Førstegangskøber af luftgevær, men hvad skal man købe?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Jakobdo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 33
Tilmeldt: 21. aug 2014, 09:00
Interesser: Computere
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 1 time

Førstegangskøber af luftgevær, men hvad skal man købe?

Indlæg af Jakobdo » 21. aug 2014, 09:07

Hej,
jeg er totalt nybegynder ud i dette luftgevær marked.
Jeg kan huske som knægt, at jeg og en kammerat skød til måls efter skiver i hans fars garage og det husker jeg som enormt hyggeligt, så det skal mig og sønnike da også dyrke.

Jeg har så kigget på lidt forskellige luftgevær og man kan jo købe dem fra 500 -> 10.000.

Så her kommer mine spørgsmål.

Skal man vælge med eller uden kikkertsigte?

F.eks. har jeg haft kigget på Gamo Cat Combo Whisper, da det ser ret lækkert ud. Jeg har også kigget på andre Gamo modeller, men har i en tråd i dette forum, set Gamo blive "haglet" ned. (jægerhumor når den er bedst)
Der blev Weichrauch HW 77 eller 97 anbefalet.
Men så snakker man jo også en helt anden pris.

Så hvis jeg "bare" vil have et godt luftgevær til at skyde til måls efter skiver med.
Helst uden for meget vedligehold osv.
Hvad skal man så vælge?

Som omtalt i tidligere tråd, så var argumentet omkring GAMO vs Weichrauch, at man kan pive når man betaler for weichrauch, men glæder sig resten af livet.
Eller glæde sig når man betaler for GAMO, men pive hver gang man skal bruge det.

Og jeg vil jo helst pive når jeg betaler, hvis jeg skal være ærlig. :smile:

Jesper5036
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 384
Tilmeldt: 21. jan 2012, 20:15
Interesser: luftriffel
Geografisk sted: Tønder
Has thanked: 2 times
Been thanked: 114 times

Re: Førstegangskøber af luftgevær, men hvad skal man købe?

Indlæg af Jesper5036 » 21. aug 2014, 12:59

Du har jo næsten selv givet svaret :smile:
Du kunne evt. se efter noget brugt.
Det aller bedste ville være at se lidt forskelige med fingerne (måske til skydedag et sted)
Ellers er Forum forsynet med mange tråde med samme spørgsmål.


Mvh Jesper
AA tx 200 med MTC Viper

Brugeravatar
Fritze
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 507
Tilmeldt: 15. jun 2012, 11:02
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Lige syd for Aalborg
Has thanked: 3 times
Been thanked: 20 times

Re: Førstegangskøber af luftgevær, men hvad skal man købe?

Indlæg af Fritze » 21. aug 2014, 13:41

Du har lige præcist selv givet svaret. Dog er der jo ikke nogen der siger du skal købe en HW77/97 for at skyde godt. De findes i mindre modeller og til meget færre penge. Som Jesper også ganske rigtigt pointerer, så er du langt fra den første der spørger, men tag et kig rundt på forummet og evt inde på http://www.sportwaffen-schneider.de/ og få noget inspiration, da du dér kan få et godt indblik i prisniveauer, selvom man ved køb fra Tyskland ofte skal skifte fjederen. Dette i sig selv kan dog anses som en bonus, da et gevær, som har været skilt ad og samlet med nogetkræs ved fjederen skyder meget "blidere" end et direkte fra fabrikken.
/Kim
  • Weihrauch HW100T 4,5mm - Hawke Sidewinder 30 Tactical 6,5-20x42
  • Weihrauch HW100S FSB 4,5mm - Hawke Sidewinder 30 Tactical 6,5-20x42
  • Benjamin Trail NP All Weather 4,5mm - Crosman 3-9x40
  • Baikal MP-61 4,5mm

Brugeravatar
Krung
This member is
This member is
Indlæg: 2788
Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 446 times
Been thanked: 486 times

Re: Førstegangskøber af luftgevær, men hvad skal man købe?

