Importtilladelse ved køb af 5,5mm halg?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Brugeravatar
Niels
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2324
Tilmeldt: 20. maj 2004, 10:12
Interesser: Windows NT3.5
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 67 times
Been thanked: 212 times

Re: Importtilladelse ved køb af 5,5mm halg?

Indlæg af Niels » 8. mar 2020, 21:57

Timber skrev:
8. mar 2020, 21:47

Synes bare vi har været det igennem masser af gange efterhånden... Det er det med at læse de forskellige paragrafer samtidig..
Det har du ret i.
Så, lad den nu bare ligge der så der ikke er en eller anden der pludselig indser et behov for at lave noget om igen.
Vh
Niels

--
If it ain't Broke.....Fix it till it is!

Gixxer3000
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 316
Tilmeldt: 1. aug 2005, 09:03
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 37 times

Re: Importtilladelse ved køb af 5,5mm halg?

Indlæg af Gixxer3000 » 22. maj 2020, 12:46

Jeg skriver lige fordi jeg stadig synes det er noget rod. Jeg har lige gået og svedt i en uge fordi mine .25 Hybrid slugs blev tilbageholdt i tolden for en uge siden.

Jeg havde ikke søgt import tilladelse ligesom ved de foregående XXXXX stk hagl jeg har købt, ligesom jeg aldrig har vist våbentilladelse ved køb af 4.5mm+ hagl her i DK.
Alt andet ammunitions køb til riffel, salon og pistol som jeg har foretaget har krævet tilladelse hver eneste gang, men aldrig 4.5mm+ hagl, 20+ køb siden 4.5mm forbudet.

Men idag dukkede mine slugs de så op og blev efterladt i garagen uden underskrift, så de blå har ikke stået på lur og ventet på der blev skrevet under.

Jeg er ikke i tvivl om at tolderen har spurgt en voksen om hjælp siden de har haft dem i en uge. Så er spørgsmålet bare om nogen har vurderet at de ER lovlige eller at de har for travlt til at tage sig af det.

PS: ALLE mine pakker, 10+ de sidste 2 måneder (Kina, UK, holland og tyskland) er blevet åbnet i tolden uanset, så de går og hygger sig for tiden.

Så den korte version: Er ikke blevet klogere :???:

Besvar