Gasram gevær, Theoben, IGT, NP eller ?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Brugeravatar
GT9
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1228
Tilmeldt: 12. sep 2009, 13:08
Interesser: Pistol-riffel skydning og jagt
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 71 times
Been thanked: 70 times

Gasram gevær, Theoben, IGT, NP eller ?

Indlæg af GT9 » 14. dec 2014, 13:44

Hej

Efter at have fået gang i mit gamle HW gevær, har jeg tænkt på at prøve at købe et gasram gevær i 4,5 mm, der kan skyde gode grupper.

Weirauch tilbyder et gevær, HW90, med deres Theoben system. De anbefaler en Dampa Mount hvis man skal have kikkert på. Jeg ville gerne have et Weirauch gevær; men med et produkt, virker det på mig ikke som om de vil satse på gasram teknologien, er de ved at lave en Kodak ?

Camo tilbyder IGT og Crossman tilbyder deres NP system. Begge mærker får en del kritik for deres kvalitet og især deres aftræk systemer.

Det jeg leder efter er et kvalitetsgevær der i stil minder om Camo CFR IGT Whisper eller måske et knæk gevær som Crossman Trail NP 2.

Findes der et andet mærke det er værd at kikke på ?
Senest rettet af GT9 15. dec 2014, 17:46, rettet i alt 1 gang.
Norwegian Blue Parrot

Jesper5036
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 384
Tilmeldt: 21. jan 2012, 20:15
Interesser: luftriffel
Geografisk sted: Tønder
Has thanked: 2 times
Been thanked: 114 times

Re: Gasrm gevær, Theoben, IGT, NP eller ?

Indlæg af Jesper5036 » 14. dec 2014, 16:15

Senest rettet af Jesper5036 14. dec 2014, 19:34, rettet i alt 2 gange.
AA tx 200 med MTC Viper

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 834
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 224 times

Re: Gasrm gevær, Theoben, IGT, NP eller ?

Indlæg af Airsmith » 14. dec 2014, 18:05

Jeg har denne her i Classic Compact udgave: http://www.diana-airguns.de/fileadmin/p ... EC_eng.pdf Den skyder helt anderledes bedre, næsten vibrationsfri og selvfølgelig uden fjeder/metallyde, end de tilsvarende fjeder modeller (har en mod.31 og 40). I dag ville jeg ikke købe f.eks. en mod. 34 m. fjeder, så hellere gi lidt mere og få en 340 m. Nitro stempel. Jeg håber at Diana også kommer med N-TEC på deres andre modeller 48-56, 460, og helst sådan at det kan eftermonteres på fjedermodellerne, det ville jeg nok gøre så.

hilsen airsmith
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

Holten101
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 576
Tilmeldt: 5. dec 2014, 12:59
Interesser: Buejagt, buebyg og knive
Geografisk sted: Midtvestsjælland
Has thanked: 110 times
Been thanked: 62 times

Re: Gasrm gevær, Theoben, IGT, NP eller ?

Indlæg af Holten101 » 15. dec 2014, 13:14

Airsmith skrev:Jeg har denne her i Classic Compact udgave: http://www.diana-airguns.de/fileadmin/p ... EC_eng.pdf Den skyder helt anderledes bedre, næsten vibrationsfri og selvfølgelig uden fjeder/metallyde, end de tilsvarende fjeder modeller (har en mod.31 og 40). I dag ville jeg ikke købe f.eks. en mod. 34 m. fjeder, så hellere gi lidt mere og få en 340 m. Nitro stempel. Jeg håber at Diana også kommer med N-TEC på deres andre modeller 48-56, 460, og helst sådan at det kan eftermonteres på fjedermodellerne, det ville jeg nok gøre så.

hilsen airsmith
Jeg kommer lidt i tvivl her....jeg har selv en RWS 68 i 4,5 mm (som burde være et mod. 34 powerplant). Kan jeg installere et 340 Nitro stempel i den?

Til trådstarter...HW90 har været på markedet i min. 20 år, om de vil satse på gasram eller ej ved jeg ikke, men jeg kan ikke se nogen grund til at være betænkelig ved at købe en HW90 på den baggrund.

Cheers
“You cannot reason people out of a position that they did not reason themselves into.”
― Ben Goldacre

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Re: Gasrm gevær, Theoben, IGT, NP eller ?

