HW85K vs HW95 hvad er forskellen?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Æ-Vendelbo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 153
Tilmeldt: 12. jan 2015, 16:51
Interesser: jagt-riffel-feltskydning-.22
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 26 times
Been thanked: 35 times

HW85K vs HW95 hvad er forskellen?

Indlæg af Æ-Vendelbo » 15. mar 2018, 08:50

Hej
Jeg overvejer at investere i en HW85K eller en HW95 i 4,5mm,men jeg kan ikke lige se hvad forskellen er på de 2 :help:
Jeg ønsker et decideret højre skæfte og ikke et både/og som på HW50.
Er der ellers noget at bemærke om de to modeller :???:

Jesper5036
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 384
Tilmeldt: 21. jan 2012, 20:15
Interesser: luftriffel
Geografisk sted: Tønder
Has thanked: 2 times
Been thanked: 114 times

Re: HW85KvsHW95 hvad er forskellen?

Indlæg af Jesper5036 » 15. mar 2018, 10:26

De er mekanisk helt ens, det er kun skæftet der adskiller dem (gælder også hw98 på nær det "tykke" løb)
AA tx 200 med MTC Viper

Æ-Vendelbo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 153
Tilmeldt: 12. jan 2015, 16:51
Interesser: jagt-riffel-feltskydning-.22
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 26 times
Been thanked: 35 times

Re: HW85K vs HW95 hvad er forskellen?

Indlæg af Æ-Vendelbo » 15. mar 2018, 19:39

Hej Jesper!
Jeg mente nok det var sådan det hang sammen :inspect:

Sommerglad
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 56
Tilmeldt: 11. aug 2016, 18:27
Interesser: Natur
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 24 times
Been thanked: 26 times

Re: HW85K vs HW95 hvad er forskellen?

Indlæg af Sommerglad » 16. mar 2018, 20:14

Såvidt jeg ved har HW85k korntunnel med udskiftelige korn ligesom HW85 (og de fleste andre Weihrauch). Det har HW95 ikke.
Skal du kun skyde med kikkert er det vist ligegyldigt: Motor og chassis er ens: Køb den der er billigst (med mindre du vil prøve kræfter med den lange pibe på en HW85 uden K).

Jeg har en HW95 jeg er rigtig glad for, men jeg har også en HW30 som kom med den bedre korntunnel med udskiftelige korn. Havde jeg valget i dag havde jeg klart taget en HW85k hvis prisforskellen var under €20. Primært fordi jeg faktisk synes at 25m med korn/kærv kan være både udfordrende og sjovt. Med udskiftelige korn er det lige omkring 75% sjovere :smile:

Edit: Bare lidt perspektiv. Skal du tilkøbe det en HW95 IKKE har: Udskiftelige korn til Weihrauch - Dog skal lige tilføjes: Til min HW30 fulgte der kun 5 indsatser med. De dækker dog bredt og fint mine behov.

Æ-Vendelbo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 153
Tilmeldt: 12. jan 2015, 16:51
Interesser: jagt-riffel-feltskydning-.22
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 26 times
Been thanked: 35 times

Re: HW85K vs HW95 hvad er forskellen?

Indlæg af Æ-Vendelbo » 18. mar 2018, 08:32

Så vidt jeg kan se på HW`s hjemmeside har du ret . :thumbup:
Jeg er mest til korn og kærv på luftgevær og på 85 eren kan man jo senere montere et diopter .
Nu skal jeg bare ha de sidste detaljer med finanserne på plads og bestilt en 85K og en eksportfjeder i Tyskland :biggrin:

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 833
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 222 times

Re: HW85K vs HW95 hvad er forskellen?

Indlæg af Airsmith » 19. mar 2018, 10:53

Æ-Vendelbo skrev:
18. mar 2018, 08:32
Jeg er mest til korn og kærv på luftgevær og på 85 eren kan man jo senere montere et diopter .
Nu skal jeg bare ha de sidste detaljer med finanserne på plads og bestilt en 85K og en eksportfjeder i Tyskland :biggrin:
Hvis du vil skyde med korn og kærv bør du vælge et langt løb for at få en lang og mere præcis sigte linie, altså ikke en K model med kort løb. Du skal også være opmærksom på højden af kolben. En lav kolbe er velegnet til korn/kærv fordi sigte linien er længere nede, en høj kolbe velegnet til kikkert sigte hvor sigtet er højere.

vh airsmith.
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

Æ-Vendelbo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 153
Tilmeldt: 12. jan 2015, 16:51
Interesser: jagt-riffel-feltskydning-.22
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 26 times
Been thanked: 35 times

Re: HW85K vs HW95 hvad er forskellen?

