Viden om Gamo Hunter Extreme 177 Søges !!!

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Viden om Gamo Hunter Extreme 177 Søges !!!

Indlæg af Happy » 8. aug 2017, 00:04

:smile: Hvis, at der er nogle som kan/vil fortælle mig om deres personlige erfaringer og oplevelser (Og Kun deres egne personlig erfaringer og oplevelser, da at jeg er Ikke interesseret i anden-hånds-viden !) - med Gamo hunter extreme 177 - vil jeg være meget taknemmelig ! jeg skal understrege - at denne tråd kun handler om ovennævnte Gamo model (jeg ikke er interesseret i at høre om hverken Weihrauch eller Hatsan og eller skriverier om weihrauch og Hatsan - og eller andet uvedkommende - på denne tråd ! Noget sådanne vil blive betragte som Chikane og vil blive Indberettet som sådanne !). På forhånd mange tak :smile: Mvh Happy :smile:
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Viden om Gamo Hunter Extreme 177 Søges !!!

Indlæg af Bofhenator » 8. aug 2017, 00:41

Happy skrev::smile: Hvis, at der er nogle som kan/vil fortælle mig om deres personlige erfaringer og oplevelser (Og Kun deres egne personlig erfaringer og oplevelser, da at jeg er Ikke interesseret i anden-hånds-viden !) - med Gamo hunter extreme 177 - vil jeg være meget taknemmelig ! jeg skal understrege - at denne tråd kun handler om ovennævnte Gamo model (jeg ikke er interesseret i at høre om hverken Weihrauch eller Hatsan og eller skriverier om weihrauch og Hatsan - og eller andet uvedkommende - på denne tråd ! Noget sådanne vil blive betragte som Chikane og vil blive Indberettet som sådanne !). På forhånd mange tak :smile: Mvh Happy :smile:
Jeg har skudt med det. Ca en halv dåse hagl.

Men tænk hvis nu jeg kommer til at nævne noget du blev stødt eller forarget over, det tror jeg ikke jeg tør risikere.

Nå, jeg prøver. Aftrækket er noget hø, langt og slæbende, den medfølgende kikkert var grumset i høj forstørrelse. Den skød helt vildt hårdt, oftest forbi (det er der selvfølgelig nogen der gerne vil ha'). Jeg var meget lidt imponeret.

Til den pris ville jeg vælge noget andet, nærmest hvad som helst andet. Som udgangspunkt noget der holdt haglene en pæn sjat under lydens hastighed.

Jeg er ikke helt sikker på hvorfor du forventer chikane og jeg kan slet ikke gennemskue hvor meget konstruktiv hjælp du forventer når størstedelen af dit indlæg er trusler om indberetning og ting du ikke vil høre om. Slap dog af.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 833
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 222 times

Re: Viden om Gamo Hunter Extreme 177 Søges !!!

Indlæg af Airsmith » 8. aug 2017, 18:42

Bofhenator skrev:Jeg har skudt med det. Ca en halv dåse hagl.
Hvilke hagl?
Bofhenator skrev:holdt haglene en pæn sjat under lydens hastighed.
Hvilke hagl? hastighed m/s?

vh airsmith
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Viden om Gamo Hunter Extreme 177 Søges !!!

Indlæg af Bofhenator » 8. aug 2017, 20:31

Airsmith skrev:
Bofhenator skrev:Jeg har skudt med det. Ca en halv dåse hagl.
Hvilke hagl?
HN Finale Match (dem vi bruger i den skytteforening hvor jeg bruger min sparsomme fritid ;-) )
Airsmith skrev:
Bofhenator skrev:holdt haglene en pæn sjat under lydens hastighed.
Hvilke hagl? hastighed m/s?

vh airsmith

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener. Det jeg mente med den sætning, er at jeg ville vælge en anden riffel, der holdt haglene under lydens hastighed. Feks afleverede HN Finale MAtch med ca 275 m/s (MAX!).
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Viden om Gamo Hunter Extreme 177 Søges !!!

Indlæg af Happy » 8. aug 2017, 21:35

Hej Bofhenator :smile: Allerførst -Tak ! For dine oplysninger/oplevelser vedr. aftræk og kikkert :smile: . Så som svar på dit spørgsmål - fordi dette er hvad, at jeg personligt primært har oplevet herinde (Manglende evne til, at holde sig til et Emne - Mærke-snopperi - Mærke-hetz - Grove usaglige og useriøse generaliseringer - og en total mangel på respekt overfor personer som tillader sig - også at sætte pris på andet - og at finde skyde-glæde med andet, end mærkvare - og som tillader sig, at finde faktiske kvaliteter hos modeller af andre mærker end f.eks. Weihrauch, Air-Arms, Diana). Vedr. de hagl du har brugt (så er disse - jo alt andet lige - nok for lette til, at der kan forventes et maximalt præcisions resultat med disse - i et så kraftigt gevær. Men tak for orienteringen vedr. skydning og oplevelser, med netop disse). Mvh Happy :smile:
Senest rettet af Happy 8. aug 2017, 21:50, rettet i alt 5 gange.
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Viden om Gamo Hunter Extreme 177 Søges !!!

Indlæg af Happy » 8. aug 2017, 21:42

Hej Airsmith :smile: Tak for, at du stillede spørgsmålet vedr. hvilke hagl som var blevet anvendt ved Bofhenator´s skydning ! :smile: Mvh Happy
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Viden om Gamo Hunter Extreme 177 Søges !!!

