Hvor burde man købe en FX Impact ?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Steinki
Newbie
Newbie
Indlæg: 5
Tilmeldt: 3. jun 2017, 18:54
Interesser: Luftgevær
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 2 times

Hvor burde man købe en FX Impact ?

Indlæg af Steinki » 3. jun 2017, 19:02

Hej,

Jeg er ret ny her i Danmark.. og i vært fald.. hvad luftskyddere angår, .. jeg tror jeg har overbevidst mig om at købe en FX Impact Silver 4.5 .. men hvor hen .. i DK .. eller over nettet.. .. hvor vil i købe en hvis det var jer.. .. vil helst undgå at dumme mig når man planlægger at bruge så mange penge på et luftgevær. =) Anbefales der visse tilbehør .. ps. har dykkerkompressor her hjemme. .. men alligevel moske en god ide at have en manuel.. =)

på forhånd tak

'Mvh /S

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 721
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 554 times

Re: Hvor burde man købe en FX Impact ?

Indlæg af Werecat » 3. jun 2017, 21:57

Jeg ringede og mailede rundt til alle forhandlere (ok de fleste :oops: ). De havde alle sammen samme priser og enkelte nævnte at fx eller jaguargruppen havde fastsat priserne :evil: :evil: :evil:

I protest købte jeg min hos luchtbuks.com og sparede vist 2,500. Og prisforskellen er ikke i momsen, for Holland har en salgsskat på 21%.

Det tog noget tid at skaffe impacten, men kortere end varslet.

Vil du handle Danskt så ved jeg at kr skov har en i sort liggende, så der skal du ikke vente.

luchtbuks.com er i orden. Dog ville de heller ikke prutte om prisen, selv hvis jeg så ville købe tilbehøret hos dem.
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14306
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: Hvor burde man købe en FX Impact ?

Indlæg af Lycon » 4. jun 2017, 00:25

Werecat skrev: I protest købte jeg min hos luchtbuks.com og sparede vist 2,500. Og prisforskellen er ikke i momsen, for Holland har en salgsskat på 21%.
Den er simpelthen for lækker. Måtte du slippe 2000.00 Euro for den?
Får man fylde kit med til den pris, hvis ikke hvad bruger du, og hvad kostede det?
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Fanastril
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 216
Tilmeldt: 30. jan 2013, 17:59
Interesser: plinking
Geografisk sted: Øresund
Has thanked: 16 times
Been thanked: 21 times

Re: Hvor burde man købe en FX Impact ?

Indlæg af Fanastril » 4. jun 2017, 19:31

Lloyd ved Blackpool Air Rifles er meget misfornøjet med FX Impact: "WE ARE NOT STOCKING THIS PRODUCT ,UNTIL WE ARE HAPPY ITS WORKING CORRECTLY." Alt for meget fejlvare fra fabrikken. Så man skal tage sig i akt ved køb over nettet.

Steinki
Newbie
Newbie
Indlæg: 5
Tilmeldt: 3. jun 2017, 18:54
Interesser: Luftgevær
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 2 times

Re: Hvor burde man købe en FX Impact ?

Indlæg af Steinki » 4. jun 2017, 21:16

@Werecat : er du tilfreds med den, . .. vilke tilbehør købte du .. hvis nogle .. ? Hvilke n kikkert har du til den ?
@Fanastril : det nemlig det jeg er ret bange for og vil undgå frem for alt.. vil bare ikke havne i en træls oplevelse her.

Jeg har haft Daystate og FX i kiggerten længe.. men nu skal det være.. men selv om Impact ser ud til at være verdensmæsteren, er jeg også blød i knæærne hvad de andre modeller angår, .. det jeg skal bruge den til er mest.. hygge/hobby, til mig og knægten .. duer, kraver, rotter og den slags her hjemme.. og det er vigtigt at det er uden jagtegn .. da knægten skal kunne bruge den..

Er nogen i tvivl, om det skal være Impact.. eller en anden FX model ..

