Ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Indlæg af Longrifle » 25. apr 2012, 15:54

Romvigs skydedage har vist været ret succesfulde, og det er jo den succes som I skal overføre i foreningsregi - præcis som i Sverige. Måske har I indtrykket af, at skytteforeninger er nogle stramme og restriktive forsamlinger, hvor alt kører hysterisk. Det er bestemt ikke tilfældet - så længe sikkerheden er i orden!!!!!

Field Target, Huntig Field target, bench rest, kombiriffel på PCP, kegleskydning, long range osv. osv.
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
CIS
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 797
Tilmeldt: 19. jul 2011, 21:10
Interesser: Våben, film, teknik og viden
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 79 times
Been thanked: 208 times

Re: ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Indlæg af CIS » 25. apr 2012, 15:57

Longrifle skrev:Ok.....Nogen skal sige det, og jeg tager gerne slagene for det.


Med Hr. Møller i tankerne, så falder ordene "rettidig omhu" mig ind i denne sag. Alle luftskytter på NVF har vidst hvilken vej det gik, og ingen kan vel være overrasket over resultatet, uden at vi samtidig har været proaktive og fremadskuende.

Yamamoto har som den eneste for år tilbage læst teksten på væggen, og har dannet en forening, som der nok kommere mere liv i nu. Og det må jo så bare være til inspiration for alle luftskytter rundt om i landet.

Selvfølgelig er jeg fuldstændig enig i, at de har sat overliggeren alt for lavt med 4,5 mm, men det ændrer jo ikke en kæft.

Tag ja-hatten på og vend det til noget positivt og find glæden i en foreningen for ligesindede - selvom det kræver tid, indsats og arbejde. JM udtaler jo netop, at det skal være muligt for seriøse skytter at anvende våbene på en smidig måde. Så er det der man skal skubbe til ham og holde ham fast, og stoppe med tuderiet, der har kørt herinde med vekslende styrke i mange år efterhånden (inkl. mig selv)...Det flytter ingenting, og alle andre skytter lever sgu´ fint med tilladelser mv.

Vi skal over en mental barriere, og vænne os til en indskrænkelse af vores frihed - og det er ikke fedt - men det er bare realiteterne i Danmark 2012.
Med tanke på at alle indehavere af luftvåben større 4.5 mm, får valget mellem at skille sig af med deres våben, eller finde flere tusinde kroner samt en plads i huset hvor det våbenskab skal stå, som bliver et krav. for at kunne beholde og opbevare alle former for luftvåben større end 4.5 mm, så syntes jeg at der skal være plads til at folk brokker og ærger sig over en totalt tåbelig og skæv stupid lov...

Du har formentlig personligt alle de tilladelser der kræves, og du har formentlig også allerede et godkendt våbenskab stående, og bliver derfor ikke ramt nær så hårdt som de fleste medlemmer herinde, og så er det jo unægtelig lettere at tage ja hatten på uden alt for meget brok....

Lad nu være med at tage mit indlæg alt for personligt, Longrifle, jeg prøver blot at sige, at det nu engang er nemmere at acceptere en ny lov, hvis man ikke bliver personligt ramt af den for fuld styrke ...
Bare en god gerning er bedre en et helt livs bønner....

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Indlæg af Sort » 25. apr 2012, 15:59

Jarnie skrev:Pengene er givet godt ud. Det er gode indtrestante kurser, der giver en god grundviden om jagt, vildt og våben.
Og så kan du jo også komme på jagt.
Kan jeg da røv komme på jagt uden at punge yderligere en formue i projektet. Men jeg kan få det der før var et jagttegn som så nu er en blankocheck til tosser der vil lege med våben.
Hvis jeg skal til at betale mit jagttegn, gør det ingen forskel i hvad jeg gør med våbene eller i min viden om dyr. Jeg kan bare næsten ubesværet købe mig en 6,5x55 otterup og bygge den om til tacticool sniperwannabe. Men det vil jo så nok snart falde nogen for brystet og så bliver der strammet op på reglerne for jagtvåben. Ja jeg skal også have en pumpgun og en halvautomat eller to, nu hvor det er betalt, plombering er helt unødvendigt for jeg skal jo alligevel bare på skydebane med skidtet.

