Skyde stillinger + aftræk

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Skyde stillinger + aftræk

Indlæg af Raptor660 » 20. aug 2014, 21:56

BjarneGNielsen skrev:BGN købte en HW 97 K, det var en haglspreder, han var en tur forbi hos, Romvig, han rensede efterfølgende piben,

Lige en lille rettelse.
Jeg var ikke forbi romvig, men 300win, og han lavede et fint arbejde. Fik sat en v-Mach fjeder i.
Nu larmer den ikke meget.
Jeg har lavet EN gruppe på 12 mm. Yderkant til yderkant på 20 meter fast anlæg. 5 skud.
H&n ftt 5,53.
Har kun skudt 2-300 skud med den nye fjeder indtil nu.
Skal også prøve med 5,54 og 5,55 da jeg her et par æsker af hver.

Men arbejdet tager min tid, så det kan være at det først bliver om en måned eller to, inden jeg får gjort noget ved igen.

Men ellers har den ikke indfriet mine forventninger.

Men det kommer jo også an på hvad den skal bruges til, skal man bare skyde dåser på 50 meter, eller ??

Jeg bruger kun skiver, da jeg har lavet en skudekasse, og kun har en havegang at lege på, da jeg har naboer på 3 sider og mit hus på den fjerde side. :razz:
Jeg takker for svar

Planen er at jeg vil ofre et V-Marc kit på den, håber det gør den nemmere at skyde og fjerner støjen fra fjederen. Jeg købte geværet fordi den blev rost meget og skulle være meget præcis og planen var da at skulle blive dygtig på længere distancer. Så den er ikke bare til dåse skydning, den er købt for at skyde så præcis som muligt på 50+ meter :smile:

Forventninger til den er slet ikke indfriet og ind i mellem føler jeg det er mere end en kamp at skyde præcis end det er sjov desværre.
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Skyde stillinger + aftræk

Indlæg af Raptor660 » 20. aug 2014, 22:01

Amatoeren skrev:Det er en af de mange fantatiske ting ved skydedagene. Der kan du nemlig selv prøve en af de andres geværer som de kan gruppere perfekt med på 30m. Så ved du om det er dig eller din riffel.
Ligeledes kan nogle af de hårde skytter låne dit gevær og se om de kan gruppere med den.

Det et dem eneste rigtige måde at fjerne alle de variable som man selv udgør i den store skyde ligning :smile:
Giver dig fuldstændig ret, jeg glæder mig meget til skyde dag i Tønder først og fremmest og møde de flinke folk her inde fra, men også at få tips og bla få en garvet skytte til at skyde med min riffel, så jeg kan se om jeg bare er fuldstændig rådden til at skyde :smile:

Også glæder jeg mig også til at se nogle forskellige geværer :biggrin:
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

Brugeravatar
Nicolasd
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 247
Tilmeldt: 3. jun 2010, 12:43
Interesser: Jagt, skydning
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Skyde stillinger + aftræk

Indlæg af Nicolasd » 20. aug 2014, 22:21

Jeg tror du ikke er stabil på albuerne.

Hvad hvis du skifter over til en skydestilling som den herunder?

Flyt sandsækken til under kolben og brug venstre hånd til at styre den. Indkøbskurven skal måske erstattes med noget lavere.

Jeg tror også, du skal fokusere mere på at slappe af i stedet for at holde samme sted - og især at presse med samme kraft. Der skal ikke være noget med at presse, bruge muskler eller ligge hovedet et bestemt sted. Du skal finde ud af, hvordan du kommer ind i en naturlig skydestilling, hvor hovedet afslappet og naturligt lægger sig det rette sted. Hvis ikke, så skal du ændre på skydestillingen, riflen eller sigtemidlerne, indtil hovedet lægger sig det rigtige sted naturligt. Det er ikke sådan, at der er nogen korrekt skydestilling, som gælder for alle - du skal lære at placere dig i en skydestilling, som passer til netop din kropsbygning. Den læringsproces må du ikke ødelægge ved at tvinge dig selv til at placere din krop på en særlig måde.

Billede

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Skyde stillinger + aftræk

Indlæg af Raptor660 » 20. aug 2014, 22:38

Takker for svar

Jeg har bare for stået ved fjeder gevær at man altid skal ligge en hånd under skæftet, for at hjælpe mod rekyl?

Hvis jeg skal have skydestilling magen til billedet, er det ikke nemmere med en bipod så? Ang finde en naturlig stilling, så skal jeg have leget lidt med mit scope, for tog mig selv i her til aften at rykke hovedet frem af for at se ordentlig gennem scopet, så den skal jeg have en anelse tilbage.