Indlæg af Krung » 21. aug 2014, 13:42

Hvad med en brugt Diana? Lidt knofedt og lidt reservedele fra Tyskland, så har du noget der virker. Det i sig selv kunne jo være et projekt med sønnen også.

De kommer med korn og kærv, men du kan på de fleste smide en kikkert oven på, når lysten melder sig.

Så er det bare med at finde et, før jeg ser det!
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

Jakobdo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 33
Tilmeldt: 21. aug 2014, 09:00
Interesser: Computere
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 1 time

Re: Førstegangskøber af luftgevær, men hvad skal man købe?

Indlæg af Jakobdo » 21. aug 2014, 14:12

Jeg er ikke den store "gør-det-selv" mand, så helst ikke for meget pille arbejde.
Og jeg tænker det nok helst skal være en med knækløb eller hvad det nu hedder.

Så jeg skal bare have et gevær der virker hver gang og som måske om 20-30 år kan indleveres til en våbenmand og han sætter ny fjeder i, smører det med lidt olie og så skyder det 20-30 år igen.

Og jeg har forsøgt at læse de forskellige tråde og netop samme emne. Jeg er bare ikke meget for at købe brugt.

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7310
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 288 times
Been thanked: 1073 times

Re: Førstegangskøber af luftgevær, men hvad skal man købe?

Indlæg af Langenge » 21. aug 2014, 14:36

Med dine ønsker, så er det IMHO et knækløbsgevær fra enten Diana eller Weihrauch, der skal til.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 834
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 225 times

Re: Førstegangskøber af luftgevær, men hvad skal man købe?

Indlæg af Airsmith » 21. aug 2014, 14:37

Hej Jakobdo

Jeg vil anbefale et nyt DIANA Panther 21 eller 240 som jeg selv har, så kan i skyde med det samme uden først at sætte i stand, skifte fjeder, eller smøre, en kikkert kan monteres senere hvis nødvendig. De små Diana er lette at spænde og håndtere, man kan skyde i timevis uden at trættes. Geværet har en lav hastighed på 175m/s og er meget lidt haglfølsom, dvs man kan bruge billige hagl som f.eks GEKO fladhagl. Man sparer en del ved at købe i Tyskland. http://www.sportwaffen-schneider.de/ind ... 42_944_192

Her kan du læse anmeldelser af Panther 21: http://www.sportwaffen-schneider.de/pro ... 42_944_192

Hvis i så er blevet bidt af det kan i jo altid købe noget som skal sættes i stand. Det første gevær ville jeg altid købe nyt, specielt når et nyt ikke koster mere end 135euro lidt mere end en tudse.

hilsen airsmith
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

Jakobdo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 33
Tilmeldt: 21. aug 2014, 09:00
Interesser: Computere
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 1 time

Re: Førstegangskøber af luftgevær, men hvad skal man købe?

Indlæg af Jakobdo » 21. aug 2014, 14:55

Hvis vi siger jeg ikke skal købe "Rolls Royce'en" her første gang, men købe et godt solidt gevær.
Hvis vi siger Diana eller WeihRauch med knækløb og Kikkert.
Hvilken model skal jeg så kigge efter?
Jeg synes altså sådan et gevær her: http://www.sportwaffen-schneider.de/pop ... /pID/10832
(nu håber jeg ikke jeg fornærmer nogen) men det ligner for meget et gevær fra skydeteltet i Tivoli.
Det jeg "ønsker" skal gerne være lidt mere i denne stil: http://www.sportwaffen-schneider.de/pop ... /pID/30917
Men måske jeg bare skulle tage en tur til den lokale våbenhandler og se og høre hvad han har på lager.
Så skal jeg ikke tage alt jeres tid, for nøjs jeg kan mærke spørgsmålene hober sig op. :o)

Brugeravatar
Keldda
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1448
Tilmeldt: 23. okt 2010, 22:57
Interesser: gamle Luftvåben/våben
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 50 times

Re: Førstegangskøber af luftgevær, men hvad skal man købe?

