Nikko Airking kikkert på HW 80 ? Kan det holde ???

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Nikko Airking kikkert på HW 80 ? Kan det holde ???

Indlæg af Happy » 6. jul 2018, 22:56

:smile: Hej Alle - Jeg har en gammel 4 gange 32 kikkert (af ukendt mærke) på min HW 80 4,5. Denne kunne jeg godt tænke mig, at opgradere - En Del :biggrin: Er der nogle herinde med erfaringer om - Nikko Airking kikkert - på en HW80 - om at de holder til modellen ? Jeg har - Airking kikkerter - på et par andre ret kraftige luftgevær - af andre mærker og har haft dette uden problemer - men har aldrig prøvet det på HW 80èren, så jeg vil lige forhøre mig inden at jeg evt vælger at prøve dette. Mvh Happy
Senest rettet af Happy 6. jul 2018, 23:00, rettet i alt 2 gange.
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Nikko Airking kikkert på HW 80 ? Kan det holde ???

Indlæg af C-X » 6. jul 2018, 22:58

Jeg ville da klart prøve. Køber du den i en dansk butik, så har du jo to års "prøvetid", og så er den vel også afskrevet? :blink:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Nikko Airking kikkert på HW 80 ? Kan det holde ???

Indlæg af Happy » 7. jul 2018, 00:25

C-X skrev:
6. jul 2018, 22:58
Jeg ville da klart prøve. Køber du den i en dansk butik, så har du jo to års "prøvetid", og så er den vel også afskrevet? :blink:
Jeg tænker noget i samme stil... :smile: Jeg har en Airking bla på min Diana 350 magnum (og dette holder kikkerten tilsyneladende fint til !).

Umiddelbart vil jeg sige at Diana 350 og HW 80 - i hård-heden af rekylen - minder ret meget om hinanden som at jeg oplever det - men vibrationerne i forbindelse med rekylen - virker på mig - ret forskellige for de to gevær/modeller. Derfor vil jeg lige høre om, at der er nogle som har prøvet, at smide en Airking på en HW 80 - og om at dette gik til held.

Den eneste gang, at jeg personligt har været uheldig med en Nikko kikkert var med min allerførste (og første gang, at jeg skulle prøve at montere en kikkert på et gevær), jeg prøvede at sætte en Mountmaster 3-9-40 model - med ringe - istedet - for en skinne - på min daværende Diana 48...

Lad mig bare sige det sådan, at dette IKKE gik til held :cry: (kikkerten fløjtede rundt og endte med at blive rykket i stykker. Diana 48 og 52 kræver en skinne-montage - og endda nogle gange herudover - et ekstra bagstop ! Min nuværende Diana 52 med Fontain 3-9-40 aktuelt klare sig dog fint med en standard Gammo-Skinne. Kikkerten rør sig ikke ud af stedet !). Nå det var en historie fra gamle dage... Mvh Happy
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 833
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 222 times

Re: Nikko Airking kikkert på HW 80 ? Kan det holde ???

Indlæg af Airsmith » 7. jul 2018, 11:54

Jeg ville bruge en Z-R Mount, så kan Nikko Stirling Mountmaster sågar holde til en 350.
Diana 350 m. NS MM 3-12. Z-R MOUNT.JPG
Diana 350 m. NS MM 3-12. Z-R MOUNT.JPG (104.81 KiB) Vist 6249 gange
vh airsmith
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Nikko Airking kikkert på HW 80 ? Kan det holde ???

Indlæg af LJ » 7. jul 2018, 14:37

Ja hvis en Airking ikke kan holde er der ikke ret mange andre der kan heller. Montagen er som nævnt et vigtigt parameter og f.eks. Dampa mount er en god investering.

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7550
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Nikko Airking kikkert på HW 80 ? Kan det holde ???

Indlæg af Raptor357 » 7. jul 2018, 20:15

en onepiece montage er rigeligt.
Min praktiske erfaring er med et tunet HW80 og en hawke air**** 4-16x50 ingen problemer der.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Nikko Airking kikkert på HW 80 ? Kan det holde ???