Men lige netop min PCP'er kan jeg så ikke rigtigt gøre andet med end måske eksportere den. Hvis det lykkes er der også lige til en salonriffel og en god spand 12'er patroner.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Indlæg af Sort » 25. apr 2012, 16:05

Longrifle skrev:Romvigs skydedage har vist været ret succesfulde, og det er jo den succes som I skal overføre i foreningsregi - præcis som i Sverige. Måske har I indtrykket af, at skytteforeninger er nogle stramme og restriktive forsamlinger, hvor alt kører hysterisk. Det er bestemt ikke tilfældet - så længe sikkerheden er i orden!!!!!

Field Target, Huntig Field target, bench rest, kombiriffel på PCP, kegleskydning, long range osv. osv.
Jeg vil skyde en øldåse opstillet på en afstand af 68,4m. Til formålet vil jeg bruge kikkert, bipod og 5,52mm hagl.
Derefter vil jeg stille mig op og skyde 8-10 skud stående med rem på et mål der er 34m væk.

Ni af ti skytteforeninger får dåsen helt galt i halsen, dertil kommer mit udstyrsvalg og den udiciplinerede skydeform. For at det skal være hyggeligt er det så også helt galt med blandede ukendte afstande.

Havde mit våben været en .25 PCP'er ville det være helt og aldeles udelukket at skyde overhovedet (efter reglerne og det er dem der tæller i debatten).
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Indlæg af Longrifle » 25. apr 2012, 16:06

PWS skrev:
Longrifle skrev:Ok.....Nogen skal sige det, og jeg tager gerne slagene for det.

Tag ja-hatten på og vend det til noget positivt og find glæden i en foreningen for ligesindede -
Vi skal over en mental barriere, og vænne os til en indskrænkelse af vores frihed - og det er ikke fedt - men det er bare realiteterne i Danmark 2012.
Nej, ingen behøver sige det!!! Ingen behøver friviligt tale os ned af forbuds-stien!
Jeg gad godt vide hvor mange skiver af din frihed de må tage efter salami-metoden før din optimisme blegner...
Jeg er 43 år gammel og har erfaret nok af livet til at kunne sætte tingene i perspektiv..... Våbenbesiddelse er ikke en frihedsrettighed i Danmark - og sådan er det! Det er en rettighed man søger om og får tilladelse til - luftvåben er bare faldet udenfor kategori igennem en årrække.

Jeg taler os ikke ned af nogen som helst forbudssti, gud fader bevares, jeg prøver bare at forholde mig til realiteterne.....men selvfølgelig, hvis I fornemmer, at det rykker noget at beklage sig herinde fremfor at arbejde målrettet med tingene, så fortsæt endelig. Så kan I sidde som gamle, sure og bitre mænd og brokke Jer.

I alt beskedenhed så synes jeg egentlig, at jeg har gjort mit mht. luftvåbensagen sidste gang de raslede med sablen, og jeg har før foreslået at vi gjorde noget ved sagen mht. at slå os sammen. Det har der aldrig været stemning for - og i hvert fald ikke ret mange, der gad gøre en indsats - og så går det jo, som sådan noget gør......

Jeg har skåret ned til en 5,5 mm, som jeg beholder af affektionsværdi, og bruger min energi i skytteforeningen i stedet. Det er vel også en form for rettidig omhu.
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Indlæg af Longrifle » 25. apr 2012, 16:12

Sort skrev:
Longrifle skrev:Romvigs skydedage har vist været ret succesfulde, og det er jo den succes som I skal overføre i foreningsregi - præcis som i Sverige. Måske har I indtrykket af, at skytteforeninger er nogle stramme og restriktive forsamlinger, hvor alt kører hysterisk. Det er bestemt ikke tilfældet - så længe sikkerheden er i orden!!!!!

Field Target, Huntig Field target, bench rest, kombiriffel på PCP, kegleskydning, long range osv. osv.
Jeg vil skyde en øldåse opstillet på en afstand af 68,4m. Til formålet vil jeg bruge kikkert, bipod og 5,52mm hagl.
Derefter vil jeg stille mig op og skyde 8-10 skud stående med rem på et mål der er 34m væk.

Ni af ti skytteforeninger får dåsen helt galt i halsen, dertil kommer mit udstyrsvalg og den udiciplinerede skydeform. For at det skal være hyggeligt er det så også helt galt med blandede ukendte afstande.

Havde mit våben været en .25 PCP'er ville det være helt og aldeles udelukket at skyde overhovedet (efter reglerne og det er dem der tæller i debatten).
Sort, det er altså en rigid holdning, der ikke passer med hvad jeg oplever i foreningen. Jeg er helt sikker på, at DSF er åben overfor alle mulige forslag mht. luftskydning. Mht. afstande, så foregår terrænskydning altid på ukendte afstande - og ditto når vi øver det på riffelbanen.

