HW 35 renoveret.

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Topgun43
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 429
Tilmeldt: 14. feb 2009, 17:14
Interesser: luftvåben
Geografisk sted: Nordsjælland
Geografisk sted: Vedbæk
Has thanked: 1 time
Been thanked: 74 times

HW 35 renoveret.

Indlæg af Topgun43 » 20. feb 2014, 13:13

I skal se nogle billeder af min nyanskaffelse: en Weihrauch HW 35 fra omkring 1970. Jeg fandt et vrag, der var tæt på at blive ophugget, men geværet var nogenlunde intakt, så jeg besluttede at renovere det. Resultatet er blevet et af de bedste (og største) luftgeværer, jeg har. Længden er 119 cm, og piben måler 56 cm. Man bemærker en kolbe, der virkelig er kælet for. Noget skulle genopbygges, og stort set alt skulle trimmes og justeres. Selv fjederen var slap. Nu skyder den med mere end 200 m/s og meget præcist. Se skudbillederne.
DSCI0133.JPG
Weihraucj HW 35 E.
DSCI0133.JPG (55.18 KiB) Vist 8002 gange
DSCI0134.JPG
Bemærk løbslåsen
DSCI0134.JPG (73.05 KiB) Vist 8002 gange
DSCI0135.JPG
Skæfte med netskæring
DSCI0135.JPG (86.32 KiB) Vist 8002 gange
DSCI0137.JPG
Justerbart aftræk
DSCI0137.JPG (82.34 KiB) Vist 8002 gange
DSCI0138.JPG
Skæfte i nøddetræ
DSCI0138.JPG (87.79 KiB) Vist 8002 gange
DSCI0140.JPG
Højre side
DSCI0140.JPG (88.59 KiB) Vist 8002 gange
DSCI0132.JPG
10 meter, fri hånd
DSCI0132.JPG (78.96 KiB) Vist 8002 gange
Skudbillederne viser fem skud i hver skive, fri hånd. Lapperne på skiverne dækker over tilbageslag.
Der er anvendt fladnæset Diabolo hagl af rimelig kvalitet. Feinschmeckerne blandt jer ville sikkert med andre hagl kunne gøre det bedre.

En sjov ting er løbslåsen. Alle de HW 35, jeg har set på billeder, har riller til tommeltotten på løbslåsen. Min er glat. Det kan måske skyldes, at mit eksemplar er af ældre type. HW 35 er produceret i mange serier.

Har nu en HW 30 og denne HW 35. Begge oser af kvalitet, og de skyder lige præcist.
Vedhæftede filer
DSCI0131.JPG
10 meter fri hånd
DSCI0131.JPG (88.11 KiB) Vist 8002 gange
Verden består af to hovedbestanddele: Ilt og uvidenhed.
John Dobson, afdød astronom.

Brugeravatar
Kølle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1087
Tilmeldt: 23. aug 2011, 15:00
Interesser: Våben-Foto.
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 80 times
Been thanked: 62 times

Re: HW 35 renoveret.

Indlæg af Kølle » 20. feb 2014, 14:37

Det har du gjort godt HansOtto, flot gevær , flot skudt
held og lykke med det fremover, jeg har selv et HW35K
Special Edition som skyder utroligt godt.

/ KØLLE
Så, nu er der ikke et vådt øje tørt.

WEIHRAUCH HW97KT.MK II.cal.177+MCT Viper 6-24x56 IRS.
V-MACH Tunet-Longrifle Edition.
WEIHRAUCH HW35K Limited Edition cal.177
WEIHRAUCH HW 75 cal.177.

Brugeravatar
Holmgren
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 192
Tilmeldt: 5. nov 2013, 08:43
Interesser: Nnnn
Geografisk sted: Nnnn
Has thanked: 5 times
Been thanked: 13 times

Re: HW 35 renoveret.

Indlæg af Holmgren » 20. feb 2014, 14:59

Flot arbejde :bowdown: Og godt du fik reddet det fine gevær :smile:
...

Topgun43
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 429
Tilmeldt: 14. feb 2009, 17:14
Interesser: luftvåben
Geografisk sted: Nordsjælland
Geografisk sted: Vedbæk
Has thanked: 1 time
Been thanked: 74 times

Re: HW 35 renoveret.

Indlæg af Topgun43 » 20. feb 2014, 18:21

Tak for de pæne ord. Her kommer endnu en kommentar til HW 35.