Jeg har et par gange prøvet at lade skæftet ligge på sandsækken, uden min hånd var i mellem men det blev det ikke bedre af syntes jeg, men prøver forskellige ting af i morgen også skal jeg nok melde tilbage om der er små fremskridt :smile:
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

Brugeravatar
Nicolasd
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 247
Tilmeldt: 3. jun 2010, 12:43
Interesser: Jagt, skydning
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Skyde stillinger + aftræk

Indlæg af Nicolasd » 20. aug 2014, 22:41

Med den spredning du ser, tror jeg ikke, at det er din riffel, der er problemet.

Og selvfølgelig føles det som en kamp. Du er lige begyndt, du er ikke sikker på, hvad du skal gøre, og resultaterne er ikke så gode. Sådan er det vel altid, når vi lærer noget nyt (og især frustrerende hvis man har en ambition om at være rigtig god). Hvis du bliver ved, så skal du nok få styr på først et element, og så et mere, og et mere, og så en dag klikker det hele sammen på een gang og du laver en super gruppe. Hvis skydning på det tidspunkt keder dig, så er det måske ikke noget for dig. Men så længe det er en kamp, så mangler du stadig at lære de basale færdigheder. Og det skal du nok få lært.

Brugeravatar
Nicolasd
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 247
Tilmeldt: 3. jun 2010, 12:43
Interesser: Jagt, skydning
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Skyde stillinger + aftræk

Indlæg af Nicolasd » 20. aug 2014, 22:52

Raptor660 skrev:Takker for svar

Jeg har bare for stået ved fjeder gevær at man altid skal ligge en hånd under skæftet, for at hjælpe mod rekyl?
Jeg ved ikke så meget om fjederrifler, men jeg kan ikke se, hvorfor det behøver at være din hånd, bare det ikke er hårdt.

Hvis jeg skal have skydestilling magen til billedet, er det ikke nemmere med en bipod så?
Det er det nok, hvis du vil blive ved med at skyde fra den stilling, eller en anden hvor du vil bruge støtteben. Jeg anbefalede den for at få dig ned i en skydestilling, som er mere stabil, så du har færre ting at koncentrere dig om. Det er ikke nødvendigvis en stilling, du vil skyde fra på sigt.


Ang finde en naturlig stilling, så skal jeg have leget lidt med mit scope, for tog mig selv i her til aften at rykke hovedet frem af for at se ordentlig gennem scopet, så den skal jeg have en anelse tilbage.


Løsn ringene lidt, så du kan flytte sigtet frem og tilbage. Sæt dig i skydestillingen, luk øjnene, læg kinden til riflen, åbn øjet. Flyt sigtet, indtil du har korrekt sigtebillede. Så får du monteret sigtet det rigtige sted.

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Skyde stillinger + aftræk

Indlæg af Sort » 20. aug 2014, 23:04

Man kan godt benchreste en fjederbøsse, bare man bruger en pude under den og sikrer at kolben ikke rører faste ting. Det er muligt at det giver lidt højere træfpunkt, men samlingen burde være representativ nok.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7718
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 594 times
Been thanked: 1245 times

Re: Skyde stillinger + aftræk

Indlæg af T-REX » 21. aug 2014, 01:17

Hvis højden på kolben ikke passer, så er en billig metode til at teste dette, noget flamingoplast/styrofoam og gaffatape eller pakketape.

Senere kan der så f.eks. sættes en Carstens Cheek Rest (eller en kopi) på.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Skyde stillinger + aftræk

Indlæg af Raptor660 » 21. aug 2014, 17:26

Tusinde tak for svar alle sammen

Nu har jeg prøvet at rode lidt med en lavere skyde stilling, riflen lod jeg hvile på min sandsæk. Det skal siges at højden var ikke 100% spot on, men jeg kom ned og hvilede noget mere.

Jeg skød 5x5 skud og resultatet var ikke kønt, skudene sad på må og få og var ikke samlet overhovedet. Så jeg følte ikke der var noget at arbejde med, men jeg vil prøve at lege lidt mere med det, for at finde den mest naturlige og afslappede stilling for mig.

Jeg var udenfor og afprøve liggende skyde stilling og det gør jeg aldrig igen, det gjorde simpelthen syg ondt i min ryg at ligge sådan. Jeg prøvede en siddende også men efter den liggende skydning havde jeg så ondt at jeg ikke kunne finde mig til rette uden smerter, så jeg stoppede og gik ind.

