Kender nogen af jer Norica Spider ?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Wannabe
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 89
Tilmeldt: 23. nov 2016, 07:36
Interesser: Hagljagt
Geografisk sted: Høj fyn
Has thanked: 4 times
Been thanked: 47 times

Kender nogen af jer Norica Spider ?

Indlæg af Wannabe » 4. feb 2019, 13:31

Kender nogen af jer Norica Spider ? jeg har her på det sidste kigget lidt efter et hygge våben til
lidt jagt / regulering som jeg kan bruge alene, da jeg ikke har nogen jagthund, men lidt jord.
Jeg har også overvejet salonriffel både 22LR og 17HMR, men regner med i første omgang og kunne få
styret lysterne med lidt kategori 5 vildt, og slippe for våbentilladelser til 840,- osv
Jeg ved mange anbefaller weihrauch HW 77, 97K, 95, men de ret tunge og dyre, og jeg har ikke kunne
finde noget dårligt om Norica.

Norica spider fås i 4.5mm 330ms, 5.5mm. 270ms 6.35mm. 205ms
Har gasfjeder (eller hvad det hedder)
vejer 3kg
og jeg syntes den er pæn :biggrin: (i sort)

4.5 mm kan jeg finde til 2200,- (3000,- vejledne) ..men mangler og finde nogen der sælger 5.5mm.

Airsmith
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 834
Tilmeldt: 10. maj 2012, 12:32
Interesser: DIANA nyere mod.
Geografisk sted: 7. kartoffelrække i udkants Sønderjylland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 225 times

Re: Kender nogen af jer Norica Spider ?

Indlæg af Airsmith » 4. feb 2019, 16:08

Jeg har denne model: http://www.airriflesnorica.com/carabina ... r_GRS.html Spider og den har lidt tung aftræk, som ikke kan justeres. Hvis du vil have et justerbar aftræk hos Norica så skal du kigge efter NATS mærket f.eks. denne: http://www.airriflesnorica.com/carabina ... k_GRS.html jeg kan ikke få de link til at virke, men du skal kigge efter et NATS (norica adjustable trigger system) mærket hvis du vil justere aftrækket.

vh airsmith
Min mening står fast! - forvir mig ikke med kendsgerninger...
Egoisme og grådighed styrer verden.
I Danmark har vi folketingsdiktatur.
Kun en idiot er tilfreds.

Wannabe
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 89
Tilmeldt: 23. nov 2016, 07:36
Interesser: Hagljagt
Geografisk sted: Høj fyn
Has thanked: 4 times
Been thanked: 47 times

Re: Kender nogen af jer Norica Spider ?

Indlæg af Wannabe » 5. feb 2019, 07:09

Tak :smile: jeg kan se at andre modeller også kunne være interessante, Hawk, og med almindelig fjedre Marvic 2, Storm, og måske Black Eagle (man skal nok lige vænne sig til skæftes udseende)

Besvar