Indlæg af Slettes3 » 15. dec 2014, 17:09

Holten101 skrev:
Til trådstarter...HW90 har været på markedet i min. 20 år, om de vil satse på gasram eller ej ved jeg ikke, men jeg kan ikke se nogen grund til at være betænkelig ved at købe en HW90 på den baggrund.

Cheers
Det kan jeg se tilgengæld.

Hvis man skal købe Weihrauch så skal man holde sig til deres fjeder versioner. Deres såkaldte "Theoben" HW90 er ikke særlig god. Gasstemplet er godt nok "Theoben" patent...men...der er sat alt for kraftigt og laver pistonslam. Den er ikke særlig præcis og man skal påregne at efter et½år eller mindre skal den til reparation. Der en en del plast dele i våbenet som ikke ses på en rigtig Theoben. Disse går hyppigt i stykker.

SKAL man have en Theoben skal man finde en brugt der lavet i begyndelsen af 1990erne til år 2000. Det var i den periode de havde den højeste kvalitet. Jeg har selv min gamle MOdel Classic i .25cal. Den har haft over 50000 skud igennem sig. Den er produceret i 1992 og jeg købte den fra ny i 1995. Det er en drøm af et luftgevær.

Holten101
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 576
Tilmeldt: 5. dec 2014, 12:59
Interesser: Buejagt, buebyg og knive
Geografisk sted: Midtvestsjælland
Has thanked: 110 times
Been thanked: 62 times

Re: Gasrm gevær, Theoben, IGT, NP eller ?

Indlæg af Holten101 » 15. dec 2014, 17:32

Tak Rigby:)
Det vidste jeg ikke. Min eneste erfaring med HW90 var en 4,5 i de tidlige halvfemsere.... Fint gevær hvis eneste problem var at det gik over lyden (lidt dumt i villahaver).

Cheers
“You cannot reason people out of a position that they did not reason themselves into.”
― Ben Goldacre

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Re: Gasrm gevær, Theoben, IGT, NP eller ?

Indlæg af Slettes3 » 15. dec 2014, 18:02

Holten101 skrev:Tak Rigby:)
Det vidste jeg ikke. Min eneste erfaring med HW90 var en 4,5 i de tidlige halvfemsere.... Fint gevær hvis eneste problem var at det gik over lyden (lidt dumt i villahaver).

Cheers
Jeg købte en i 4,5mm ligeledes gennem Robert Beeman, USA da jeg var på ferie derovre i begyndelsen af 90erne. Blyhaglene aflejrede hurtigt og piben skulle renses. Den gik overlyd ligesom din. Senere købte en kammerat een i 5,5mm her i DK. Her gik præcisionen i hegnet og en plastikdims til noget slæde kom ud af bøssen. Så købte min kusinesmand een fra jøbebrænderen(jagtimportlageret, Kvistgård). Den havde heller ikke tilnærmelsesvis en præcision man kunne bruge til noget. Skruerne skulle efterspændes konstant på dem alle sammen.
Piberne i disse våben virkede ru selv i forhold til en gammel Diana luftbøsse fra 1930erne.

Gå ind på guntrader.co.uk og find din Theoben bøsse der..
http://www.guntrader.co.uk/Guns-For-Sal ... tOrder=asc

Her er én:
http://www.guntrader.co.uk/Guns-For-Sal ... 3112535568

Brugeravatar
GT9
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1228
Tilmeldt: 12. sep 2009, 13:08
Interesser: Pistol-riffel skydning og jagt
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 71 times
Been thanked: 70 times

Re: Gasram gevær, Theoben, IGT, NP eller ?

Indlæg af GT9 » 16. dec 2014, 21:43

Tak for alle jeres input.

Weihrauch.
Baseret på jeres erfaringer virker HW 90 ikke overbevisende.

Diana
Diana 340 N-TEC Pro er jo måske nok det sikre valg; men jeg kan ikke finde ud af om der er dæmpning i deres pro version.

Nogen der ved om der er dæmpning i den klods ?
340NTEC_Luxus_Pro_gross.jpg
340NTEC_Luxus_Pro_gross.jpg (36.89 KiB) Vist 8231 gange
Cometa virker interessant især Fusion Star. Jeg synes dog ikke at det fremgår på siden, der er linket til tidligere i tråden, at det er Gas Piston system ?

Nogen der der har erfaringer med Cometa's kvalitet f.eks hvordan er aftrækket ?
air-rifle-cometa-fusion-star.jpg
air-rifle-cometa-fusion-star.jpg (26.7 KiB) Vist 8231 gange
Norwegian Blue Parrot

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 834
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 224 times

Re: Gasram gevær, Theoben, IGT, NP eller ?

