Tegning/reservedelsnumre for en hatsan AT 44-Pa?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
BO
Newbie
Newbie
Indlæg: 7
Tilmeldt: 16. jun 2012, 19:31
Interesser: luftgevær
Geografisk sted: nordsjælland
Has thanked: 38 times

Tegning/reservedelsnumre for en hatsan AT 44-Pa?

Indlæg af BO » 15. jan 2013, 02:24

Har nogen tegning/reservedelsnumre for en hatsan AT 44-Pa,jeg har problemer med haglfremføring,den kvæster tit skørtet.Gode råd modtages med glæde.Venlig hilsen bo.

Ovemic
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 72
Tilmeldt: 25. jul 2011, 02:35
Interesser: jagt og konkurence
Geografisk sted: vensyssel

Re: Tegning/reservedelsnumre for en hatsan AT 44-Pa?

Indlæg af Ovemic » 15. jan 2013, 14:19

hej
prøv om du let kan få haglene til at falde lidt bagud af magasinet ved at pege geværet opad, hvis de kan det er det enten o ringen på magasinet der er defekt eller haglene der ikke passer, det problem havde jeg selv på min at44-10 med visse hagl.

BO
Newbie
Newbie
Indlæg: 7
Tilmeldt: 16. jun 2012, 19:31
Interesser: luftgevær
Geografisk sted: nordsjælland
Has thanked: 38 times

Re: Tegning/reservedelsnumre for en hatsan AT 44-Pa?

Indlæg af BO » 16. jan 2013, 00:28

Hej Overmik og tak.Har prøvet med 3 spritnye mags,22,og mange slags hagl.Det ikke rigtig godt,måske er haglfreføringspitten? skæv,men hvor får man en ny,og hvordan skifter jeg den? Hilsen bo.

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 651 times
Been thanked: 661 times

Re: Tegning/reservedelsnumre for en hatsan AT 44-Pa?

Indlæg af BentxBetjent » 16. jan 2013, 00:52

Ikke 100% sikker på hvordan magasin rotationen fungerer på en Hatsan.. :???:

Men hvis den ikke roterer til korrekt placering, så ødelægger den skørtet...
Er det en plade der bare skubber magasinet op i den ene side, eller er der også en "kuglefjeder" el.lign der fikserer?

Er det kun når du lader/roterer med ladearmen, eller er det også når du sætter magasinet på plads til 1. skud?
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

Ovemic
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 72
Tilmeldt: 25. jul 2011, 02:35
Interesser: jagt og konkurence
Geografisk sted: vensyssel

Re: Tegning/reservedelsnumre for en hatsan AT 44-Pa?

Indlæg af Ovemic » 16. jan 2013, 03:40

hej igen
når du tager ladegreb drejer magasinet så kun når du trækker tilbage, eller drejer det et bette nøk igen når den skubber haglet ind, hvis den gør det tror jeg det er drejemekanismen det er galt med, træls du bor så langt væk, det er svært at fejlfinde på noget mand ikkke kan se.

Slettet bruger

Re: Tegning/reservedelsnumre for en hatsan AT 44-Pa?

Indlæg af Slettet bruger » 16. jan 2013, 13:08

BO skrev:Har nogen tegning/reservedelsnumre for en hatsan AT 44-Pa,jeg har problemer med haglfremføring,den kvæster tit skørtet.Gode råd modtages med glæde.Venlig hilsen bo.
Halløj, skriv din mail adresse , så skal jeg nok maile en tegning med res-nummer, i pdf. man kan åbenbart ikke vedhæfte pdf. på NVF... ????????? :wall:
Har også gode tegninger til AT 44-10, AT44, samt Hatsan Pumpe. Det hele i stor størrelse, Downloadet fra Canada, har bare glemt adressen ... :biggrin:

BO
Newbie
Newbie
Indlæg: 7
Tilmeldt: 16. jun 2012, 19:31
Interesser: luftgevær
Geografisk sted: nordsjælland
Has thanked: 38 times

Re: Tegning/reservedelsnumre for en hatsan AT 44-Pa?