På et tysk forum har jeg læst, at en HW 35-ejer undrede sig over, at der faktisk ikke føles nogen kraftig rekyl, selvom geværet jo skyder temmelig kraftigt. Forklaringen er, at transferporten i en HW 35 er neddroslet en lille smule i den hensigt, at trykket i cylinderen bevares i hele den periode, hvor haglet rejser gennem piben. Det medfører at stemplet faktisk lander på en luftpude. Det er ganske godt udtænkt, og der er sikkert gået nogle eksperimenter forud, for porten skulle jo nødig være så snæver, at der går noget lufttryk til spilde. Selv Diana har ikke fået den ide. Prøv at affyre en Diana 50. Den føles næsten som en kineser i skuddet, dette være sagt uden at forklejne Diana 50, som bestemt er et skønt luftgevær, men Dianaens stempel hamrer i bund med fuld styrke, ligesom de fleste andre.

Når man læser NVF-medlemmernes erfaringer med kikkerter, der bliver smadret af kraftige luftvåben, må man tage hatten af for Weihrauch, som har fundet en snild løsning.
Verden består af to hovedbestanddele: Ilt og uvidenhed.
John Dobson, afdød astronom.

Brugeravatar
Kølle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1087
Tilmeldt: 23. aug 2011, 15:00
Interesser: Våben-Foto.
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 80 times
Been thanked: 62 times

Re: HW 35 renoveret.

Indlæg af Kølle » 20. feb 2014, 18:31

Det var jeg ikke klar over men de er dygtige hos Weihrauch
der lærte jeg igen noget TAK Hans Otto :razz:

/ KØLLE
Så, nu er der ikke et vådt øje tørt.

WEIHRAUCH HW97KT.MK II.cal.177+MCT Viper 6-24x56 IRS.
V-MACH Tunet-Longrifle Edition.
WEIHRAUCH HW35K Limited Edition cal.177
WEIHRAUCH HW 75 cal.177.

Smurf47
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 86
Tilmeldt: 28. jul 2011, 21:41
Interesser: Flugtskydning og luftskydning
Geografisk sted: Nordsjælland
Been thanked: 2 times

Re: HW 35 renoveret.

Indlæg af Smurf47 » 20. feb 2014, 18:38

HansOtto skrev:Tak for de pæne ord. Her kommer endnu en kommentar til HW 35.

På et tysk forum har jeg læst, at en HW 35-ejer undrede sig over, at der faktisk ikke føles nogen kraftig rekyl, selvom geværet jo skyder temmelig kraftigt. Forklaringen er, at transferporten i en HW 35 er neddroslet en lille smule i den hensigt, at trykket i cylinderen bevares i hele den periode, hvor haglet rejser gennem piben. Det medfører at stemplet faktisk lander på en luftpude. Det er ganske godt udtænkt, og der er sikkert gået nogle eksperimenter forud, for porten skulle jo nødig være så snæver, at der går noget lufttryk til spilde. Selv Diana har ikke fået den ide. Prøv at affyre en Diana 50. Den føles næsten som en kineser i skuddet, dette være sagt uden at forklejne Diana 50, som bestemt er et skønt luftgevær, men Dianaens stempel hamrer i bund med fuld styrke, ligesom de fleste andre.

Når man læser NVF-medlemmernes erfaringer med kikkerter, der bliver smadret af kraftige luftvåben, må man tage hatten af for Weihrauch, som har fundet en snild løsning.
På nogle hardball våben sidder der en pind på spidsen af stemplet der går ind i transferporten. Dette skaber så en luftlomme der gør at stemplet stopper stort set helt op før det rammer endevægen. Mange eksperimentere så med at afkorte denne for bedre fart.

Topgun43
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 429
Tilmeldt: 14. feb 2009, 17:14
Interesser: luftvåben
Geografisk sted: Nordsjælland
Geografisk sted: Vedbæk
Has thanked: 1 time
Been thanked: 74 times

Re: HW 35 renoveret.

Indlæg af Topgun43 » 20. feb 2014, 19:16

Det kaldes et stødrør, og det findes også i Haenel 49 og 310 samt i Anschütz 275. Stødrøret er hult, således, at lufttrykket passerer via røret ind i løbet. På Haenel og Anschütz er det samtidig stødrøret, der åbner for en ny kugle fra magasinet, og sender denne af sted, når der trykkes af. Jeg ved ikke, om hardballvåbnene fungerer helt på samme måde, men hvis man afkorter stødrøret på luftgeværerne, opnår man en dårligere virkning både med genladning og med lufttryk.
Verden består af to hovedbestanddele: Ilt og uvidenhed.
John Dobson, afdød astronom.

