Første PCP: hw100 TK fac 4,5mm ?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
ndschou
Newbie
Newbie
Indlæg: 1
Tilmeldt: 26. jan 2019, 14:08
Interesser: målskydning
Geografisk sted: Jylland

Første PCP: hw100 TK fac 4,5mm ?

Indlæg af ndschou » 26. jan 2019, 14:31

Hej NVF,

Ny i forummet her, håber i kan hjælpe mig lidt, omkring beslutning af første PCP :)

Jeg har de sidste 10 år drømt om at købe et godt PCP luftgevær. jeg har tidligere haft nogle ok fjedervåben og nydt at skyde på mål. Tiden har bare aldrig rigtig været der og interessen er kommet og gået, så investeringen er aldrig blevet til noget. Men nu har jeg nørdet forums og youtube en del det sidste stykke tid og har besluttet at nu skal det være.

Jeg er gammel Sergent og har skudt en del målskydning med forskellige våben og elsker at skyde til måls. Jeg ved godt at luftgevær ikke er det samme. Jeg vil gerne have der er noget kraft i luftgeværet da det ikke kun er papskiven men også døde genstande af diverse arter der skal straffes :) Jeg har på arbejde en nedlagt lagerhal på 80 meter, som er overdækket og uden vind. Her skal der skydes på mål, jeg vil rigtig gerne plinke løs på 30-100 meter :) Derfor tænker jeg også FAC versionen, så der er noget kraft bag haglet og den kan smadre ting godt og grundigt :D

Jeg er næsten helt besluttet af forskellige årsager på at mit første gevær skal være fra Weihrauch, og nærmest helt sikker på at det skal være et HW 100 TK. Mine grunde er at jeg kan læse at det normale HW 100 T har en for høj udgangshastighed som driller lidt med præcisionen over de 50 meter. Samt at jeg også syntes at TK versionen ser rigtig lækker ud med det korte skæfte og løb. Jeg er vild med det look og kan godt lide at det er lille og handy.

Har i nogle inputs til dette, har i skudt med HW100 TK FAC versionen i 4,5 mm? skyder den også for hårdt out of the box? som den normale T version? jeg kan læse fra WH hjemmeside at den står med en 275 m/s som standard mod 320 m/s på den alm T version?

---

Sige har jeg tænkt på at købe Hawke Airmax 30 SF 6-24x50, min grund for at tage en "kraftig optik" er at jeg gerne vil ud på 50-100 meter :) Jeg har set en del der er rigtig vilde med Hawke Sidewinder 6-24x56 SF. Er der nogle der har gode argumenter for at bruge de ekstra penge på dette sigte i stedet?

Skyd endelig løs med anbefalinger osv. I behøver ikke komme med forslag til andre brands end Weihrauch for der er jeg besluttet :)

De bedste hilsner og god weekend fra Århus

Mvh Nicholas

Besvar