KSC og luftskydning

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

KSC og luftskydning

Indlæg af Yamamoto » 13. jun 2012, 23:46

Hvilke kalibre ønsker vi at kunne skyde med på KSC ?

Der er møde med skydebane godkender på mandag og jeg er blevet bedt om input til hvad der skal søges tilladelse til. 4.5mm, 5.5mm er allerede på listen sammen med 6.35mm som must-haves. Hvis vi kan få det vil vi gerne have op til .50 med, men hvor mange vil i praksis benytte det ?

På DLF fronten skal der holdes en generalforsamling for at få foreningen i gang igen. Kasserer og formand (mig) stiller ikke op til genvalg på vores nuværende poster, men kun som alm bestyrelsesmedlemmer. Der skal bruges mindst 7-8 ildsjæle for at få en forening op at køre og jeg har pt. ikke overskuddet til at påtage mig opgaven.

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Re: KSC og luftskydning

Indlæg af Yamamoto » 17. jun 2012, 20:56

Jeg er dybt undrene her, folk skriver side efter side med indlæg om hvor harme de er over de nye regler for luftgeværer, men ikke een har ønsker om hvilke kalibre der skal skaffes banegodkendelser til når nogen faktisk har gang i at få en bane godkendt til luftskydning.

SKal jeg hermed konkludere at der ingen interesse er for at kunne skyde med luft på Københavns Skyttecenter ?

Jeg skal aflevere ønskerne senest mandag 18/6 kl 10 så det haster faktisk....

Brugeravatar
Robse
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1902
Tilmeldt: 21. feb 2011, 11:29
Interesser: Skydevåben: Krudt & Luft
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 168 times
Been thanked: 222 times

Re: KSC og luftskydning

Indlæg af Robse » 17. jun 2012, 20:58

Yamamoto skrev:Jeg er dybt undrene her, folk skriver side efter side med indlæg om hvor harme de er over de nye regler for luftgeværer, men ikke een har ønsker om hvilke kalibre der skal skaffes banegodkendelser til når nogen faktisk har gang i at få en bane godkendt til luftskydning.

SKal jeg hermed konkludere at der ingen interesse er for at kunne skyde med luft på Københavns Skyttecenter ?

Jeg skal aflevere ønskerne senest mandag 18/6 kl 10 så det haster faktisk....
Mig kan det også undre.
Desværre er det nok ikke så megen nytte til
at jeg har ønsker til KSC - bor i Vejle-området, så det er lidt langt ;-)
You will be hollow. We shall squeeze you empty, and then we shall fill you with ourselves.
― George Orwell, 1984

Holmer
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 380
Tilmeldt: 9. nov 2009, 21:54
Interesser: Luftgevær PCP & Fjeder
Geografisk sted: Bornholm
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times

Re: KSC og luftskydning

Indlæg af Holmer » 17. jun 2012, 21:14

få dem/den da godkendt til max =,50
så er der sikkert andre der kan få godkendt deres til hvad de måtte ønske ,med henvisning til KSC :biggrin:

MVH
HOLMER
HW 100 S 4,5
Falcon T50 10-50x60 field target scope

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: KSC og luftskydning

Indlæg af Timber » 17. jun 2012, 21:17

Nu er jeg desværre også bosiddende lidt langt væk fra KSC. Men jeg kunne da godt finde på at køre derop hvis der kom banegodkendelse til kaliber .25 luftgevær. Gerne derover, selv om jeg godt nok ikke har større. Og mulighed for at skyde på 100m+ med det.
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Timsen
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 806
Tilmeldt: 13. jan 2012, 16:32
Interesser: Skydning (lang,hagl,hånd)
Geografisk sted: Odense SØ
Has thanked: 242 times
Been thanked: 194 times
Kontakt:

Re: KSC og luftskydning

Indlæg af Timsen » 17. jun 2012, 22:40

Jeg kommer fra Odense, så jeg har også lige lovligt langt til banerne derovre.
Når det så er skrevet, så vil jeg da mene at godkendelse til luft i "alle" kalibre - op til og med .50 ville være en rigtig god ide.

Når første godkendelse er på plads, så kan vi jo håbe at det kan sprede sig til resten af landet.
Never limit yourself to one style - shoot anything you can get your hands on.

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: KSC og luftskydning

Indlæg af Sort » 17. jun 2012, 22:45

hmm jeg har en lille kanon til coladåser. Egentligt tænkt som reaktivt mål, snarere end et luftvåben, men det er da en rimelig max kaliber.

Nej spøg tilside, rent principielt skal vi bruge en godkendelse til alle gængse luftkalibrer. Fordi godkendelsen skal bruges som skabelon ifht andre baner folk evt vil søge godkendt.