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: HW 35 renoveret.

Indlæg af Longrifle » 20. feb 2014, 19:22

HansOtto skrev:Tak for de pæne ord. Her kommer endnu en kommentar til HW 35.

På et tysk forum har jeg læst, at en HW 35-ejer undrede sig over, at der faktisk ikke føles nogen kraftig rekyl, selvom geværet jo skyder temmelig kraftigt. Forklaringen er, at transferporten i en HW 35 er neddroslet en lille smule i den hensigt, at trykket i cylinderen bevares i hele den periode, hvor haglet rejser gennem piben. Det medfører at stemplet faktisk lander på en luftpude. Det er ganske godt udtænkt, og der er sikkert gået nogle eksperimenter forud, for porten skulle jo nødig være så snæver, at der går noget lufttryk til spilde. Selv Diana har ikke fået den ide. Prøv at affyre en Diana 50. Den føles næsten som en kineser i skuddet, dette være sagt uden at forklejne Diana 50, som bestemt er et skønt luftgevær, men Dianaens stempel hamrer i bund med fuld styrke, ligesom de fleste andre.

Når man læser NVF-medlemmernes erfaringer med kikkerter, der bliver smadret af kraftige luftvåben, må man tage hatten af for Weihrauch, som har fundet en snild løsning.
Jeg kan garantere dig, at stort set alle kvalitetsfjedervåben fungerer via benævnte luftpude, idet skytten ikke kan lave samlede grupper, hvis stemplet rammer bunden af cylinderen, før haglet er ud af løbet. Jeg har set det på flere HW 97´ere, hvor fabrikspakningen var for lille til cylinderen. Resultatet var dårlige grupper indtil jeg satte en Maccari pakning i. Der er så nok forskel på hvordan det lyder, når pakningen når bunden af cylindere. Dianas læderpakninger, bl.a. i 50´eren, kan bestemt ikke holde til at slamme i bund ved hvert skud. Men historien har nok glædet HW ejerne :biggrin:
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
Kølle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1087
Tilmeldt: 23. aug 2011, 15:00
Interesser: Våben-Foto.
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 80 times
Been thanked: 62 times

Re: HW 35 renoveret.

Indlæg af Kølle » 20. feb 2014, 19:30

Ja LR,jeg blev lykkelig men jeg er heller ikke klogere :biggrin:
en venlig hilsen herfra :razz:

/ KØLLE
Så, nu er der ikke et vådt øje tørt.

WEIHRAUCH HW97KT.MK II.cal.177+MCT Viper 6-24x56 IRS.
V-MACH Tunet-Longrifle Edition.
WEIHRAUCH HW35K Limited Edition cal.177
WEIHRAUCH HW 75 cal.177.

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: HW 35 renoveret.

Indlæg af Longrifle » 20. feb 2014, 20:45

Sorry, jeg jog din lykke væk :rolf:
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: HW 35 renoveret.

Indlæg af Sort » 20. feb 2014, 21:30

skulle der ikke have været nogle blærede efter billeder af ting der så ud som nye??
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 651 times
Been thanked: 661 times

Re: HW 35 renoveret.

Indlæg af BentxBetjent » 20. feb 2014, 22:32

Longrifle skrev:
HansOtto skrev:Tak for de pæne ord. Her kommer endnu en kommentar til HW 35.

På et tysk forum har jeg læst, at en HW 35-ejer undrede sig over, at der faktisk ikke føles nogen kraftig rekyl, selvom geværet jo skyder temmelig kraftigt. Forklaringen er, at transferporten i en HW 35 er neddroslet en lille smule i den hensigt, at trykket i cylinderen bevares i hele den periode, hvor haglet rejser gennem piben. Det medfører at stemplet faktisk lander på en luftpude. Det er ganske godt udtænkt, og der er sikkert gået nogle eksperimenter forud, for porten skulle jo nødig være så snæver, at der går noget lufttryk til spilde. Selv Diana har ikke fået den ide. Prøv at affyre en Diana 50. Den føles næsten som en kineser i skuddet, dette være sagt uden at forklejne Diana 50, som bestemt er et skønt luftgevær, men Dianaens stempel hamrer i bund med fuld styrke, ligesom de fleste andre.