Indlæg af Happy » 7. jul 2018, 22:05

Airsmith skrev:
7. jul 2018, 11:54
Jeg ville bruge en Z-R Mount, så kan Nikko Stirling Mountmaster sågar holde til en 350.
Diana 350 m. NS MM 3-12. Z-R MOUNT.JPG

vh airsmith
:smile: Hej Airsmith :smile: Flot billede ! Jeg må se, at få købt sådan et Z-R mount hjem engang ved lejlighed så at jeg kan få prøvet og testet sådan et på nogle af mine Magnum-modeller. Mvh Happy :smile: (jeg tror kun min at Mount Master kikkert gik i stykker dengang fordi at jeg havde monteret den med ringe istedet for skinne. Den der Z-R skinne ser interesandt ud og skal da testes !)
Senest rettet af Happy 7. jul 2018, 22:26, rettet i alt 1 gang.
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Nikko Airking kikkert på HW 80 ? Kan det holde ???

Indlæg af Happy » 7. jul 2018, 22:11

LJ skrev:
7. jul 2018, 14:37
Ja hvis en Airking ikke kan holde er der ikke ret mange andre der kan heller. Montagen er som nævnt et vigtigt parameter og f.eks. Dampa mount er en god investering.
Hej LJ :smile: "Dampa Mount" har jeg kun hørt godt om ! - jeg må jo få købt en hjem og så få testet systemet. Indtil videre har jeg kun brugt og prøvet almindelige skinner (Gamo og Hawke) og så Airking-skinner med de ekstra stop skruer på de af mine luft-gevær med kikkert. Mvh Happy :smile:
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Nikko Airking kikkert på HW 80 ? Kan det holde ???

Indlæg af Happy » 7. jul 2018, 22:22

Raptor357 skrev:
7. jul 2018, 20:15
en onepiece montage er rigeligt.
Min praktiske erfaring er med et tunet HW80 og en hawke air**** 4-16x50 ingen problemer der.
Hej Raptor 357 :smile: så må det jo kunne lade sig gøre ! Tak for dit konkrete svar og så lige et nysgerrigt spørgsmål - hvordan og med hvad havde/har du tunet din HW 80 ? Bortset fra vibrationerne i forbindelse med rekyl-slaget så kan jeg personligt ikke finde mange fejl på modellen direkte fra fabrik. Jeg synes at den skyder noget nær fantastisk med HN Hollow-point 9,2 grains på 25-35 meter (kan du huske dine favorit-hagl til modellen ?) Mvh Happy :smile:
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7550
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Nikko Airking kikkert på HW 80 ? Kan det holde ???

Indlæg af Raptor357 » 7. jul 2018, 22:50

min var i en helt anden boldgade. 6,3mm med maccari tun i lavet af Longrifle.
Leverede ca 205m/s med et 20gr tungt field target trophy.
Desværre er et 6,3mm hagl dårligt til at slå en fugle ihjel med når hastigheden er så lav, så jeg skilte mig af med den igen. fjerdragten tager for meget af energien. haglet går ikke særligt langt ind, hvis ind overhovedet. jeg havde en krage, de fik 3 skud før den lå der, og der var kun et hagl gået igennem skindet.
samme størrelse krage skal kun have et skud af min PCP 5,5mm 260m/s med et 15gr jsb exact
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 833
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 222 times

Re: Nikko Airking kikkert på HW 80 ? Kan det holde ???

Indlæg af Airsmith » 23. jul 2018, 13:36

Happy skrev:
7. jul 2018, 22:05
jeg tror kun min at Mount Master kikkert gik i stykker dengang fordi at jeg havde monteret den med ringe istedet for skinne.
Ringe er mere skånsom ved kikkerten end blokmontage. Det fordi ringe kan gi sig lidt, og er lidt mere fleksible end en stiv blokmontage som transmitterer mere rekyl igennem til kikkerten. Problemet med ringe kan være at få dem til at holde på skinnen.

vh airsmith
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

Besvar