Førstegangskøber af luftgevær, men hvad skal man købe?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Jakobdo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 33
Tilmeldt: 21. aug 2014, 09:00
Interesser: Computere
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 1 time

Førstegangskøber af luftgevær, men hvad skal man købe?

Indlæg af Jakobdo » 21. aug 2014, 09:07

Hej,
jeg er totalt nybegynder ud i dette luftgevær marked.
Jeg kan huske som knægt, at jeg og en kammerat skød til måls efter skiver i hans fars garage og det husker jeg som enormt hyggeligt, så det skal mig og sønnike da også dyrke.

Jeg har så kigget på lidt forskellige luftgevær og man kan jo købe dem fra 500 -> 10.000.

Så her kommer mine spørgsmål.

Skal man vælge med eller uden kikkertsigte?

F.eks. har jeg haft kigget på Gamo Cat Combo Whisper, da det ser ret lækkert ud. Jeg har også kigget på andre Gamo modeller, men har i en tråd i dette forum, set Gamo blive "haglet" ned. (jægerhumor når den er bedst)
Der blev Weichrauch HW 77 eller 97 anbefalet.
Men så snakker man jo også en helt anden pris.

Så hvis jeg "bare" vil have et godt luftgevær til at skyde til måls efter skiver med.
Helst uden for meget vedligehold osv.
Hvad skal man så vælge?

Som omtalt i tidligere tråd, så var argumentet omkring GAMO vs Weichrauch, at man kan pive når man betaler for weichrauch, men glæder sig resten af livet.
Eller glæde sig når man betaler for GAMO, men pive hver gang man skal bruge det.

Og jeg vil jo helst pive når jeg betaler, hvis jeg skal være ærlig. :smile:

Jesper5036
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 384
Tilmeldt: 21. jan 2012, 20:15
Interesser: luftriffel
Geografisk sted: Tønder
Has thanked: 2 times
Been thanked: 114 times

Re: Førstegangskøber af luftgevær, men hvad skal man købe?

Indlæg af Jesper5036 » 21. aug 2014, 12:59

Du har jo næsten selv givet svaret :smile:
Du kunne evt. se efter noget brugt.