Nye mål med plingeriet

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
SV650
Newbie
Newbie
Indlæg: 3
Tilmeldt: 12. jul 2006, 21:28
Geografisk sted: Søborg

Nye mål med plingeriet

Indlæg af SV650 » 18. okt 2006, 20:58

Hej folkens

Huha som der er mange gode indlæg omhandlende, hvad man skal vælge af udstyr for at være godt skydende. Kanon.. det endte ud i en HW77 til mig, og den kan man jo ikke være andet end glad for :D

Nok om det, jeg vil høre hvad i bruger som plingemål.. har prøvet skiver, vinpropper, kartofler, tomater. Der er vel ingen grænser for hvad man kan :-;>/ efter... men våger allligevel at spørge ud i forummet. Det kan jo være det ender ud i at nogen får prøvet nye sjove mål. >>_:

PS. Jeg vil have en sigtekikkert monteret på 77'eren (og nej jeg skulle ikke have købt mig en HW97) og er blevet forelsket i Hawke airmax SR 3-12, monteret på en medium montage. Jeg er i tvivl om den, med sine 37 cm hehe :oops: kommer i vejen for ladeporten. >>_: I ved hvad jeg mener, seriøst. ::_=>

forsat go' luft ;-)

Brugeravatar
Grim Reape®!!!
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 372
Tilmeldt: 1. aug 2004, 15:37
Geografisk sted: NA
Been thanked: 20 times

Indlæg af Grim Reape®!!! » 18. okt 2006, 21:06

Som jeg har skrevet i en anden tråd... Bolcher!
Hvis du har et bolchemageri i nærheden kan du højst sansynligt få deres fejlbolcher meget billigt
Jeg køber jævnligt 4kg hold-kæft bolcher for 100kr og der er til mange skud
Det sjove ved bolcher er den sky af sukkerstøv der kommer når du remmer klokke rent

Brugeravatar
Ansoknives
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 210
Tilmeldt: 24. feb 2005, 18:43
Interesser: Knivmageri, pistolskydning, ja
Geografisk sted: Østjylland
Geografisk sted: Farre, østjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 37 times
Kontakt:

Indlæg af Ansoknives » 18. okt 2006, 23:34

jeg har mulighed for at skyde på 12 meter inden for herhjemme....(fandt jeg ud af første aften jeg havde min FX2000 skydeklar og det regnede.....tændstikker er sjove når man kan skyde svovlet af.....en enkelt tændstisk kan rammes en del gange.....jeg prøvede også at placere flest mulige skud igennem hullerne i et a4 papir....udenfor er æbler sjove..(sæsonen er lige nu :) )....røde urtepotter giver fine skyer også.....
Jens Ansø

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Indlæg af Yamamoto » 18. okt 2006, 23:44

Der kan hentes lidt inspiration her http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?t=6148

Hvor svære de forskellige mål er afhænger meget af afstanden der skydes på. Man skal også huske at tænke på at der skal kunne ryddes op bagefter når man vælger mål.

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21657
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Indlæg af Refraktorius » 19. okt 2006, 09:20

Det ubetinget mest dekorative jeg har skudt på med luft, er glødende grillbriketter (i tusmørke).
Når man har spist og slår mave, lægges briketten på en hegnsstolpe, og ved et rent træf fragmenterer den i en umanerlig smuk sky af små gnister. Det ser mildest talt fantastisk ud, og samtidigt laver man optimalt svineri og en ikke ubetydelig brandfare!

<-:
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

SV650
Newbie
Newbie
Indlæg: 3
Tilmeldt: 12. jul 2006, 21:28
Geografisk sted: Søborg

Indlæg af SV650 » 19. okt 2006, 17:06

Gode forslag :mad:

Heller selv til ting der pulveriseres eller eksplodere. Har set på nettet, en gut der byggede en anordning der bestod af plade med et hul i. Bagved var der, på snedig vis monteret en kraftig klokke, der kunne indikere en sikker træffer.

Angående mit PS. Nogen der kender nogen der har en Hawke SR 3-12x44 monteret på en HW 77 eller 97'er for den sags skyld...

HW 90
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 63
Tilmeldt: 5. sep 2004, 12:27
Geografisk sted: vissenbjerg / fyn

mål

Indlæg af HW 90 » 19. okt 2006, 18:21

sys kålhoveder er sjove at skyde på især med et hollow point hagl eller roer.. er oss ok fulde øl dåser er oss max sjov skyd kun på nogle der er for gamle andet ville jo være synd
waauu sej gøb..

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Indlæg af Yamamoto » 19. okt 2006, 18:54

SV650 skrev: Har set på nettet, en gut der byggede en anordning der bestod af plade med et hul i. Bagved var der, på snedig vis monteret en kraftig klokke, der kunne indikere en sikker træffer.
Bell Target Shooting var populært i england før 1. verdenskrig. Der blev skudt på 6-7 yards og hullet til klokken var 3/8". Se evt mere her http://www.localhistory.scit.wlv.ac.uk/ ... /front.htm

Brugeravatar
Blunderbuss
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 161
Tilmeldt: 17. mar 2004, 12:13
Geografisk sted: roskilde
Been thanked: 1 time

Indlæg af Blunderbuss » 19. okt 2006, 22:05

Jeg syntes det er meget merer spændende at skyde på en agern patron der er sat fast i en træklods :-;>/
når man rammer den får man den lige i hovedet igen

husk stålhjælm, det lyder så sjovt når den bliver ramt.
Med krudt og kugler
Baltzar

No.5
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 168
Tilmeldt: 4. aug 2006, 18:11
Geografisk sted: Frederikssund
Kontakt:

Indlæg af No.5 » 19. okt 2006, 23:23

Kan anbefale en appelsin for enden af en stok eller andet tyndt træ som kan sættes i jorden.

