Søger: Pellet loader

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
1t
Newbie
Newbie
Indlæg: 24
Tilmeldt: 6. feb 2016, 20:25
Interesser: Computer, Skydning, Film
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 2 times

Søger: Pellet loader

Indlæg af 1t » 23. feb 2016, 23:04

Hej,

Jeg er på udkig efter en "Pellet Loader" (4.5mm) lidt ala denne her:

http://tinyurl.com/jb6848t

Nogen ved hvor den kan købes henne i Danmark (på nettet helst)?

- Rasmus

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1353
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 657 times
Kontakt:

Re: Søger: Pellet loader

Indlæg af SorenSD » 24. feb 2016, 07:10

Jeg har een liggende magen til, som jeg har købt hos rodes.dk [emoji2][emoji106]


FX Wildcat 4,5 mm - Leapers Accushot 6-24x56
:smile: :thumbup:

Brugeravatar
Crowbar
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 161
Tilmeldt: 19. sep 2012, 00:09
Interesser: Natur & Teknik.
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 36 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Re: Søger: Pellet loader

Indlæg af Crowbar » 24. feb 2016, 14:38

Hej
SorenSD skrev:Jeg har een liggende magen til, som jeg har købt hos rodes.dk [emoji2][emoji106]
:shame:

Det er forhåbentlig uvidenhed der gør at Du køber hos (kan ikke få mig selv til at skrive det) og oven i købet giver det glade smilies.
Mvh. Michael.

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1353
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 657 times
Kontakt:

Søger: Pellet loader

Indlæg af SorenSD » 24. feb 2016, 16:02

Jeg har ikke haft dårlig erfaring mht til at handle med dem, men tak fordi du åbenbart sætter mig i bås [emoji15] Fortæller vist mere om dig end om mig [emoji106]

Flot at komme med en sådan kommentar, når jeg nu bare forsøger at hjælpe vedkommende [emoji106]

Dit indlæg hjalp ham vist ikke meget, men bare et underligt forsøg på at genere mig ?! En dejlig indstilling du har dig - håber ikke at det er en generel holdning herinde.


FX Wildcat 4,5 mm - Leapers Accushot 6-24x56
:smile: :thumbup:

Brugeravatar
Crowbar
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 161
Tilmeldt: 19. sep 2012, 00:09
Interesser: Natur & Teknik.
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 36 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Re: Søger: Pellet loader

Indlæg af Crowbar » 24. feb 2016, 16:28

Hej.

Jeg beklager at jeg ikke var særlig konstruktiv i min kommentar så derfor:

Pellet loader kan købes her http://www.e-tech.dk/crosman-pellet-loa ... -5974.html

Søg evt. på (jeg kan stadig ikke få mig til at skrive navnet) her på foraet, eller læs her kort gengivelse af hvorfor jeg, og så mange herinde er imod (jeg nægter at svine tastaturet med navnet)
Sort skrev:"Da Morten Bødskov, daværende justitsminister strammede bekendtgørelsen for luftvåben i kalibrer over 4,5mm. Lykkedes det generelt embedsmanden der igennem en del år har forfattet den nye bekendtgørelse (hvordan han dog får så mange års arbejde til at være så hullet og dårligt udgivet er mig en gåde) at true forhandlerne til ikke at protestere ved sætningen "hvis ikke i retter ind forbyder vi bare noget mere" hørt direkte fra mindst tre uafhængige forhandlere, alle angiver Kåre Linde fra JM som kilde og ordene er gengivet af ham selv direkte til mig den gang han ringede til mig (daværende NVF alsmand) for at diskutere mine indsigelser. I samme ombæring slap vi for at opbevare hagl i våbenskab plus lidt detaljer omkring våbendele man ikke måtte fremstille.