Indlæg af Æ-Vendelbo » 21. mar 2018, 11:07

Airsmith skrev:
19. mar 2018, 10:53
Æ-Vendelbo skrev:
18. mar 2018, 08:32
Jeg er mest til korn og kærv på luftgevær og på 85 eren kan man jo senere montere et diopter .
Nu skal jeg bare ha de sidste detaljer med finanserne på plads og bestilt en 85K og en eksportfjeder i Tyskland :biggrin:
Hvis du vil skyde med korn og kærv bør du vælge et langt løb for at få en lang og mere præcis sigte linie, altså ikke en K model med kort løb. Du skal også være opmærksom på højden af kolben. En lav kolbe er velegnet til korn/kærv fordi sigte linien er længere nede, en høj kolbe velegnet til kikkert sigte hvor sigtet er højere.

vh airsmith.
Jeg kan godt se fidusen med det længere løb,alt andet lige må det også være nemmere at spænde geværet med dette,man bliver jo ikke yngre
:zombie: Med i overvejelserne er pludselig også DIANA 34 Premium :oops: Der får man langt løb og lidt lavere vægt.Men er det lige så nemt at skifte fjeder som på HW,hvis jeg køber i Tyskland?
MVH:Æ-vendelbo.

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 833
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 222 times

Re: HW85K vs HW95 hvad er forskellen?

Indlæg af Airsmith » 23. mar 2018, 18:06

Æ-Vendelbo skrev:
21. mar 2018, 11:07
Med i overvejelserne er pludselig også DIANA 34 Premium :oops: Der får man langt løb og lidt lavere vægt.Men er det lige så nemt at skifte fjeder som på HW,hvis jeg køber i Tyskland?
MVH:Æ-vendelbo.
Det er nemmere at skifte fjeder på en Diana end på en HW. Det er kun to stifter der holder det hele på plads i en Diana, på HW er der også to stifter plus 4 klodser og sikringen for sig selv. Hvis du vil have stemplet ud for at se til pakningen, bliver det noget mere besværlig på HWen fordi spændebøjlen, som skal ud af stemplet, er nittet til løbet som så også skal af og det styres af nogle tynde shims som let beskadiges. På Diana kan spændebøjlen afmonteres særskilt.

En Diana 34 Premium eller 340 Premium kan du stort set få til schneider pris i DK: https://www.gunpit.dk/shop/diana-77c1.html så sparer du fjederskift.

Du nævner også mulighed for Diopter, har du prøver montere en Diopter på et 20j fjedergevær?

vh airsmith
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

Æ-Vendelbo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 153
Tilmeldt: 12. jan 2015, 16:51
Interesser: jagt-riffel-feltskydning-.22
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 26 times
Been thanked: 35 times

Re: HW85K vs HW95 hvad er forskellen?

Indlæg af Æ-Vendelbo » 23. mar 2018, 19:40

Airsmith skrev:
23. mar 2018, 18:06
Æ-Vendelbo skrev:
21. mar 2018, 11:07
Med i overvejelserne er pludselig også DIANA 34 Premium :oops: Der får man langt løb og lidt lavere vægt.Men er det lige så nemt at skifte fjeder som på HW,hvis jeg køber i Tyskland?
MVH:Æ-vendelbo.
Det er nemmere at skifte fjeder på en Diana end på en HW. Det er kun to stifter der holder det hele på plads i en Diana, på HW er der også to stifter plus 4 klodser og sikringen for sig selv. Hvis du vil have stemplet ud for at se til pakningen, bliver det noget mere besværlig på HWen fordi spændebøjlen, som skal ud af stemplet, er nittet til løbet som så også skal af og det styres af nogle tynde shims som let beskadiges. På Diana kan spændebøjlen afmonteres særskilt.