Det som er vigtigts for mig.. er at ikke blive skuffet.. at den virker, rammer og er stabil .. derfor skal vi også finde den rigtige kigger.. men det er en anden opgave =) .. tror jeg

Tilbehør betyder ret meget.. når vi køber den .. så hvis i har anbefalinger.. must have råd.. vil det være nice =)

Mvh /S

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1352
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 657 times
Kontakt:

Re: Hvor burde man købe en FX Impact ?

Indlæg af SorenSD » 4. jun 2017, 21:26

Jeg var hos Arms Gallery lørdag og der havde de fået en spritny Impact retur pga o-ringe efter ag have skudt 4 magasiner !

Kristian derinde sagde, at der var en del problemer !

Jeg har en FX Wildcat i 4,5 mm - har skudt 4-5000 hagl uden problemer overhovedet !

Mvh Søren
:smile: :thumbup:

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Hvor burde man købe en FX Impact ?

Indlæg af Timber » 4. jun 2017, 21:53

Steinki skrev:@Werecat : er du tilfreds med den, . .. vilke tilbehør købte du .. hvis nogle .. ? Hvilke n kikkert har du til den ?
@Fanastril : det nemlig det jeg er ret bange for og vil undgå frem for alt.. vil bare ikke havne i en træls oplevelse her.

Jeg har haft Daystate og FX i kiggerten længe.. men nu skal det være.. men selv om Impact ser ud til at være verdensmæsteren, er jeg også blød i knæærne hvad de andre modeller angår, .. det jeg skal bruge den til er mest.. hygge/hobby, til mig og knægten .. duer, kraver, rotter og den slags her hjemme.. og det er vigtigt at det er uden jagtegn .. da knægten skal kunne bruge den..

Er nogen i tvivl, om det skal være Impact.. eller en anden FX model ..

Det som er vigtigts for mig.. er at ikke blive skuffet.. at den virker, rammer og er stabil .. derfor skal vi også finde den rigtige kigger.. men det er en anden opgave =) .. tror jeg

Tilbehør betyder ret meget.. når vi køber den .. så hvis i har anbefalinger.. must have råd.. vil det være nice =)

Mvh /S
:offtopic:
Bare lige til info.. Hvis den er 4.5mm, må du ikke bruge den til hverken duer eller krager. Men kun rotter og mus.. :blink:

Når det så er sagt, har jeg selv lige investeret i en Daystate Huntsman Regal i 4.5mm... Den er bestemt både knægt og baghavevenlig... Jeg har så taget den i engelsk 12ft/lb-version, da jeg vægtede skudantal frem for power, da jeg kun skal skyde papir med den... Men den kan helt sikkert både nappe mus og rotter, hvis det skulle være.. Hvis nu det ikke bliver Impacten alligevel.. :blink:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 721
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 554 times

Re: Hvor burde man købe en FX Impact ?

Indlæg af Werecat » 4. jun 2017, 21:58

Mht tilbehør så se min tråd fra da jeg købte det.

https://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=29&t=68177

Det eneste jeg er utilfreds med er kikkerten. Tror ikke jeg kan anbefale en MTC. Billedet er ikke så skarpt som min hawke og mit sigte har slør i parallaxen, så jeg skal dreje næsten en kvart omgang hvis jeg skal justere den modsatte vej end den jeg lige justerede i...

Sigtet er købt i Frankrig, så ingen Dansk købelov. Jeg skrev direkte til MTC og fik følgende svar "To produce the gearing to allow the range plate we have to accept a little slack in the parallax wheel".

Deres kundeservice sux og den kikkert jeg har fået er ikke pengene værd.

Jeg har max skudt 500 skud med min impact, men indtil videre fungerer den upåklageligt.

Jeg læste også historierne om utætte O-ringe osv, men jeg tror at der er forskel på de første batches og de senere.
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 721
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 554 times

Re: Hvor burde man købe en FX Impact ?