Nå men der var så lige et par forhandlere der gik skridtet videre, den ene var rodes og den anden (må ikke nævnes for NVF's spamfilter) stod for import at benjamin rogue .375 rifler solgt via rodes og den unævnelige's butik i en aggresiv kampange i DBA etc hvilket førte til at pressen gik ind i sagen og gav Bødskov lidt medvind til stramningen.
Rodes og den unævnelige gik så frem i pressen og støttede stramningen (givetvis for at få solgt partiet af rougue rifler og vaske hænder i samme ombæring).

Hvorom alting er rodes og en til hjalp Bødskov med at tyvstjæle vores rettigheder og det er i min bog utilgivelige forbrydelser imod lovlydige våbenejere."
Ovenstående gengivelse / tekst er forfattet af "Sort"
Senest rettet af Lycon 24. feb 2016, 17:49, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Citat er sat i quote tags.
Mvh. Michael.

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1353
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 657 times
Kontakt:

Søger: Pellet loader

Indlæg af SorenSD » 24. feb 2016, 16:31

Og hvad har det så lige med mig og min person at gøre ?! [emoji106] Der blev spurgt om hjælp og jeg hjalp [emoji2] Beklager da virkeligt, hvis jeg åbenbart så har trådt samtlige herinde over tæerne ???!?

Må jo så være min "uvidenhed" [emoji106][emoji16]

Så der er simpelthen en blackliste herinde over de personer eller forhandlere, man ikke må nævne ?! Gør det lidt svært at være ny herinde [emoji106]

FX Wildcat 4,5 mm - Leapers Accushot 6-24x56
:smile: :thumbup:

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Søger: Pellet loader

Indlæg af Kleth » 24. feb 2016, 17:05

SorenSD skrev:Så der er simpelthen en blackliste herinde over de personer eller forhandlere, man ikke må nævne ?! Gør det lidt svært at være ny herinde [emoji106]
Det er dog en kort liste, mange af os har været samme tur igennem.[emoji856][emoji6]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1353
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 657 times
Kontakt:

Re: Søger: Pellet loader

Indlæg af SorenSD » 24. feb 2016, 17:14

Tusind tak for den varme velkomst [emoji106][emoji16]


FX Wildcat 4,5 mm - Leapers Accushot 6-24x56
:smile: :thumbup:

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Søger: Pellet loader

Indlæg af Kleth » 24. feb 2016, 17:30

SorenSD skrev:Tusind tak for den varme velkomst [emoji106][emoji16]
Du var måske lidt uheldig og butiksnavnet er ikke p.t. screenet af filteret, så jeg kan godt forstå din overraskelse. Det tager lidt tid at finde ud af normerne herinde, og du skal ikke være i tvivl om at du er velkommen [emoji106][emoji4]



Sent from my iPhone using Tapatalk
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1353
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 657 times
Kontakt:

Re: Søger: Pellet loader

Indlæg af SorenSD » 24. feb 2016, 17:34

Mange tak ! [emoji106][emoji2]

Som sagt fortæller tilgangsvinklen mere om den kære Skizoid [emoji106]


FX Wildcat 4,5 mm - Leapers Accushot 6-24x56
:smile: :thumbup:

Uldsok
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1029
Tilmeldt: 21. jan 2013, 13:18
Interesser: Genladning, skydning, fiskeri
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 28 times
Been thanked: 52 times

Re: Søger: Pellet loader

Indlæg af Uldsok » 24. feb 2016, 17:42

Tag dig ikke af de gamle sure mænd der nogle gange skælder ud herinde, de mener det sjældent særlig alvorligt
Skulle det ske en anden gang du (uforvarende) kommer til at kvaje dig, svarer du bare...Æhhh :cry: ...det var bare en joke :numberone:

Jeg kan i øvrigt godt huske rodes.dk, men havde faktisk glemt alt om sagen indtil nu, så godt det gik ud over dig :rolf:

1t
Newbie
Newbie
Indlæg: 24
Tilmeldt: 6. feb 2016, 20:25
Interesser: Computer, Skydning, Film
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 2 times

Re: Søger: Pellet loader

Indlæg af 1t » 24. feb 2016, 17:45

Skizoid skrev:Hej.