En Diana 34 Premium eller 340 Premium kan du stort set få til schneider pris i DK: https://www.gunpit.dk/shop/diana-77c1.html så sparer du fjederskift.

Du nævner også mulighed for Diopter, har du prøver montere en Diopter på et 20j fjedergevær?

vh airsmith
Tak for fin info om Diana,det lyder jo nemt og simpelt og hvis jeg vælger den bliver det helt klart hos Gunpit.
Jeg har en HW35 fra 72 som jeg har skiftet fjeder og pakninger i uden problemer,denne årgang var der åbenbart ingen shims i.
Den ser fin ud den Diana34,jeg bilder bare mig selv ind HW´virker mere solidt bygget,særlig sigtemidlerne.HW´s RECORD aftræk er jo også en gammel velafprøvet sag :thumbup: Hvordan er det med Dianas TO6 aftræk har der været nogle børnesygdomme med dette og er det mere ømfindtligt ?.Jeg har ikke prøvet diopter på luftgevær endnu,men jeg tænkte HW´s eget, der kan købes ved Schneider, må være et godt alternativ til en tung sigtekikkert.

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 833
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 222 times

Re: HW85K vs HW95 hvad er forskellen?

Indlæg af Airsmith » 23. mar 2018, 20:54

Æ-Vendelbo skrev:
23. mar 2018, 19:40
Den ser fin ud den Diana34,jeg bilder bare mig selv ind HW´virker mere solidt bygget,særlig sigtemidlerne.
Fordi en HW har mere metalliske "KLIK KLAK" lyde når den spændes og afsikres, er den ikke nødvendigvis mere solid, den er blot lidt mere "larmende". Foruden at sigte hvad vil du da bruge korn/kærv til? Jeg synes ikke HWs korn kærv passer så godt sammen som på Diana. Selv om man vælger det store 9dels korn sæt til HW savner jeg stadig det for mig vigtige spids korn.
Æ-Vendelbo skrev:
23. mar 2018, 19:40
Hvordan er det med Dianas TO6 aftræk har der været nogle børnesygdomme med dette og er det mere ømfindtligt ?.
T06 aftrækket bruges i alle modeller helt op til over 30j, jeg har ikke haft problemer hverken m. 350 eller 48, 56. Det er meget let at tune, jeg har kun justeret fjedre på mine. Man behøver ikke afmontere aftræksenheden fra geværet for at tune, akslerne kan trækkes ud, så har man delene i hånden.
Æ-Vendelbo skrev:
23. mar 2018, 19:40
Jeg har ikke prøvet diopter på luftgevær endnu,men jeg tænkte HW´s eget, der kan købes ved Schneider, må være et godt alternativ til en tung sigtekikkert.
HWs diopter er den samme som GAMO, GAMO: https://www.versandhaus-schneider.de/pr ... cts_id/777
WEIHRAUCH: https://www.versandhaus-schneider.de/pr ... cts_id/635
og den har jeg prøvet. Denne diopter kan bruges på et gevær med lav ydelse f.eks HW 30 og måske på et HW50, men på et 20j gevær kan den ikke sidde fast med sin ene skrue. Jeg har prøvet den på min 350- et skud så var den næsten røget af, jeg har senere læst at den heller ikke holdt på en HW 77. Jeg kan ikke anbefale den til medium power. Jeg forstår ikke HW vil lægge navn til sådan noget.

vh airsmith
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

Æ-Vendelbo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 153
Tilmeldt: 12. jan 2015, 16:51
Interesser: jagt-riffel-feltskydning-.22
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 26 times
Been thanked: 35 times

Re: HW85K vs HW95 hvad er forskellen?

