Når det er sagt, så har jeg (efter 20 års pause) besluttet mig for at jeg gerne vil skyde lidt til måls igen. Jeg HAR bestilt en baghaveskyder, men er ikke bleg for at ændre mening.
Jeg synes jeg er ret afklaret men er 100% åben for gode råd fordi jeg godt ved hvor begrænsende ubevidst uvidenhed kan være.

Min situation er at jeg (for lang tid siden) har skudt med rigtig meget forskelligt (fra .177 til .50) dog hovedsageligt .22 på 15meter og 9mm pistol. Nu forestiller mig lidt sjov med skiver i baghaven (max. 40m) med et .177 som ikke kræver tilladelse.
Jeg søger nok noget hvor vejr, skytte og våbenafvigelse har nogenlunde lige stor betydning for resultatet. (Og så må det gerne være nemt for de dovne med fede fingre

Og HER sprang kæden så af for den gamle... Da jeg sidst havde et luftgevær kunne man frit vælge mellem en Diana 25, en Gamo "con plastic" eller en BSA Meteor. I dag: For ***** der er meget at vælge imellem!
Inden jeg stirrer mig fuldkommen blind på m/s, gummiskæfter og tekniske smarte tiltag som gasstempel/nitro piston, tvivlsomme kikkertsigter og meget andet... Er jeg fuldkommen afsporet når jeg har bestilt en "husmandstraktor" i form af en Weihrauch HW95 i stedet for en Crosman stempelraket eller noget Hatsan overlydsagtigt?
På forhånd tak for alle synspunkter/forslag...