Lidt nyt til samlingen.

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Dartkongen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 146
Tilmeldt: 2. jan 2010, 21:21
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 35 times

Lidt nyt til samlingen.

Indlæg af Dartkongen » 22. jul 2014, 13:52

Så er der kommet lidt nyt til sommerferien :smile:
Feinwerkbau 300s universal
Feinwerkbau 300s Match
Weihrauch HW 97k
Der skrives meget om Weihrauch om deres aftræk og fine skydeegenskaber og er da også et rigtigt godt gevær som leverer varen...Meeen efter min mening syntes jeg nu at både præcision og aftræk på feinwerkbau 300s er bedre indtil ca 30 meter,derefter overtager Weihrauch 97. Der er ingen mærkbar rekyle på feinwerkbau og på 25 meter er det muligt at ramme tegnestifter. Kan også lade sig gøre med Weihrauch men syntes det er nemmere med 300s.
Vedhæftede filer
20140722_132654.jpg
20140722_132654.jpg (76.84 KiB) Vist 8282 gange

Brugeravatar
Kølle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1087
Tilmeldt: 23. aug 2011, 15:00
Interesser: Våben-Foto.
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 77 times
Been thanked: 62 times

Re: Lidt nyt til samlingen.

Indlæg af Kølle » 22. jul 2014, 17:45

Hej DK. tillykke med de nye skydere de er godt nok lækre :bowdown:

/ KØLLE
Så, nu er der ikke et vådt øje tørt.

WEIHRAUCH HW97KT.MK II.cal.177+MCT Viper 6-24x56 IRS.
V-MACH Tunet-Longrifle Edition.
WEIHRAUCH HW35K Limited Edition cal.177
WEIHRAUCH HW 75 cal.177.

Brugeravatar
Krung
This member is
This member is
Indlæg: 2789
Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 98 times
Been thanked: 63 times

Re: Lidt nyt til samlingen.

Indlæg af Krung » 22. jul 2014, 21:19

De er fine! Dem gad jeg godt prøve.

Hvordan kan det være at præcisionen er bedre på længere afstande for HW'eren?

Hvad må man slippe for en Feinwerkbau? Jeg er aldrig stødt på dem, men jeg trænger også til venner med bedre interesser...
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

Dartkongen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 146
Tilmeldt: 2. jan 2010, 21:21
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 35 times

Re: Lidt nyt til samlingen.

Indlæg af Dartkongen » 23. jul 2014, 00:04

Krung skrev:De er fine! Dem gad jeg godt prøve.

Hvordan kan det være at præcisionen er bedre på længere afstande for HW'eren?

Hvad må man slippe for en Feinwerkbau? Jeg er aldrig stødt på dem, men jeg trænger også til venner med bedre interesser...
Ja de er fine og skyder rigtigt godt,weihrauch skyder bedre på lange afstande pga højere hastighed med tungere hagl..Vil tro du kan finde en god feinwerkbau til ca 2000 kr hvilket jeg syntes er fair pris for sådan en.

Dartkongen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 146
Tilmeldt: 2. jan 2010, 21:21
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 35 times

Re: Lidt nyt til samlingen.

Indlæg af Dartkongen » 23. jul 2014, 00:08

Kølle skrev:Hej DK. tillykke med de nye skydere de er godt nok lækre :bowdown:

/ KØLLE
Takker..Ja det er lækre luftvåben,man er ikke i tvivl om at det er kvalitet når man får sådan et i hånden.. specielt feinwerkbau efter min mening.

Slettet bruger

Re: Lidt nyt til samlingen.

Indlæg af Slettet bruger » 23. jul 2014, 09:13

:bowdown: Ser lækkert ud, er 97`ern en FAC model ? helt sikkert med feinwerkbau de laver noget hyperkram,, jeg er også glad for at se hvor kikhullet på din HW 97 K sidder, ca, samme sted som på min, det er ikke så langt tid siden at der var en eller anden, der antydede svære bygningsfejl når okularet sad så langt bagude, :rolf:

Dartkongen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 146
Tilmeldt: 2. jan 2010, 21:21
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 35 times

Re: Lidt nyt til samlingen.

Indlæg af Dartkongen » 23. jul 2014, 10:40

Pneumaten skrev::bowdown: Ser lækkert ud, er 97`ern en FAC model ? helt sikkert med feinwerkbau de laver noget hyperkram,, jeg er også glad for at se hvor kikhullet på din HW 97 K sidder, ca, samme sted som på min, det er ikke så langt tid siden at der var en eller anden, der antydede svære bygningsfejl når okularet sad så langt bagude, :rolf:
Ja det er fac model. Kikkerten sidder så det passer til mig så kan da godt Være man har noget bygningsfejl :oops: og ja feinwerkbau er virkelig kram og undrer mig også over at den ikke er så udbredt her på forummet? Men måske fordi de efterhånden har nogle år på bagen de modeller? En vinger sikkert og det er at ramme det kan de :bowdown:

Dartkongen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 146
Tilmeldt: 2. jan 2010, 21:21
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 35 times

Re: Lidt nyt til samlingen.