Indlæg af Æ-Vendelbo » 25. mar 2018, 12:21

Airsmith skrev:
23. mar 2018, 20:54
Æ-Vendelbo skrev:
23. mar 2018, 19:40
Den ser fin ud den Diana34,jeg bilder bare mig selv ind HW´virker mere solidt bygget,særlig sigtemidlerne.
Fordi en HW har mere metalliske "KLIK KLAK" lyde når den spændes og afsikres, er den ikke nødvendigvis mere solid, den er blot lidt mere "larmende". Foruden at sigte hvad vil du da bruge korn/kærv til? Jeg synes ikke HWs korn kærv passer så godt sammen som på Diana. Selv om man vælger det store 9dels korn sæt til HW savner jeg stadig det for mig vigtige spids korn.
Æ-Vendelbo skrev:
23. mar 2018, 19:40
Hvordan er det med Dianas TO6 aftræk har der været nogle børnesygdomme med dette og er det mere ømfindtligt ?.
T06 aftrækket bruges i alle modeller helt op til over 30j, jeg har ikke haft problemer hverken m. 350 eller 48, 56. Det er meget let at tune, jeg har kun justeret fjedre på mine. Man behøver ikke afmontere aftræksenheden fra geværet for at tune, akslerne kan trækkes ud, så har man delene i hånden.
Æ-Vendelbo skrev:
23. mar 2018, 19:40
Jeg har ikke prøvet diopter på luftgevær endnu,men jeg tænkte HW´s eget, der kan købes ved Schneider, må være et godt alternativ til en tung sigtekikkert.
HWs diopter er den samme som GAMO, GAMO: https://www.versandhaus-schneider.de/pr ... cts_id/777
WEIHRAUCH: https://www.versandhaus-schneider.de/pr ... cts_id/635
og den har jeg prøvet. Denne diopter kan bruges på et gevær med lav ydelse f.eks HW 30 og måske på et HW50, men på et 20j gevær kan den ikke sidde fast med sin ene skrue. Jeg har prøvet den på min 350- et skud så var den næsten røget af, jeg har senere læst at den heller ikke holdt på en HW 77. Jeg kan ikke anbefale den til medium power. Jeg forstår ikke HW vil lægge navn til sådan noget.

vh airsmith
:goodpost: Hej Airsmith, jeg tror du har overbevist mig :smile: Det ender nok med en DIANA 34 Premium fra GUNPIT,men inden jeg bestiller ska jeg lige ned og befamle en HW85 længere nede i landet :inspect: Tak igen for kvalificeret info :respekt:
MVH.Æ-Vendelbo.

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 833
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 222 times

Re: HW85K vs HW95 hvad er forskellen?

Indlæg af Airsmith » 25. mar 2018, 12:52

Æ-Vendelbo skrev:
25. mar 2018, 12:21
Hej Airsmith, jeg tror du har overbevist mig :smile: Det ender nok med en DIANA 34 Premium fra GUNPIT,men inden jeg bestiller ska jeg lige ned og befamle en HW85 længere nede i landet :inspect: Tak igen for kvalificeret info :respekt:
MVH.Æ-Vendelbo.
Jeg bruger også tid til at overveje et nyt gevær, selv et Diana. Hvis du vælger et Diana vil jeg anbefale at give 100kr mere og tage 340 N-TEC Premium m. Nitrogen cylinder, det er samme gevær som 34 m. fjeder. Så er du helt fri for alt det med fjedertuning, og de skyder bedre end med fjeder. Diana skriver mht holdbarhed at de har testet Nitro geværer til 50000skud.

vh airsmith
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

Æ-Vendelbo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 153
Tilmeldt: 12. jan 2015, 16:51
Interesser: jagt-riffel-feltskydning-.22
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 26 times
Been thanked: 35 times

Re: HW85K vs HW95 hvad er forskellen?

Indlæg af Æ-Vendelbo » 28. mar 2018, 17:33

Airsmith skrev:
25. mar 2018, 12:52
Æ-Vendelbo skrev:
25. mar 2018, 12:21
Hej Airsmith, jeg tror du har overbevist mig :smile: Det ender nok med en DIANA 34 Premium fra GUNPIT,men inden jeg bestiller ska jeg lige ned og befamle en HW85 længere nede i landet :inspect: Tak igen for kvalificeret info :respekt:
MVH.Æ-Vendelbo.
Jeg bruger også tid til at overveje et nyt gevær, selv et Diana. Hvis du vælger et Diana vil jeg anbefale at give 100kr mere og tage 340 N-TEC Premium m. Nitrogen cylinder, det er samme gevær som 34 m. fjeder. Så er du helt fri for alt det med fjedertuning, og de skyder bedre end med fjeder. Diana skriver mht holdbarhed at de har testet Nitro geværer til 50000skud.

vh airsmith
Så er 340`eren bestilt :biggrin: og ventes med længsel :popkorn:

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 833
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 222 times

Re: HW85K vs HW95 hvad er forskellen?

