Søges: sted at skyde i nærheden af Kbh

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Mollemand
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 248
Tilmeldt: 22. okt 2011, 14:11
Interesser: Paper-killing, scopes
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Søges: sted at skyde i nærheden af Kbh

Indlæg af Mollemand » 22. apr 2012, 13:25

Jeg kommer lige fra Københavns Skyttecenter, hvor jeg troede at jeg skulle kunne skyde med min Daystate. Det er til gengæld ikke sådan, da der mangler manuelle baner. Vagten sagde at han ville prøve at få lavet nogle baner, men at det tidligst kunne blive om en måned :???:

Resultatet er at jeg begynder at blive utålmodig, og vil derfor spørge om der er nogen herinde som kender et sted, omkring København, man kan skyde?

Send en PM, hvis du har lyst til at have en ekstra skytte at dele bane med :razz:
/Mollemand
---------------------
S510 5.5
HW 100T 5.5
AT44-10 5.5
Mk 4 Panther 5.5

Brugeravatar
Kølle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1087
Tilmeldt: 23. aug 2011, 15:00
Interesser: Våben-Foto.
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 80 times
Been thanked: 62 times

Re: Søges: sted at skyde i nærheden af Kbh

Indlæg af Kølle » 22. apr 2012, 14:11

Mollemand skrev:Jeg kommer lige fra Københavns Skyttecenter, hvor jeg troede at jeg skulle kunne skyde med min Daystate. Det er til gengæld ikke sådan, da der mangler manuelle baner. Vagten sagde at han ville prøve at få lavet nogle baner, men at det tidligst kunne blive om en måned :???:

Resultatet er at jeg begynder at blive utålmodig, og vil derfor spørge om der er nogen herinde som kender et sted, omkring København, man kan skyde?

Send en PM, hvis du har lyst til at have en ekstra skytte at dele bane med :razz:
Hej Mollemand !
Jeg troede også at der var skydning med luftgevær hver søndag på kbhs.Skyttecenter men det er åbentbart ikke tilfældet.
Prøv at få fat i YAMAMOTO han ved alt om skydning derude,vi må kunne lave en skydedag derude,jeg er også meget interesseret
i at komme igang med lidt hyggeskydning som vi havde sidste år iværksat af YAMAMOTO det var en rigtig hyggelig dag med 8 skytter. :biggrin:

KØLLE
Så, nu er der ikke et vådt øje tørt.

WEIHRAUCH HW97KT.MK II.cal.177+MCT Viper 6-24x56 IRS.
V-MACH Tunet-Longrifle Edition.
WEIHRAUCH HW35K Limited Edition cal.177
WEIHRAUCH HW 75 cal.177.

Mollemand
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 248
Tilmeldt: 22. okt 2011, 14:11
Interesser: Paper-killing, scopes
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Søges: sted at skyde i nærheden af Kbh

Indlæg af Mollemand » 22. apr 2012, 16:18

Det lyder godt, Kølle. Ved du hvordan man får fat i Yamamoto? Det er længe siden at jeg har set ham herinde :???:
/Mollemand
---------------------
S510 5.5
HW 100T 5.5
AT44-10 5.5
Mk 4 Panther 5.5

Brugeravatar
Kølle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1087
Tilmeldt: 23. aug 2011, 15:00
Interesser: Våben-Foto.
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 80 times
Been thanked: 62 times

Re: Søges: sted at skyde i nærheden af Kbh

Indlæg af Kølle » 22. apr 2012, 18:15

Mollemand skrev:Det lyder godt, Kølle. Ved du hvordan man får fat i Yamamoto? Det er længe siden at jeg har set ham herinde :???:
Ja, det er et stykke tid siden jeg også har set ham her på forum,er vi heldige kan det være han læser dette,han har mit
mobil nr. så man ved jo aldrig om han slår på tråden. Jeg vil også gerne ud og prøve min 97KT efter den er blevet tunet
med et V-MACH tunsæt af Longrifle,så Mollemand vi må håbe vi snart kan få skudt lidt hyggeskydning og få hilst på hinanden
det er altid rart at vide hvem man skriver sammen med det gør det lidt sjovere syntes jeg. :razz:

KØLLE
Så, nu er der ikke et vådt øje tørt.