Jeg beklager at jeg ikke var særlig konstruktiv i min kommentar så derfor:

Pellet loader kan købes her http://www.e-tech.dk/crosman-pellet-loa ... -5974.html

Søg evt. på (jeg kan stadig ikke få mig til at skrive navnet) her på foraet, eller læs her kort gengivelse af hvorfor jeg, og så mange herinde er imod (jeg nægter at svine tastaturet med navnet)

"Da Morten Bødskov, daværende justitsminister strammede bekendtgørelsen for luftvåben i kalibrer over 4,5mm. Lykkedes det generelt embedsmanden der igennem en del år har forfattet den nye bekendtgørelse (hvordan han dog får så mange års arbejde til at være så hullet og dårligt udgivet er mig en gåde) at true forhandlerne til ikke at protestere ved sætningen "hvis ikke i retter ind forbyder vi bare noget mere" hørt direkte fra mindst tre uafhængige forhandlere, alle angiver Kåre Linde fra JM som kilde og ordene er gengivet af ham selv direkte til mig den gang han ringede til mig (daværende NVF alsmand) for at diskutere mine indsigelser. I samme ombæring slap vi for at opbevare hagl i våbenskab plus lidt detaljer omkring våbendele man ikke måtte fremstille.

Nå men der var så lige et par forhandlere der gik skridtet videre, den ene var rodes og den anden (må ikke nævnes for NVF's spamfilter) stod for import at benjamin rogue .375 rifler solgt via rodes og den unævnelige's butik i en aggresiv kampange i DBA etc hvilket førte til at pressen gik ind i sagen og gav Bødskov lidt medvind til stramningen.
Rodes og den unævnelige gik så frem i pressen og støttede stramningen (givetvis for at få solgt partiet af rougue rifler og vaske hænder i samme ombæring).

Hvorom alting er rodes og en til hjalp Bødskov med at tyvstjæle vores rettigheder og det er i min bog utilgivelige forbrydelser imod lovlydige våbenejere."

Ovenstående gengivelse / tekst er forfattet af "Sort"
Thanks :-)

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1353
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 657 times
Kontakt:

Re: Søger: Pellet loader

Indlæg af SorenSD » 24. feb 2016, 17:47

Mit liv er for kort til gamle sure mænd [emoji2][emoji23]

Synes personligt ikke at det er en særlig fed måde at blive mødt på, så derfor min reaktion [emoji2]

Men godt ord igen [emoji2][emoji106]


FX Wildcat 4,5 mm - Leapers Accushot 6-24x56
:smile: :thumbup:

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Søger: Pellet loader

Indlæg af Elbæk » 24. feb 2016, 17:51

Billede
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14343
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1745 times
Been thanked: 1272 times
Kontakt:

Re: Søger: Pellet loader

Indlæg af Lycon » 24. feb 2016, 17:57

SorenSD skrev:Mit liv er for kort til gamle sure mænd [emoji2][emoji23]

Synes personligt ikke at det er en særlig fed måde at blive mødt på, så derfor min reaktion [emoji2]

Men godt ord igen [emoji2][emoji106]
De eneste sure gamle mænd du skal tage seriøst er Moderatorer og Admins. Alt andet står for den enkelte brugers egen regning, og ikke et udtryk for NVF's holdninger, det er dog mulig de er sammenfaldende.

