Nye ure på FX Impact

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Spyde
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 470
Tilmeldt: 14. mar 2014, 18:59
Interesser: Knive
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 96 times

Nye ure på FX Impact

Indlæg af Spyde » 17. aug 2019, 08:36

Wow, jeg er den (u)lykkelige ejer af sådan en FX Impact mk2 og har haft en del problemer med den, det skal dog siges at den er blevet fixet og er meget bedre end fra forbrikken, men en af tingene jeg havde problemer med var regulatoren i den, så den blev skiftet ud med en HUMA regulator og satte så nye tryk ure i ved samme lejligghed, og det virkede bare, men lagde mærke til hvad jeg troede var mere power ved samme tryk, så lagde jeg mærke til at når jeg fyldte riflen kunne jeg pludselig fylde 50bar mere i, så jeg tænker at begge ure må ha haft en væsentlig fejlvisning.

Så sådan et par små ure kan altså både give mere power og flere skud.
Vedhæftede filer
4AB92D19-7D5E-4F41-9911-3145EE25AC75.jpeg
93CDE9C7-A127-43E8-9F49-4905CDE17948.jpeg
5FA7A7B6-13F2-4CBE-BA6C-9E0301681586.jpeg
7AE2D806-BD55-442E-9DF2-3E96307CD133.jpeg

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1352
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 655 times
Kontakt:

Re: Nye ure på fx impact

Indlæg af SorenSD » 17. aug 2019, 10:26

Ser godt ud, Peter :thumbup: :smile:

Fedt at du endeligt har fået den til at skyde ordentligt :numberone:

Men sikke en masse bøvl - sådan en dyr riffel burde bare være iorden fra starten :smile:
:smile: :thumbup:

Spyde
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 470
Tilmeldt: 14. mar 2014, 18:59
Interesser: Knive
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 96 times

Re: Nye ure på fx impact

Indlæg af Spyde » 17. aug 2019, 10:47

Tak, ja den burde være i orden men det der irretere mig er at forhandler og FX siger at det er meget sjældent der er fejl på FX rifler når man kan læse igen og igen om reg creep og dårlige ure.

Jeg har kæmpet en laaang kamp med min forhandler, de ville ikke erkende at der var noget galt med riflen og de dækkede ikke noget. Og fx kan ikke engang svare på min mails


Helt ny riffel kom hjem med de gamle type ure og et forkert løb, sendte den tilbage og fik skiftet løb og ure, fandt så ud af den ikke skød ordentligt, snakkede med forhandler, det ville kun kigge på den hvis jeg betalte, så bestemte mig for selv at løse det.
Prøvede først at skifte C3 Oring ud med en nylon skive, det hjalp ikke.
Men havde fundet ud af at den havde et ES på over 60fps og reg creep, så startede med at skifte regulatoren ud med en HUMA og nu har jeg ikke haft et ES på over 8fps.
Nu kunne den skyde grupper men de rykkede sig så bestemte mig for at smide min slug liner i så kunne den skyde, men var ikke tilfreds med mine antal skud pr fyldning, så lagde jeg mærke til at uret på riflen ikke stemte overens med uret på min fyldestation, så skiftede alle mine ure ud til Wika ure og ganske rigtigt 50bar fejlvisning og et ekstra magasin på fyld.


Det har været en lang sej kamp, men kan sige at jeg snart kender FX Impact ind og ud.

PCP_John
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 82
Tilmeldt: 24. jul 2019, 17:41
Interesser: Luftrifler
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 48 times
Been thanked: 20 times

Re: Nye ure på fx impact

Indlæg af PCP_John » 17. aug 2019, 14:11

Spyde skrev:
17. aug 2019, 08:36
Wow, jeg er den (u)lykkelige ejer af sådan en fx impact mk2 og har haft en del problemer med den, det skal dog siges at den er blevet fixet og er meget bedre end fra forbrikken, men en af tingene jeg havde problemer med var regulatoren i den, så den blev skiftet ud med en HUMA regulator og satte så nye tryk ure i ved samme lejligghed, og det virkede bare, men lagde mærke til hvad jeg troede var mere power ved samme tryk, så lagde jeg mærke til at når jeg fyldte riflen kunne jeg pludselig fylde 50bar mere i, så jeg tænker at begge ure må ha haft en væsentlig fejlvisning.

