Spørgsmål Vedr Weihrauch skudstyrke?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Spørgsmål Vedr Weihrauch skudstyrke?

Indlæg af Happy » 20. sep 2018, 21:35

Kan jeg på HW 97 0g HW 77 på nogen måde se om at det er fuld-power versionen? Står der noget på geværet? Spørgsmålet er relevant for mig da jeg overvejer at købe let brugte. Mvh Happy :smile:
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Brugeravatar
Niels
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2324
Tilmeldt: 20. maj 2004, 10:12
Interesser: Windows NT3.5
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 67 times
Been thanked: 212 times

Re: Spørgsmål Vedr Weihrauch skudstyrke

Indlæg af Niels » 20. sep 2018, 21:37

Happy skrev:
20. sep 2018, 21:35
Kan jeg på HW 97 0g HW 77 på nogen måde se om at det er fuld-power versionen? Står der noget på geværet? Spørgsmålet er relevant for mig da jeg overvejer at købe let brugte. Mvh Happy :smile:
Tyske 7.5 joule geværer, er stemplet med et "F" i en pentagon.

Men du kan jo måle hastigheden med en chronograf, det er essentielt tilbehør for alle mænd på linie med skrabere og lækre lommeknive.
.
Vh
Niels

--
If it ain't Broke.....Fix it till it is!

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Spørgsmål Vedr Weihrauch skudstyrke

Indlæg af Happy » 20. sep 2018, 21:41

Niels skrev:
20. sep 2018, 21:37
Happy skrev:
20. sep 2018, 21:35
Kan jeg på HW 97 0g HW 77 på nogen måde se om at det er fuld-power versionen? Står der noget på geværet? Spørgsmålet er relevant for mig da jeg overvejer at købe let brugte. Mvh Happy :smile:
Tyske 7.5 joule geværer, er stemplet med et "F" i en pentagon.

Men du kan jo måle hastigheden med en chronograf, det er essentielt tilbehør for alle mænd på linie med skrabere og lækre lommeknive.
.
:smile: Mange tak for svaret - og enig, men jeg render ikke lige altid rundt med en "Crono" i lommen :biggrin:
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7715
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 594 times
Been thanked: 1245 times

Re: Spørgsmål Vedr Weihrauch skudstyrke

Indlæg af T-REX » 20. sep 2018, 22:29

Hvis den er lettere brugt, så kan der jo sagtens være monteret en Eksportfjeder.
Så det F, er ikke en sikker indikation.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Spørgsmål Vedr Weihrauch skudstyrke

Indlæg af Happy » 20. sep 2018, 22:44

JRexA skrev:
20. sep 2018, 22:29
Hvis den er lettere brugt, så kan der jo sagtens være monteret en Eksportfjeder.
Så det F, er ikke en sikker indikation.
:smile: Hej og helt rigtigt ! Men så ved jeg da at geværet kommer fra andet land end DK. Alt andet lige så tror jeg nu også godt at jeg vil kunne fornemme - hvis at mundings-hastigheden er væsentligt under 290 m/s. Dog rart, at nu vide hvad et evt. F betyder. Mvh Happy :smile:
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Spørgsmål Vedr Weihrauch skudstyrke

Indlæg af Sort » 20. sep 2018, 23:17

Jeg tror jeg har liv i min cronograf, hvis det er nogen steder i nærheden.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Spørgsmål Vedr Weihrauch skudstyrke

Indlæg af Happy » 21. sep 2018, 00:10

Sort skrev:
20. sep 2018, 23:17
Jeg tror jeg har liv i min cronograf, hvis det er nogen steder i nærheden.
Hej Sort :smile: og tusind tak for tilbudet ! - det kan være, at jeg vender tilbage. Mvh Happy
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Brugeravatar
Krung
This member is
This member is
Indlæg: 2775
Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 446 times
Been thanked: 486 times

Re: Spørgsmål Vedr Weihrauch skudstyrke

Indlæg af Krung » 21. sep 2018, 06:33

Udgiften ved at købe en eksportfjeder og sætte den i, er så lille at jeg ville købe det, hvis prisen er god.
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Spørgsmål Vedr Weihrauch skudstyrke

Indlæg af Happy » 21. sep 2018, 19:16

Tak til Alle for svar :smile: med venlig hilsen Happy - Den første "er kommet i hus" idag - fandt en fin Dansk Fuld-power HW 97 KT kun to år gammel - og stort set som ny, med stor kikkert monteret :biggrin: Så må HW 77èren når, at jeg engang finder sådan en (og pengene lige er der) såvidt muligt blive en af den lange udgave/model.... Umiddelbart er førstehånds-indtrykket af den "nye" HW 97 KT, at den er næsten lige så pæn som min Walther LGV - og at kvaliteten (som jeg forventede) er på omkring samme samlede nivau som hos Walther og Diana. Den tror jeg nu nok, at jeg skal blive glad for og få meget underholdning ud af ! (Min HW 80 og HW 50 S HW 75 og 45 er jeg iværtfald alle ret godt tilfreds med - Min tidligere HW 40 med rødpunktsigte, som er foræret til en kammerats søn er også en af de bedre alm. pistoler - og en af dem jeg anbefaler andre !).
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Besvar