Indlæg af Werecat » 4. jun 2017, 23:31

Lycon skrev: Den er simpelthen for lækker. Måtte du slippe 2000.00 Euro for den?
Får man fylde kit med til den pris, hvis ikke hvad bruger du, og hvad kostede det?
Hov undskyld Lyc. Jeg fik ikke svaret dig. Den kostede 1976 € for riflen.
Der fulgte FXs probe med, jeg købte FXs pumpe til at fylde den med. Som nævnt har jeg ikke skudt så meget med den endnu, så jeg er ikke blevet træt af at pumpe endnu. :smile:
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Gixxer3000
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 315
Tilmeldt: 1. aug 2005, 09:03
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 37 times

Re: Hvor burde man købe en FX Impact ?

Indlæg af Gixxer3000 » 5. jun 2017, 04:52

Jeg ville bare købe den det billigeste sted hvis du IKKE er bange for at skifte oringe selv, og det vil du komme til. Der er ca 32 oringe i dyret (16 forskellige), nogle mere udsat end andre.

Hvis du ikke selv tør skille en PCP til 16k+ ad ville jeg nok vælge en sælger med tilhørende værksted i køre afstand der rent faktisk har forstand på luftvåben og det er nok desværre de færreste.
Måske Arms gallery er det bedste bud (prisen ikke inkluderet).

De fleste og største problemmer fra de første batches er løst for længe siden, så vi er nede på et minimum ad vedligeholdelse, men PCP'er bruger oringe, det er faktum.
Men for fanden hvor er den bare rar når det hele virker =)


Og der var osse lige lidt i overskud til hagl og oringe da jeg "kun" gav 13k for min :getout:
Werecat skrev:
Lycon skrev: Jeg købte FXs pumpe til at fylde den med. Som nævnt har jeg ikke skudt så meget med den endnu, så jeg er ikke blevet træt af at pumpe endnu. :smile:
Pumpe en 480cc tank til 250bar :cry:
Vedhæftede filer
sleephunt.jpg

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 721
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 554 times

Re: Hvor burde man købe en FX Impact ?

Indlæg af Werecat » 5. jun 2017, 08:21

Gixxer3000 skrev:... men PCP'er bruger oringe, det er faktum.
Men for fanden hvor er den bare rar når det hele virker =)
Har du også en Gix? I så fald, har du oversigt over hvilke o-ringe man skal have på lager? Jeg vil gerne købe så jeg selv kan skifte når problemet kommer.
Gixxer3000 skrev: Pumpe en 480cc tank til 250bar :cry:
Det tager mig 2x5minutter fra 120bar. Det giver varmen, men værre er det heller ikke :smile:
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Gixxer3000
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 315
Tilmeldt: 1. aug 2005, 09:03
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 37 times

Re: Hvor burde man købe en FX Impact ?

Indlæg af Gixxer3000 » 5. jun 2017, 15:24

Jeg har haft en .25 Impact i et års tid i og fik et .30 kit i torsdags, men principet er det samme om det er 4.5mm eller 7.62mm

Jeg har en 98% færdig liste over oringe der burde passe. Jeg skal lige have lavet et par enkelte rettelser da der er 1-2 størrelser der er lidt tvivl om.
I værste fald bliver det ekstra 20 kroner i oringe som du måske ikke behøver. Jeg kan ligge den op i de næste par dage, jeg vil gerne lige have den rettet og sat dem i rækkefølge efter vigtighed.
Nogen er væsentlig mere udsat end andre.

Jeg kan anbefale denne pdf repair guide, den indeholder de vigtigste.
https://drive.google.com/file/d/0B0Ph4Q ... 8xYTA/view

Og denne til videoer - http://ernestrowe.com/fx-impact

Ramp787
Newbie
Newbie
Indlæg: 4
Tilmeldt: 5. jun 2017, 15:57
Interesser: PCP luftgevær
Geografisk sted: Østjylland

Re: Hvor burde man købe en FX Impact ?

Indlæg af Ramp787 » 5. jun 2017, 16:15

Hej Gixxer3000 ville der være mulighed for at se din fx impact...
Jeg bor selv i østjylland

Steinki
Newbie
Newbie
Indlæg: 5
Tilmeldt: 3. jun 2017, 18:54
Interesser: Luftgevær
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 2 times

Re: Hvor burde man købe en FX Impact ?