Så sådan et par små ure kan altså både give mere power og flere skud.
Jeg har endnu ikke haft nogen problemer med min MK2. Jeg venter endnu på få min chronograph (den dukker op sidst på måneden), så jeg kan verificere hvor stor afvigelsen i mundingshastigheden er over en serie af skud. Men det er dog mig indtryk der ikke er nævneværdig spredning. Regulatortrykket har - hver gang jeg har kontrolleret - stået på 100 bar. Jeg har ikke oplevet nogen ændringer. Næste gang jeg fylder vil jeg lige sammenligne manometeret på fyldestationen med våbnets manometer. Hvilke problemer havde du oprindeligt?
Gamo Expo .177 - Tasco 4 X 20
Gamo GX-40 .177 - Gamo 3-9 X 40 (solgt)
WEIRAUCH WH100 T .177 - Nikki Sterling Gold Crown Air King 4-12 X 42 AO
FX Impact MKII .177 - Hawke Sidewinder 8-32x56 SF
WEIRAUCH HW75 .177

Spyde
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 470
Tilmeldt: 14. mar 2014, 18:59
Interesser: Knive
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 96 times

Re: Nye ure på fx impact

Indlæg af Spyde » 17. aug 2019, 16:17

PCP_John skrev:
17. aug 2019, 14:11
[quote=Spyde post_id=886577 time=<a href="tel:1566023795">1566023795</a> user_id=11208]
Wow, jeg er den (u)lykkelige ejer af sådan en fx impact mk2 og har haft en del problemer med den, det skal dog siges at den er blevet fixet og er meget bedre end fra forbrikken, men en af tingene jeg havde problemer med var regulatoren i den, så den blev skiftet ud med en HUMA regulator og satte så nye tryk ure i ved samme lejligghed, og det virkede bare, men lagde mærke til hvad jeg troede var mere power ved samme tryk, så lagde jeg mærke til at når jeg fyldte riflen kunne jeg pludselig fylde 50bar mere i, så jeg tænker at begge ure må ha haft en væsentlig fejlvisning.

Så sådan et par små ure kan altså både give mere power og flere skud.
Jeg har endnu ikke haft nogen problemer med min MK2. Jeg venter endnu på få min chronograph (den dukker op sidst på måneden), så jeg kan verificere hvor stor afvigelsen i mundingshastigheden er over en serie af skud. Men det er dog mig indtryk der ikke er nævneværdig spredning. Regulatortrykket har - hver gang jeg har kontrolleret - stået på 100 bar. Jeg har ikke oplevet nogen ændringer. Næste gang jeg fylder vil jeg lige sammenligne manometeret på fyldestationen med våbnets manometer. Hvilke problemer havde du oprindeligt?
[/quote]


Uha, mit største problem var at mine grupper flyttede sig, kunne ikke engang stille kikkerten ind så slemt var det, når jeg havde skudt en gruppe på 5-7 skud og rykkede til næste skive havde gruppen rykket sig.
Jeg kunne se at der var stor variation på hastigheden så meget faktisk at jeg kunne se det påvirkede mine skud, det hjalp efter jeg satte ny regulator i grupperne samlede sig og kunne nu også tune den så grupperne blev mindre, meen, de flyttede sig stadigvæk, og på det tidspunkt havde jeg havft skilt det meste af riflen ad og tjekket om der var noget der ikke var som det skulle være, og så var der jo kun løbet tilbage, så smed min slug liner i og bum så var den der bare.
De dårlige ure kunne den godt skyde med jo men man kunne ikke bruge dem til noget. Jeg havde næsten 50bar forskel på min påfyldnings ur, det er sku meget. :angry:

PCP_John
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 82
Tilmeldt: 24. jul 2019, 17:41
Interesser: Luftrifler
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 48 times
Been thanked: 20 times

Re: Nye ure på fx impact

Indlæg af PCP_John » 17. aug 2019, 21:55

Spyde skrev:
17. aug 2019, 16:17
PCP_John skrev:
17. aug 2019, 14:11
[quote=Spyde post_id=886577 time=<a href="tel:1566023795">1566023795</a> user_id=11208]
Wow, jeg er den (u)lykkelige ejer af sådan en fx impact mk2 og har haft en del problemer med den, det skal dog siges at den er blevet fixet og er meget bedre end fra forbrikken, men en af tingene jeg havde problemer med var regulatoren i den, så den blev skiftet ud med en HUMA regulator og satte så nye tryk ure i ved samme lejligghed, og det virkede bare, men lagde mærke til hvad jeg troede var mere power ved samme tryk, så lagde jeg mærke til at når jeg fyldte riflen kunne jeg pludselig fylde 50bar mere i, så jeg tænker at begge ure må ha haft en væsentlig fejlvisning.

