Vedr. Skydebane nær Frederikssund / Roskilde

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Brixtofte
Newbie
Newbie
Indlæg: 15
Tilmeldt: 21. jan 2007, 00:19
Geografisk sted: Skibby
Kontakt:

Vedr. Skydebane nær Frederikssund / Roskilde

Indlæg af Brixtofte » 9. feb 2007, 17:41

Hejsa

Er der nogen der kender en skydebane i nærheden af Frederikssund eller Roskilde som kan hjælpe mig med at få skudt min Career 707 ind.

Det skal lige siges at banen skal tillade cal .25.

Jeg har snakket med Kirke Hyllinge skytteforening som ligger kort fra min bopæl. De vil ikke have mit gevær på banen. Umiddelbart har de ikke forklaret hvorfor, hvilket undrer mig en smule - specielt da de på deres hjemmeside skriver at de også skyder med luftriffel.

Mit gæt er dog at de højst vil have cal .22.

Med Venlig Hilsen
Thomas Brixtofte
Skibby

Mail: thomas@brixtofte.dk
Web: http://www.brixtofte.dk

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Indlæg af Sort » 9. feb 2007, 22:02

ligger der ikke en udendørsbane ude ved høje taastrup / hedehusene, jeg skød haglgevær til mit jagttegn derude et sted, såvidt jeg husker lå der en riffelbane ved siden af.

Det er i øvrigt ikke helt ualmindeligt at de etablerede skytteforeninger ser lidt skævt til os lufttosser, uanset om banerne er godkendte eller ej.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brixtofte
Newbie
Newbie
Indlæg: 15
Tilmeldt: 21. jan 2007, 00:19
Geografisk sted: Skibby
Kontakt:

Indlæg af Brixtofte » 9. feb 2007, 23:29

Hej Sort

Jeg kender ikke den bane, men det skal da helt sikkert undersøges.

Jeg forstår ikke helt hvorfor skytteforeningen skulle se skævt til os, slet ikke når de på deres egen hjemmeside skriver at luftgeværer er velkomne??? Underligt.
Thomas Brixtofte
Skibby

Mail: thomas@brixtofte.dk
Web: http://www.brixtofte.dk

Janteloven er for dem med for meget røv at have ondt i

PHN
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 162
Tilmeldt: 16. okt 2006, 18:24
Geografisk sted: København
Been thanked: 5 times

Skydebane

Indlæg af PHN » 10. feb 2007, 00:01

Jeg har en enkelt sæson skudt på Kirke Hyllinge-banen og har opfattet bestyrelsesmedlemmer og skydeledere som fornuftige mennesker. Tag hen og tal med dem på en skydedag, tag dit våben med og vis det frem.

Tåstrup-banen drives for Tåstrup Skytteforening (hvis det er det, den hedder) af Skyttehuset i Tåstrup. Spørg efter adressen i Dansk Skytte Union. Der er kortholdsbaner og 200 meter baner og et relativt stort klubhus. Eneste minus er, at de lange baner kan være noget våde, så tag gummistøvler på, hvis du skal bruge dem (det skal du vel ikke med luftvåben, men det ku' jo være, du også af og til skal have gang i "krudtrifler".
PHN

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Indlæg af Sort » 10. feb 2007, 00:20

Jeg forstår ikke helt hvorfor skytteforeningen skulle se skævt til os, slet ikke når de på deres egen hjemmeside skriver at luftgeværer er velkomne??? Underligt.
Der har på et tidspunkt været lidt bøvl med lufttosserne og deres ønsker om mere spændende skydning, i forhold til visse skytteforeninger, "plinkeri" anses ikke for seriøs skydning og enkelte etablerede skytter har direkte ønsket kalibre over .22 forbudt og alle luftvåben underlagt SKV ordningen.

Jeg vil helst ikke være forudindtaget, hverken overfor nye career 707 ejere eller skytteforeninger, men det er svært at tro andet end at du er blevet afvist pga en fordom i den anden ende af røret.