Indlæg af Keldda » 21. aug 2014, 15:04

Sjovt som vi mennesker er forskellige , jeg ville bytte rundt på disse to , jeg gider ikke eje en ET bøsse med plastik skæfte ,bortset fra den jeg har. men diana går man ikke fejl af .
Min erfaring med HW er begrænset til en Burgo jeg har rodet lidt med , og et HW 35 system jeg har liggende , disse to er 100% identiske og Burgo er navnet de havde før Weirauch , den lyder som om den fyrer haglet af med en hammer , 215ms ,det er ok , tilsvarende diana 35 , men dianaen er langt at foretrække her i dette tilfælde.
står man i lort til halsen skal man holde munden lukket

Jakobdo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 33
Tilmeldt: 21. aug 2014, 09:00
Interesser: Computere
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 1 time

Re: Førstegangskøber af luftgevær, men hvad skal man købe?

Indlæg af Jakobdo » 21. aug 2014, 15:07

Hvis vi ser bort fra jeg "ønsker" plastik.
Hvad kan så anbefales af gevær fra Diana eller Weihrauch med knækløb og kikkert? (gerne som et sæt).
Jeg læste et sted, at knækløb er at foretrække, når man har med børn at gøre, da fastløb, ladning og børn var en skidt kombi.
Er det korrekt?

Brugeravatar
Keldda
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1448
Tilmeldt: 23. okt 2010, 22:57
Interesser: gamle Luftvåben/våben
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 50 times

Re: Førstegangskøber af luftgevær, men hvad skal man købe?

Indlæg af Keldda » 21. aug 2014, 15:12

Jakobdo skrev:Hvis vi ser bort fra jeg "ønsker" plastik.
Hvad kan så anbefales af gevær fra Diana eller Weihrauch med knækløb og kikkert? (gerne som et sæt).
Jeg læste et sted, at knækløb er at foretrække, når man har med børn at gøre, da fastløb, ladning og børn var en skidt kombi.
Er det korrekt?
Ja , nogen vil have datteren andre moderen :biggrin: underspændere og sidespændere er lidt vanskelige med lidt kræfter og korte arme , men det er det samme med de større knækløbs geværer , har set mange som må have skæftet på jorden og næsten op og hænge på løbet for at spænde.
Køb i en størrelse der passer til brugeren.
står man i lort til halsen skal man holde munden lukket

Jakobdo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 33
Tilmeldt: 21. aug 2014, 09:00
Interesser: Computere
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 1 time

Re: Førstegangskøber af luftgevær, men hvad skal man købe?

Indlæg af Jakobdo » 21. aug 2014, 15:14

Hvilke modeller vil du anbefale så? (Er Diana og WeihRauch toppen af poppen inden for luftgevær?)

Brugeravatar
Keldda
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1448
Tilmeldt: 23. okt 2010, 22:57
Interesser: gamle Luftvåben/våben
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 50 times

Re: Førstegangskøber af luftgevær, men hvad skal man købe?

Indlæg af Keldda » 21. aug 2014, 15:19

Jakobdo skrev:Hvilke modeller vil du anbefale så? (Er Diana og WeihRauch toppen af poppen inden for luftgevær?)
Jeg kender ikke rigtig til weihrauch , men skal der involveres børn er Diana 21 nok mit valg , afhængig af alder , større børn kan bedre styre den og børn vokser hurtigere end diana slides op.
Jeg vil altid vælge et Tysk gevær , der er udmærkede ting rundt omkring , men tysk virker også på sigt
står man i lort til halsen skal man holde munden lukket

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Førstegangskøber af luftgevær, men hvad skal man købe?

Indlæg af Sort » 21. aug 2014, 16:56

Til mindre børn er diana 21, 22 og 23 rigtigt fine. Jeg har en 22 og en 23'er og de er praktisk identiske bortset fra at 23 er lidt større.