Så sådan et par små ure kan altså både give mere power og flere skud.
Jeg har endnu ikke haft nogen problemer med min MK2. Jeg venter endnu på få min chronograph (den dukker op sidst på måneden), så jeg kan verificere hvor stor afvigelsen i mundingshastigheden er over en serie af skud. Men det er dog mig indtryk der ikke er nævneværdig spredning. Regulatortrykket har - hver gang jeg har kontrolleret - stået på 100 bar. Jeg har ikke oplevet nogen ændringer. Næste gang jeg fylder vil jeg lige sammenligne manometeret på fyldestationen med våbnets manometer. Hvilke problemer havde du oprindeligt?

Uha, mit største problem var at mine grupper flyttede sig, kunne ikke engang stille kikkerten ind så slemt var det, når jeg havde skudt en gruppe på 5-7 skud og rykkede til næste skive havde gruppen rykket sig.
Jeg kunne se at der var stor variation på hastigheden så meget faktisk at jeg kunne se det påvirkede mine skud, det hjalp efter jeg satte ny regulator i grupperne samlede sig og kunne nu også tune den så grupperne blev mindre, meen, de flyttede sig stadigvæk, og på det tidspunkt havde jeg havft skilt det meste af riflen ad og tjekket om der var noget der ikke var som det skulle være, og så var der jo kun løbet tilbage, så smed min slug liner i og bum så var den der bare.
De dårlige ure kunne den godt skyde med jo men man kunne ikke bruge dem til noget. Jeg havde næsten 50bar forskel på min påfyldnings ur, det er sku meget. :angry:
[/quote]

Den slags problemer kan jeg heldigvis ikke genkende fra min Impact. Efter at have læst om dine genvordigheder sammenlignede jeg manometeret på fyldestationen med våbnets manometer. Heldigvis var der overenstemmelse mellem de to. Det bliver spændende og se hvordan chronograph-testen forløber. :smile:
Gamo Expo .177 - Tasco 4 X 20
Gamo GX-40 .177 - Gamo 3-9 X 40 (solgt)
WEIRAUCH WH100 T .177 - Nikki Sterling Gold Crown Air King 4-12 X 42 AO
FX Impact MKII .177 - Hawke Sidewinder 8-32x56 SF
WEIRAUCH HW75 .177

Engfred

Re: Nye ure på FX Impact

Indlæg af Engfred » 19. aug 2019, 15:18

Hej Spyde,
Jeg har en nu 6 uger FX Corwn 4,5 mm Smooth Twist X.
Jeg oplever ikke samme creep fra trykregulatoren som du oplevede.
Men Hvis den står til Max hammerslag - stiger trykket fra 100 -120 bar over en 3 - 4 skud.
trykket falder til 100 igen over en række skud når hammerslaget er reduceret til min. Hmmmm.

Men den er ellers super præsis og laver meget fine grupper med JSB Exact 8,44 specielt ved lav hastighed og low transferport.
Den skyder super Med JSB 8.44 ved 15 -16 J. næsten helt uden flyers.
Hvis jeg øger hammerslaget og sætter porten til .177 kommer der straks spredning.
dvs. der kommer serier hvor de sidder oveni hinanden. - men så kommer der væsentlig flere flyers.
Den er nu indstillet så den skyder ca. 24 J. på max hammer 177. port med JSB Heavy 10,34. 4,52mm
Men de gruppere ikke så godt som 8.44.
Nu vil jeg gerne kunne nå ud på ca. 60 meter og med dansk vind - har denne en betydelig indflydelse på om man rammer.
Der var JSB Heavy eller monster re designed bedre. Og med JSB 8.44 på lav sættings er 60 m. ingen problem ------ HVIS altså der er næsten
vindstille.
Men det irritere mig voldsomt at præcisionen går af hvis man øger hastigheden.
Sørens Redwolf - den er hammer præcis også ved fuld skrue.

Jeg overvejer også en HUMA regulator efter at ha læst at du fik mere effekt ved samme tryk.
Det tyder på at den er væsentlig hurtigere og det kunne være at der var mere eller mindre luft efter haglet.