Indlæg af Airsmith » 28. mar 2018, 20:51

Æ-Vendelbo skrev:
28. mar 2018, 17:33
Så er 340`eren bestilt :biggrin: og ventes med længsel :popkorn:
Spændende!, jeg har ingen m. Premium skæfte i min samling. Hvis diopter interesserer dig, kan jeg skrive lidt om Dianas gamle match dioptere, men de er kun til de gamle match geværer, og 27, 35, 50 geværer med en lidt (nogle tiende dele milimeter) smallere skinne og max 12 joule.

vh airsmith
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

Æ-Vendelbo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 153
Tilmeldt: 12. jan 2015, 16:51
Interesser: jagt-riffel-feltskydning-.22
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 26 times
Been thanked: 35 times

Re: HW85K vs HW95 hvad er forskellen?

Indlæg af Æ-Vendelbo » 29. mar 2018, 09:36

Airsmith skrev:
28. mar 2018, 20:51
Æ-Vendelbo skrev:
28. mar 2018, 17:33
Så er 340`eren bestilt :biggrin: og ventes med længsel :popkorn:
Spændende!, jeg har ingen m. Premium skæfte i min samling. Hvis diopter interesserer dig, kan jeg skrive lidt om Dianas gamle match dioptere, men de er kun til de gamle match geværer, og 27, 35, 50 geværer med en lidt (nogle tiende dele milimeter) smallere skinne og max 12 joule.

vh airsmith
Det kunne være dejligt med lidt skriverier om de forskellige dioptere.Jeg har et par børnebørn der gerne vil med ud at skyde,foreløbig skyder de med en gammel Diana25.Den ene knægt vil nok starte salonskydning næste vinter,så kunne det være smart at kunne træne med dioptersigte på luftgevær herhjemme.Planen er at han skal ha en HW 30s i fødselsgave,som så skal være udstationeret her hos morfar :Hug:
God Påske.

Æ-Vendelbo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 153
Tilmeldt: 12. jan 2015, 16:51
Interesser: jagt-riffel-feltskydning-.22
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 26 times
Been thanked: 35 times

Re: HW85K vs HW95 hvad er forskellen?

Indlæg af Æ-Vendelbo » 3. apr 2018, 22:20

Så kom den ny endelig til sit nye hjem :Hug: Det er godtnok en dejlig skyder,ligger perfekt med sigtelinien ved korn/kærv,perfekt balance og et fint aftræk.Den er heller ikke voldsomt hård at spænde,trods ydelsen.Flot finish.
Der er bare lige et enkelt lille spørgsmål : geværet er stemplet 2015 på cylinderen :inspect: Kan man kalde det et nyt gevær,selv om det nok ikke har været brugt? Visir og alle skæfteskruer var løse og skulle spændes efter.Jeg er glad for skyderen,men spørgsmålet er om der er sket væsentlige ændringer/forbedringer siden 2015? :???:

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 833
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 222 times

Re: HW85K vs HW95 hvad er forskellen?

Indlæg af Airsmith » 4. apr 2018, 00:13

Hej vendelbo, tillykke med Dianaen.
Æ-Vendelbo skrev:
3. apr 2018, 22:20
Der er bare lige et enkelt lille spørgsmål : geværet er stemplet 2015 på cylinderen :inspect: Kan man kalde det et nyt gevær,selv om det nok ikke har været brugt? Visir og alle skæfteskruer var løse og skulle spændes efter.Jeg er glad for skyderen,men spørgsmålet er om der er sket væsentlige ændringer/forbedringer siden 2015? :???:
Jeg kan ikke svare dig fordi jeg ikke ved om 340 er blevet ændret teknisk. Jeg vedhæfter et billede med øverst min Rastatt prod. 340 med spændebøjle i et stykke købt 2014 og ikke dato stemplet (øverst). Nederst er det en MAUSER AM 03 Ense produceret med todelt spændebøjle dato stemplet 2016. Hvad står der på æsken hvor den er lavet Rastatt? eller Ense?
Hvordan ser spændebøjlen ud på din?
340 Rasst. no date- AM 03 2016.JPG
340 Rasst. no date- AM 03 2016.JPG (79.67 KiB) Vist 12204 gange
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