Kombiriffeldisciplinen tillader kikkertsigte og kompensator osv. osv. Jeg er helt sikker på, at man vil kunne finde ud af måtte skyde med alt fra 5,5 og opefter.

Nå....Nu har jeg tilkendegivet min holdning.
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Indlæg af Sort » 25. apr 2012, 16:17

Der er dybest set kun en vej hvis der med rimelighed skal opstå en skytteforening for luftfolket.

Først vælger vi en lille skytteforening med rimelige baner og få medlemmer, så melder vi os allesammen ind og til generalforsamling kupper vi så hele herligheden. Banerne og foreningens formål er derefter luftskydning i alle kalibrer og dertilhørende godkendelser af baner osv.

Det er yderst beklageligt at vi er nød til at behandle andre skytter på den måde. Men det fremgår jo tydeligt af DLF's arbejde, at politiet og muligvis bestyrelsen på kalvebod skydebane. Ikke er interesseret i at lave banegodkendelser til luft over 5,5mm eller til skydning på blandede afstande med luftvåben.
Udfra det faktum at DLF har søgt om banegodkendelser siden 2007, må vi jo erkende at der skal tales med noget større bogstaver, hvis vi nogensinde skal have SKV tilladelser til vores bigbore våben.

Er det det du mener med at organisere os longrifle?
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Dahl78
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 545
Tilmeldt: 12. apr 2009, 14:57
Interesser: Historie/Hund
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 29 times
Been thanked: 18 times

Re: ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Indlæg af Dahl78 » 25. apr 2012, 16:22

Mollemand skrev:Så er jeg tilmeldt et jagttegnskursus...

Kursus: 2500,-
Våbenskab: 2500,-

Det koster at være på den rigtige side af loven...
Når du har fået dit jagttegn tror jeg du vil have noget med bang i,,og luft bliver mindre intressant
det skete for mig :blink:
Bjarne er et fedt navn

Mollemand
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 248
Tilmeldt: 22. okt 2011, 14:11
Interesser: Paper-killing, scopes
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Indlæg af Mollemand » 25. apr 2012, 16:25

Dahl Nielsen skrev: Når du har fået dit jagttegn tror jeg du vil have noget med bang i,,og luft bliver mindre intressant
det skete for mig :blink:
Den tid, den sjov
/Mollemand
---------------------
S510 5.5
HW 100T 5.5
AT44-10 5.5
Mk 4 Panther 5.5

Brugeravatar
SYE
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 203
Tilmeldt: 26. sep 2011, 20:07
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 7 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Indlæg af SYE » 25. apr 2012, 16:29

Ja jeg har i hvert fald pludselig to stk. AirForce/GunPower .22 Cal (5,5mm) løb til salg, et 12" og et 18", hvis nogen skulle være interesseret.

Men mon ikke det ender med at jeg, natten til d. 1. juni 2013, må luske ned til skovsøen, tørre dem af for fingeraftryk og smide dem i? (så har skattejægerne også noget at finde en skønne dag)
Som jeg læser det, må jeg ikke efter d. 1. juni 2012, uden tilladelse sende dem ud af landet. Da de jo her efter er tilladelseskrævende våbendele. Jeg har ingen ide om hvor svær en sådan tilladelse er at få fat i. Men tvivler på at det kan betale sig, hvis det overhovedet kan nås inden det er for sent.

Any one? Nå ikke.. tænkte jeg nok.

Brugeravatar
Thomsen
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 867
Tilmeldt: 28. jun 2009, 15:46
Interesser: KABOOOM!!
Geografisk sted: København

Re: ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Indlæg af Thomsen » 25. apr 2012, 16:30

Sort skrev:
Jarnie skrev:Pengene er givet godt ud. Det er gode indtrestante kurser, der giver en god grundviden om jagt, vildt og våben.
Og så kan du jo også komme på jagt.
Kan jeg da røv komme på jagt uden at punge yderligere en formue i projektet. Men jeg kan få det der før var et jagttegn som så nu er en blankocheck til tosser der vil lege med våben.
Hvis jeg skal til at betale mit jagttegn, gør det ingen forskel i hvad jeg gør med våbene eller i min viden om dyr. Jeg kan bare næsten ubesværet købe mig en 6,5x55 otterup og bygge den om til tacticool sniperwannabe. Men det vil jo så nok snart falde nogen for brystet og så bliver der strammet op på reglerne for jagtvåben. Ja jeg skal også have en pumpgun og en halvautomat eller to, nu hvor det er betalt, plombering er helt unødvendigt for jeg skal jo alligevel bare på skydebane med skidtet.