Indlæg af Airsmith » 16. dec 2014, 23:27

Der er ikke dæmpning i Dianas ”klods” Det er en løbsvægt på 377gr. Hvis du vil have dæmper på så køb en model uden dæmper, og efter monter en dæmper.

De tre Cometa jeg har kendskab til, min egen 300 og to 400 Fusion, har alle haft problemer med aftrækket. De er følsomme mht. smøring. Min 300 som har et meget tungt aftræk smurte jeg med Molybdenpaste med det resultat at aftrækket ikke kunne holde . Når den var spændt gik der mellem 5sek -10min så gik den af af sig selv, heldigvis skete der ikke andet end at spændestangen blev bøjet. Den gik af da jeg var ved at lukke geværet lige efter jeg havde spændt det. De to andre Fusion 400 hvoraf den ene sjældent var blevet smurt greb aftrækket ikke altid når den blev spændt, den anden var oversmurt m. fedt, her greb aftrækket heller ikke altid, og uheldigvis havde han købt den i Spanien, så det var lidt bøvlet med forsendelse frem og tilbage, tror nok han lavede den selv til sidst.
Aftræksenheden hos Cometa er fremstillet af en pladekasse hvori de bevægelige dele er primitiv lejret med mere eller mindre slør både aksial og radial. Hos Diana m. T06 aftræk er aftræksenheden en trykstøbt konstruktion m. påstøbte lejer hvori de polerede aksler sidder slørfri. Diana er også m. helt fremme m. T06 aftrækket, som kan justeres i længde, trykpunkt og vægt.

Min Cometa er ”rå” sammenlignet m. Diana, forstået sådan at Cometa har mange skarpe kanter og stort set ikke er afgratet, men der er jo også en pris forskel. Da min 300 gik i stykker var der en del ventetid på dele.


hilsen airsmith
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

Holten101
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 576
Tilmeldt: 5. dec 2014, 12:59
Interesser: Buejagt, buebyg og knive
Geografisk sted: Midtvestsjælland
Has thanked: 110 times
Been thanked: 62 times

Re: Gasram gevær, Theoben, IGT, NP eller ?

Indlæg af Holten101 » 17. dec 2014, 10:03

Airsmith skrev:Der er ikke dæmpning i Dianas ”klods” Det er en løbsvægt på 377gr. Hvis du vil have dæmper på så køb en model uden dæmper, og efter monter en dæmper.

De tre Cometa jeg har kendskab til, min egen 300 og to 400 Fusion, har alle haft problemer med aftrækket. De er følsomme mht. smøring. Min 300 som har et meget tungt aftræk smurte jeg med Molybdenpaste med det resultat at aftrækket ikke kunne holde . Når den var spændt gik der mellem 5sek -10min så gik den af af sig selv, heldigvis skete der ikke andet end at spændestangen blev bøjet. Den gik af da jeg var ved at lukke geværet lige efter jeg havde spændt det. De to andre Fusion 400 hvoraf den ene sjældent var blevet smurt greb aftrækket ikke altid når den blev spændt, den anden var oversmurt m. fedt, her greb aftrækket heller ikke altid, og uheldigvis havde han købt den i Spanien, så det var lidt bøvlet med forsendelse frem og tilbage, tror nok han lavede den selv til sidst.
Aftræksenheden hos Cometa er fremstillet af en pladekasse hvori de bevægelige dele er primitiv lejret med mere eller mindre slør både aksial og radial. Hos Diana m. T06 aftræk er aftræksenheden en trykstøbt konstruktion m. påstøbte lejer hvori de polerede aksler sidder slørfri. Diana er også m. helt fremme m. T06 aftrækket, som kan justeres i længde, trykpunkt og vægt.

Min Cometa er ”rå” sammenlignet m. Diana, forstået sådan at Cometa har mange skarpe kanter og stort set ikke er afgratet, men der er jo også en pris forskel. Da min 300 gik i stykker var der en del ventetid på dele.


hilsen airsmith
Hej Airsmith
Du talte tidligere i tråden om eftermontering af nitrostempel i fjederbøsser (muligt at jeg misforstod det)....jeg forstod som at man kan eftermontere et 340 nitrostempel i en std. Mod. 34 (i mit tilfælde en RWS 68), er det korrekt?

Cheers
“You cannot reason people out of a position that they did not reason themselves into.”
― Ben Goldacre

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 834
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 224 times

Re: Gasram gevær, Theoben, IGT, NP eller ?