Indlæg af BO » 17. jan 2013, 17:13

BentxBetjent skrev:Ikke 100% sikker på hvordan magasin rotationen fungerer på en Hatsan.. :???:

Men hvis den ikke roterer til korrekt placering, så ødelægger den skørtet...
Er det en plade der bare skubber magasinet op i den ene side, eller er der også en "kuglefjeder" el.lign der fikserer?

Er det kun når du lader/roterer med ladearmen, eller er det også når du sætter magasinet på plads til 1. skud?
Hej Bent,jeg har prøvet at svare og sige tak men noget gik galt,og ja det er en plade der drejer mag,det er svært at mærke hvad der går galt,da det er en pa.Men tak og hilsen bo

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 651 times
Been thanked: 661 times

Re: Tegning/reservedelsnumre for en hatsan AT 44-Pa?

Indlæg af BentxBetjent » 17. jan 2013, 17:54

BO skrev:
BentxBetjent skrev:Ikke 100% sikker på hvordan magasin rotationen fungerer på en Hatsan.. :???:

Men hvis den ikke roterer til korrekt placering, så ødelægger den skørtet...
Er det en plade der bare skubber magasinet op i den ene side, eller er der også en "kuglefjeder" el.lign der fikserer?

Er det kun når du lader/roterer med ladearmen, eller er det også når du sætter magasinet på plads til 1. skud?
Hej Bent,jeg har prøvet at svare og sige tak men noget gik galt,og ja det er en plade der drejer mag,det er svært at mærke hvad der går galt,da det er en pa.Men tak og hilsen bo
Du kom til at sende den som PM.. :giggle: Tak.. :Hug:

Har fået Pneumatens rigtig gode tegning/reservedelslister... :razz:

Hvis du også har dem? Så kan det være #633/642 der låser magasinet i en forkert stilling.
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

Slettet bruger

Re: Tegning/reservedelsnumre for en hatsan AT 44-Pa?

Indlæg af Slettet bruger » 17. jan 2013, 18:08

BentxBetjent skrev:
BO skrev:
BentxBetjent skrev:Ikke 100% sikker på hvordan magasin rotationen fungerer på en Hatsan.. :???:

Men hvis den ikke roterer til korrekt placering, så ødelægger den skørtet...
Er det en plade der bare skubber magasinet op i den ene side, eller er der også en "kuglefjeder" el.lign der fikserer?

Er det kun når du lader/roterer med ladearmen, eller er det også når du sætter magasinet på plads til 1. skud?
Hej Bent,jeg har prøvet at svare og sige tak men noget gik galt,og ja det er en plade der drejer mag,det er svært at mærke hvad der går galt,da det er en pa.Men tak og hilsen bo
Du kom til at sende den som PM.. :giggle: Tak.. :Hug:

Har fået Pneumatens rigtig gode tegning/reservedelslister... :razz:

Hvis du også har dem? Så kan det være #633/642 der låser magasinet i en forkert stilling.
Alle Hatsan tegninger er nu sendt til admin@nordisk-forum.dk så de er snart at finde i Toolbox.

BO
Newbie
Newbie
Indlæg: 7
Tilmeldt: 16. jun 2012, 19:31
Interesser: luftgevær
Geografisk sted: nordsjælland
Has thanked: 38 times

Re: Tegning/reservedelsnumre for en hatsan AT 44-Pa?

Indlæg af BO » 26. jan 2013, 22:24

Ang.Hatsan.Først tak for hjælp.Dernæst dianosen,hagldornen har midstet den tynde del i spidsen,res. no.8003-652-2,kan nogen hjælpe? Det er en 5.5 AT44-PA. Åbenbar svær at få,er det mon berøringstangst? Hilsen bo :razz:

Besvar