Æ-Vendelbo
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 153
Tilmeldt: 12. jan 2015, 16:51
Interesser: jagt-riffel-feltskydning-.22
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 26 times
Been thanked: 35 times

Re: HW85K vs HW95 hvad er forskellen?

Indlæg af Æ-Vendelbo » 4. apr 2018, 07:04

Airsmith skrev:
4. apr 2018, 00:13
Hej vendelbo, tillykke med Dianaen.
Æ-Vendelbo skrev:
3. apr 2018, 22:20
Der er bare lige et enkelt lille spørgsmål : geværet er stemplet 2015 på cylinderen :inspect: Kan man kalde det et nyt gevær,selv om det nok ikke har været brugt? Visir og alle skæfteskruer var løse og skulle spændes efter.Jeg er glad for skyderen,men spørgsmålet er om der er sket væsentlige ændringer/forbedringer siden 2015? :???:
Jeg kan ikke svare dig fordi jeg ikke ved om 340 er blevet ændret teknisk. Jeg vedhæfter et billede med øverst min Rastatt prod. 340 med spændebøjle i et stykke købt 2014 og ikke dato stemplet (øverst). Nederst er det en MAUSER AM 03 Ense produceret med todelt spændebøjle dato stemplet 2016. Hvad står der på æsken hvor den er lavet Rastatt? eller Ense?
Hvordan ser spændebøjlen ud på din?340 Rasst. no date- AM 03 2016.JPG
Hej Airsmith.
Min er med samme spændebøjle i eet stykke og den er lavet i Rastatt.
Nummeret på løbet er 20029695.Tak igen for kvalli info. :numberone:

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 833
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 222 times

Re: HW85K vs HW95 hvad er forskellen?

Indlæg af Airsmith » 8. apr 2018, 23:14

Æ-Vendelbo skrev:
3. apr 2018, 22:20
Visir og alle skæfteskruer var løse og skulle spændes efter.
Det skulle de også på min. Giv dem noget mellemhårdt gevindsikring. Noter hvordan skruerne sidder i aftrækket inden du evt begynder at justere på dem. Jeg lægger også en tynd plastic strimmel mellem visir og løb fordi der ellers kan opstå nogle mærker i bruneringen her med tiden.
Æ-Vendelbo skrev:
4. apr 2018, 07:04
Nummeret på løbet er 20029695.Tak igen
Nummeret på min er 0158251X min er en af de tidlig produceret, og min havde en børnesygdom i aftrækket dvs skuddet gik ikke altid når aftrækket blev betjent. Den var indsendt på fabrikken, men havde stadig fejlen da den kom tilbage. Jeg fandt selv ud af at der var en hjælpefjeder i aftrækket som ikke var kraftig nok, og efter at have strammet den lidt op har aftrækket fungeret upåklagelig. Jeg sendte en mail til fabrikken om det, så jeg håber de har rettet det på efterfølgende modeller. Hvis det skulle ske med din så mail, det er meget let at rette og kræver ingen adskillelse af geværet.

vh airsmith
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 833
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 222 times

Re: HW85K vs HW95 hvad er forskellen?

Indlæg af Airsmith » 8. apr 2018, 23:37

Æ-Vendelbo skrev:
4. apr 2018, 07:04
Min er med samme spændebøjle i eet stykke og den er lavet i Rastatt.
Æ-Vendelbo skrev:
3. apr 2018, 22:20
Jeg er glad for skyderen,men spørgsmålet er om der er sket væsentlige ændringer/forbedringer siden 2015? :???:
Mht. Rastatt produceret kan jeg oplyse at de har en bedre/mere choke (indsnævring af løbsmundingen) end mit MAUSER AM 03, dvs at Rastatt prod. er mindre ammunitions følsom.

vh airsmith
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

Besvar