Indlæg af Flugteren » 8. aug 2017, 23:20

Må man spørge, sådan helt objektivt, hvad formålet er med et luftgevær, der er så hårdtskydende (det er ikke kraftigt i forhold til almindelige big-bore luftrifler)?

1. Du må ikke gå på jagt med det.
2. Du får med stor sandsynlighed forringet præcision.
3. Hvis samlekvaliteten ikke er helt i orden, så risikerer du et ødelagt gevær indenfor kort tid.
4. Den er ikke en plinker (det kan ikke være sjovt at skyde meget mere end 20-30 skud, med den fjeder).

Jeg må indrømme, at jeg ikke forstår det. Jeg kan forstå, at man vil have smæk på en .357 luftriffel, men det her er en .177. Den vil miste sit momentum relativt hurtigt (grundet den lave vægt), så balistikken kan blive utilregnelig på længere afstande.

Jeg kan forstå, at man ønsker kraft i jagtrifler (jeg sparer selv op til noget Nitro Express kaliber langt ude i fremtiden), men i 4.5mm luftrifler?

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 304 times
Been thanked: 616 times

Re: Viden om Gamo Hunter Extreme 177 Søges !!!

Indlæg af FrederikF » 8. aug 2017, 23:54

Jeg kan ikke nødvendigvis svare på dit spørgsmål, men jeg har været genlader af ammo siden '92. Har i den periode ikke mødt andet end ganske få, der ikke skulle have de sidste m/s vredet ud af ladningerne. Her på Fora er der flere. Der skal have mest muligt smæk i deres 45/70, selvom en moderat ladning er sikrere, behageligere og alt rigeligt til alt der ånder.
Nogen skyder råvildt med våben der kan nedlægge en 10 tons lastbil.
Jeg undres også over hvorfor jeg møder så mange hårdt ladte revolvere på banerne (det er jo kun papir).
Jeg tror ikke det giver mening at bede om et svar - en .177 eller en .22, det er vel ligegyldigt?
Jeg stemmer for at lade folk være salige i deres egen tro.
Når det er sagt, så er der meget jeg heller ikke forstår. Hvem gider skyde med noget der rammer dårligt - jeg mangler at se gode grupper med eksempelvis Hatsan (jeg finder dem heller ikke på nettet). Men det er fordi jeg kan lide at skyde med noget der har et rimeligt præcisionspotentiale. (Igen smag).
Jeg gider eksempelvis slet ikke luftvåben (længere), men elsker gamle .22'ere salon (smag).
Ps: hvorfor er det forståeligt at man ønsker (meget mere) kraft i jagtrifler, når det kommer til stykket - der skal være tilstrækkeligt selvfølgelig.
Pps: jeg vil påstå at 9 ud af 10 (også de ærese medlemmer her på forum), vil skyde bedre grupper med en .222rem eller moderat ladet 6,5x55 med dæmper end med deres et eller andet magnum. Men helt ærligt, det fede er vel at ride på tigerens ryg, gamle ponyer er kedelige.

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Viden om Gamo Hunter Extreme 177 Søges !!!

Indlæg af LJ » 9. aug 2017, 01:08

Jeg må hellere på forhånd undskylde, undskyld.
Jeg har ikke personlig erfaring med denne model gamo.
Ham her kan ellers ofte finde positive ting at sige om diverse mærker men hør lige hans holdning til den:

https://youtu.be/gtsnxdX57_w

Jeg har pt. 1 gamo. IGT black fusion. Købt som hygge-have-plinker og ja, okay er vel betegnelsen der bedst beskriver den. Den har formentlig samme aftræk som extreme. Det lidt nyere justerbare (sat), som er en lille forbedring men stadig tungt og med laaaaang vandring.
Med h&n barracuda match er den relativt velskydende omend på kort afstand (25-30 m.)
Af de gamo'er jeg til dato har prøvet er det trods alt en af de bedste. Jeg køber ikke en igen og slet ikke til 4500!

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Viden om Gamo Hunter Extreme 177 Søges !!!

Indlæg af Happy » 29. sep 2017, 20:49

LJ skrev:Jeg må hellere på forhånd undskylde, undskyld.
Jeg har ikke personlig erfaring med denne model gamo.
Ham her kan ellers ofte finde positive ting at sige om diverse mærker men hør lige hans holdning til den:

https://youtu.be/gtsnxdX57_w

Jeg har pt. 1 gamo. IGT black fusion. Købt som hygge-have-plinker og ja, okay er vel betegnelsen der bedst beskriver den. Den har formentlig samme aftræk som extreme. Det lidt nyere justerbare (sat), som er en lille forbedring men stadig tungt og med laaaaang vandring.
Med h&n barracuda match er den relativt velskydende omend på kort afstand (25-30 m.)
Af de gamo'er jeg til dato har prøvet er det trods alt en af de bedste. Jeg køber ikke en igen og slet ikke til 4500!
Tak for dit svar og henvisningen til videoèn :smile: den der video har jeg set (den er sådan set ok til oplysninger) - men jeg ku godt bare tænke mig at høre nogle personlige oplevelser og oplysninger - fra nogle flere der har prøvet våbnet. Mvh Happy
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Besvar