Giver en flot spat effekt. Skyder dem fra ca 75m med stort spøjt som resultat.

Brugeravatar
PTBN
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 494
Tilmeldt: 22. dec 2005, 13:27
Geografisk sted: Danmark
Been thanked: 6 times

Indlæg af PTBN » 23. okt 2006, 21:05

Refraktorius skrev:Det ubetinget mest dekorative jeg har skudt på med luft, er glødende grillbriketter (i tusmørke).
Når man har spist og slår mave, lægges briketten på en hegnsstolpe, og ved et rent træf fragmenterer den i en umanerlig smuk sky af små gnister. Det ser mildest talt fantastisk ud, og samtidigt laver man optimalt svineri og en ikke ubetydelig brandfare!

<-:
:lol: :lol: :lol:
Mvh. PTBN

Brugeravatar
kt8
Banned
Banned
Indlæg: 670
Tilmeldt: 16. maj 2005, 19:09
Geografisk sted: NordJylland

Indlæg af kt8 » 24. okt 2006, 01:47

Kan anbefale en sukkerroe med 30.06 ....fed eksplosion..hehe :mrgreen:

Brugeravatar
Tanteskrap
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 849
Tilmeldt: 5. jun 2005, 12:46
Geografisk sted: Danmark
Been thanked: 1 time

Indlæg af Tanteskrap » 24. okt 2006, 08:01

Yamamoto skrev:
SV650 skrev: Har set på nettet, en gut der byggede en anordning der bestod af plade med et hul i. Bagved var der, på snedig vis monteret en kraftig klokke, der kunne indikere en sikker træffer.
Bell Target Shooting var populært i england før 1. verdenskrig. Der blev skudt på 6-7 yards og hullet til klokken var 3/8". Se evt mere her http://www.localhistory.scit.wlv.ac.uk/ ... /front.htm
Vi har jo noget tilsvarende i Nivå, blot med en plade der blev sendt i kredsløb hvis man ramte hullet rent. Og så var der 3 hulstørrelser. Jeg ved ikke hvem der havde lavet det, men det var meget brugbart og kunne sagtens kombineres med noget elektronik til registrering af træffere... Autoregistrering af score direkte ind i scoringstabellen på den bærbare... >>::/ Welcome to 21st century Air Gun Shooting |10| .

Brugeravatar
Nygaard
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 501
Tilmeldt: 27. jul 2004, 18:16
Interesser: Våben, motocross
Geografisk sted: Vendsyssel

Indlæg af Nygaard » 24. okt 2006, 20:00

Deodoranter omgivet af ild er også sjove at skyde efter <-:

http://nordisk-forum.dk/viewtopic.php?t ... eodoranter
Fate is a fickle bitch..

Brugeravatar
Peder
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 193
Tilmeldt: 4. nov 2004, 19:55
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Peder » 25. okt 2006, 07:12

Tanteskrap skrev: Vi har jo noget tilsvarende i Nivå, blot med en plade der blev sendt i kredsløb hvis man ramte hullet rent. Og så var der 3 hulstørrelser. Jeg ved ikke hvem der havde lavet det, men det var meget brugbart og ...
Det var katten´s ;-)
Mvh.
Peder - enjoy yourself, it´s later than you think !

Brugeravatar
PeptoBizmo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2010
Tilmeldt: 8. apr 2004, 14:51
Geografisk sted: Midtjylland.
Has thanked: 42 times
Been thanked: 183 times
Kontakt:

Indlæg af PeptoBizmo » 6. nov 2006, 21:31

Tanteskrap skrev: Vi har jo noget tilsvarende i Nivå, blot med en plade der blev sendt i kredsløb hvis man ramte hullet rent. Og så var der 3 hulstørrelser.
Var det den her??
Vedhæftede filer
Mål.JPG
Mål.JPG (11.79 KiB) Vist 7224 gange
At forsøge, er første betingelse for at lykkes.

Brugeravatar
Joe_black
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 817
Tilmeldt: 4. feb 2004, 18:18
Geografisk sted: Jyllinge
Has thanked: 1 time

Indlæg af Joe_black » 6. nov 2006, 21:57

Peder skrev:Det var katten´s ;-)
:lol: :razz:

Til de ikke indviede er Katten = Catman.dk og nok det mest brugte mål ever i de gode gamle Nivå dage... ;.;< RIP Nivå altså, ikke katten...
Tikka T3 / Zeiss 3-12X56

Brugeravatar
Tanteskrap
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 849
Tilmeldt: 5. jun 2005, 12:46
Geografisk sted: Danmark
Been thanked: 1 time

Indlæg af Tanteskrap » 14. nov 2006, 08:12

PeptoBizmo skrev:
Tanteskrap skrev: Vi har jo noget tilsvarende i Nivå, blot med en plade der blev sendt i kredsløb hvis man ramte hullet rent. Og så var der 3 hulstørrelser.
Var det den her??

Jep.

Brugeravatar
Dense
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 219
Tilmeldt: 28. aug 2005, 09:21
Geografisk sted: Nordsjælland
Been thanked: 1 time

Indlæg af Dense » 14. nov 2006, 22:22

PeptoBizmo skrev:
Tanteskrap skrev: Vi har jo noget tilsvarende i Nivå, blot med en plade der blev sendt i kredsløb hvis man ramte hullet rent. Og så var der 3 hulstørrelser.
Var det den her??
Er der en mulighed for at der er en med tilgang til dette sted, Der kan tilrane sig dette emne inden bygningerne bliver nivileret. :???:

Og så måske overdrage det til den nystartede luftklub. ;-)

Dette er et genialt stykke værktøj, og burde ikke gå til spilde. :razz:
Mvh. Dense.

Besvar