FX Crown eller FX streamline?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Vest
Newbie
Newbie
Indlæg: 8
Tilmeldt: 26. maj 2018, 10:20
Interesser: PCP og skydning
Geografisk sted: Bornholm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

FX Crown eller FX streamline?

Indlæg af Vest » 26. maj 2018, 11:27

Hejsa jeg har brug for lidt hjælp med at vælge hvilken retning jeg skal smide alt for mange penge i:)

Jeg har pt en hatsan at44-10 i 5.5 som jeg efter hånden har banket en helt masse skud igennem. Men har det sidste stykke ikke skudt særlig meget da hatsanens ringe præsison har suget glæden lidt ud af skydningen :/

Men har luret en del på nettet og er kommet frem til at jeg nok ikke kan leve uden en skyder fra fx. og så er spørgsmålet jo bare hvilken?

pt står valget mellem en Streamline og en crown begge i 4.5. Men der også er et økonomisk aspekt i det som jo gør streamline til det oplagte valg.
Men grunden til at jeg så af ligevel overvejer at købe crown er at jeg bor på Bornholm og derfor til tider køre gennem sverige.. og med kursen som den er nu løber en crown i syntetisk ikke op i meget mere end 9000 med hp set!
Streamline ville jeg købe i dk da prisen er næsten den samme med hp sættet i sverige (og jeg slipper for at sætte det i)
kan dog se at de ikke har den i 177 på luftvapen men det kan de vel skaffe hjem tænker jeg...


så det spørgsmålet er skal man vælge den nemme og billige løsning. Eller får man så meget mere ud af en Crown at pengene og besværet i sidste ende er det værd? Jeg er helt med på at crown er det klart fedest og mest fremtids sikre af de to gevær men er det så meget bedere end Streamline jeg har søgt og søgte men der er ikke rigtig nogen der har holdt dem op mod hinanden rent præcisions mæssigt...


Håber i har nogle input...
Vest

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: FX Crown eller FX streamline?

Indlæg af Happy » 26. maj 2018, 22:18

Vest skrev:
26. maj 2018, 11:27
Hejsa jeg har brug for lidt hjælp med at vælge hvilken retning jeg skal smide alt for mange penge i:)

Jeg har pt en hatsan at44-10 i 5.5 som jeg efter hånden har banket en helt masse skud igennem. Men har det sidste stykke ikke skudt særlig meget da hatsanens ringe præsison har suget glæden lidt ud af skydningen :/

Men har luret en del på nettet og er kommet frem til at jeg nok ikke kan leve uden en skyder fra fx. og så er spørgsmålet jo bare hvilken?

pt står valget mellem en Streamline og en crown begge i 4.5. Men der også er et økonomisk aspekt i det som jo gør streamline til det oplagte valg.
Men grunden til at jeg så af ligevel overvejer at købe crown er at jeg bor på Bornholm og derfor til tider køre gennem sverige.. og med kursen som den er nu løber en crown i syntetisk ikke op i meget mere end 9000 med hp set!
Streamline ville jeg købe i dk da prisen er næsten den samme med hp sættet i sverige (og jeg slipper for at sætte det i)
kan dog se at de ikke har den i 177 på luftvapen men det kan de vel skaffe hjem tænker jeg...


så det spørgsmålet er skal man vælge den nemme og billige løsning. Eller får man så meget mere ud af en Crown at pengene og besværet i sidste ende er det værd? Jeg er helt med på at crown er det klart fedest og mest fremtids sikre af de to gevær men er det så meget bedere end Streamline jeg har søgt og søgte men der er ikke rigtig nogen der har holdt dem op mod hinanden rent præcisions mæssigt...


Håber i har nogle input...
Vest
Hej :smile: Hvis ikke at Du kan ramme med en at44-10 - så er der altså NOGET galt ! har du prøvet forskellige hagl ? er evt kikkert ordentligt monteret ? hvilken cirka afstand skyder du på/oplever du præcisions problemer på ? Mvh Happy
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Vest
Newbie
Newbie
Indlæg: 8
Tilmeldt: 26. maj 2018, 10:20
Interesser: PCP og skydning
Geografisk sted: Bornholm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: FX Crown eller FX streamline?