Indlæg af Airsmith » 18. dec 2014, 00:26

Jeg skrev: ” Jeg håber at Diana også kommer med N-TEC på deres andre modeller 48-56, 460, og helst sådan at det kan eftermonteres på fjedermodellerne, det ville jeg nok gøre så.” Om det så er mulig, kan kun en sammenligning af målene afgøre, og jeg skal ikke adskille min 340 nu lige for at måle efter. Jeg kender ikke RWS 68 hvilken version af mod. 34 skulle den svare til? 34 T01?, 34 T05?, 34 T06? Der er små afvigelser af målene afhængig af aftrækstype. Det mest sikre er at lave en direkte sammenligning RWS 68/Diana 340.

hilsen airsmith
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

Holten101
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 576
Tilmeldt: 5. dec 2014, 12:59
Interesser: Buejagt, buebyg og knive
Geografisk sted: Midtvestsjælland
Has thanked: 110 times
Been thanked: 62 times

Re: Gasram gevær, Theoben, IGT, NP eller ?

Indlæg af Holten101 » 18. dec 2014, 05:58

Takker Airsmith
Det er en T01. Det lyder ikke som en operation jeg umiddelbart vil kaste mig ud....jeg er ikke engang 100% sikker på at det er en mod 34...er dog sikker på at det er Dianawerk og T01.

Nå, men jeg vil lade være med at afsporer debatten mere med min egne sager;)

Cheers
“You cannot reason people out of a position that they did not reason themselves into.”
― Ben Goldacre

Brugeravatar
GT9
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1228
Tilmeldt: 12. sep 2009, 13:08
Interesser: Pistol-riffel skydning og jagt
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 71 times
Been thanked: 70 times

Re: Gasram gevær, Theoben, IGT, NP eller ?

Indlæg af GT9 » 18. dec 2014, 09:37

@ Airsmith tak for at dele din viden.
Airsmith skrev:Der er ikke dæmpning i Dianas ”klods” Det er en løbsvægt på 377gr. Hvis du vil have dæmper på så køb en model uden dæmper, og efter monter en dæmper.
hilsen airsmith
Det er lidt ærgerligt da jeg helst vil have et gevær med integreret dæmper, og undgå løs dæmper.

Airsmith skrev:De tre Cometa jeg har kendskab til, min egen 300 og to 400 Fusion, har alle haft problemer med aftrækket.

Min Cometa er ”rå” sammenlignet m. Diana, forstået sådan at Cometa har mange skarpe kanter og stort set ikke er afgratet, men der er jo også en pris forskel. Da min 300 gik i stykker var der en del ventetid på dele.hilsen airsmith
Tak for info så er Cometa ude.

Så er jeg faktisk tilbage ved start.
Holten101 skrev:Takker Airsmith
Nå, men jeg vil lade være med at afsporer debatten mere med min egne sager;)
Cheers

Fin konklusion, omend lidt sent :biggrin:
Norwegian Blue Parrot

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 834
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 224 times

Re: Gasram gevær, Theoben, IGT, NP eller ?

Indlæg af Airsmith » 18. dec 2014, 11:05

De fleste fjedergeværer støjer mere fra stempel og fjeder, end fra haglet når det forlader løbet m. mindre end 340m/s. Overlydsbrag forekommer kun når haglet går gennem lydmuren ca.340m/s. Luftgeværhagl er designet sådan at de flyver bedst m. en max. hastighed omkring 280m/s. Så en lyddæmper giver ikke meget støjreduktion på et fjedergevær m. det korrekte hagl. Man ”justere” hastigheden på geværet til ca. 240 – 280m/s, vha hagl m. forskellige vægt, det sikre er at måle hastigheden. Diana 340 holder sig under denne hastighed, og er pga N-TEC systemet også meget støjsvag her.
Hastgheder målt på mit 340:
H&N FTT 0,56gr 5sk. snit 267,6m/s 20,05j. Maks. afv. 3,51, snit 1,00
JSB EE 0,51gr 4,52 5sk snit ca. 277,1m/s ca. 19,58j. Maks. afv. 2,34 snit 0,0
JSB E 0,547gr 4,50 5sk snit ca. 262,6m/s ca. 18,86j. Maks. afv. 2,25 snit 1,0

hilsen airsmith
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

Brugeravatar
GT9
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1228
Tilmeldt: 12. sep 2009, 13:08
Interesser: Pistol-riffel skydning og jagt
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 71 times
Been thanked: 70 times

Re: Gasram gevær, Theoben, IGT, NP eller ?

