HW 40 pca mister tryk

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Slowhand76
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 57
Tilmeldt: 5. jul 2017, 15:22
Interesser: Hobby
Geografisk sted: Struer
Been thanked: 3 times

HW 40 pca mister tryk

Indlæg af Slowhand76 » 23. jul 2017, 18:40

Hej

Jeg har lige købt en brugt HW 40 pca, til lidt skydning med drengen i haven, og den skyder fint :smile:

Men hvis jeg lader den og den ligger 10 min mister den meget af trykket. Er det normalt eller er den utæt

Mvh Søren

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7561
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 905 times

Re: HW 40 pca mister tryk

Indlæg af Raptor357 » 23. jul 2017, 18:44

ja og ja.
der er en O-ring der bliver slidt/tør med tiden. den burde kunne skiftes, men pistolen er ikke beregnet til at skulle være ladt i 10 minutter, det er en PCA og her komprimerer man først luften umiddelbart før man skal skyde.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Slowhand76
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 57
Tilmeldt: 5. jul 2017, 15:22
Interesser: Hobby
Geografisk sted: Struer
Been thanked: 3 times

Re: HW 40 pca mister tryk

Indlæg af Slowhand76 » 23. jul 2017, 18:51

Tak for svaret og ja selvfølgelig er den "utæt" når den mister tryk, men tænkte mere om det er en fejl, eller alle gør det :biggrin:

Ved godt det ikke er meningen den skal ligge 10 min, det var mere for er checke om den var utæt, men har søgt på nettet nu om det er normalt de mister tryk over tid og har ikke lige kunne finde noget

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7561
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 905 times

Re: HW 40 pca mister tryk

Indlæg af Raptor357 » 23. jul 2017, 21:45

Jeg tror ikke min mister noget særligt på 10 minutter, men man skal ikke vente til dagen efter.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: HW 40 pca mister tryk

Indlæg af Sort » 23. jul 2017, 22:18

Sådan i ny stand bør O-ringe være tætte. måske ikke 100% men i hvertfald mere end man kan måle med øret på 10 min.

Sålangt jeg husker hw40, er det mest lidt låsepinde og et par skruer der holder det interne samlet. Så det burde ikke være specielt vanskeligt at skilde den ad og skifte hvad der nu er problemet. Jeg vil umiddelbart tro at selve den ventil der slås åben for at skyde, er blevet snavset, men det kan være slid eller bare gamle o-ringe der gør det.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Slowhand76
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 57
Tilmeldt: 5. jul 2017, 15:22
Interesser: Hobby
Geografisk sted: Struer
Been thanked: 3 times

Re: HW 40 pca mister tryk

Indlæg af Slowhand76 » 23. jul 2017, 22:28

Jeg har været ved at søge efter hvordan man servicere / smører / adskiller den model på youtube men har ikke kunne finde andet end anmeldelser. Kender i evt en side som forklare hvordan jeg skifter de i ringe eller smører den op

På forhånd tak

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3139
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: HW 40 pca mister tryk

Indlæg af ReneKJ » 23. jul 2017, 23:00

Slowhand76 skrev:Jeg har været ved at søge efter hvordan man servicere / smører / adskiller den model på youtube men har ikke kunne finde andet end anmeldelser. Kender i evt en side som forklare hvordan jeg skifter de i ringe eller smører den op

På forhånd tak
Du kan hente manualen her: http://www.weihrauch-sport.de/service/downloads?lang=en
Det er dog ikke meget der står om det.

Men er det egentligt et reelt problem? Min har vist aldrig haft behov for at holde trykket mere end 30 sekunder. Man kan jo ikke rigtigt gøre den sikker igen uden at skyde den af, så jeg ville ikke bryde mig om at lade den ligge ladt i længere tid.
HW40.JPG
HW40.JPG (59.98 KiB) Vist 2549 gange

Slowhand76
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 57
Tilmeldt: 5. jul 2017, 15:22
Interesser: Hobby
Geografisk sted: Struer
Been thanked: 3 times

Re: HW 40 pca mister tryk

Indlæg af Slowhand76 » 25. jul 2017, 13:56

Tak for linket, men nej du har ret, i at det jo egentligt ikke er et problem, men man vil jo gerne ha den er tæt :smile:

Men har da heller ingen planer om at lade, blot for at lade den ligge.

Jeg har nu smurt stemplet som billedet viser med noget ballistol jeg tilfældigvis havde

Besvar