Mine erfaringer med Køb af luftgevær:

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
KrisBang
Newbie
Newbie
Indlæg: 18
Tilmeldt: 16. mar 2015, 21:08
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Frederikssund
Has thanked: 4 times

Mine erfaringer med Køb af luftgevær:

Indlæg af KrisBang » 16. mar 2015, 22:58

Som ny herinde, tænker jeg lige at byde ind med lidt omkring køb af nyt luftgevær i 4.5 mm. En slags anbefaling til de som er nye i luftvåben...en varm anbefaling tilmed! :eek:
Og som hardcore googler tager den slags indkøb bare tid! MEN tiden er givet godt ud vil jeg altid mene. Så efter personligt at have hængt lidt fast i Gamo tanker, kraftige Kinesere osv. vågnede op! og begyndte at læse mere omkring tyskerne. Nærmere Diana og Weihrauch.

Jeg tænkte som mange andre, hvilket gevær får jeg mest POWER(joule) ud af, for det er da det som er sjovt! Men i skrivende stund er jeg blevet meget klogere, DET HANDLER OM AT RAMME PLET....og ikke om hvor mange lag krydsplader din skyder laver hul i. Jeg vil mene at måske 90 ud af 100 skud er på en skydeskive for de fleste, og resten dåser mm. Derfor gå efter noget som er kendt for at ramme hvor du peger løbet, frem for kun at tænke på styrke. Det er MEGET sjovere at prale med rene 10'ere frem for huller i dåser... :giggle:

Lang historie kort. KØB I TYSKLAND. Priserne er rene prisbaskere, så er det sagt og skrevet. Fragt er BILLIGT og pålideligt hvis du handler hos de store firmaer. Men husk at sætte dig ind i sagerne, og bla. bestille eksport fjeder løst med, og du kan sagtens selv skifte den hvis du har lidt almindelig sund fornuft. Ellers få din kone til det hvis det bliver for farligt :giggle:

Hvad endte jeg så med efter lang tids søgen, jo en Weihrauch HW 80....kortløbet model med metalsigte, plus en løs original lyddæmper røg der også i indkøbskurven. Det er en stabil slider, som burde kunne holde i riiigtig mange år fremover. Den passer perfekt i styrke(295ms) til at skyde i haven med. Og det er uden kikkert op til 30 meter. Metalsigtet kommer standard med tilbehør, hvilket jo også gør det hele lidt sjovere. Og tak for kaffe den er lækkert lavet :thumbup: alt er guf og den skyder bare godt. De MANGE positive anmeldelser omkring mærket/modellen er spot on!

Jeg valgte Diana 350 magnum fra bla. pga. dens plastik detaljer. Styrken i den er spændende, men altså...plastik?
HW 97 var jeg tæt på at falde for, men jeg følte det var lidt for meget en ''kikkertskyder''...
En HW 77 ville være spændende hvis de dog bare havde monteret et lidt mere lækkert sigte på standard...men det kan vist købes løst!
Jeg valgte HW 90 og Diana 340 fra pga for lidt udbredelse....for stempelgas er er da spændende, så længe de holder tæt?...
HW 100 kun hvis jeg vinder i lotto...


Hvis bare en enkelt læser glemmer tanken om en kinapistol og køber noget ordenligt skydekram, jamen så har det lille indlæg tjent sig godt hjem :eek:
Senest rettet af Refraktorius 19. mar 2015, 12:34, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: overskrift tilpasset indlæggets formål

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 651 times
Been thanked: 661 times

Re: Køb af luftgevær..

Indlæg af BentxBetjent » 17. mar 2015, 05:53

Velkommen til :welcome:

En lidt anderledes introduktion, :giggle: men du har jo ret i det meste.. :razz:
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

Brugeravatar
Kølle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1087
Tilmeldt: 23. aug 2011, 15:00
Interesser: Våben-Foto.
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 80 times
Been thanked: 62 times

Re: Køb af luftgevær..

Indlæg af Kølle » 17. mar 2015, 08:40

Ja velkommen til :welcome: og jeg siger som Bentx du har ret i det meste
og HW80 er en fin skyder så tillykke med den og skydningen fremover :razz:

/ KØLLE
Så, nu er der ikke et vådt øje tørt.

WEIHRAUCH HW97KT.MK II.cal.177+MCT Viper 6-24x56 IRS.
V-MACH Tunet-Longrifle Edition.
WEIHRAUCH HW35K Limited Edition cal.177
WEIHRAUCH HW 75 cal.177.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Køb af luftgevær..