Begge våben er lette at spænde og til at skyde stående med selv for en 7 årig (kan jeg huske).

Til en voksen der vil have knækløb uden at det handler om vild power, er det nok diana 35 og HW 50 eller 95.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 834
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 225 times

Re: Førstegangskøber af luftgevær, men hvad skal man købe?

Indlæg af Airsmith » 21. aug 2014, 18:24

Hvor stor/lille er dit barn? Denne som du linker til: http://www.sportwaffen-schneider.de/pro ... s_id/30917 er lidt mindre end disse to 240 classic og panther 21 som er identiske bortset fra skæfterne, 240 classic http://www.sportwaffen-schneider.de/pro ... s_id/10832 og panther 21 http://www.sportwaffen-schneider.de/pro ... s_id/10325

Hvis du ikke kan finde ud af det, så lad barnet vælge.

Jeg mente også at jeg var allergisk overfor plastskæfter, indtil jeg købte en panter 31.

Jeg begyndte selv med en Diana 23, som var/er lidt mindre end en 240/21 er idag.

hilsen airsmith
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7310
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 288 times
Been thanked: 1073 times

Re: Førstegangskøber af luftgevær, men hvad skal man købe?

Indlæg af Langenge » 21. aug 2014, 18:34

Hvor gammel er din søn?
Min egen søn var vel omkring 8 år, da han fik en Diana 21 med sort plastikskæfte.
Hvis din søn er 22 år, skal det nok være noget lidt større :blink:
En Weihrauch HW97K eller HW77 er nok for stor og tung og klodset for de fleste. (Og med ladestang)
Diana og Weihrauch er nok ikke dem, der er mest med på moden med "taktisk" udseende skydere, men de er ved at komme lidt efter det.
Til gengæld er de hamrende solide og skyder præcist.
Kommer det mere an på udseende og lidt mindre på holdbarhed og præcision, så kunne Crosman og Bajkal måske komme på tale, men det er slet ikke samme kvalitet. Gamo er.... ja.. Gamo. (Jeg har selv en Gamo)
Men lige som jeg ikke mener man kan have jagttegn og være jæger, uden at have en .22 salonriffel, så mener jeg heller ikke, at et hjem er et hjem, uden en Diana luftbøsse.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Jakobdo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 33
Tilmeldt: 21. aug 2014, 09:00
Interesser: Computere
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 1 time

Re: Førstegangskøber af luftgevær, men hvad skal man købe?

Indlæg af Jakobdo » 21. aug 2014, 20:10

Min søn er 6 år, så vi skal ikke ud i noget tungt og kompliceret. Men jeg hører jer og i siger jeg skal gå efter en Diana 21. :o) Kender i nogle steder hvor man kan købe dem som "sæt". Jeg synes jo den er lækker med Kikkertsigte på. :o)

Jakobdo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 33
Tilmeldt: 21. aug 2014, 09:00
Interesser: Computere
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 1 time

Re: Førstegangskøber af luftgevær, men hvad skal man købe?

Indlæg af Jakobdo » 21. aug 2014, 20:23

Dette ser faktisk ok ud.

http://www.sportwaffen-schneider.de/pro ... s_id/30917
Er det direkte til "børn" eller vil jeg også kunne "bruge" det?

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Førstegangskøber af luftgevær, men hvad skal man købe?

Indlæg af Timber » 21. aug 2014, 20:23

Jakobdo skrev:Min søn er 6 år, så vi skal ikke ud i noget tungt og kompliceret. Men jeg hører jer og i siger jeg skal gå efter en Diana 21. :o) Kender i nogle steder hvor man kan købe dem som "sæt". Jeg synes jo den er lækker med Kikkertsigte på. :o)
Ellers er der et alternativ, nemlig HW30'eren... Fantastisk lækker skyder til små poder.. Mine to nevøer er blevet oplært i skydningens ædle kunst med sådan en.. Og de var også omkring de 6 år da de startede..
Her er et par kompletsæt som eksempel...http://www.sportwaffen-schneider.de/ind ... 5_926_2079
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7310
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 288 times
Been thanked: 1073 times

Re: Førstegangskøber af luftgevær, men hvad skal man købe?