Jeg har også haft andre problemer - Sikkerhedsknappen sikrede ikke aftrækkerren.
Den glider der sidder hvor man uden skæftet justerer det maksimale hammerslag. var ikke fastgjort og faldt ud da jeg afmonterede skæftet.
hmmmmm.
Er din impact præcis med STX løb og 24J og med hvilke hagl?
Jeg har også prøvet HN Baracuda, Baracuda FT og i alt ca. 50 andre - Det bedste for min er JSB Exact 8.44 ved ca. 15,5Joule. Så er den bare lige i skabet.
MVH Claus

Brugeravatar
Radis
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1698
Tilmeldt: 29. maj 2009, 10:22
Interesser: Pestcontrol,PCP,Pistolskydning
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 285 times
Been thanked: 248 times

Re: Nye ure på FX Impact

Indlæg af Radis » 19. aug 2019, 18:22

På foranledning af denne tråd...
Så nær-studerede jeg lige urene på min nye FX Crown.

TAK SKÆBNE!
De ure passer da overhovedet ikke :shock:
Da jeg skruede flasken af og skød et skud, for at få tømt trykket i regulatoren - så stod viseren på uret til flasken gujølme på 50bars tryk :wall:

Nu skruede jeg urene på igen. Men nu viste uret til regulatoren 150bar og ikke 120bar, som den altid har vist :impatient:

Så jeg tog prompte konsekvensen, og bestilte nye ure hos Huma-Air.
Desværre ikke “Wika” urene. Da de er for store til at kunne sidde i skæftet på Crownen.

Men jeg håber da i det mindste, at kvaliteten er bedre end dem fra FX, ab fabrik....

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1352
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 655 times
Kontakt:

Re: Nye ure på FX Impact

Indlæg af SorenSD » 19. aug 2019, 19:49

Det er da skidt, at man skal starte med at skifte flere dele på en helt ny riffel ??!? :thumbdown:

Den burde da virke fint fra fabrikken :smile:
:smile: :thumbup:

Brugeravatar
Radis
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1698
Tilmeldt: 29. maj 2009, 10:22
Interesser: Pestcontrol,PCP,Pistolskydning
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 285 times
Been thanked: 248 times

Re: Nye ure på FX Impact

Indlæg af Radis » 19. aug 2019, 21:34

SorenSD skrev:
19. aug 2019, 19:49
Det er da skidt, at man skal starte med at skifte flere dele på en helt ny riffel ??!? :thumbdown:

Den burde da virke fint fra fabrikken :smile:
Jeg har efterhånden lært med FX, at der “skal” være nogle fejl/børnesygdomme.

Royalen er min eneste FX’er som jeg ikke rigtig har haft nævneværdige startproblemer med...

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1718 times
Been thanked: 2144 times
Kontakt:

Re: Nye ure på FX Impact

Indlæg af Bofhenator » 19. aug 2019, 21:37

ååååhhhh... Jeg kunne så godt tænke mig en FX... Men sådan et cirkus orker jeg ikke, så dyr en stump skal bare spille ud kassen... Jeg er voldsomt i tvivl...
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1352
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 655 times
Kontakt:

Re: Nye ure på FX Impact

Indlæg af SorenSD » 19. aug 2019, 21:40

Radis skrev:
19. aug 2019, 21:34

Jeg har efterhånden lært med FX, at der “skal” være nogle fejl/børnesygdomme.

Royalen er min eneste FX’er som jeg ikke rigtig har haft nævneværdige startproblemer med...
Har ingen problemer haft med min FX Wildcat, FX Streamline eller FX Royale 400 ??!?

En dyr ny riffel skal bare være iorden !! :thumbup:
:smile: :thumbup:

Spyde
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 470
Tilmeldt: 14. mar 2014, 18:59
Interesser: Knive
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 96 times

Re: Nye ure på FX Impact

Indlæg af Spyde » 20. aug 2019, 06:54

Engfred skrev:
19. aug 2019, 15:18
Hej Spyde,
Jeg har en nu 6 uger FX Corwn 4,5 mm Smooth Twist X.
Jeg oplever ikke samme creep fra trykregulatoren som du oplevede.
Men Hvis den står til Max hammerslag - stiger trykket fra 100 -120 bar over en 3 - 4 skud.
trykket falder til 100 igen over en række skud når hammerslaget er reduceret til min. Hmmmm.