Jeg har været igennem ryg operation det er grunden til at jeg ikke kan ligge og skyde og kunne forstille mig at den nok var behagelig for andre med en " normal " ryg. Men nu er det afprøvet og min skyde stilling vil blive ved et bord fra nu af, da det er der min ryg har det bedst.

Sidste projekt var at indstille mit scope, det gik ikke efter planen. Jeg startede med at rykke det helt tilbage og lige så stille at flytte det frem. Men uanset hvordan jeg rykkede det frem og tilbage så kunne jeg ikke finde et sted hvor hele scopet var klar og fri for " uklarheder " ( er det et ord?) :giggle: lige nu holder jeg en pause fra scopet for fik hovede pine og blev rigtig træt i hovedet af at ligge og justere på det scope.

Så lige nu er dagen i dag, en af de dage man rykker ud af kalenderen. Har brugt en masse tid men har ikke opnået noget :impatient:

Ps nogle som ved hvor man kan få sådan en skydebuk, har kun fundet en og den var sgu lidt pepret syntes jeg

http://jagt-grej.dk/product/vaguard-porta-aim-1157/
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Skyde stillinger + aftræk

Indlæg af Raptor660 » 22. aug 2014, 13:13

Er der nogen der bruger bipod på deres fjeder fætter? Jeg syntes kun man ser bipod på PCP det er vel ikke en tilfældighed eller?
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Skyde stillinger + aftræk

Indlæg af Sort » 22. aug 2014, 15:03

Raptor660 skrev:Er der nogen der bruger bipod på deres fjeder fætter? Jeg syntes kun man ser bipod på PCP det er vel ikke en tilfældighed eller?
Traditionelt siger man at det ændrer træfpunktet og derfor er noget rod. I nogle tilfælde rammer man bare en anelse højere og det burde man kunne korrigere for med mildots.

Men de kloge plejer at sige nej det duer ikke.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Skyde stillinger + aftræk

Indlæg af C-X » 22. aug 2014, 15:14

Raptor660 skrev:Er der nogen der bruger bipod på deres fjeder fætter? Jeg syntes kun man ser bipod på PCP det er vel ikke en tilfældighed eller?
Har prøvet at skyde med min HW 97 k i en skydestok - det hele hoppede og dansede, så jeg knap kunne ramme en A4 på 20 meter - never again...
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Skyde stillinger + aftræk

Indlæg af Sort » 22. aug 2014, 15:27

C-X skrev:
Raptor660 skrev:Er der nogen der bruger bipod på deres fjeder fætter? Jeg syntes kun man ser bipod på PCP det er vel ikke en tilfældighed eller?
Har prøvet at skyde med min HW 97 k i en skydestok - det hele hoppede og dansede, så jeg knap kunne ramme en A4 på 20 meter - never again...
Skydestok er da også noget af det mest uens rekyloptage man kan få næst efter skud fra kørende bil.

Personligt ville jeg se på en skyderem i to eller trepunkts udgave, den hjælper skydestillingen og kan bruges i alle stillinger.
https://www.impactguns.com/galco-ching- ... 29026.aspx
Ikke lige netop den, men en af samme type.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Skyde stillinger + aftræk

Indlæg af C-X » 22. aug 2014, 15:58

Fjeder skyderen skal bare krammes ordentligt, som min lille husmor, så kommer de ønskede resultater... :blink:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Skyde stillinger + aftræk

Indlæg af Raptor660 » 22. aug 2014, 17:27

Sort skrev:
C-X skrev:
Raptor660 skrev:Er der nogen der bruger bipod på deres fjeder fætter? Jeg syntes kun man ser bipod på PCP det er vel ikke en tilfældighed eller?
Har prøvet at skyde med min HW 97 k i en skydestok - det hele hoppede og dansede, så jeg knap kunne ramme en A4 på 20 meter - never again...
Skydestok er da også noget af det mest uens rekyloptage man kan få næst efter skud fra kørende bil.

