 28 times
Been thanked: 18 times

Re: Skydebane/sted til luftgevær omkring Odense?

Indlæg af Simon5700 » 19. apr 2012, 22:49

hmm det ved jeg faktisk ikke, men jeg vil spørge landmanden om vi har mulighed for evt at låne et toilet der, men jeg har heller ikke set alle de arealer vi må skyde på på hans grund, så der kan være op til ca 2km til hans gård men det sted jeg så på der ude var kun et par hundrede meter fra, ellers må jeg tage en spade med og grave et hul et sted :graver:


noget helt andet er skydeskiver og andre mål hvordan klare vi det???? har folk bare selv deres grej med eller hvordan :???: tror jeg laver en tråd imorgen eller lørdag så må folk komme med forslag til hvordan det hele skal foregå
Tag ikke livet for seriøst, du slipper alligevel ikke levende fra det ..!

Brugeravatar
Niels
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2324
Tilmeldt: 20. maj 2004, 10:12
Interesser: Windows NT3.5
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 67 times
Been thanked: 212 times

Re: Skydebane/sted til luftgevær omkring Odense?

Indlæg af Niels » 19. apr 2012, 23:01

Simon5700 skrev:hmm det ved jeg faktisk ikke, men jeg vil spørge landmanden om vi har mulighed for evt at låne et toilet der, men jeg har heller ikke set alle de arealer vi må skyde på på hans grund, så der kan være op til ca 2km til hans gård men det sted jeg så på der ude var kun et par hundrede meter fra, ellers må jeg tage en spade med og grave et hul et sted :graver:


noget helt andet er skydeskiver og andre mål hvordan klare vi det???? har folk bare selv deres grej med eller hvordan :???: tror jeg laver en tråd imorgen eller lørdag så må folk komme med forslag til hvordan det hele skal foregå
Et forslag er et antal presenninger at lægge mål ud på. Så er det noget lettere at rydde op bagefter så det ikke kan ses at der har været afholdt arrangement.

Det er vigtigt at manden ikke skal gå og ærge sig bagefter.
Vh
Niels

--
If it ain't Broke.....Fix it till it is!

Simon5700
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1169
Tilmeldt: 29. okt 2008, 12:14
Geografisk sted: sydfyn
Has thanked: 28 times
Been thanked: 18 times

Re: Skydebane/sted til luftgevær omkring Odense?

Indlæg af Simon5700 » 19. apr 2012, 23:49

Niels skrev: Et forslag er et antal presenninger at lægge mål ud på. Så er det noget lettere at rydde op bagefter så det ikke kan ses at der har været afholdt arrangement.

Det er vigtigt at manden ikke skal gå og ærge sig bagefter.
ja han må absolut ikke ærge sig bagefter! han virker utrolig flink og det skal vi ikke udnytte.

jeg har trækt på nogen presenninger og skal lige have set efter om jeg har nogen der kan undværes, og hvad jeg ellers har der måske kunne bruges, men alle forslag er mere end velkommen da jeg ikke ved hvad i forventer, før i siger hvordan I kunne tænke jer det :help:
Tag ikke livet for seriøst, du slipper alligevel ikke levende fra det ..!

Brugeravatar
Joker
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 521
Tilmeldt: 14. aug 2008, 20:13
Interesser: Luftgevær - jagt
Geografisk sted: Sydfyn
Has thanked: 60 times
Been thanked: 101 times

Re: Skydebane/sted til luftgevær omkring Odense?

Indlæg af Joker » 20. apr 2012, 06:34

Hej

Presening kan jeg godt klare.
Ang. mål, er det ikke det nemmeste hvis man hver især tager med hvad man vil "skyde"
Skiver, noget at monterer dem på, sukkerknander , hundepropper, små klodser mm.

mvh
Jacob

Simon5700
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1169
Tilmeldt: 29. okt 2008, 12:14
Geografisk sted: sydfyn
Has thanked: 28 times
Been thanked: 18 times

Re: Skydebane/sted til luftgevær omkring Odense?

Indlæg af Simon5700 » 20. apr 2012, 15:26

det lyder godt :bowdown: og jo det ville da være nemmest hvis hver især havde deres egne skiver osv med, men måske der er nogen der har et eller andet der kan bruges til at plinke efter :???: måske noget affald fra et eller andet på arbejdspladsen osv. jeg vil tage nogen brugte lightere og nogen heksehyl med
Tag ikke livet for seriøst, du slipper alligevel ikke levende fra det ..!

Claykiller
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 118
Tilmeldt: 22. apr 2012, 22:05
Interesser: Langbuer - krudt og kugler.
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Skydebane/sted til luftgevær omkring Odense?

Indlæg af Claykiller » 30. apr 2012, 18:29

Simon5700 skrev:det lyder godt :bowdown: og jo det ville da være nemmest hvis hver især havde deres egne skiver osv med, men måske der er nogen der har et eller andet der kan bruges til at plinke efter :???: måske noget affald fra et eller andet på arbejdspladsen osv. jeg vil tage nogen brugte lightere og nogen heksehyl med

Livet er det der sker, imens du har travlt med andre ting.

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 721
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 554 times

Re: Skydebane/sted til luftgevær omkring Odense?