Når man læser NVF-medlemmernes erfaringer med kikkerter, der bliver smadret af kraftige luftvåben, må man tage hatten af for Weihrauch, som har fundet en snild løsning.
Jeg kan garantere dig, at stort set alle kvalitetsfjedervåben fungerer via benævnte luftpude, idet skytten ikke kan lave samlede grupper, hvis stemplet rammer bunden af cylinderen, før haglet er ud af løbet. Jeg har set det på flere HW 97´ere, hvor fabrikspakningen var for lille til cylinderen. Resultatet var dårlige grupper indtil jeg satte en Maccari pakning i. Der er så nok forskel på hvordan det lyder, når pakningen når bunden af cylindere. Dianas læderpakninger, bl.a. i 50´eren, kan bestemt ikke holde til at slamme i bund ved hvert skud. Men historien har nok glædet HW ejerne :biggrin:
:goodpost:
1. I en tunet fjederbøsse ryger stemplet frem(med bagudrettet rekyle)
2. der efter bremses hastigheden af en luftpude få mm før cylinderbunden(med svagere fremadrettet rekyle)
3. til sidst rammer stemplet bunden med "lav" hastighed...
Haglet skal helst forlade piben mellem 2 og 3.

Edit: Og rigtig fin gammel skyder, og eminente grupper.. :respekt:
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

Uldsok
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1029
Tilmeldt: 21. jan 2013, 13:18
Interesser: Genladning, skydning, fiskeri
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 28 times
Been thanked: 52 times

Re: HW 35 renoveret.

Indlæg af Uldsok » 20. feb 2014, 22:54

Sort skrev:skulle der ikke have været nogle blærede efter billeder af ting der så ud som nye??
Hæ hæ :rolf:

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: HW 35 renoveret.

Indlæg af Longrifle » 20. feb 2014, 23:13

Skæftet kunne godt trænge til en ordentlig tur, hvilket i min verden er noget af det mest taknemmelige og tilfredsstillende arbejde med en gammel luftbøsse. Jeg er ved at restaurere en gammel HW 50'er, og det er utroligt hvor fint sådan et skæfte kan blive med sandpapir, bejse og olie.
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 834
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 224 times

Re: HW 35 renoveret.

Indlæg af Airsmith » 21. feb 2014, 00:26

Ang. transferportdiameter i HW 35 kan henvises til:
http://www.co2air.de/wbb3/index.php?pag ... ansferport hvori det fremgår at den over årene har varieret fra 2,7-2,8-3,3-4mm, og selv ”HW eksperterne” i artiklen ved heller ikke hvorfor.
HW 35 regnes også for en kikkert dræber dernede bl.a. pga 30mm stemplet.

Det mest bemærkelsværdige ved HW 35 er at den stadig produceres og kan sælges! Det ville for DIANA svare til at de stadig producerede deres mod 35 som var i produktion fra 1953-1987.

Når jeg ”restaurerer” et gammelt luftgevær, laver jeg også først teknikken for at se om geværet kan skyde gode grupper inden jeg ofrer penge på udseendet, og det ser ud til at din HW 35 skyder gode grupper så den er værd at arbejde videre med.

hilsen airsmith
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

Brugeravatar
Keldda
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1448
Tilmeldt: 23. okt 2010, 22:57
Interesser: gamle Luftvåben/våben
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 50 times

Re: HW 35 renoveret.

Indlæg af Keldda » 21. feb 2014, 05:36

Airsmith skrev:Ang. transferportdiameter i HW 35 kan henvises til:
http://www.co2air.de/wbb3/index.php?pag ... ansferport hvori det fremgår at den over årene har varieret fra 2,7-2,8-3,3-4mm, og selv ”HW eksperterne” i artiklen ved heller ikke hvorfor.
HW 35 regnes også for en kikkert dræber dernede bl.a. pga 30mm stemplet.

Det mest bemærkelsværdige ved HW 35 er at den stadig produceres og kan sælges! Det ville for DIANA svare til at de stadig producerede deres mod 35 som var i produktion fra 1953-1987.

Når jeg ”restaurerer” et gammelt luftgevær, laver jeg også først teknikken for at se om geværet kan skyde gode grupper inden jeg ofrer penge på udseendet, og det ser ud til at din HW 35 skyder gode grupper så den er værd at arbejde videre med.

hilsen airsmith
Diana 35 er skam meget ældre , første generation kom i 1925-27 og anden generation i 30erne , HW er også ældre end man umiddelbart tror da disse blev lavet under navnet Burgo inden de kom til at hedde weihrauch
står man i lort til halsen skal man holde munden lukket

Brugeravatar
Holmgren
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 192
Tilmeldt: 5. nov 2013, 08:43
Interesser: Nnnn
Geografisk sted: Nnnn
Has thanked: 5 times
Been thanked: 13 times

Re: HW 35 renoveret.