Jeg bor lige langt nok væk til at være aktiv i arbejdet, men det bør altså sættes i værk, om ikke andet som ren facade konstruktion.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Re: KSC og luftskydning

Indlæg af Yamamoto » 17. jun 2012, 23:57

Jeg vil under alle omstændigheder søge til og med .25 med i 'grundpakken' som need to have. De større er mere want to have, men den nye tilgang til banegodkendelser på KSC er at vi prøver at søge alt som er indenfor reglerne for at give maks flexibilitet til banernes brug. På pågældene baner må der i forvejen skydes riffel maks 8mm, pistol hvad-som-helst, så en langsom luftdrevet blykugle bør også være ok.

Hvis KSC skal kunne køre rundt under brugerdrift er der nogen som skal bruge banerne og betale for denne brug, så jo mere banerne kan bruges til jo bedre.

Der skal bruges aktive folk til en (stor)københavnsk luftskytteforening, der er et skelet af en forening klar som endda har penge i kassen til betale fastbruger indmeldelse på KSC, der skal bare friskt blod til.

Simon5700
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1169
Tilmeldt: 29. okt 2008, 12:14
Geografisk sted: sydfyn
Has thanked: 28 times
Been thanked: 18 times

Re: KSC og luftskydning

Indlæg af Simon5700 » 18. jun 2012, 00:06

jeg bor i svendborg så besøger nok kun banen hvis jeg alligevel skal til sjælland og det passer ind, men syntes det er et super godt arbejde du gør :bowdown: :respekt: jeg syntes du minimum skal gå efter cal .50 og gerne op til 20mm som med krudt rifler, jeg ved så ikke om der er nogen der har nogen luftgevær over cal .50 men så er det ens som med krudt
Tag ikke livet for seriøst, du slipper alligevel ikke levende fra det ..!

Brugeravatar
Robse
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1902
Tilmeldt: 21. feb 2011, 11:29
Interesser: Skydevåben: Krudt & Luft
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 168 times
Been thanked: 222 times

Re: KSC og luftskydning

Indlæg af Robse » 18. jun 2012, 00:16

Yamamoto skrev:Der skal bruges aktive folk til en (stor)københavnsk luftskytteforening, der er et skelet af en forening klar som endda har penge i kassen til betale fastbruger indmeldelse på KSC, der skal bare friskt blod til.
Hvorfor ikke en landsdækkende luftskytteforening?
You will be hollow. We shall squeeze you empty, and then we shall fill you with ourselves.
― George Orwell, 1984

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Re: KSC og luftskydning

Indlæg af Yamamoto » 18. jun 2012, 14:28

Robse skrev:
Yamamoto skrev:Der skal bruges aktive folk til en (stor)københavnsk luftskytteforening, der er et skelet af en forening klar som endda har penge i kassen til betale fastbruger indmeldelse på KSC, der skal bare friskt blod til.
Hvorfor ikke en landsdækkende luftskytteforening?
For min skyld ingen alarm, det bliver bare så besværligt når der skal holdes bestyrelsesmøder. Så er jeg mere positiv over en landsdækkende over-forening (eller forbund) med lokale foreninger, men jeg har personligt ikke overskud til at være bannerfører på projektet pt.

Brugeravatar
Kølle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1087
Tilmeldt: 23. aug 2011, 15:00
Interesser: Våben-Foto.
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 80 times
Been thanked: 62 times

Re: KSC og luftskydning

Indlæg af Kølle » 18. jun 2012, 14:49

Yamamoto skrev:
Robse skrev:
Yamamoto skrev:Der skal bruges aktive folk til en (stor)københavnsk luftskytteforening, der er et skelet af en forening klar som endda har penge i kassen til betale fastbruger indmeldelse på KSC, der skal bare friskt blod til.
Hvorfor ikke en landsdækkende luftskytteforening?
For min skyld ingen alarm, det bliver bare så besværligt når der skal holdes bestyrelsesmøder. Så er jeg mere positiv over en landsdækkende over-forening (eller forbund) med lokale foreninger, men jeg har personligt ikke overskud til at være bannerfører på projektet pt.
Hej YAMAMOTO !
Står du for en skydning i år?

KØLLE
Så, nu er der ikke et vådt øje tørt.

WEIHRAUCH HW97KT.MK II.cal.177+MCT Viper 6-24x56 IRS.
V-MACH Tunet-Longrifle Edition.
WEIHRAUCH HW35K Limited Edition cal.177
WEIHRAUCH HW 75 cal.177.

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Re: KSC og luftskydning

Indlæg af Yamamoto » 18. jun 2012, 17:37

Kølle skrev:
Hej YAMAMOTO !
Står du for en skydning i år?

