Hatsan 95

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Hatsan 95

Indlæg af Longrifle » 15. sep 2019, 08:50

Så blev 95'eren splittet ad igen, og fik monteret maccari stempelpakning og en DIY tophat.

Samtidig blev min nye fjederkompressor inviet.

Anden gang er det a walk in the park.

Tophatten og pakningen har klart givet den flere joule, men den lange fjeder gør det svært at få fjernet al twang, især da fjederen i modsætning til HW og Diana "flyder frit" fra fjederstyret og frem. Som på Gamo m.fl.

Men i forhold til den utunede udgave er det en kæmpe forbedring.
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Hatsan 95

Indlæg af Happy » 18. okt 2019, 20:24

:10: Tusind Tak for, at Du kastede Dig ud i projektet og Mange tak for, at Jeg fik lov til, at blive ejer nr 2 af den ! Den er i "LR-Versionen" Uden Tvivl den Mest harmoniske Hatsan som, at jeg personligt har skudt med (minder helt korekt en del om HW 80 i skud-afgivelses-følelsen ! Ja HW 80 er af en bedre kvalitet, men Hatsan 95 er nu Ikke så dum endda - og da slet ikke i Din LR-version 1). Jeg glæder mig virkelig til at distance-teste den på +100 m - for de første 50 skud på kortere distancer er forløbet forbløffende godt. Mvh Happy :respekt:
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Hatsan 95

Indlæg af Longrifle » 18. okt 2019, 20:31

Jamen, glad for at den er kommet i gode hænder :razz:
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Besvar