WEIHRAUCH HW97KT.MK II.cal.177+MCT Viper 6-24x56 IRS.
V-MACH Tunet-Longrifle Edition.
WEIHRAUCH HW35K Limited Edition cal.177
WEIHRAUCH HW 75 cal.177.

Mollemand
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 248
Tilmeldt: 22. okt 2011, 14:11
Interesser: Paper-killing, scopes
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Søges: sted at skyde i nærheden af Kbh

Indlæg af Mollemand » 22. apr 2012, 18:29

Kølle skrev: Ja, det er et stykke tid siden jeg også har set ham her på forum,er vi heldige kan det være han læser dette,han har mit
mobil nr. så man ved jo aldrig om han slår på tråden. Jeg vil også gerne ud og prøve min 97KT efter den er blevet tunet
med et V-MACH tunsæt af Longrifle,så Mollemand vi må håbe vi snart kan få skudt lidt hyggeskydning og få hilst på hinanden
det er altid rart at vide hvem man skriver sammen med det gør det lidt sjovere syntes jeg. :razz:

KØLLE
Helt enig Kølle :razz: Desuden kunne det jo være sjovt at se om riflen er til andet end pynt - de er jo pæne som sådan, men ikke bare købt for det :fun:
/Mollemand
---------------------
S510 5.5
HW 100T 5.5
AT44-10 5.5
Mk 4 Panther 5.5

Brugeravatar
Froe
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1059
Tilmeldt: 30. jul 2008, 17:17
Interesser: Skydning generelt - Jagt
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 84 times
Been thanked: 112 times

Re: Søges: sted at skyde i nærheden af Kbh

Indlæg af Froe » 22. apr 2012, 20:39

Jeg går ud fra at bane 12 var i brug, og det var grunden til at det ikke kunne lade sig gøre... Næste gang så ring og book banen i god tid.
Dixi !

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Re: Søges: sted at skyde i nærheden af Kbh

Indlæg af Yamamoto » 23. apr 2012, 22:23

Bre rolig, jeg er her endnu, selvom jeg holder lidt lav profil pt (har som sædvanligt for mange jern i ilden).

Terrænbane 11-12-13 er godkendt til luftskydning, men der er kun blænde på terrænbane 12 så det er den eneste som der må skydes 100-meter skydning på, på 11 og 13 må der kun skydes ud til 50 meter.

Jeg snakker lige med vagterne næste gang jeg er på KSC (nok på lørdag) for at sikre at de er klar over de gældene regler, der bør nemlig ikke være problemer med at leje disse baner til luftskydning for nærmest alle og enhver, udover måske en lille snak om hvor der må placeres skiver. Det kan så betyde at der skal arrangeres et mini-kursus så folk kan komme på en liste over 'godkendte' baneåbnere til luftskydning (der er et tilsvarende krav til at kunne åbne banerne til anden skydning).

Priserne har desværre fået et løft siden sidste sommer, det koster nu kr 30 pr standplads pr time.

Mollemand
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 248
Tilmeldt: 22. okt 2011, 14:11
Interesser: Paper-killing, scopes
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Søges: sted at skyde i nærheden af Kbh

Indlæg af Mollemand » 23. apr 2012, 23:14

Fedt at se dig Yamamoto,

Jeg vil helt sikkert gerne have et kursus, og er også klar til at betale for det. Derudover vil jeg gerne meldes ind i Luftskytte foreningen - og betale kontingent. Kan du ikke PM'e mig så jeg kan få noget info?

MVH,

Mollemand
/Mollemand
---------------------
S510 5.5
HW 100T 5.5
AT44-10 5.5
Mk 4 Panther 5.5

Brugeravatar
Kølle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1087
Tilmeldt: 23. aug 2011, 15:00
Interesser: Våben-Foto.
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 80 times
Been thanked: 62 times

Re: Søges: sted at skyde i nærheden af Kbh

Indlæg af Kølle » 24. apr 2012, 00:02

Mollemand skrev:Fedt at se dig Yamamoto,

Jeg vil helt sikkert gerne have et kursus, og er også klar til at betale for det. Derudover vil jeg gerne meldes ind i Luftskytte foreningen - og betale kontingent. Kan du ikke PM'e mig så jeg kan få noget info?

MVH,

Mollemand
Jerg er helt med på den men det ved du jo YAMAMOTO,godt at se du stadig er med på forumet :razz:

KØLLE
Så, nu er der ikke et vådt øje tørt.