KØLLE
Det kan ikke udelukkes at der arrangeres et luft-træf på KSC i anledning af de nye banegodkendelser

Brugeravatar
Kølle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1087
Tilmeldt: 23. aug 2011, 15:00
Interesser: Våben-Foto.
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 80 times
Been thanked: 62 times

Re: KSC og luftskydning

Indlæg af Kølle » 18. jun 2012, 17:56

Yamamoto skrev:
Kølle skrev:
Hej YAMAMOTO !
Står du for en skydning i år?

KØLLE
Det kan ikke udelukkes at der arrangeres et luft-træf på KSC i anledning af de nye banegodkendelser
Det lyder godt,det vil jeg glæde mig til,gøbben trænger til at blive luftet, jeg håber at høre mere fra dig
når og hvis det bliver til noget, det var et fint arrangement du havde stablet på benene sidst :bowdown:

KØLLE
Så, nu er der ikke et vådt øje tørt.

WEIHRAUCH HW97KT.MK II.cal.177+MCT Viper 6-24x56 IRS.
V-MACH Tunet-Longrifle Edition.
WEIHRAUCH HW35K Limited Edition cal.177
WEIHRAUCH HW 75 cal.177.

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: KSC og luftskydning

Indlæg af Sort » 19. jun 2012, 01:05

Værdien af DLF og skydningen på kalvebod har altid været muligheden for at bruge banegodkendelserne og foreningen som skabelon til flere afdelinger og dermed på sigt en landsdækkende forening.

Lige PT er det jo et problem at an del af de københavnske skytter givetvis ikke må tage deres geværer med nogle steder hen og derfor slet ikke kan bruge KSC uanset DLF medlemsskab.

Det er desværre svært at finde tid og penge til at besøge KSC jævnligt her fra aalborg, men hvis der er et specifikt arrangement eller en bestyrelse der skal bruge nogle (noget passive) medlemmer. Så må jeg jo finde en orange billet og pengene til mit jagttegn.

Er det muligt om ikke andet midlertidigt at opmagasinere private luftvåben på KSC? Så kunne vi da i det mindste skyde med vores grej (nok mest københavnske skytter).

For at KSC kan være skabelon skal vi jo bruge alle gængse luftkalibrer. At det så realistisk nok primært er optil .25 der i praksis dukker op er en anden sag. Måske en NVF'er med en .50'er der alligevel ikke må bruges kunne udlåne den til klubben?
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Re: KSC og luftskydning

Indlæg af Yamamoto » 24. jun 2012, 20:31

Jeg har ikke fået fulgt op på hvad vi fik godkendt, men vi bad om det hele af principielle årsager.

For at kunne opbevare (luft)våben på KSC skal DLF købe sig ind i bokslauget, det koster pt kr 6000 plus så selve skabet. Opbevaringssted til våben er så en forudsætning for at der kan søges SKV-1 godkendelse til foreningen, således at der kan søges om våbenpåtegninger til foreningens medlemmer. Det skulle der lige være penge nok i kassen til at dække, så mangler der bare en fuld bestyrelse og lidt medlemmer. Det er så der vi holder parkeret lige nu, der skal bruges 5-7 aktive m/k til at banke en forening op og i gang, frivillige kan bare melde sig på tråden her.

Brugeravatar
Kølle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1087
Tilmeldt: 23. aug 2011, 15:00
Interesser: Våben-Foto.
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 80 times
Been thanked: 62 times

Re: KSC og luftskydning

Indlæg af Kølle » 24. jun 2012, 20:40

Yamamoto skrev:Jeg har ikke fået fulgt op på hvad vi fik godkendt, men vi bad om det hele af principielle årsager.

For at kunne opbevare (luft)våben på KSC skal DLF købe sig ind i bokslauget, det koster pt kr 6000 plus så selve skabet. Opbevaringssted til våben er så en forudsætning for at der kan søges SKV-1 godkendelse til foreningen, således at der kan søges om våbenpåtegninger til foreningens medlemmer. Det skulle der lige være penge nok i kassen til at dække, så mangler der bare en fuld bestyrelse og lidt medlemmer. Det er så der vi holder parkeret lige nu, der skal bruges 5-7 aktive m/k til at banke en forening op og i gang, frivillige kan bare melde sig på tråden her.
Hej Yamamoto !
Jeg melder mig gerne ind som medlem men ikke som best.medlem da jeg ingen bil har men skal låne børnenes når jeg skal køre,
jeg har før sagt at jeg gerne ville meldes ind.

KØLLE
Så, nu er der ikke et vådt øje tørt.

WEIHRAUCH HW97KT.MK II.cal.177+MCT Viper 6-24x56 IRS.
V-MACH Tunet-Longrifle Edition.
WEIHRAUCH HW35K Limited Edition cal.177
WEIHRAUCH HW 75 cal.177.

Besvar