Du skal ikke gå med listesko herinde, og der er ikke nogle navne eller forhandlere du kan komme til at nævne som du ikke må. Der er kun én forhandler der er officielt bandlyst, og det navn bliver automatisk slettet af softwaren. I stedet for navnet vil teksten [Slettet af Moderator] fremkomme, og når du ser det, skal du så ikke forsøge at omgås ordfilteret med alternative stavemetoder, så falder battet. Men det er som sagt ikke noget man kan komme til af uvidenhed.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

1t
Newbie
Newbie
Indlæg: 24
Tilmeldt: 6. feb 2016, 20:25
Interesser: Computer, Skydning, Film
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 2 times

Re: Søger: Pellet loader

Indlæg af 1t » 24. feb 2016, 17:58

SorenSD skrev:Jeg har een liggende magen til, som jeg har købt hos xxxxx.dk [emoji2][emoji106]


FX Wildcat 4,5 mm - Leapers Accushot 6-24x56
Fandt den også der :blink:

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Søger: Pellet loader

Indlæg af Sort » 24. feb 2016, 23:06

Nu er det jo min forklaring der citeres, men jeg er altså ikke sur.
Jeg Mener stadig det der står og synes begrundelsen er rimelig nok, men det er da 100 gange nemmere at underbyde, end at argumentere.

http://www.amazon.com/Pellet-Pen-Holds- ... B002Z4JGL8
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Søger: Pellet loader

Indlæg af Kleth » 25. feb 2016, 08:25

Sort skrev:Nu er det jo min forklaring der citeres, men jeg er altså ikke sur.
'
"Far er ikke vred, far er meget meget skuffet"
:giggle:
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8877
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: Søger: Pellet loader

Indlæg af Fast Fumble » 25. feb 2016, 08:49

SorenSD skrev:Mit liv er for kort til gamle sure mænd [emoji2][emoji23]
Synes personligt ikke at det er en særlig fed måde at blive mødt på, så derfor min reaktion [emoji2]
Velkommen til vores hyggelige forum!

Der skal uendelig meget til at blive "firma-non-grata" på NVF, men hvis man aktivt arbejder for (og får gennemført) indskrænkelser af våbenloven, så kan det ske.
Forbudet mod >4,5mm luftvåben gjorde med et slag tusindvis - måske 100 tusindvis af luftvåben værdiløse og ulovlige fra den ene dag til den anden, og ramte også mange NVF brugere som havde lovligt indkøbte luftvåben.

Sådanne mennesker betragter vi som "fjender", og de skal derfor ikke promoveres på NVF.

Det har ikke noget med gamle sure mænd at gøre, det har kun at gøre med respekt for vore egne medlemmer, og respekt for retssikkerhed.
Jeg er heller ikke sur, men efter at have arbejdet med (eller rettere mod) luftvåben forbudet i mange år, er jeg i den grad skuffet! Lovændringen har skaffet et par bedstefædre våbenlovsbrud på straffeattesten, men har næppe gjort den store ændring for våbenkriminaliteten.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2917
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Søger: Pellet loader

Indlæg af Senserazer » 25. feb 2016, 14:04

Jeg aner efter flere år stadig ikke hvem den forhandler er, så NVF filteret virker :giggle:

Sendt fra min HTC One mini 2 med Tapatalk
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Søger: Pellet loader

Indlæg af Sort » 26. feb 2016, 12:50

Senserazer skrev:Jeg aner efter flere år stadig ikke hvem den forhandler er, så NVF filteret virker :giggle:

Sendt fra min HTC One mini 2 med Tapatalk
Det gør det jo egentligt ikke rigtigt da du jo så kunne komme til at handle med vedkommende uden at vide det.

Men butikken har været i problemer herinde for indirekte markedsføring og andre unoder (eller sådan så NVF det, skal man vist skrive for at undgå ivrige injuriesager fra vedkommende).
Dvs positionen i luftvåbensagen (som importør af problemvåbenet og tilhænger af forbuddet) samt debatten/trusler om retssager etc endte altså med navneforbud.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2917
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Søger: Pellet loader

Indlæg af Senserazer » 26. feb 2016, 12:57

Jeg har en anelse om hvem det er..

Sendt fra min HTC One mini 2 med Tapatalk
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Besvar