Cygnus X skrev: ↑5. dec 2021, 07:02
JEG ER PÅ 3. flaske vin (delt med konen)....so cut me SOME slack :-)
jeg bruger nu have slange til køling, et langsomt flow af koldt vand, der ikke er kølet med isterninger.....vandet løbet ind i kompressor og ud i en spand....det tager ca 10 minutter for at fylde en 20 liters spand....som jeg så bruger til at vande planter med, eller toppe svømmepølen op med....vi er i tørke så jeg prøver at minimere vand spild, og havde "sparet" op i vand rationer ved ikke at tage bad, med mindre konen knirkede (jeg kan stadig ikke lugte eller smage pga covid19...så jeg er uhmm...tilbage til pointen)
min tuning af aa410 carbin og xtra fac...løb op i en anseelig mængde hagl og fyldninger af riflen fra tom ...for slet ikke at glemme leshiey fuck kan stadig ikke stave til den riffel.....men den æder luft og hagl hurtigere end i kan forestille jer.....og når jeg nu drøner rundt i haven som en anden "operator" så flyver der en del bly igennem riflerne....
nå men mine dykker tanke skulle toppes op, da min "lavtryks" tank var på 160 bar, og min højtrykstank på 190 arghhh (jeg har glemt hvor store de er da USA måler i kubikfod luft når de er fyldte...og i danmark måler mand i hvor meget vand der kan være i flaskerne....men de måler også i pipfugle, sten, tomelfingre og heste....såå ja...de er ikke rigtig kloge...og tommelfingre er ikke samme størrelse som englands tommelfingre...sigh...for slet ikke at starte på deres længde mål, ja eller temperatur mål....nå men det er en anden historie)
mit nye filter skulle prøves....og dvs jeg har 3 filtre med kul+silica+tampon inden luften ryger ind i den lille tampon holder som kom med kompressoren.....netop den tampon bruger jeg som indikator for luftkvaliteten der "ryger" i flaskerne
den gang jeg lige havde fået kompressoren brugte jeg ikke andet end den lille tampon filter.....og det var driv vådt og brunt af olie efter at fylde min lille 2 liters 200 bars flaske.....så en anseelig mængde fugt og snask havde passeret ...da jeg åbnede tanken og kiggede var der et par fugt dråber på indersiden af flasken....og nå den luft blev skudt af havde det en "sjov " lugt
jeg fik bestilt 2 kina filtre med kul og silica ....og det hjalp....den sidste tampon var nu kun lidt brun og da jeg også havde hængt filtrene op lodret så var der kun en lille smule fugt at mærke.
mit sidste filter bestilt her i sommers....flot blåt og en del større en kina filtrene(linkede vist til det dengang)....jeg smed det på efter de 2 kina filtre....og denne gang var fylde tamponen tør og hvid, næsten som ny....luften lugter stadig lidt, men meget mindre end før. det eneste jeg ikke er så glad for er at den aktive kul bliver fugtig da den er først og silica sidst.....måske jeg skulle vende filter elementet ?
compressoren (long heng) tog sin tid denne gang...ikke helt sikke hvorfor....til at starte på lukkede jeg ventiler på kompressoren og åbnede flasken så den stod med 190 bar på....det plejer at få hvad der giver sig til at lække til at ....ja lække så det kan høres. fandt et par oringe i kina filtrene der måtte udskiftes, og en quick kopling der lige måtte have lidt teflon tape.....og for god orden fik det hele lige en spray med sæbe opløsning (opvaskemiddel+ vand = kraftig opløsnig god til sæbe bobler) .....ingen bobler
efter 45 minutter skete der næsten igen ting, flasken var på 290bar.....WTF.....ok mit fyldekit lækkede når det rammer ca 280bar og ventilen ikke er skruet super finger hårdt så lækker lortet...super svært at høre når kompressoren kører....fik den lukket, og fyldt til 300 bar
min lavtryks tank var den næste....men efter 30 minutter...var det klart at noget var galt, det gik mega langsomt....så jeg smed 300 bars flasken på og gentog testen....boblerne afslørede at den stål tube til toppen af kompressoren lækkede...strammede og den læk stoppede.....og en af quick connectorne også lækkede....det tog lidt tid men det var oringen inden i connectoren der var årsagen...jeg har en del orings kit, men ingen havde den rigtig størrelse...så det endte med jeg stjal en oring fra en anden connector.....og så kørte det igen....stadig langsomt, så der er et eller andet galt....men fik da moslet den op på 235 bar (hvad den er lavet til) ville gerne lige have presset den op til 250....nu skal jeg have fundet ud af om jeg har brændt noget af i cylinderen....eller om der blot er en læk der kun viser sig når den rammer en 230+ bar....men sårn er det med kina ting
hvis du er nået hertil, er du blandt de 15. vindere af en gå tur til roskilde.....du starter når du har lyst
more rants to come...