Erfaringer med Gamo HPA Mi IGT

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
CDinesen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28. okt 2016, 21:30
Interesser: Pistol, Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 5 times
Been thanked: 11 times

Erfaringer med Gamo HPA Mi IGT

Indlæg af CDinesen » 26. apr 2019, 23:10

Er der nogen som har erfaring med http://www.gamo.com/hpa-mi/ man kan få det til ca. 2300 - jeg ønsker et med støtteben til sønnike.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Erfaringer med Gamo HPA Mi IGT

Indlæg af Timber » 27. apr 2019, 23:35

CDinesen skrev:
26. apr 2019, 23:10
Er der nogen som har erfaring med http://www.gamo.com/hpa-mi/ man kan få det til ca. 2300 - jeg ønsker et med støtteben til sønnike.
Umiddelbart er støtteben og fjeder/gasram skydere en dårlig kombi.. Det giver sjældent bedre præcision,nærmere det modsatte.. Geværet kan ikke rigtig arbejde når det bliver fikseret af støttebenene..

Jeg vil hellere anbefale en beanbag af en art..
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

CDinesen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28. okt 2016, 21:30
Interesser: Pistol, Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 5 times
Been thanked: 11 times

Re: Erfaringer med Gamo HPA Mi IGT

Indlæg af CDinesen » 29. apr 2019, 23:46

Timber skrev:
27. apr 2019, 23:35
Umiddelbart er støtteben og fjeder/gasram skydere en dårlig kombi.. Det giver sjældent bedre præcision,nærmere det modsatte.. Geværet kan ikke rigtig arbejde når det bliver fikseret af støttebenene..

Jeg vil hellere anbefale en beanbag af en art..
OK - troede nu når det var lavet med det at det var OK :(

Brugeravatar
BackpackM
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 465
Tilmeldt: 10. nov 2007, 15:42
Interesser: Løb, HF-radio, min familie
Geografisk sted: Hillerød
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: Erfaringer med Gamo HPA Mi IGT

Indlæg af BackpackM » 30. apr 2019, 08:59

Jeg har prøvet støtteben på en Gamo CFX Royal for en del år siden, og kan kun bakke op omkring Timbers synspunkt - det giver dårligere præcision når riflen rykker frem og tilbage med benene, inden haglet forlader piben. En beanbag eller lignende er svaret!

Den viste HPA er vel bare et forsøg fra Gamo på at pimpe et luftvåben så det set tactical ud - det tiltaler jo nogle købere.

Mvh Michael

Tikka T3 Lite 6,5x55, S&L Superdome44
Krico 22LR semi
Husqvarna 300 o/u
Air Arms TX200 (LR edition)
HW97kt (LR edition, MK II)

CDinesen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28. okt 2016, 21:30
Interesser: Pistol, Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 5 times
Been thanked: 11 times

Re: Erfaringer med Gamo HPA Mi IGT

Indlæg af CDinesen » 2. maj 2019, 21:28

BackpackM skrev:
30. apr 2019, 08:59
Jeg har prøvet støtteben på en Gamo CFX Royal for en del år siden, og kan kun bakke op omkring Timbers synspunkt - det giver dårligere præcision når riflen rykker frem og tilbage med benene, inden haglet forlader piben. En beanbag eller lignende er svaret!

Den viste HPA er vel bare et forsøg fra Gamo på at pimpe et luftvåben så det set tactical ud - det tiltaler jo nogle købere.

Mvh Michael
Mange tak Michael, det virker fornuftigt... Det var mest at få støtte på og ikke udseende - men god pointe med beanbag - jeg må finde en :fun:

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Erfaringer med Gamo HPA Mi IGT

Indlæg af Timber » 2. maj 2019, 21:44

CDinesen skrev:
2. maj 2019, 21:28
BackpackM skrev:
30. apr 2019, 08:59
Jeg har prøvet støtteben på en Gamo CFX Royal for en del år siden, og kan kun bakke op omkring Timbers synspunkt - det giver dårligere præcision når riflen rykker frem og tilbage med benene, inden haglet forlader piben. En beanbag eller lignende er svaret!

Den viste HPA er vel bare et forsøg fra Gamo på at pimpe et luftvåben så det set tactical ud - det tiltaler jo nogle købere.

Mvh Michael
Mange tak Michael, det virker fornuftigt... Det var mest at få støtte på og ikke udseende - men god pointe med beanbag - jeg må finde en :fun:
Beklager det sene svar, men Michael har jo fint besvaret spørgsmålet... Og ja, en beanbag vil du/i få meget mere glæde af i længden.. :thumbup:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

CDinesen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28. okt 2016, 21:30
Interesser: Pistol, Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 5 times
Been thanked: 11 times

Re: Erfaringer med Gamo HPA Mi IGT

Indlæg af CDinesen » 5. maj 2019, 21:00

Timber skrev:
2. maj 2019, 21:44
Beklager det sene svar, men Michael har jo fint besvaret spørgsmålet... Og ja, en beanbag vil du/i få meget mere glæde af i længden.. :thumbup:
Tak - det er en bedre løsning - jeg har forsøgt forskellige sider med rådgivning som kommer til samme konklusion selv om jeg syntes det var nemmere med ben :DancingBanana:

Besvar