Indlæg af Steinki » 5. jun 2017, 18:32

Uden jeres råd.. helt klart at man vil dumme sig.. =) ..

@Gixxer3000 hvordan slap du kun af med 13 k ? .. kan jeg kopi / paste .. =) .. hvor købte du din ?
@SorenSD det harmonerer også sammen med det jeg kan læse her.. kan være at jeg skal vente i nogle uger endnu..

Slev bor jeg i Odder området.. hvis en i nærheden har en .. ..

Jeg er ikke en erfaren gunman .. men har alle fingre skruet rigtigt på .. samt at pæren er nogenlunde i ordne =)

Ok .. så jeg kan se at jeg fortsat er on hvad angår FX Impact.. farven og kikkert.. samt tilbehør.. =) .. Daystate kan dog klart være konkurrant .. men jeg har besluttet mig for deadline.. 20. juni der bliver den bestilt.. hvorhen.. og hvilke tilbehør.. og hvilken kikkert.. har jeg nu 15 dage til at finde ud af =)

Jeg mangler at læse allt jeg kan finde her på NVF .. kan se at der er en del man kan læse . =) ..

/S

Steinki
Newbie
Newbie
Indlæg: 5
Tilmeldt: 3. jun 2017, 18:54
Interesser: Luftgevær
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 2 times

Re: Hvor burde man købe en FX Impact ?

Indlæg af Steinki » 5. jun 2017, 19:03

@Werecat : jeg har lige læst din tråd, og .. nu kan jeg slet ikke styre mig længre.. =) ..

FX impact : YES
Sort eller Silver: begge er smukke =), tror valget bliver sort stil, den er mere minimalistisk .. har ikke lyst til at den stikker mere ud an nødvendigt =)
Tilbehør:
kikkert.. ikke besluttet, vil gerne kunne tage videoer.. så skal lige bruge tid på undersøgelser her..
FX turbo 4 stage pumpe = yes.. selv om jeg har både dykkerflasker, paintball flasker og kompressor
Atlas bipod : yes
Hagl : JSB Exact.. 4.5*
Ekstra magasiner : 5 + styk
Ekstra flasker

=)

FX Impact..

De næste dage.. bestilles den .. læs lige igennem jeres erfaringer og ender nok med at bestille den i dk .. evt så tæt på jylland som muligt.. =)

/s

Gixxer3000
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 315
Tilmeldt: 1. aug 2005, 09:03
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 37 times

Re: Hvor burde man købe en FX Impact ?

Indlæg af Gixxer3000 » 6. jun 2017, 02:47

Jeg ville kontakte skov i Bording hvis den skal skaffes i Jylland. Han har altid været yderst rimelig over for mig.

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 721
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 554 times

Re: Hvor burde man købe en FX Impact ?

Indlæg af Werecat » 6. jun 2017, 23:34

Gixxer3000 skrev: Jeg har en 98% færdig liste over oringe der burde passe. Jeg skal lige have lavet et par enkelte rettelser da der er 1-2 størrelser der er lidt tvivl om.

Jeg kan anbefale denne pdf repair guide, den indeholder de vigtigste.
https://drive.google.com/file/d/0B0Ph4Q ... 8xYTA/view

Og denne til videoer - http://ernestrowe.com/fx-impact
:thumbup: Tak!

Steinki skrev:@Werecat : jeg har lige læst din tråd, og .. nu kan jeg slet ikke styre mig længre..
Yep det her forum er et dyrt bekendtskab :numberone: :numberone: :numberone: :numberone:
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Steinki
Newbie
Newbie
Indlæg: 5
Tilmeldt: 3. jun 2017, 18:54
Interesser: Luftgevær
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 2 times

Re: Hvor burde man købe en FX Impact ?

Indlæg af Steinki » 7. jun 2017, 06:45

@Gixxer3000 dine links er hentet hjem .. samt gemt.. =) takk ! , jeg får kontaktet skov i Bording, tak for den =)

Tak for hjælpe alle samen .. !! :respekt:

Mvh /s

Besvar