Gamo Big Cat - Nikko GCA 3-9-42 AO Montering og Indskydning

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Gamo Big Cat - Nikko GCA 3-9-42 AO Montering og Indskydning

Indlæg af Happy » 15. okt 2018, 23:24

:biggrin: Ja godt nok.... er Gamo`s Big Cat luft-gevær ikke helt af samme kvalitet som hverken Diana, Walther, Weihrauch eller Air Arms - men jeg kan sku ikke lade være med, at være lidt imponeret over hvad, at geværet faktisk kan præstere, med en korrekt monteret og indstillet kikkert i middel-størrelsen (3-9-42) og en smule koncentration (Objekter i - Spy-flue - størrelse kan skydes og rammes på 15 meter - igen og igen/sikkert.).

Gamo Big Cat`s største svaghed er helt afgjort aftrækkeren, som er relativt hård (min mening) og summer let ved/efter skud-afgivelse. Men har man lidt øvelse med forskellige kvaliteter af aftrækkere og lidt erfaring med luft-våben generelt bør man hurtigt kunne tilpasse sig våbnet og opnå resultater.

Et godt tip til, at opnå præcission vil være, at støtte geværet på et blødt matriale (f.eks. en pude) og for alt i verden ikke på noget hårdt (metalbuk og lign.. Hvad at der iøvrigt - efter min personlige mening - også gælder for de fleste andre fjeder-luft-gevær.).

Gamo Big Cat er måske ikke det helt optimale gevær til en begynder (men de fleste vil kunne have vældig sjov med dette ! Man kan jo altid starte med mål med en diameter på mere end kun en cm - feks tomme øl/sodavands dåser først stående og senere liggende med bunden imod en).

Gamo Big Cat kan sagtens levere !!! Gamo Big Cat kræver blot, at man koncentrere sig og virkelig "føler" aftrækkeren. Mvh Happy :smile:
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Gamo Big Cat - Nikko GCA 3-9-42 AO Montering og Indskydning

Indlæg af C-X » 15. okt 2018, 23:34

Happy, godt indlæg, af en bedre kvalitet end vanligt :thumbup:
Du er nogen gange lidt "tung læsning" :giggle:

Billeder mand, billeder!

:photo:

Hvis skidtet skyder, så skyder det, uanset navnet på siden.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Gamo Big Cat - Nikko GCA 3-9-42 AO Montering og Indskydning

Indlæg af Happy » 16. okt 2018, 20:59

C-X skrev:
15. okt 2018, 23:34
Happy, godt indlæg, af en bedre kvalitet end vanligt :thumbup:

Billeder mand, billeder!

:photo:

Hvis skidtet skyder, så skyder det, uanset navnet på siden.
Det der med billeder :cry: har jeg flere gange tidligere nævnt ligger uden for mine personlige PC-evner..... Mvh Happy - den der med "hvis at skitet skyder, så skyder det uanset navnet på siden" :respekt: for den C-X - det er GOD Stil !
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Besvar