Indlæg af Langenge » 21. aug 2014, 20:32

Jakobdo skrev:Min søn er 6 år, så vi skal ikke ud i noget tungt og kompliceret. Men jeg hører jer og i siger jeg skal gå efter en Diana 21. :o) Kender i nogle steder hvor man kan købe dem som "sæt". Jeg synes jo den er lækker med Kikkertsigte på. :o)
http://www.sportwaffen-schneider.de/pro ... s_id/28724
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7310
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 288 times
Been thanked: 1073 times

Re: Førstegangskøber af luftgevær, men hvad skal man købe?

Indlæg af Langenge » 21. aug 2014, 20:38

Jakobdo skrev:Dette ser faktisk ok ud.

http://www.sportwaffen-schneider.de/pro ... s_id/30917
Er det direkte til "børn" eller vil jeg også kunne "bruge" det?
Model 11 er cirka 5 centimeter kortere i løbet, og cirka 5 centimeter kortere i kolben end model 21.
Nu ved jeg jo ikke hvor stor eller lille DU er, men jeg er 190 høj, og jeg vil nødig ned i noget, der er mindre end en Diana 21.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Jakobdo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 33
Tilmeldt: 21. aug 2014, 09:00
Interesser: Computere
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 1 time

Re: Førstegangskøber af luftgevær, men hvad skal man købe?

Indlæg af Jakobdo » 21. aug 2014, 20:42

Jeg er 182 høj.
Så vi skal gerne ud i et gevær vi begge kan lege med.

Jeg "hader" sådanne spørgsmål og alle jeres gode svar. Kan i ikke bare skrive, køb DENNE og ET link. :o)
F.eks. har jeg lige fået et link til dette:
Først skal jeg vælge mellem 4 pakker: http://www.sportwaffen-schneider.de/ind ... 5_926_2079
Herefter er der 10 set af hver.
Tysk er ikke min styrke, så kan en venlig person guide mig.
Hvis jeg "bare" ønsker følgende:

Gevær (evt. gerne med lyddæmper, det ser sgu lidt fedt ud)
Kikkertsigte
Skydekasse
Skiver
Hagl

Og skal jeg "helst" købe det i Tyskland eller kan man finde det til ok priser i DK også ?

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7310
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 288 times
Been thanked: 1073 times

Re: Førstegangskøber af luftgevær, men hvad skal man købe?

Indlæg af Langenge » 21. aug 2014, 20:48

Vi er 10317 brugere af dette forum, så der er jo basis for 10316 forskellige holdninger til hvad du skal købe.
Når jeg lige kigger ned over denne tråd, så er der vist bred enighed om, at det skal være HW eller Diana.
Alle taler også om Tyskland.
Så mon ikke du har et kraftigt hint der? :blink:
HW 30 er fin. Lige så fin som Diana 21.
Køb nu bare den du bedst kan lide.
Er du mest til en Diana 11, så køb den. (så har du jo også en undskyldning for, senere hen, at købe en større.)
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7310
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 288 times
Been thanked: 1073 times

Re: Førstegangskøber af luftgevær, men hvad skal man købe?

Indlæg af Langenge » 21. aug 2014, 20:53

Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Jakobdo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 33
Tilmeldt: 21. aug 2014, 09:00
Interesser: Computere
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 1 time

Re: Førstegangskøber af luftgevær, men hvad skal man købe?

Indlæg af Jakobdo » 21. aug 2014, 21:13

Lyddæmper, jaja. Bare spark en mand der ligger ned. :wall:

Jeg synes jo også den der HW30 ser ok ud. Men så melder sig spørgsmålet: M/II, eller S eller Fiberoptik?
Og hvilken type kikkertsigte skal man så vælge til?

Besvar