Men lige netop min PCP'er kan jeg så ikke rigtigt gøre andet med end måske eksportere den. Hvis det lykkes er der også lige til en salonriffel og en god spand 12'er patroner.

OG jo.. din pumpgun skal OGSÅ være plomberet hvis du skal bruge den på bane... Du må gerne besidde en med "plads til flere end to", men du må ikke bruge den lovligt herhjemme.... Det er i hvert fald, hvad jeg fik at vide, da jeg undersøgte det for 3 uger siden
I used to kill for money... but you`re my friend..... I`ll kill you for nothing.......

JakobK
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 61
Tilmeldt: 26. maj 2010, 19:32
Interesser: Air rifles
Geografisk sted: Syd Jylland
Been thanked: 3 times

Re: ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Indlæg af JakobK » 25. apr 2012, 16:33

Jeg skifter nu bare til 4,5 og så skal der ellers plaffes løs.

Jeg har intet imod registrering, jeg har intet imod krav til jagtegn. Men en straks dom til en tur i brummen fordi at jeg skyder i min villa have med en 5,5mm Silvan bøsse er decideret fjollet, især når man tænker på at jeg på at jeg i samme have må plaffe løs med min 4,5 mm Hatsan.

Brugeravatar
Thomsen
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 867
Tilmeldt: 28. jun 2009, 15:46
Interesser: KABOOOM!!
Geografisk sted: København

Re: ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Indlæg af Thomsen » 25. apr 2012, 16:34

Dahl Nielsen skrev:
Mollemand skrev:Så er jeg tilmeldt et jagttegnskursus...

Kursus: 2500,-
Våbenskab: 2500,-

Det koster at være på den rigtige side af loven...
Når du har fået dit jagttegn tror jeg du vil have noget med bang i,,og luft bliver mindre intressant
det skete for mig :blink:

samme her
I used to kill for money... but you`re my friend..... I`ll kill you for nothing.......

Brugeravatar
Deer Hunter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 839
Tilmeldt: 2. maj 2005, 21:44
Interesser: Jagt.
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 55 times
Been thanked: 34 times

Re: ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Indlæg af Deer Hunter » 25. apr 2012, 16:34

Det kommer aldrig til at gå at blande luft og krudt skytter sammen. Luftskydning er en mere fri form for skydning. Hvor man skyder efter al verdens ting og sager på forskellige afstande.

Hvis der skal laves en klub skal det kun være til luft.

Men det store problem bliver at finde steder til luftskydebaner og få dem godkendt. Og det skal ikke kun være onsdag aften mellem kl 18-21 der må skydes. Det skal være hver dag. Kort sagt. Når folk har lyst til at skyde.(Og det får vi aldrig godkendelse til)

Såååå LORTE LOV OG LORTELAND :evil: :evil: :mad: :mad:
Deer Hunter 5.6

Brugeravatar
Taxen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 400
Tilmeldt: 7. dec 2011, 10:03
Interesser: Gamle Luftgevære og Gravhunde
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 81 times

Re: ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Indlæg af Taxen » 25. apr 2012, 16:38

Hej
Som danmark er skruet sammen vil det at starte en forening, der ligger så centralt at der kan komme rigtig mange medlemmer være en kæmpe opgave .Når den er på plads skal der jo nok også en skydebane til. Så bliver der først rigtig svært , der er INGEN der vil have skydebaner som nabo. Når pladsen endelig er fundet så skal den miljøgodkendes og der skal være regler for brugerne. Det her vil nok tage små 3 år og koste en masse penge inden første lovlige hagl sendes af sted.
Men det her er jo også kun første skridt i forbud . vi er stadig flest som har 4,5 fra meget kraftige til 100 år gamle med en kraft så de kan bruges til at nulstille cronoen med. Så de folk der startede forbuds missionen har stadig masser af mål, inden det sidste luftgevær er under lås. Kan vi mon få lov,at deaktivere de gamle ved at flække dem på langs?? I Vandel var der et 6,35 forsøgs gevær fra en Dansk fabrik i ikke duelig stand men jo 6,35.
Taxen

Brugeravatar
The Yeti
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 21. jun 2005, 22:36
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Malmø
Has thanked: 60 times
Been thanked: 140 times

ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Indlæg af The Yeti » 25. apr 2012, 16:49

Tja om 10 år er der nok basis for en fælles forening, når alle skal skyde med laser... ;-(





The Yeti



Sent from my iPhone using Tapatalk

Gerner
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 99
Tilmeldt: 26. nov 2004, 21:09
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 34 times
Been thanked: 19 times

Re: ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Indlæg af Gerner » 25. apr 2012, 16:54

Det her betyder så at jeg bliver kriminel, hvis jeg dåse plinker med min 5,5mm HW97k med vennerne i haven...
det er jo lige netop dette der gør det sjovt, dette med at selv kunne bestemme ansvarligt, hvor og hvornår der skal skydes,,,

Pokkers 10x øv..!! :cry:
Teknikeren

Brugeravatar
Mindstorm
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 15. jan 2006, 20:34
Interesser: IPSC, våbenteknik
Geografisk sted: Struer
Been thanked: 10 times

Re: ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Indlæg af Mindstorm » 25. apr 2012, 16:57

Deer Hunter skrev:Det kommer aldrig til at gå at blande luft og krudt skytter sammen. Luftskydning er en mere fri form for skydning. Hvor man skyder efter al verdens ting og sager på forskellige afstande.

Hvis der skal laves en klub skal det kun være til luft.

Men det store problem bliver at finde steder til luftskydebaner og få dem godkendt. Og det skal ikke kun være onsdag aften mellem kl 18-21 der må skydes. Det skal være hver dag. Kort sagt. Når folk har lyst til at skyde.(Og det får vi aldrig godkendelse til)

Såååå LORTE LOV OG LORTELAND :evil: :evil: :mad: :mad:
Hvorfor ikke blande dem sammen, jeg syntes da at det ville være en god ide. I min skytteforening er vi meget åbne overfor andre muligheder end lige 15, 25, 50 og 200m baneskydning. Vi har baner godkendt til westernskydning, stålmål, bowlingkegler, tjenestepistol, nye pistol kalibre, rifler til cal. 50, haglgevær og snart handlebaneskydning (mundtligt godkendt, mangler lige tilladelsen på vægen), jeg tror flere er åbne over for nye tiltag end i lige går og frygter, ja jeg ved dog at nogle foreninger er meget bange for forandreinger. Men som formand i min foreningen, så ville jeg da gerne undersøge hvilke muligheder jeg kunne skaffe for evt. nye luftskytter i foreningen, politiet er faktisk til at tale med har jeg erfaret og meget rimelige.

Men jeg ville også gerne kunne skyde når jeg har lyst til det, men er begrænset til at skyde pistol torsdag og søndag formiddag (riffel skyder andre dage), sådan er det desværre de fleste steder i landet, at man er begrænset pga. støj. Men jeg ville som da også gerne, at jeg bare kunne skyde med min cal. .22 pistol hjemme i haven når jeg havde tid, den som har en mindre anslags energi end visse luftvåben.
Mvh Mindstorm

Martensit
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 632
Tilmeldt: 17. sep 2010, 13:15
Interesser: blankvåben/luftvåben
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 35 times
Been thanked: 76 times

Re: ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Indlæg af Martensit » 25. apr 2012, 16:59

Nu har jeg hurtigt læst de nye regler igennem. Det er ikke længere tilladt at besidde nerf-guns, pusterør, sugekop pistoler og lign, de er luft og fjeder drevne, og over cal. .177, sådan går det når det er folk med en cand. polit uddannelse og lign der styrer landet.
Lad os håbe han får en permanent dårlig smag i munden af at slikke Journalisterne i røven....

Brugeravatar
Keldda
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1448
Tilmeldt: 23. okt 2010, 22:57
Interesser: gamle Luftvåben/våben
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 50 times

Re: ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Indlæg af Keldda » 25. apr 2012, 17:01

Thomsen skrev:
Dahl Nielsen skrev:
Mollemand skrev:Så er jeg tilmeldt et jagttegnskursus...