Personligt ville jeg se på en skyderem i to eller trepunkts udgave, den hjælper skydestillingen og kan bruges i alle stillinger.
https://www.impactguns.com/galco-ching- ... 29026.aspx
Ikke lige netop den, men en af samme type.
Jeg takker for svar, dropper tanken om bipod igen. Jeg syntes bare ikke der er så meget at vælge i mellem i dk til at understøtte i min siddende skyde stilling.
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Skyde stillinger + aftræk

Indlæg af Raptor660 » 22. aug 2014, 17:42

C-X skrev:Fjeder skyderen skal bare krammes ordentligt, som min lille husmor, så kommer de ønskede resultater... :blink:
Ahh det vil jeg sgu ikke udsætte min riffel for, hvad jeg gør ved kæresten :biggrin: jeg glæder mig til skyde dag, der håber jeg på fif så jeg kan slippe af med mine spasmer og forhåbentlig skyde bedre :smile:

Ps. Jeg fik en hjerneblødning her i eftermiddag, kørte ned til pamhule jagt for at købe sådan et to delt sæt til at hælde sand i, som riflen så kan ligge i ligesom min home made sand pude. Tager en time at køre der ned og havde inden tjekket at den var på lager, så kørte derned for så kunne jeg også savle over noge PCP når jeg nu var der alligevel. Så har han det fanme ikke hjemme, undskyld men jeg sgu pis sur :mad: pas dog arbejdet og hold lager status opdateret!! Jeg blev så muggen så jeg vendte bare om og kørte hjem. Så i forbi farten at der stod 5-6 luftgeværer godt støvet i en reol, så gik ikke glip af den store oplevelse..

Jeg forstår ikke danske forhandlere.. De klynker over salget ryger til udlandet. Så tag dog og vis noget stolthed i jeres arbejde! Hold hjemme siden opdateret og butikken opdateret og sving en støv klud ind i mellem..
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Skyde stillinger + aftræk

Indlæg af C-X » 22. aug 2014, 17:59

Hæh... samme elendige oplevelse havde jeg med butikken, da jeg bestilte en skyder over deres webshop, og ville ned og hente den. Ringede dog lige nogle timer inden jeg kørte fra Århus. Næeh nej, den havde han da ikke, men jeg kunne pænt vente på, at den kom fra fabrikken. :wall:
Handlede i Tyskland...
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Skyde stillinger + aftræk

Indlæg af Sort » 22. aug 2014, 18:49

Det er nok urealistisk at der i fremtidens danmark vil være mange special butikker der faktisk er åbne uden forudgående aftale, timeløn er simpelthen for dyrt hvis halvdelen af kunderne kommer efter smådele og resten kun glor før de handler online.

Jeg tror ikke på at vi kan holde de små butikker kørende på sigt. Måske hvis forhandlere omlægger til at have billige afsidesliggende butikker, som man så kan se hvis man ringer i forvejen. Men det er igen næppe godt for salget.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Skyde stillinger + aftræk

Indlæg af C-X » 22. aug 2014, 19:18

Jeg køber gerne mine varer her til lands, hvis de ikke er væsentligt dyrere end udlandet og hvis serviceniveauet er rimeligt.

Ingen service, uforskammet opførsel, ublu høje priser på et ringe varesortiment -> kunderne finder andre steder at handle.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Skyde stillinger + aftræk

Indlæg af Raptor660 » 22. aug 2014, 19:33

Jeg vil give cx ret,hvis service er i top så vil jeg rigtig gerne støtte danske butikker. Men så skal man også kunne mærke at de sætter pris på deres kunder og ikke nærmest virker ligeglade når der er kunder i butikken, det er trodsalt deres levebrød.

Nå nok om det, jeg skulle bare have luft for min oplevelse.
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Skyde stillinger + aftræk

Indlæg af Raptor660 » 23. aug 2014, 16:58

Jeg har været tæt på at bruge min 97'er som golf kølle i dag :wall: jeg har skudt på 15 m nogle dage, men syntes det er kedeligt og ville så skyde den ind på 25m i dag, men den ramte helt hen i hegnet på 25m.
Den burde bare skulle justeres op af og ikke til siden og fik at vide her inde hvis den var spot on på 15 og skød til siden på 25m så var det scope der skulle kigges på, det gjorde jeg og løsnede beslag og rettede scope op så den var lige, ligesom riflen.

Men nøjagtig det samme skete i dag igen, den var meget ved siden af, jeg tjekkede både scope og riffel og det havde ikke rykket sig,Så jeg valgte at klikke den ind på scopet i stedet. Men vil det samme problem ikke opstå hvis jeg nu en dag skal prøve og skyde på 50m?

Jeg har brugt tiden på at skyde den ind her i eftermiddag, men alt det jeg syntes har virket for mig de andre dage, det går slet ikke i dag og skudene lå totalt spredt ligesom aller første dag jeg skød med den. Jeg må indrømme at jeg blev så muggen og frustreret at jeg virkelig havde lyst til at bare hamre den ned i gulvet :evil: nu ligger den i tasken og der kan den blive. Jeg syntes ikke det kan passe at jeg har skudt næsten 1000 skud og det ikke er og se på mine grupper.

