Tell 50 - Børne-Luft-gevær (Diana Klon ?)

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Tell 50 - Børne-Luft-gevær (Diana Klon ?)

Indlæg af Happy » 20. mar 2018, 21:21

:smile: Nogen der har rodet med denne model ? Og evt har forslag til hvordan at man gør aftrækket lettere ? Rigtig fint lille børne-gevær men aftrækket er vel tungt ! Mvh Happy :smile:
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 833
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 222 times

Re: Tell 50 - Børne-Luft-gevær (Diana Klon ?)

Indlæg af Airsmith » 23. mar 2018, 18:15

Happy skrev:
20. mar 2018, 21:21
Nogen der har rodet med denne model ? Og evt har forslag til hvordan at man gør aftrækket lettere ? Rigtig fint lille børne-gevær men aftrækket er vel tungt ! Mvh Happy :smile:
Jeg har den ikke, men aftrækket er vist tungere end at spænde geværet, og det er ingen Diana klon. Hvis du vil have et Diana børne gevær så køb et mod. eleven.

vh airsmith
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Tell 50 - Børne-Luft-gevær (Diana Klon ?)

Indlæg af Happy » 30. mar 2018, 20:18

Airsmith skrev:
23. mar 2018, 18:15
Happy skrev:
20. mar 2018, 21:21
Nogen der har rodet med denne model ? Og evt har forslag til hvordan at man gør aftrækket lettere ? Rigtig fint lille børne-gevær men aftrækket er vel tungt ! Mvh Happy :smile:
Jeg har den ikke, men aftrækket er vist tungere end at spænde geværet, og det er ingen Diana klon. Hvis du vil have et Diana børne gevær så køb et mod. eleven.

vh airsmith
Hej :smile: Hej og tak for svaret ! jeg synes ellers godt nok, at den ser meget Diana-Agtig ud - i selve knæk-løbs-konstruktionen.... På nær aftrækket synes jeg faktisk, at den er ret fin og af umiddelbar god kvalitet (fornuftig skudstyrke og forbløffende præcis !). Den er købt til - brug af en bekendts søn, når at vi skyder - så jeg skiller den bare ad engang og ser om, at jeg på nogen måde kan lette det aftræk lidt. Diana 11 er et fin børnegevær ! men nu er den her/Tell 50 købt - og købt til fornuftig pris :biggrin:
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 833
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 222 times

Re: Tell 50 - Børne-Luft-gevær (Diana Klon ?)

Indlæg af Airsmith » 1. apr 2018, 21:01

Happy skrev:
30. mar 2018, 20:18
jeg synes ellers godt nok, at den ser meget Diana-Agtig ud - i selve knæk-løbs-konstruktionen....
Den har jo også kuglelås.
Happy skrev:
30. mar 2018, 20:18
så jeg skiller den bare ad engang og ser om, at jeg på nogen måde kan lette det aftræk lidt
Min COMETA/TELL 300 havde også 2-3kg aftræksvægt i starten, jeg har poleret og ændret udvekslings forhold i aftrækket så det nu er nede på brugbare 800 gram, men det var meget ru og hård at slibe/polere aftrækket på den. Jeg måtte bruge en carborundum sten til det grove.

vh airsmith
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

Besvar