Indlæg af Holmgren » 21. feb 2014, 10:20

Tak for historietimen, så lærte jeg noget
igen i dag :smile:
...

Topgun43
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 429
Tilmeldt: 14. feb 2009, 17:14
Interesser: luftvåben
Geografisk sted: Nordsjælland
Geografisk sted: Vedbæk
Has thanked: 1 time
Been thanked: 74 times

Re: HW 35 renoveret.

Indlæg af Topgun43 » 21. feb 2014, 10:52

Det var nyt for mig, at de bedre luftgeværer anvender "luftpudeprincippet". Det har jeg ikke læst før, men stadig er det mit indtryk, at der er meget stor forskel på, hvor hårdt stemplerne slår i de forskellige geværer.

Og jo, kolben kunne trænge til en kærlig omgang, men de noget dybe ridser har indtil nu afholdt mig fra at forsøge.

Trin 1 var jo at få bragt geværet i skudklar stand, og det har jeg opnået.
Verden består af to hovedbestanddele: Ilt og uvidenhed.
John Dobson, afdød astronom.

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: HW 35 renoveret.

Indlæg af Longrifle » 21. feb 2014, 11:36

Hw35 er en anakronisme, som de vel fremstiller af nostalgiske grunde. HW 50 kan næsten det samme, bare leveret i et lettere og billigere våben. 35'eren lagde så grunden til 80'eren, der jo anvender samme diameter stempel og pakning.
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
Niels
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2324
Tilmeldt: 20. maj 2004, 10:12
Interesser: Windows NT3.5
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 67 times
Been thanked: 212 times

Re: HW 35 renoveret.

Indlæg af Niels » 21. feb 2014, 16:35

HansOtto skrev:Det var nyt for mig, at de bedre luftgeværer anvender "luftpudeprincippet". Det har jeg ikke læst før, men stadig er det mit indtryk, at der er meget stor forskel på, hvor hårdt stemplerne slår i de forskellige geværer.

Og jo, kolben kunne trænge til en kærlig omgang, men de noget dybe ridser har indtil nu afholdt mig fra at forsøge.

Trin 1 var jo at få bragt geværet i skudklar stand, og det har jeg opnået.
Det er egentlig ikke kun de "bedre" geværer der bruger det princip, det gør de sådanset allesammen.

I de bedre geværer er tingene bare bedre afstemt til hinanden så det kan fungere ordentligt, hvorimod de billige udgaver måske lige misser et par detaljer eller 3. Og så er det at det bliver noget lort at skyde med fordi det simpelthen bare ikke virker ordentligt.
Vh
Niels

--
If it ain't Broke.....Fix it till it is!

Brugeravatar
Taxen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 400
Tilmeldt: 7. dec 2011, 10:03
Interesser: Gamle Luftgevære og Gravhunde
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 81 times

Re: HW 35 renoveret.

Indlæg af Taxen » 21. feb 2014, 17:48

HW 80 laver alle de unoder der findes Ryster kikkert løs Laver en meget kraftig tvang lyd smider haglen ud i alle retninger hvis de er for lette osv. samt tung som et ondt år. En HW 35 på steorider Min er en gammel sag fra først 80 tallet med kraftigeste fjeder fra fabrikken og har aldrig været åbnet til tuning. Men den er sjov at skyde med når man lære at beherske den" Hvis jeg nogensinde lære det Bent x "
Taxen

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: HW 35 renoveret.

Indlæg af Longrifle » 21. feb 2014, 19:10

Man kan jo altid blive i tvivl, men her er en video, der viser en HW90 - gas ram - afskyde hagl.

https://www.youtube.com/watch?v=FaW_Hs0B79c
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: HW 35 renoveret.

Indlæg af Sort » 22. feb 2014, 04:20

Det var mest kolben jeg var lun på at se restureret. Men jeg kan da godt se det bliver en større opgave.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: HW 35 renoveret.

Indlæg af Longrifle » 22. feb 2014, 09:06

Jeg smider lige nogle billeder op af "mit" skæfte i aften...
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
Keldda
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1448
Tilmeldt: 23. okt 2010, 22:57
Interesser: gamle Luftvåben/våben
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 50 times

Re: HW 35 renoveret.

Indlæg af Keldda » 22. feb 2014, 09:12

Man kan trække ret store hak/mærker ud igen med damp , først skal skæftet renses for lak og evt olie , jeg har somme tider lagt skæfter på en gryde kogende vand .
står man i lort til halsen skal man holde munden lukket

Besvar