Indlæg af GT9 » 18. dec 2014, 20:49

Jeg har fundet en youtube hvor de skyder med et 4,5 mm Diana 340 N-TEC gevær.

Videoen er godt nok på Russisk; men den giver alligevel et indtryk : https://www.youtube.com/watch?v=zuhqfBaTr7I

Ved 11:37 kronograferer de. Ved 234,7 m/s synes jeg geværet giver et tydeligt smeld.

Det var det smeld jeg havde håbet at tage toppen af med en indbygget dæmper.
Norwegian Blue Parrot

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 834
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 224 times

Re: Gasram gevær, Theoben, IGT, NP eller ?

Indlæg af Airsmith » 19. dec 2014, 02:06

Min dieselede i starten, så hvis den lige er pakket ud kan det godt være det man kan høre . Jeg skød ca. 50 skud med min inden jeg målte hastigheder, for at være sikker på den var ren nok til at være konstant. Noget kunne tyde på at de har en lavere hastighed i Rusland.
Jeg har målt 340 til:
X-FIELD 0,56gr 5 sk. snit ca. 268,4m/s ca. 20,17j. Maks. afv. 11,02 snit 4,35
H&N FTT 0,56gr 5sk. snit 267,6m/s 20,05j. Maks. afv. 3,51, snit 1,00
H&N Baracuda 0,69gr 5sk snit 244,0m/s 20,53j., Maks. afv.3,9, snit 1,41
JSB EE 0,51gr 4,52 5sk snit ca. 277,1m/s ca. 19,58j. Maks. afv. 2,34 snit 0,0
JSB E 0,547gr 4,50 5sk snit ca. 262,6m/s ca. 18,86j. Maks. afv. 2,25 snit 1,0
JSB HEAVY 0,67gr 4,52 5sk snit 239,4=19,20j., Maks. afv. 2,72, snit 1,00.

Jeg har også målt en Mod. 31 Panther compact (svarer til en 34 comp.) der ligesom russernes Mod. 34 var den også lidt kraftigere end 340:
STOEGER X-FIELD 0,56g snit 274,3m/s 21,06j. 3sk.
JSB HEAVY 0,67g snit 247,3m/s 20,48j. 3sk.
HN Baracuda 0,69g snit 242,6m/s 20,30j. 3sk.

Man skal lige være OBS på at de sammen ligner 340 med en Mod. 34 Classic Compact, man kan se forskellen på forskæftet, som på 34 er lidt længere og skrå i forhold til 340, samt bagskæftet som på 340 har kindpude i begge sider. Det er en Mod 34 bl.a. fra 12.24 – 14.30. 340 leveres nu i ny hvid æske og 34 er fra den gamle gul/grøn æske.

hilsen airsmith
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

Brugeravatar
GT9
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1228
Tilmeldt: 12. sep 2009, 13:08
Interesser: Pistol-riffel skydning og jagt
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 71 times
Been thanked: 70 times

Re: Gasram gevær, Theoben, IGT, NP eller ?

Indlæg af GT9 » 11. apr 2015, 10:36

Hej

Jeg er måske kommet et skridt videre i min søgning med et dæmpet gevær med gasram.

Jeg har kikket på GRT LIGHTNING XL SE

Prisen er i omegnen af en HW97 som ville være det sikre valg; men den er uden nævneværdig dæmpning og gasram.

Jeg har følgende spørgsmål :

1. Har nogen på forum erfaringer med dette gevær, evt fjederudgaven ?
2. Kan BSA generelt anbefales ?
3. Hvor dælen kan jeg købe den ? Jeg kan finde fjederudgaven; men ikke GRT udgaven ?
Vedhæftede filer
air-rifle-bsa-lightning-xl.jpg
air-rifle-bsa-lightning-xl.jpg (39.35 KiB) Vist 7622 gange
Norwegian Blue Parrot

Jesper5036
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 384
Tilmeldt: 21. jan 2012, 20:15
Interesser: luftriffel
Geografisk sted: Tønder
Has thanked: 2 times
Been thanked: 114 times

Re: Gasram gevær, Theoben, IGT, NP eller ?

Indlæg af Jesper5036 » 11. apr 2015, 12:03

BSA og Gamo er ens, men sælger en del modeller under begge mærker.

Mvh Jesper
AA tx 200 med MTC Viper

Besvar