Kursus: 2500,-
Våbenskab: 2500,-

Det koster at være på den rigtige side af loven...
Når du har fået dit jagttegn tror jeg du vil have noget med bang i,,og luft bliver mindre intressant
det skete for mig :blink:

samme her
Jeg tog jagttegn sidste år,luftbøsserne har stadig højeste rang,og interesse,godt nok mest oldsagerne
står man i lort til halsen skal man holde munden lukket

Brugeravatar
Jarnie
Newbie
Newbie
Indlæg: 15
Tilmeldt: 20. jul 2011, 17:38
Interesser: Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Nordsjælland
Been thanked: 3 times

Re: ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Indlæg af Jarnie » 25. apr 2012, 17:09

Sort skrev:
Jarnie skrev:Pengene er givet godt ud. Det er gode indtrestante kurser, der giver en god grundviden om jagt, vildt og våben.
Og så kan du jo også komme på jagt.
Kan jeg da røv komme på jagt uden at punge yderligere en formue i projektet. Men jeg kan få det der før var et jagttegn som så nu er en blankocheck til tosser der vil lege med våben.
Hvis jeg skal til at betale mit jagttegn, gør det ingen forskel i hvad jeg gør med våbene eller i min viden om dyr. Jeg kan bare næsten ubesværet købe mig en 6,5x55 otterup og bygge den om til tacticool sniperwannabe. Men det vil jo så nok snart falde nogen for brystet og så bliver der strammet op på reglerne for jagtvåben. Ja jeg skal også have en pumpgun og en halvautomat eller to, nu hvor det er betalt, plombering er helt unødvendigt for jeg skal jo alligevel bare på skydebane med skidtet.

Men lige netop min PCP'er kan jeg så ikke rigtigt gøre andet med end måske eksportere den. Hvis det lykkes er der også lige til en salonriffel og en god spand 12'er patroner.


kæreste gud - der skal da ikke meget til at få sindene i kog idag. Selvfølgelig kan en snippertosse også tage et jagttegn, men det er jo ikke lige det der er pointen. Og ja det koster penge, men man får noget for dem. Og selvfølgelig skal der en hvis kontrol på våben der kan dræbe mennesker - det er jo ikke USA vi lever i. Mener du også at du uden tilladelse skulle kunne købe en 6,5x55 ?
Venlig Hilsen
Jacob

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Indlæg af Sort » 25. apr 2012, 17:12

Thomsen skrev:OG jo.. din pumpgun skal OGSÅ være plomberet hvis du skal bruge den på bane... Du må gerne besidde en med "plads til flere end to", men du må ikke bruge den lovligt herhjemme.... Det er i hvert fald, hvad jeg fik at vide, da jeg undersøgte det for 3 uger siden
Det fremgår ikke klart af nogen banegodkendelse jeg har set, at våbene skal være i jagtlovlig stand. Men jeg skrev nu mere udfra en forventning om at folk lægger skidtet uplomberet og fuldt ladt i en våbenskab der belejligt nok åbner lige hvor man rækker hånden ned fra sin plads i sengen.

Bare rolig, det bliver ikke mig der står og skider (yderligere fra Morten Bødskovs pølle idag) i hvad jagttegn står for og er beregnet til.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Rixen
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3180
Tilmeldt: 4. mar 2007, 15:13
Interesser: ....
Geografisk sted: ....
Has thanked: 80 times
Been thanked: 499 times

Re: ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Indlæg af Rixen » 25. apr 2012, 17:14

Jarnie skrev: Mener du også at du uden tilladelse skulle kunne købe en 6,5x55 ?
Det kan du stadig og det vil du altid kunne. Hvis den alligevel skal bruges til kriminalitet, hvorfor så gå igennem kurser osv. Når du bare kan købe en hos de lokale banditter?

Loven dæmmer op for et problem der ikke eksisterer og vil blive omgået af dem der alligevel ikke følger loven.

Brugeravatar
Johs
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 588
Tilmeldt: 30. dec 2004, 17:03
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 23 times

Re: ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Indlæg af Johs » 25. apr 2012, 17:21

HUsk

at pooooliiiiiitiiiiiikeeereee kan kun en ting----

at tælle krydser :rolf:
– hilsen Johs

Brugeravatar
Batler Britton
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1779
Tilmeldt: 25. jan 2007, 19:54
Interesser: Maskinteknik
Geografisk sted: Ulfborg
Has thanked: 12 times
Been thanked: 20 times

Re: ny våbenlov (kraftige luftvåben)

Indlæg af Batler Britton » 25. apr 2012, 17:30

jeg synes at have læst at krudtvåben riffel/kanon skiller ved 20mm, er det sandt?
gælder samme regler for luftvåben?

jeg har pt en 43mm luftfætter til golfkugler, men vil den forblive lovlig..
måske en oprustning er vejen frem
Choose your friends carefully. Your enemies will choose you.

Besvar