Indlæg af Vest » 26. maj 2018, 23:03

Jeg skyder normalt mellem en 30 og 80 meter..

Har været ude og pille lidt ved den her til aften og fik en lidt bedre gruppe efter en god rengøring (tror det var omkring 4 cm på 35m ish). Men den smider stadig næsten en pr 10 skud... Har bestilt en regulator til den som jeg håber jeg kan hente lidt med....

Spyde
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 470
Tilmeldt: 14. mar 2014, 18:59
Interesser: Knive
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 96 times

Re: FX Crown eller FX streamline?

Indlæg af Spyde » 28. maj 2018, 13:47

Du får en rigtig god riffel får pengene hvis du vælger streamline jeg har haft både streamline og impact og streamlinen skyd fuldt ud lige så godt.

Og i 4,5mm tror jeg ikke du har så meget brug for de justermuligheder som crown tilbyder, hvad der til gengæld er spændene er dens smooth twist X løb men det vil du også kun mærke på de lange afstande men med en 4,5 spiller vinden en stor rolle så tror sku ikke du ville føle at du fik meget mere for pengene i en crown

Vest
Newbie
Newbie
Indlæg: 8
Tilmeldt: 26. maj 2018, 10:20
Interesser: PCP og skydning
Geografisk sted: Bornholm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: FX Crown eller FX streamline?

Indlæg af Vest » 29. maj 2018, 11:57

Det er lidt de samme ting jeg også har gået og tænkt dig kan man jo skifte pibe på crown'en men er lidt betænkelig ved at skulle bygge den om til fac...

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1352
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 657 times
Kontakt:

Re: FX Crown eller FX streamline?

Indlæg af SorenSD » 29. maj 2018, 15:56

Vest skrev:
29. maj 2018, 11:57
Det er lidt de samme ting jeg også har gået og tænkt dig kan man jo skifte pibe på crown'en men er lidt betænkelig ved at skulle bygge den om til fac...
Hvordan med garantien på FX Crown, hvis du selv bygger den om til FAC ??? :smile:
:smile: :thumbup:

Vest
Newbie
Newbie
Indlæg: 8
Tilmeldt: 26. maj 2018, 10:20
Interesser: PCP og skydning
Geografisk sted: Bornholm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: FX Crown eller FX streamline?

Indlæg af Vest » 29. maj 2018, 17:08

Det er jo nemlig det jeg er mest urolig ved. Vis den altså bortfalder...

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1352
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 657 times
Kontakt:

Re: FX Crown eller FX streamline?

Indlæg af SorenSD » 29. maj 2018, 17:13

Vest skrev:
29. maj 2018, 17:08
Det er jo nemlig det jeg er mest urolig ved. Vis den altså bortfalder...
Da jeg skulle købe min FX Wildcat ville garantien bortfalde, hvis jeg selv smed et HP Kit i den. Derfor handlede jeg i DK og fik en fullpower udgave fra starten :thumbup:
:smile: :thumbup:

686
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 272
Tilmeldt: 22. mar 2006, 20:58
Interesser: Pistolskydning og luftvåben
Geografisk sted: Nordsjælland
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 19 times
Been thanked: 34 times

Re: FX Crown eller FX streamline?

Indlæg af 686 » 29. maj 2018, 22:01

Fornuft eller begær?

I den virkelige verden vil jeg nok aldrig skifte kaliber - det vil være 4,5 mm konstant. Igen i den virkelige verden, så tror jeg ikke at jeg nogensinde vil skifte til et løb med en anden stigning end det, som den er født med. Sund fornuft vil derfor tilsige, at jeg vælger en Streamline eller en Royal. For begge gælder, at ved at finde det rigtige hagl får du en ret velskydende og præcis skyder.