Jeg ville nok også møde op med min venligste attityde og som et absolut minimum forlange en grundig forklaring hvis jeg blev afvist.

Selvom skydebanerne drives af foreninger osv er de altså typisk delvist stats/kommunalt finansierede og beregnet til vores allesammens lovlige interesser i skydevåben. Jeg selv har mødt modstanden da jeg ville træne repeterskydning med klassisk langbue, i en bueskydningsklub der var mere rettet imod olympisk skydning.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Johs
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 588
Tilmeldt: 30. dec 2004, 17:03
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 23 times

Indlæg af Johs » 10. feb 2007, 00:33

– hilsen Johs

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Indlæg af Sort » 10. feb 2007, 00:42

Ja hvis din 707'er er at betegne som jagtvåben, så kan du vel lave en aftale og indskyde/træne på tåstrup banerne. Det er i hvertfald det der står på hjemmesiden.
Foreningen har endvidere forbindelse med mange jægere og jagtforeninger, hvis medlemmer kom-mer for at indskyde jagtrifler eller for at træne til jagtkortet
http://www.taastrup-skytteforening.dk/Foreningsinfo.htm

BTW brixtofte?? er det meningen at din hjemmeside skal have egentligt indhold eller skal den bare linke videre til https://www.one.com/??
specielt da de på deres hjemmeside skriver at de også skyder med luftriffel
jeg kunne ikke lige finde noget om luftvåben på http://www.kr-hyllinge-skytteforening.dk/
Senest rettet af Sort 10. feb 2007, 00:51, rettet i alt 1 gang.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Yamamoto
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 27. jul 2006, 21:50
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Indlæg af Yamamoto » 10. feb 2007, 00:47

Da vi startede luftskytteforeningen havde jeg fat i de danske forbund for at se hvor vi kunne komme ind under og på nationalt plan skyder DDS og Skytteunionen kun deres egne standard-dicipliner. Npr man kommer ud i klubberne og snakker med dem plejer det at gå bedre. Jeg skyder selv med mit luft-gevær i SKyttelauget Lyngby uden problemer, jeg kan bare ikke skyde konkurrencer med det. Det hjælper at møde personligt op, jeg havde prøvet at overtale dem via email uden at komme ret langt, det gik meget bedre da jeg mødte op personligt.

Brixtofte
Newbie
Newbie
Indlæg: 15
Tilmeldt: 21. jan 2007, 00:19
Geografisk sted: Skibby
Kontakt:

Indlæg af Brixtofte » 10. feb 2007, 00:55

Tak for alle indlæggene, super med så megen respons.

Jeg vil straks undersøge hvilke dage der skydes i Kirke Hyllinge og så få en god snak med dem.

Sort - ja der bør nok smides lidt indhold på siden inden længe. Jeg har bare ikke haft tid til at opdatere siden i snart et års tid og derfor tog jeg den ned igen.
Thomas Brixtofte
Skibby

Mail: thomas@brixtofte.dk
Web: http://www.brixtofte.dk

Janteloven er for dem med for meget røv at have ondt i

Brixtofte
Newbie
Newbie
Indlæg: 15
Tilmeldt: 21. jan 2007, 00:19
Geografisk sted: Skibby
Kontakt:

Indlæg af Brixtofte » 10. feb 2007, 01:00

Sort - Det står under punktet Riffel Vinter.

Citat fra deres hjemmeside:

Vi skyder torsdage fra kl. 19.00 Der kan skydes med riffel cal. 22 samt luftriffel. Alle er meget velkommen til at prøve at skyde det er på elverdamsvej 340.
Thomas Brixtofte
Skibby

Mail: thomas@brixtofte.dk
Web: http://www.brixtofte.dk

Janteloven er for dem med for meget røv at have ondt i

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Indlæg af Sort » 14. feb 2007, 16:48

Jeg vil straks undersøge hvilke dage der skydes i Kirke Hyllinge og så få en god snak med dem.
Kom der så noget ud af alt det snakkeri??
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Zoli
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 273
Tilmeldt: 20. apr 2005, 14:52
Geografisk sted: Kbh
Has thanked: 17 times
Been thanked: 17 times

Indlæg af Zoli » 15. feb 2007, 08:38

Sort skrev:
Jeg selv har mødt modstanden da jeg ville træne repeterskydning med klassisk langbue, i en bueskydningsklub der var mere rettet imod olympisk skydning.
Hej Sort,
nu vil jeg ikke kapre tråden så du må gerne svare på en PM.