Indlæg af PSindrup » 17. mar 2015, 09:07

Herligt indlæg! :thumbup:


Jeg har en lidt anderledes oplevelse, som ikke helt bekræfter dine kina-teorier.

Jeg var på jagt efter en billig rotte-skyder, og faldt for en Crosman Fury NP
(Den er både fra Kina og har gasstempel)

Med de hagl jeg købte første gang kunne jeg ikke ramme en paptallerken på 15 meters afstand! :thumbdown:

Med Diabolo's rundnæsede "target" hagl kan jeg sætte 5/5 hagl i den sorte plet på skiven på 15 meter.
Og det er rigeligt fint til mig. :giggle:

Peter

KrisBang
Newbie
Newbie
Indlæg: 18
Tilmeldt: 16. mar 2015, 21:08
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Frederikssund
Has thanked: 4 times

Re: Køb af luftgevær..

Indlæg af KrisBang » 17. mar 2015, 09:36

Crosman går an, det er slet ikke for at nedgøre nogle skydere, vi har en Marlin Cowboy og en 1077 som børnene skyder med...ja og mig selv også, særligt 1077'eren :oops:

Men er de fremstillet i kina? og ikke us?

Mht. hagl, købte en billig dåse forleden til ungerne, 39 kr for 500stk. MEN DE KAN SERIØST IKKE KOMME NED I MIN HW!! så vind og skæve er de, og mon ikke de også skyder lige så skævt som dem du har forsøgt med.

Jeg håber ikke jeg springer alt for meget i emnet, men rodes sælger 1077éren den er bare ikke på hjemmesiden eller i katalog. Men pokkers sjov det er den eddersusme, så respekt for det mærke :eek:

Brugeravatar
Johs
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 588
Tilmeldt: 30. dec 2004, 17:03
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 23 times

Re: Køb af luftgevær..

Indlæg af Johs » 17. mar 2015, 10:16

Et rigtigt godt medium/low power kvalitets 4,5mm hagl, 500 stk. for 40kr, dog ikke et match hagl til konkurrencer.
Og det sælges af en NVF annoncør:

http://www.sonos.dk/product/hn-diabolo- ... daase-220/
– hilsen Johs

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Køb af luftgevær..

Indlæg af PSindrup » 17. mar 2015, 10:23

KrisBang skrev:Crosman går an, det er slet ikke for at nedgøre nogle skydere, vi har en Marlin Cowboy og en 1077 som børnene skyder med...ja og mig selv også, særligt 1077'eren :oops:

Men er de fremstillet i kina? og ikke us?

Mht. hagl, købte en billig dåse forleden til ungerne, 39 kr for 500stk. MEN DE KAN SERIØST IKKE KOMME NED I MIN HW!! så vind og skæve er de, og mon ikke de også skyder lige så skævt som dem du har forsøgt med.

Jeg håber ikke jeg springer alt for meget i emnet, men rodes sælger 1077éren den er bare ikke på hjemmesiden eller i katalog. Men pokkers sjov det er den eddersusme, så respekt for det mærke :eek:
Jeg er helt færdig med billige hagl!! :mad:

Peter

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Køb af luftgevær..

Indlæg af PSindrup » 17. mar 2015, 10:26

Johs skrev:Et rigtigt godt medium/low power kvalitets 4,5mm hagl, 500 stk. for 40kr, dog ikke et match hagl til konkurrencer.
Og det sælges af en NVF annoncør:

http://www.sonos.dk/product/hn-diabolo- ... daase-220/
Jeg ville vælge http://www.sonos.dk/product/hn-field-ta ... daase-225/
... i stedet for. Jeg syntes at de rundnæsede skyder mere præcist, på lidt længere afstande.

Og om det koster 40,- eller 66 kroner for 500 hagl - det gør sgu ikke den store forskel! :giggle:

Peter

Topgun43
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 429
Tilmeldt: 14. feb 2009, 17:14
Interesser: luftvåben
Geografisk sted: Nordsjælland
Geografisk sted: Vedbæk
Has thanked: 1 time
Been thanked: 74 times

Re: Køb af luftgevær..

Indlæg af Topgun43 » 17. mar 2015, 10:41

Interessant at læse denne tråd. Jeg hæftede mig ved, at Crosman 1077 er et CO2-gevær. Hvor kan man skyde med det?

