Holten101 skrev:Imponerende skydning, men en Prosporter er heller ikke en hvilken som helst riffel:-)
Jeg har en kæmpe forkærlighed for fjederbøsser, men kæmper en desperat kamp (er tæt på at give op) for at få min RWS 68 (teknisk set en Diana 34) til at skyde bare nogenlunde. Jeg burde måske starte en tråd med alle de issues jeg har med den;-).
Der er et rimeligt prishop mellem en Prosporter og en HW97....hvor meget har du vundet præcisionsmæssigt ved at skifte?. Og er det de fastløbet fjederbøsser man skal ud i for at få noget der minder om den slags PCP agtig præcision som du ligger og leger med?
Cheers
Med min HW97, kan jeg også lave cirka samme grupper, hvis dagen lige er til det.. Ok ok, minimalt større, men det er så fordi det er en 5.5'er... Men stadig så en 1-krone kan dække gruppen... Vil vove at påstå at det er ikke geværet, men skytten der er begrænsningen på de to... Så jeg har ikke vundet det store i præcision, på den måde.. Men for pokker hvor er den dog dejlig at skyde med..Og så har det altid været en våd drøm at eje sådan en..
Og det der med om der er forskel på fast og knækløb, vil jeg mene det er lidt en skrøne. I hvert fald når vi snakker kvalitetsgeværer.. Nu har jeg tilfældigvis også en HW98'er, og der er det bestemt også skytten der sætter begrænsningen.. Desværre har jeg ikke helt fundet det ultimative hagl til det endnu, omend det præsterer rigtigt godt med både JSB Exact 4.52mm, og H&N Baraccuda 4.51mm..
Selv med min gamle Diana 34 kan jeg skyde ganske præcist, omend den desværre døjer med en dårlig fjeder efterhånden.. Det lyder ikke sundt når jeg knækker den, i hvert fald...
Så jeg vil påstå at en ordentlig kvalitets fjederbøsse, uanset fast eller knækløb, sagtens kan følge med en PCP'er ud til omkring de 50 meter med de rigtige hagl...Og skytten er i form, naturligvis..
Hvis man går ind på Youtube og søger på Si Pittaway, så har han lavet en video med en tunet HW98, hvor han nærmest sætter haglene hul i hul på 50 meter..

Så det kan lade sig gøre...