Indlæg af Werecat » 25. jul 2014, 13:07

Beklager nekro-tråd revival :zombie:

Hvad blev der af dette strålende initiativ? :bowdown:
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Brugeravatar
Timsen
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 806
Tilmeldt: 13. jan 2012, 16:32
Interesser: Skydning (lang,hagl,hånd)
Geografisk sted: Odense SØ
Has thanked: 242 times
Been thanked: 194 times
Kontakt:

Re: Skydebane/sted til luftgevær omkring Odense?

Indlæg af Timsen » 25. jul 2014, 23:36

Det har set lidt sort ud med luftskydedage på Fyn siden varmluftbøssen Bødskov slog til desværre. Der har været mandefald og manglende lokation tror jeg.
Never limit yourself to one style - shoot anything you can get your hands on.

BGN
This member is
This member is
Indlæg: 235
Tilmeldt: 19. jun 2013, 21:44
Interesser: Rågeregulering og lidt jagt
Geografisk sted: Sydøstfyn
Has thanked: 12 times
Been thanked: 21 times

Re: Skydebane/sted til luftgevær omkring Odense?

Indlæg af BGN » 26. jul 2014, 10:44

Ja, desværre er der ikke nogen der tager mod til at prøve.
En mulig årsag kunne jo være, at man ikke kender hinanden, pga. Samme årsag.
Det kunne jo være hyggeligt, hvis vi kunne ses og lære hinanden at kende lige så godt, som flokken i det store Jylland.
Jeg tror da også at vi nok skulle få besøg af dem, hvis det kunne lade sig gøre, at det var nogle der fandt et passende sted.
Det ville være dejligt, hvis der var nogen der tog opfordringen op.
Man kunne måske samles nogle stykker til en lille generalprøve, inden man tog det store skridt til en åben invitation.
Jeg har desværre ikke megen tid fra nu og til midt i november, (arbejdet kalder) men er gerne med til en opstart, hvis andre vil.
Mit bedste tidspunkt er forårsmånederne.
Hvis man havde en stor lade, (hvis vejret driller) kunne man jo lave en pakke skydning i december, det har jeg prøvet hos betjenten, og det var en sjov skydning, som jeg aldrig før har hørt om eller set.
Så er opfordringen givet videre. :director:
Mvh. Bjarne
Diana 34
Ruger 10/22
Anschutz .22 1415
Berette 12/70

Brugeravatar
Timsen
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 806
Tilmeldt: 13. jan 2012, 16:32
Interesser: Skydning (lang,hagl,hånd)
Geografisk sted: Odense SØ
Has thanked: 242 times
Been thanked: 194 times
Kontakt:

Re: Skydebane/sted til luftgevær omkring Odense?

Indlæg af Timsen » 26. jul 2014, 11:01

BjarneGNielsen skrev:Ja, desværre er der ikke nogen der tager mod til at prøve.
En mulig årsag kunne jo være, at man ikke kender hinanden, pga. Samme årsag.
Det tror jeg nu er langt fra årsagen.
Jeg har været med til 2 skydninger som Simon5700 fik sat op - begge gangene møder man op med en gøb, nogle hagl og noget luft og møder nye lufttosser - det med at kende hinanden kommer stort set omgående - vi har ofte skrevet på samme tråde her på NVF og når man nu ligger med 17 forskellige luftbøsser, optikker osv. så er der jo nok at snakket om.

Jeg husker ikke navnene på alle jeg har mødt derude men Simon5700, Nitro, Niels, Twilight og Joker er da dem jeg sådan lige kan huske bare ved at ryste på ærmet.
BjarneGNielsen skrev:Det kunne jo være hyggeligt, hvis vi kunne ses og lære hinanden at kende lige så godt, som flokken i det store Jylland.
Jeg tror da også at vi nok skulle få besøg af dem, hvis det kunne lade sig gøre, at det var nogle der fandt et passende sted.
Det ville være dejligt, hvis der var nogen der tog opfordringen op.
Man kunne måske samles nogle stykker til en lille generalprøve, inden man tog det store skridt til en åben invitation.
Det tror det primære problem er "location, location, location" - Det er jo FYN det her - ikke den Jyske Hede (som jeg ikke har noget dårligt at sige om).
Det sydfynske hvor vi var de 2 gange jeg var med, var fantastisk - men det var jo lidt afhængig af at landmanden, hvis mark vi lånte, var færdig med at høste/bruge den osv.

Men jeg er afgjort enig i at det kunne være fedt med lidt friluft luft på 100 igen :)
Never limit yourself to one style - shoot anything you can get your hands on.

BGN
This member is
This member is
Indlæg: 235
Tilmeldt: 19. jun 2013, 21:44
Interesser: Rågeregulering og lidt jagt
Geografisk sted: Sydøstfyn
Has thanked: 12 times
Been thanked: 21 times

Re: Skydebane/sted til luftgevær omkring Odense?

Indlæg af BGN » 26. jul 2014, 15:31

Jeg har ikke været med her på Fyn, da jeg først fik geværet her i foråret, men bor da kun 5 km. Fra jeres skydested. Men nu på denne årstid, og for så vidt om foråret inden afgrøderne kommer op, burde det da være en smal sag og låne lidt jord eller græsmark.
En Ks. Øl eller et par flasker rødvin burde kunne lokke.
Men det ville jo også være rart at have en lade i baghånd hvis det blir dårligt vejr, samt mulighed for et toilet, hvis man skal lave en negerarm.
Mvh. Bjarne
Diana 34
Ruger 10/22
Anschutz .22 1415
Berette 12/70

Besvar