Der spørges om Crosman er kinesisk. Mærket er jo ærkeamerikansk, men nu om stunder bliver de fremstillet i Kina. Jeg ved ikke, om det gælder alle modellerne, men det gælder i hvert fald for Crosman Raven, som jeg selv har erfaring med. Geværet har knækløb, og løbslåsen i piben er indstøbt i plast, hvilket medfører, at skidtet sprækker, hvis løbslåsen er justeret for stramt. Derefter er geværet ubrugeligt. Det skal også nævnes, at naglen på cylinderen, som løbslåsen griber i, er af tyndt blødt jern, som bukker.

At Crosman vil ødelægge lit gode ry på den slags er uforståeligt.
Verden består af to hovedbestanddele: Ilt og uvidenhed.
John Dobson, afdød astronom.

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Køb af luftgevær..

Indlæg af Sort » 17. mar 2015, 11:00

Siger du at vores kære venner fra rhodes går og sælger ulovlige våben på trods af deres gevaldigt ansvarlige holdning til luftvåben generelt?
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Køb af luftgevær..

Indlæg af PSindrup » 17. mar 2015, 11:02

Sort skrev:Siger du at vores kære venner fra rhodes går og sælger ulovlige våben på trods af deres gevaldigt ansvarlige holdning til luftvåben generelt?
Hvem er det spørgsmål rettet til? :???:

Peter

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2917
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Køb af luftgevær..

Indlæg af Senserazer » 17. mar 2015, 12:05

Sort skrev:Siger du at vores kære venner fra rhodes går og sælger ulovlige våben på trods af deres gevaldigt ansvarlige holdning til luftvåben generelt?
:taser:
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

KrisBang
Newbie
Newbie
Indlæg: 18
Tilmeldt: 16. mar 2015, 21:08
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Frederikssund
Has thanked: 4 times

Re: Køb af luftgevær..

Indlæg af KrisBang » 17. mar 2015, 14:05

Yeps jeg både siger og skriver at de har den hængende på væggen :respekt:

Så meget at jeg faktisk har bestilt ekstra 'krudtholder' dernede for dem havde de ikke flere af...

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Køb af luftgevær..

Indlæg af Sort » 17. mar 2015, 17:36

PSindrup skrev:
Sort skrev:Siger du at vores kære venner fra rhodes går og sælger ulovlige våben på trods af deres gevaldigt ansvarlige holdning til luftvåben generelt?
Hvem er det spørgsmål rettet til? :???:

Peter
Tror bere det blev kastet ud i luften, til RT hvis de stadig findes og den danske journaliststand.. Dem der der oversætter for reuters.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Køb af luftgevær..

Indlæg af Kleth » 23. mar 2015, 08:38

Johs skrev:Et rigtigt godt medium/low power kvalitets 4,5mm hagl, 500 stk. for 40kr, dog ikke et match hagl til konkurrencer.
Og det sælges af en NVF annoncør:

http://www.sonos.dk/product/hn-diabolo- ... daase-220/
Jeg manglede lidt hagl til plink med drengene, så jeg købte en dåse af de hagl, i min Diana 240 skyder de lige så godt på 10m som JSB Excact RS 4,53 0,475g som ellers var det bedste af JSB haglene :thumbup: Jeg mangler stadig at teste H&N Match, Field Trophy & hunting haglene.
Med tilstrækkelig mængde ammo til ungerne, kan jeg i ro og mag arbejde mig gennem de test-pakker jeg købte med geværet :sniper:
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Køb af luftgevær..

Indlæg af PSindrup » 23. mar 2015, 10:00

Kleth skrev:
Johs skrev:Et rigtigt godt medium/low power kvalitets 4,5mm hagl, 500 stk. for 40kr, dog ikke et match hagl til konkurrencer.
Og det sælges af en NVF annoncør:

http://www.sonos.dk/product/hn-diabolo- ... daase-220/
Jeg manglede lidt hagl til plink med drengene, så jeg købte en dåse af de hagl, i min Diana 240 skyder de lige så godt på 10m som JSB Excact RS 4,53 0,475g som ellers var det bedste af JSB haglene :thumbup: Jeg mangler stadig at teste H&N Match, Field Trophy & hunting haglene.
Med tilstrækkelig mængde ammo til ungerne, kan jeg i ro og mag arbejde mig gennem de test-pakker jeg købte med geværet :sniper:
De fladnæsede hagl er også dem der er bedst til at vælte øl- og sodavandsdåser. :thumbup:

Peter

Besvar