Indlæg af Dartkongen » 23. jul 2014, 10:50

Dartkongen skrev:
Pneumaten skrev::bowdown: Ser lækkert ud, er 97`ern en FAC model ? helt sikkert med feinwerkbau de laver noget hyperkram,, jeg er også glad for at se hvor kikhullet på din HW 97 K sidder, ca, samme sted som på min, det er ikke så langt tid siden at der var en eller anden, der antydede svære bygningsfejl når okularet sad så langt bagude, :rolf:
Ja det er fac model. Kikkerten sidder så det passer til mig så kan da godt Være man har noget bygningsfejl :oops: og ja feinwerkbau er virkelig kram og undrer mig også over at den ikke er så udbredt her på forummet? Men måske fordi de efterhånden har nogle år på bagen de modeller? En vinger sikkert og det er at ramme det kan de :bowdown:
Skulle stå en ting er sikkert :giggle:

Brugeravatar
Keldda
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1448
Tilmeldt: 23. okt 2010, 22:57
Interesser: gamle Luftvåben/våben
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 19 times
Been thanked: 37 times

Re: Lidt nyt til samlingen.

Indlæg af Keldda » 23. jul 2014, 11:08

Dartkongen skrev:
Pneumaten skrev::bowdown: Ser lækkert ud, er 97`ern en FAC model ? helt sikkert med feinwerkbau de laver noget hyperkram,, jeg er også glad for at se hvor kikhullet på din HW 97 K sidder, ca, samme sted som på min, det er ikke så langt tid siden at der var en eller anden, der antydede svære bygningsfejl når okularet sad så langt bagude, :rolf:
Ja det er fac model. Kikkerten sidder så det passer til mig så kan da godt Være man har noget bygningsfejl :oops: og ja feinwerkbau er virkelig kram og undrer mig også over at den ikke er så udbredt her på forummet? Men måske fordi de efterhånden har nogle år på bagen de modeller? En vinger sikkert og det er at ramme det kan de :bowdown:
Tillykke med dem , måske er grunden til deres manglende popularitet den ringe kraft ? match våben skyder jo ikke med særlig stor kraft , for mig personligt skyldes manglen på interesse deres udseende , de eneste match luftvåben jeg bryder mig om at se på er diana 60/65 , alle andre er grimme i MINE øjne , men smag og behag kan som bekendt ikke diskuteres :smile:
står man i lort til halsen skal man holde munden lukket

Dartkongen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 146
Tilmeldt: 2. jan 2010, 21:21
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 35 times

Re: Lidt nyt til samlingen.

Indlæg af Dartkongen » 23. jul 2014, 17:05

Keldda skrev:
Dartkongen skrev:
Pneumaten skrev::bowdown: Ser lækkert ud, er 97`ern en FAC model ? helt sikkert med feinwerkbau de laver noget hyperkram,, jeg er også glad for at se hvor kikhullet på din HW 97 K sidder, ca, samme sted som på min, det er ikke så langt tid siden at der var en eller anden, der antydede svære bygningsfejl når okularet sad så langt bagude, :rolf:
Ja det er fac model. Kikkerten sidder så det passer til mig så kan da godt Være man har noget bygningsfejl :oops: og ja feinwerkbau er virkelig kram og undrer mig også over at den ikke er så udbredt her på forummet? Men måske fordi de efterhånden har nogle år på bagen de modeller? En vinger sikkert og det er at ramme det kan de :bowdown:
Tillykke med dem , måske er grunden til deres manglende popularitet den ringe kraft ? match våben skyder jo ikke med særlig stor kraft , for mig personligt skyldes manglen på interesse deres udseende , de eneste match luftvåben jeg bryder mig om at se på er diana 60/65 , alle andre er grimme i MINE øjne , men smag og behag kan som bekendt ikke diskuteres :smile:
Takker keld :smile: Ja du har ret i at der ikke er så meget smæk på.
Feinwerkbau 300s universal=194 m/sek
Feinwerkbau 300s match=192 m/sek
Personligt syntes jeg nu de ser fine ud og går mere op i at de kan ramme det man peger på frem for masser af power og så ramme ved siden af :smile: Skal jeg nævne et gevær der er rigtigt pænt i mine øjne er det et Diana 50 og er da også i forhandlinger med sådan et,vi skal bare blive enige om prisen på det :fun:

Brugeravatar
Keldda
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1448
Tilmeldt: 23. okt 2010, 22:57
Interesser: gamle Luftvåben/våben
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 19 times
Been thanked: 37 times

Re: Lidt nyt til samlingen.