Jeg tror vejen frem for mig må være en PCP fætter, det lyder ikke til at være så omstændig som fjeder. Så må jeg igang med at spare sammen.
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Skyde stillinger + aftræk

Indlæg af Sort » 23. aug 2014, 17:05

Du må nok hellere komme forbi tønder med den skyder, det lyder somom der er noget helt galt.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Jesper5036
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 384
Tilmeldt: 21. jan 2012, 20:15
Interesser: luftriffel
Geografisk sted: Tønder
Has thanked: 2 times
Been thanked: 114 times

Re: Skyde stillinger + aftræk

Indlæg af Jesper5036 » 23. aug 2014, 20:03

Har du prøvet at at tage den ud af skæftet og spænde skruerne efter (jævnt alle fire) ?

Mvh Jesper
AA tx 200 med MTC Viper

Amatoeren
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 406
Tilmeldt: 8. mar 2013, 22:32
Interesser: Marksmanship
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 47 times

Re: Skyde stillinger + aftræk

Indlæg af Amatoeren » 24. aug 2014, 08:43

@raptor: jeg tror du skal være meget varsom med at tro PCP er svaret på dine kvaler.
Er du heldig at få den helt rigtige PCP produceret på netop den dag, hvor arbejderne synes at nu skulle kvaliteten være helt 100%, så hjælper det selvfølgelig. Men ellers kommer langt de fleste PCP modeller altså også med varierende kvalitet og tilhørende kvaler ud fra fabrikken. Hvis du googler specifikke Weihrauch, Daystate, FX eller Airarms PCP modeller kan du finde masser af brugere der har fået en mandagsmodel der bare ikke kan skyde hul i hul som andre beskriver deres gør.

PCP kræver LANGT mere vedligehold, udstyr og til tider justeren for at skyde godt og præcist over tid.
En god fjederskyder kan skydes ind og bruges dagligt i årevis uden at kræve mere end en dråbe olie i ny og næ.

Det lyder helt sikkert som om der er noget galt med din HW100 eller optikken, og det kan være mega frustrende - trust me, jeg har været der - men det kan garanteret løses. Problemet er bare at få knækket udfordringen med at finde synderen. Jeg brugte måneder og flere tusinde hagl før jeg endelig fik rimeligt styr på holdfølsomheden og erfaret at min kikkert montage skulle både slibes og rettes til før den ikke længere bidrog til problemet.
Jeg endte med at spænde geværet op og skyde et hul i en skive hvorefter jeg nulstillede kikkerten (centrerede op/ned og højre/venstre skruen) og så gik i gang med at slibe, fil og bøje min montage indtil kikkerten sad så den i nulstillet udgave pegede på der hvor geværet rent faktisk ramte. Det gjorde underværker for mit gevær :smile:

Så hæng i, og kom til skydedag i tønder hvor hjælpen er lige ved hånden. Så skal der nok komme lys for enden af tunnelen.
-Amatoeren

Gamo CFR whisper IGT .177 m. Gamo Matrik 4-16x50
HW100T F.S.B .22 m. Hawke Sidewinder 30 SF 6-24x56
Diana 34 Sport .177 m. Nikko Sterling Airking 4-12x42

Om facebook Generationen:
George Orwell tog fejl. Deres største frygt er ikke at blive overvåget, men at blive overset.

Raptor660
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 684
Tilmeldt: 12. maj 2014, 17:11
Interesser: Bue skydning & luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 90 times

Re: Skyde stillinger + aftræk

Indlæg af Raptor660 » 24. aug 2014, 09:26

Jesper5036 skrev:Har du prøvet at at tage den ud af skæftet og spænde skruerne efter (jævnt alle fire) ?

Mvh Jesper
Hej Jesper

Jeg har haft den ude af skæftet for at give riflen beskyttelse over det hele og har efter følgende efter spændt de 4 skruer, men jeg kan prøve at tage den ud og montere den igen, jeg ved ikke om det kan gøre en forskel :???:
FX Wildcat mk2 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)
Weirauch HW 100 T FAC 4.5mm (Hawke SF Tactical 8.5-25x42)
Weirauch HW 100 TK 7.5joule 4.5mm (Hawke SF Tactical 6.5-20x42)

Besvar