Men i den virkelige verden vil jeg nok altid tænke, at det kunne være fedt med en Crown, for så kunne jeg...... bla bla alt det jeg i den virkelige verden alligevel aldrig får gjort.

Kort og godt: Fornuft eller begær efter det sidste nye vidunder? Hvorfor skal du have det lettere end alle os andre :-)

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1352
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 657 times
Kontakt:

Re: FX Crown eller FX streamline?

Indlæg af SorenSD » 30. maj 2018, 16:19

686 skrev:
29. maj 2018, 22:01
Fornuft eller begær?

I den virkelige verden vil jeg nok aldrig skifte kaliber - det vil være 4,5 mm konstant. Igen i den virkelige verden, så tror jeg ikke at jeg nogensinde vil skifte til et løb med en anden stigning end det, som den er født med. Sund fornuft vil derfor tilsige, at jeg vælger en Streamline eller en Royal. For begge gælder, at ved at finde det rigtige hagl får du en ret velskydende og præcis skyder.

Men i den virkelige verden vil jeg nok altid tænke, at det kunne være fedt med en Crown, for så kunne jeg...... bla bla alt det jeg i den virkelige verden alligevel aldrig får gjort.

Kort og godt: Fornuft eller begær efter det sidste nye vidunder? Hvorfor skal du have det lettere end alle os andre :-)
Jeg valgte en FX Royale 400 i 4,5 mm - Den er gennemtestet og skyder bare helt fantastisk :thumbup:

Min er så den "nye" udgave med regulator, kulfiberflaske og laminatskæfte :biggrin:
Vedhæftede filer
FX Royale 400 Laminate Carbon 03.jpeg
FX Royale 400 Laminate Carbon 03.jpeg (165.04 KiB) Vist 12829 gange
:smile: :thumbup:

Vest
Newbie
Newbie
Indlæg: 8
Tilmeldt: 26. maj 2018, 10:20
Interesser: PCP og skydning
Geografisk sted: Bornholm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: FX Crown eller FX streamline?

Indlæg af Vest » 30. maj 2018, 17:03

Soren: nu har jeg jo set at du også har haft en streamline hvorfor byttede du den ud med royal?

686: jeg er enig det er 100% MIG HA! Tendensen der gør at jeg ikke bare har købt en streamline:) og så hjælper det jo ikke at den svenske krone er så lav at man får så meget mere der over:)

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1352
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 657 times
Kontakt:

Re: FX Crown eller FX streamline?

Indlæg af SorenSD » 30. maj 2018, 17:10

Vest skrev:
30. maj 2018, 17:03
Soren: nu har jeg jo set at du også har haft en streamline hvorfor byttede du den ud med royal?
Var okey tilfreds med min Streamline :smile:

Min Royale skyder bare bedre, og så ville jeg gerne have fingre i laminatudgaven med kulfiberflasken :biggrin:
:smile: :thumbup:

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1352
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 657 times
Kontakt:

Re: FX Crown eller FX streamline?

Indlæg af SorenSD » 30. maj 2018, 17:34

Hvad sker der med FX Streamline, når nu FX Dreamline kommer ??? :smile:

Så kan man selv "bygge" sin egen riffel og lave den om, hvis man ønsker det :thumbup:
:smile: :thumbup:

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 721
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 554 times

Re: FX Crown eller FX streamline?

Indlæg af Werecat » 30. maj 2018, 17:49

Men bliver dreamlinen monstro ikke prissat noget højere end streamlinen?

Det er vel det høje lugtgevær/krone index der gør streamlinen så attraktiv?
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1352
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 657 times
Kontakt:

Re: FX Crown eller FX streamline?

Indlæg af SorenSD » 30. maj 2018, 18:33

Werecat skrev:
30. maj 2018, 17:49
Men bliver dreamlinen monstro ikke prissat noget højere end streamlinen?

Det er vel det høje lugtgevær/krone index der gør streamlinen så attraktiv?
Dreamline skulle blive prissat til under 1.000 US $ :thumbup:
:smile: :thumbup:

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: FX Crown eller FX streamline?