Indlæg af Keldda » 23. jul 2014, 17:43

Det er alligevel ikke så lidt , diana match ligger typisk på 175ms ,og , ja , det er en fornøjelse at skyde med den slags ,og ja , diana 50 er et flot gevær , diana 66 og 75 synes jeg ikke er pæne , jeg har dem , men kun fordi de hører med i diana samlingen , jeg har nu heller aldrig syntes de "firkantede" klodsede skæfter er behagelige , men sådan skal det åbenbart være på match våben.
står man i lort til halsen skal man holde munden lukket

Dartkongen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 146
Tilmeldt: 2. jan 2010, 21:21
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 35 times

Re: Lidt nyt til samlingen.

Indlæg af Dartkongen » 23. jul 2014, 19:48

Keldda skrev:Det er alligevel ikke så lidt , diana match ligger typisk på 175ms ,og , ja , det er en fornøjelse at skyde med den slags ,og ja , diana 50 er et flot gevær , diana 66 og 75 synes jeg ikke er pæne , jeg har dem , men kun fordi de hører med i diana samlingen , jeg har nu heller aldrig syntes de "firkantede" klodsede skæfter er behagelige , men sådan skal det åbenbart være på match våben.
Nej så lidt fart på er der heller ikke og ud på 25 meter er det rigeligt med fart... skød lige en gruppe på 20 meter med RWS meisterkugel hagl 0.53 gr. Testen er foretaget med 300s universal.
Vedhæftede filer
20140723_192521.jpg
20140723_192521.jpg (67.97 KiB) Vist 8044 gange

Brugeravatar
Keldda
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1448
Tilmeldt: 23. okt 2010, 22:57
Interesser: gamle Luftvåben/våben
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 19 times
Been thanked: 37 times

Re: Lidt nyt til samlingen.

Indlæg af Keldda » 23. jul 2014, 23:07

Ja ramme kan de :biggrin: med den rette chauffør :rock:
står man i lort til halsen skal man holde munden lukket

HerrS
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 126
Tilmeldt: 29. apr 2009, 00:09
Interesser: luftpistol, luftrifler,
Geografisk sted: Trekants området.

Re: Lidt nyt til samlingen.

Indlæg af HerrS » 25. jul 2014, 01:40

Krung skrev: Hvad må man slippe for en Feinwerkbau? Jeg er aldrig stødt på dem, men jeg trænger også til venner med bedre interesser...

Egun i tyskland, der vælter det frem med dem til et par hundrede euro.
Har for nyligt selv fået en fwb 6000 hjem, og den kan varmt anbefales
--
Nr 2 er den føreste taber

Dartkongen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 146
Tilmeldt: 2. jan 2010, 21:21
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 35 times

Re: Lidt nyt til samlingen.

Indlæg af Dartkongen » 25. jul 2014, 11:25

HerrS skrev:
kanung skrev: Hvad må man slippe fden forFeinwerkbau? Jeg er aldrig stødt på dem, men jeg trænger også til venner med bedre interesser...

Egun i tyskland, der vælter det frem med dem til et par hundrede euro.
Har for nyligt selv fået en fwb 6000 hjem, og den kan varmt anbefales
Er det ikke en 600? Og kan godt forstå du anbefaler den. Det er også et rigtigt godt gevær med masser af præcision.

HerrS
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 126
Tilmeldt: 29. apr 2009, 00:09
Interesser: luftpistol, luftrifler,
Geografisk sted: Trekants området.

Re: Lidt nyt til samlingen.

Indlæg af HerrS » 25. jul 2014, 12:06

Ehm, jo, det er en model 600 :-) var vidst blevet lidt for glad for de nuller....
--
Nr 2 er den føreste taber

Dartkongen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 146
Tilmeldt: 2. jan 2010, 21:21
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 35 times

Re: Lidt nyt til samlingen.

Indlæg af Dartkongen » 26. jul 2014, 15:07

HerrS skrev:Ehm, jo, det er en model 600 :-) var vidst blevet lidt for glad for de nuller....
Hvad måtte du slippe for sådan en?

HerrS
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 126
Tilmeldt: 29. apr 2009, 00:09
Interesser: luftpistol, luftrifler,
Geografisk sted: Trekants området.

Re: Lidt nyt til samlingen.

Indlæg af HerrS » 26. jul 2014, 16:56

Dartkongen skrev:
HerrS skrev:Ehm, jo, det er en model 600 :-) var vidst blevet lidt for glad for de nuller....
Hvad måtte du slippe for sådan en?
320 euro inkl fragt.

Jeg har set de er solgt billigere, men da jeg var utålmodig købte jeg en der var sofort kauf hos en forhandler. Med billigere mener jeg omkring de 265-280 euro har jeg set dem til på auktion.
--
Nr 2 er den føreste taber

Dartkongen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 146
Tilmeldt: 2. jan 2010, 21:21
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 35 times

Re: Lidt nyt til samlingen.

Indlæg af Dartkongen » 1. aug 2014, 16:09

Så blev der lige skudt lidt med min slavia 630 fra 1977.Skiven ud på 18 meter.
Vedhæftede filer
20140801_154237.jpg
20140801_154237.jpg (62.13 KiB) Vist 7690 gange
20140801_154353.jpg
20140801_154353.jpg (72.65 KiB) Vist 7690 gange

Besvar