WEIHRAUCH HW97KT.MK II.cal.177+MCT Viper 6-24x56 IRS.
V-MACH Tunet-Longrifle Edition.
WEIHRAUCH HW35K Limited Edition cal.177
WEIHRAUCH HW 75 cal.177.

Mollemand
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 248
Tilmeldt: 22. okt 2011, 14:11
Interesser: Paper-killing, scopes
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Søges: sted at skyde i nærheden af Kbh

Indlæg af Mollemand » 24. apr 2012, 00:08

Hvis der er brug for en som møder op og er der hver gang, så PM mig ... jeg har ikke så meget andet at lave :D

EDIT: Jeg gider bare ikke slæbe min riffel hver gang, er stadig øm efter de sidste 3 km med den :D (Den er i kuffert med håndtag og vejer 14 kg)
/Mollemand
---------------------
S510 5.5
HW 100T 5.5
AT44-10 5.5
Mk 4 Panther 5.5

Brugeravatar
Kølle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1087
Tilmeldt: 23. aug 2011, 15:00
Interesser: Våben-Foto.
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 80 times
Been thanked: 62 times

Re: Søges: sted at skyde i nærheden af Kbh

Indlæg af Kølle » 24. apr 2012, 00:35

Mollemand skrev:Hvis der er brug for en som møder op og er der hver gang, så PM mig ... jeg har ikke så meget andet at lave :D

EDIT: Jeg gider bare ikke slæbe min riffel hver gang, er stadig øm efter de sidste 3 km med den :D (Den er i kuffert med håndtag og vejer 14 kg)
Du må have dig en indkøbsvogn med 2 hjul på det er et glimrende transportmiddel,det har jeg som aflastning da jeg har brækket ryggen.

KØLLE
Så, nu er der ikke et vådt øje tørt.

WEIHRAUCH HW97KT.MK II.cal.177+MCT Viper 6-24x56 IRS.
V-MACH Tunet-Longrifle Edition.
WEIHRAUCH HW35K Limited Edition cal.177
WEIHRAUCH HW 75 cal.177.

Mollemand
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 248
Tilmeldt: 22. okt 2011, 14:11
Interesser: Paper-killing, scopes
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Søges: sted at skyde i nærheden af Kbh

Indlæg af Mollemand » 24. apr 2012, 01:10

noget i den stil Kølle, jeg overvejer dog bare at købe (endnu) en geværtaske med skulderrem. De er dog svære at finde med plads til de kikkerter jeg har monteret...
/Mollemand
---------------------
S510 5.5
HW 100T 5.5
AT44-10 5.5
Mk 4 Panther 5.5

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Re: Søges: sted at skyde i nærheden af Kbh

Indlæg af Yamamoto » 29. apr 2012, 23:36

Lige pt bliver det ikke på KSC at man skyder med luft. Ved sidste opdatering af banegodkendelserne er luftskydning røget ud, men da det tidligere har været godkendt bør det ikke være noget problem at få det på igen, det tager bare tid. Arbejdet er sat i gang.

Brugeravatar
Kølle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1087
Tilmeldt: 23. aug 2011, 15:00
Interesser: Våben-Foto.
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 80 times
Been thanked: 62 times

Re: Søges: sted at skyde i nærheden af Kbh

Indlæg af Kølle » 30. apr 2012, 08:51

Yamamoto skrev:Lige pt bliver det ikke på KSC at man skyder med luft. Ved sidste opdatering af banegodkendelserne er luftskydning røget ud, men da det tidligere har været godkendt bør det ikke være noget problem at få det på igen, det tager bare tid. Arbejdet er sat i gang.
Hej YAMAMOTO !
Hvem har sørget for at luftskydning er røget ud,jeg troede at KSC var en SKYDEKLUB og vi skyder da med vores luftgeværer
(vi smider dem jo ikke efter skiverne) jeg troede at en fjernelse af luftskydning skulle tages op på et møde og ikke efter forgodtbefindende
bare fjernes fra SKYDEBANEN, kan de virkelig bare gøre det sådan uden videre??? Så må der da være noget galt i den klub i mine øjne :mad:

KØLLE
Så, nu er der ikke et vådt øje tørt.