Indlæg af Timber » 30. maj 2018, 18:47

SorenSD skrev:
30. maj 2018, 18:33
Werecat skrev:
30. maj 2018, 17:49
Men bliver dreamlinen monstro ikke prissat noget højere end streamlinen?

Det er vel det høje lugtgevær/krone index der gør streamlinen så attraktiv?
Dreamline skulle blive prissat til under 1.000 US $ :thumbup:
Pokkers, det lugter lidt henad man skal til at ofre sparegrisen.... igen..... :giggle:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 721
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 554 times

Re: FX Crown eller FX streamline?

Indlæg af Werecat » 30. maj 2018, 22:09

SorenSD skrev:
30. maj 2018, 18:33

Dreamline skulle blive prissat til under 1.000 US $ :thumbup:
Men er det ikke for basismodellen, og så koster alle dele man vil skrue på ekstra?
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

686
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 272
Tilmeldt: 22. mar 2006, 20:58
Interesser: Pistolskydning og luftvåben
Geografisk sted: Nordsjælland
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 19 times
Been thanked: 34 times

Re: FX Crown eller FX streamline?

Indlæg af 686 » 30. maj 2018, 22:13

Og mens man venter på noget som bare lige skal komme ud - ja, så har man ikke noget at skyde med :-)

Du må underkaste dig din skæbne: Bare jeg får den nye xyz, så bliver jeg lykkelig og får aldrig brug for en ny luftriffel - et år senere: Bare jeg får den nye qby, så vil jeg blive lykkelig og får aldrig brug for en ny luftriffel - et år senere .................

Nu ved du, hvorfor nogle af os har flere end en luftriffel i skabet :-)

Vest
Newbie
Newbie
Indlæg: 8
Tilmeldt: 26. maj 2018, 10:20
Interesser: PCP og skydning
Geografisk sted: Bornholm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: FX Crown eller FX streamline?

Indlæg af Vest » 1. jun 2018, 09:04

Enig.. Det værste er dog når de er for hurtige med at følge op med en 2'er som med streamline/dreamline så er det sku ikke så lige til:) Men må se om sparegrisen kan bære en crown... Ellers har jeg da heldigvis min hatsan til at slå tiden ihjel med så længe:)

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: FX Crown eller FX streamline?

Indlæg af Happy » 5. jun 2018, 23:32

SorenSD skrev:
30. maj 2018, 17:10
Vest skrev:
30. maj 2018, 17:03
Soren: nu har jeg jo set at du også har haft en streamline hvorfor byttede du den ud med royal?
Var okey tilfreds med min Streamline :smile:

Min Royale skyder bare bedre, og så ville jeg gerne have fingre i laminatudgaven med kulfiberflasken :biggrin:
Den er Dælme også - lækker - i laminat udgaven :smile:
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: FX Crown eller FX streamline?

Indlæg af Happy » 5. jun 2018, 23:45

Vest skrev:
26. maj 2018, 23:03
Jeg skyder normalt mellem en 30 og 80 meter..

Har været ude og pille lidt ved den her til aften og fik en lidt bedre gruppe efter en god rengøring (tror det var omkring 4 cm på 35m ish). Men den smider stadig næsten en pr 10 skud... Har bestilt en regulator til den som jeg håber jeg kan hente lidt med....
:smile: Regulatoren bør hjælpe (virker fint på min Hatsan BT 65) - på lange (så lange afstande + 50 m vil du dog givet alligevel opleve "smuttere" - i ny og næ uanset hvad at du skyder med i 4,5). Mvh Happy
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Vest
Newbie
Newbie
Indlæg: 8
Tilmeldt: 26. maj 2018, 10:20
Interesser: PCP og skydning
Geografisk sted: Bornholm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: FX Crown eller FX streamline?

Indlæg af Vest » 6. jun 2018, 18:53

Det var jo netop den der dumme smutter jeg håbede man kunne komme uden om med en lidt bedre kvalitets skyder:)

Besvar