Hvad er repeterskydning ??
Mvh

Zoli

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Indlæg af Sort » 15. feb 2007, 17:01

Nu hvor du spørger så specifikt, så er jeg ikke 100 på at det er det korrekte fagterm.
Men det jeg ville var at læsse ca 20 pile ud af mit kogger og ind i et par skiver på super kort tid, modstanden opstod omkring det at jeg ikke skød med en olympisk recurve eller compoundbue og det faktum at jeg skød instinktivt. (modsat moderne sigtet skydning, mere som man skyder med en haglbøsse mod lerduer).

Det skal lige siges at jeg sagtens kunne holde alle pilene indenfor en standardskive på 20 meter og nemt kunne tømme koggeret på den tid olympiske skytter har til tre sigtede skud.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21710
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 463 times
Been thanked: 2367 times

Indlæg af Refraktorius » 15. feb 2007, 20:53

Sort skrev:Nu hvor du spørger så specifikt, så er jeg ikke 100 på at det er det korrekte fagterm.
Men det jeg ville var at læsse ca 20 pile ud af mit kogger og ind i et par skiver på super kort tid, modstanden opstod omkring det at jeg ikke skød med en olympisk recurve eller compoundbue og det faktum at jeg skød instinktivt. (modsat moderne sigtet skydning, mere som man skyder med en haglbøsse mod lerduer).

Det skal lige siges at jeg sagtens kunne holde alle pilene indenfor en standardskive på 20 meter og nemt kunne tømme koggeret på den tid olympiske skytter har til tre sigtede skud.
Og du så sikkert også ud som om du morede dig imens, din gris!
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Indlæg af Sort » 15. feb 2007, 21:44

Og du så sikkert også ud som om du morede dig imens, din gris!
Det kan jeg love dig at jeg gjorde, så meget faktisk at et par juniorskytter ville skyde om kap. (måske var det det der fik ungdomstræneren til at vende mundvigene nedaf).
Man ved man er sej når man siger til to knægte at
"vi skyder til jeg ikke har flere pile og så gir jeg en cola hvis i to har flere points end mig tilsammen"

Jeg var så munter/flink at give dem colaen selvom de var håbløst bagud både i afskudte pile og points.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Zoli
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 273
Tilmeldt: 20. apr 2005, 14:52
Geografisk sted: Kbh
Has thanked: 17 times
Been thanked: 17 times

Indlæg af Zoli » 16. feb 2007, 12:26

Hej Sort,
Jeg takker.

Jeg skyder selv med langbue, og kan godt se træningen i den øvelse.
Jeg har mødt samme modstand mod langbuen, så pt træner jeg ikke :evil:

Jeg satser på at få rigget en bane til derhjemme i løbet af foråret. :)
Mvh

Zoli

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Indlæg af Sort » 16. feb 2007, 21:22

hvis man ellers evner at undgå ungdomstræneren, er glostrup bueskytteklub vist så mennesketom at man kan skyde som man vil. Min makker holdt op med at skyde og så var der ikke rigtigt motivation for mig mere.

Klubbens indendørsbaner er i øvrigt en rigtig skydebane godkendt til pistol, slaon og måske luft, jeg har ikke fået spurgt. Men krudtfolkene skyder også ret sjældent på banerne.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

No.5
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 168
Tilmeldt: 4. aug 2006, 18:11
Geografisk sted: Frederikssund
Kontakt:

Indlæg af No.5 » 17. feb 2007, 17:33

Der er da skytteforeningen af 1864 i Frederikssund, der skyder de da cal 0.22 med krudt, så mon ikke de også tillader luft?

Besvar