WEIHRAUCH HW97KT.MK II.cal.177+MCT Viper 6-24x56 IRS.
V-MACH Tunet-Longrifle Edition.
WEIHRAUCH HW35K Limited Edition cal.177
WEIHRAUCH HW 75 cal.177.

Jensor
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 184
Tilmeldt: 27. maj 2010, 15:51
Interesser: Jagt og dimser
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 27 times
Been thanked: 6 times

Re: Søges: sted at skyde i nærheden af Kbh

Indlæg af Jensor » 30. apr 2012, 09:41

Med fare for at lyde dum, kunne vores kære justitsminister så ikke bestemme, at alle baner godkendt til .22 krudt også er godkendt til luft. Der er vel ingen sikkerhedsmæssige problemer i at skyde med luft, et sted hvor man skyder med salonrifler?

Eller er der nogle problemer jeg ikke kan få øje på ?

Han snakkede jo trods alt om at de skulle "kigge på at gøre det nemmere for luftskytter" eller noget i den stil, da han var i TV med Sort.

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Re: Søges: sted at skyde i nærheden af Kbh

Indlæg af Yamamoto » 2. maj 2012, 22:06

Jeg har så fået opklaret 'mysteriet' og luft-skyde-godkendelsen er ikke trukket tilbage, men er under revision. Dette betyder at der fortsat kan skydes med luft og fjeder-bøsser i op til kaliber 5.5 mm på terrænbane 11-12-13 samt på 50-meter salon banen. Revisionen på bane 11-12-13 skulle gerne medføre at der må skydes luft ud til 60 meter på alle 3 og dertil 100 meter liggende på terrænbane 12. Der er også en løsning på vej til Field Target, hvor der skal placeres sandsække som kuglefang bag mål som er mere end 1.5 meter fra voldfoden.

Mollemand
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 248
Tilmeldt: 22. okt 2011, 14:11
Interesser: Paper-killing, scopes
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Søges: sted at skyde i nærheden af Kbh

Indlæg af Mollemand » 2. maj 2012, 22:17

Yamamoto skrev:Jeg har så fået opklaret 'mysteriet' og luft-skyde-godkendelsen er ikke trukket tilbage, men er under revision. Dette betyder at der fortsat kan skydes med luft og fjeder-bøsser i op til kaliber 5.5 mm på terrænbane 11-12-13 samt på 50-meter salon banen. Revisionen på bane 11-12-13 skulle gerne medføre at der må skydes luft ud til 60 meter på alle 3 og dertil 100 meter liggende på terrænbane 12. Der er også en løsning på vej til Field Target, hvor der skal placeres sandsække som kuglefang bag mål som er mere end 1.5 meter fra voldfoden.
Det passer jo perfekt med vejret! :eek:

Det ville også klæde det lille land at komme på FT verdenskortet. Det har jeg hørt at en Daystate er helt ok til (i de rigtige hænder :oops: ): http://daystate.com/ (se Tony Archer)
/Mollemand
---------------------
S510 5.5
HW 100T 5.5
AT44-10 5.5
Mk 4 Panther 5.5

Elvisch
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 48
Tilmeldt: 10. jul 2013, 22:14
Interesser: Luftskydning lerdueskydning
Geografisk sted: Kbh NV
Has thanked: 25 times
Been thanked: 6 times

Re: Søges: sted at skyde i nærheden af Kbh

Indlæg af Elvisch » 28. jun 2017, 18:49

Ved godt det er en tusse gammel tråd, men giver den et skud alligevel.

Skal have fundet mig et våben og det spænder lidt mellem et brugt kvalitets fjeder riffel eller spare lidt op og købe et PCP setup.

Men hvis ikke de er til at skyde Københavns området bliver det nok den billige løsning.

Er der nogen som skyder ude i KSC eller andre steder i København?

Hvis andre skyder i København, tager jeg gerne med og betaler baneleje + våbenleje for at prøve at skyde lidt inden jeg køber en selv :)

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1522
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3337 times
Been thanked: 414 times

Re: Søges: sted at skyde i nærheden af Kbh

Indlæg af Kalthoff » 28. jun 2017, 18:55

Jeg har for nyligt mødt en luftriffel-skytte på 50-meter banen (det manuelle papskive afsnit) på KSC

Jeg var der selv med en .22LR salonriffel.

Besvar