Men den er ellers super præsis og laver meget fine grupper med JSB Exact 8,44 specielt ved lav hastighed og low transferport.
Den skyder super Med JSB 8.44 ved 15 -16 J. næsten helt uden flyers.
Hvis jeg øger hammerslaget og sætter porten til .177 kommer der straks spredning.
dvs. der kommer serier hvor de sidder oveni hinanden. - men så kommer der væsentlig flere flyers.
Den er nu indstillet så den skyder ca. 24 J. på max hammer 177. port med JSB Heavy 10,34. 4,52mm
Men de gruppere ikke så godt som 8.44.
Nu vil jeg gerne kunne nå ud på ca. 60 meter og med dansk vind - har denne en betydelig indflydelse på om man rammer.
Der var JSB Heavy eller monster re designed bedre. Og med JSB 8.44 på lav sættings er 60 m. ingen problem ------ HVIS altså der er næsten
vindstille.
Men det irritere mig voldsomt at præcisionen går af hvis man øger hastigheden.
Sørens Redwolf - den er hammer præcis også ved fuld skrue.

Jeg overvejer også en HUMA regulator efter at ha læst at du fik mere effekt ved samme tryk.
Det tyder på at den er væsentlig hurtigere og det kunne være at der var mere eller mindre luft efter haglet.

Jeg har også haft andre problemer - Sikkerhedsknappen sikrede ikke aftrækkerren.
Den glider der sidder hvor man uden skæftet justerer det maksimale hammerslag. var ikke fastgjort og faldt ud da jeg afmonterede skæftet.
hmmmmm.
Er din impact præcis med STX løb og 24J og med hvilke hagl?
Jeg har også prøvet HN Baracuda, Baracuda FT og i alt ca. 50 andre - Det bedste for min er JSB Exact 8.44 ved ca. 15,5Joule. Så er den bare lige i skabet.
MVH Claus

Den burde ikke stige i tryk fordi du justere hammeren så det ville jeg nok kigge nærmere på.

Men man kan ikke bare “skrue op” for hastigheden hammer og tryk skal passe sammen, ellers vil du bruge unødig luft osv, haglet har også en bestemt hastighed de skyder bedst med, og når alt det passer sammen skal man justere for hamoniske svingninger, dette gøres i dit tildfælde ved at finjustere hammeren indtil du ser dine grupper bliver mindre.

Jeg mener at ernest rowe på youtube viser hvordan man løser det med den lås, det er vist bare en skrue der skal stilles lidt :blink:

Min er skyder rigtig godt nu, både med hagl og med slugs men det har været noget af en kamp da jeg først skulle finde alle fejlene på riflen først.
Men fandt ud af at på lige netop 30m (på min riffel) er den ikke så præcis som på alle andre afstande, har lidt en fornemmelse af at stx løb skyder bedst på længere afstande.

Spyde
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 470
Tilmeldt: 14. mar 2014, 18:59
Interesser: Knive
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 96 times

Re: Nye ure på FX Impact

Indlæg af Spyde » 20. aug 2019, 06:59

Jeg har kun haft en fx som virkede som den skulle ud af 5 :cry: ellers har det været skæve løb, defekte regulatore, og så den sidste her som åbenbart havde hele pakken :fun:

Jeg kan virkelig godt li fx impacten er så alsidig, og når den ellers virker så skyder den også vandvittig godt, men havde det ikke været for det havde jeg sku ikke købt fx mere

DB89
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 849
Tilmeldt: 22. sep 2012, 19:13
Interesser: Blankvåben, luftpistol
Geografisk sted: Fredericia, Danmark
Has thanked: 97 times
Been thanked: 119 times

Re: Nye ure på FX Impact

Indlæg af DB89 » 20. aug 2019, 07:37

Mon ikke at en fra fra indkøbsafdelingen har set muligheden for at kunne spare nogle få $$ :wall:

Spyde
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 470
Tilmeldt: 14. mar 2014, 18:59
Interesser: Knive
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 96 times

Re: Nye ure på FX Impact

Indlæg af Spyde » 20. aug 2019, 07:45

kan ihvertfald godt forstå så mange forhandler dropper fx salg :shock:

Engfred

Re: Nye ure på FX Impact

Indlæg af Engfred » 20. aug 2019, 09:19

Hej alle,
I går prøvede jeg at skyde helt nye JSB Monster redesigned - uden at ha ændret på noget.
De skød "all over the place" ved fuld hammer og det blev ikke meget bedre af at reducere farten.
Igen ved laveste indstilling - så nogenlunde.
Så besluttede jeg mig for at skille løbet ad og se mere på lineren.
Shroud afmonteret og air stripper ligeså .
Da jeg skulle løsne holde skruen til lineren måtte jeg ha en 8" svensknøgle på for at få den løs :evil:
Lavede en streg så jeg ved hvordan lineren vendte.
O-ringene blev siddende i røret så jeg kunne ikke se om de sad ordentlig.
Nå men det hele renset og med en grundig rensning af lineren indvendigt.
Samlede det hele igen med lineren i samme pos. med stregen og med lidt silikonefedt.
O-ringene blev sikret med isoleringstape som set på nettet.
Jeg spændte kun lineren som beskrevet med fingerene + 1/4 omgang. (væsentlig forskellig fra før)
Nå men prøvede igen med Monster redesigned.
Nu var POI flyttet ca. 10 cm under center på skydekassen og ca. 3 cm til højre. (På 26 meter)
Rettede på kikkerten og nu sidder de hul i hul med fuld hammer slag. :DancingBanana:
Det var efterhånden blevet næsten mørkt så jeg fik ikke testet med chronografen - men det siger nu dooonng ved skydekassen.
Så mon jeg ikke har mindst mine 24J nu. Fik dog ikke testet med 8,44, 10,34 og andre.

Det kunne tyde på at løbet har været fejlmonteret - eventuelt spændt for hårdt så det stod i en bue.
Jeg håber på tørvejr så jeg kan få testet mere i aften.

Og Spyde jeg ved godt at trykket skal passe til hammerslag og port.
Det er også derfor at det er øget til ca. 120 Bar. (Det er normalt hvis man vil opnå FAC energi)
Det underlige er bare hvis jeg skruer ned for hammerslaget så falder trykket over nogle skud til ca. 90-100 bar. :freak:
Jeg skal nok lige omkring HUMA for at få den fikset.
Fordelen er dog at den bliver pænt liggende med trykket konstant.

Jeg orker ikke en gang at forsøge at tage den med Mundilar, Arms Gallery eller FX - men det er sku da frustrerende.
Men det kan også være at din Impact kun skyder 15-16 J ved maks. Hammerslag med de 100 bar. Det gjorde min. derfor var jeg inden og justerer hammerslags begrænser-skruen og øge trykket først 10 så 10 mere. til de 115-120 (Det er jo ikke ligefrem præcisionsure)

PCP-JOHN
Jeg går ud fra at når du har en Slug liner er det .22 eller mere?
Jeg har ikke jagttegn (endnu) men det ender nok med at jeg må den vej omkring - SLUGS ser bare spændende ud.

Men nu er jeg over bakken er sikker på at jeg har mindst 23-24 Joule og at den kan ramme på 26m nu må det finjusteres og testes på længere afstand.
Min Marauder skød godt med 24 Joule på 60 m. og havde meget mindre problemer med sidevind.

Det bliver så godt hvis man kan halvere påvirkningen fra sidevinden også med FX :getout:

Spyde
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 470
Tilmeldt: 14. mar 2014, 18:59
Interesser: Knive
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 96 times

Re: Nye ure på FX Impact

Indlæg af Spyde » 20. aug 2019, 09:30

Selv ved 90 bar og hammeren på min (også skruen) har jeg meget svært ved at få den ned på under 900fps

Spyde
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 470
Tilmeldt: 14. mar 2014, 18:59
Interesser: Knive
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 96 times

Re: Nye ure på FX Impact

Indlæg af Spyde » 20. aug 2019, 09:46

Når nu vi lige taler om slugs, vil jeg da gerne dele min erfaring, jeg skyde både hagl og slugs med min slug liner så ingen grund til at skifte hvis i skulle invistere i sådan en.

Jeg fik den egentlig ret hurtigt skudt ind med slugs, havde forventet noget mere besvær.
Jeg valgte at bruge NSA 23g slugs i cal.218 og skød dem afsted med 950fps, og må sige wow det er jo en hel anden verden, alt er anderledes, de er fulstændige ligeglade med vind selv ud på 150m kan du bare holde lige på med sigtet (i moderat vind) og de når frem på 100m lige så hurtigt som et almindeligt hagl på 20 m og de rammer HÅRDT, meeen de er ikke meget værd på under 70-80 meter de rammer fint det er ikke det med man bruger så meget luft osv så med mindre du skal skyde på +80m ville jeg holde mig til hagl ( måske nogen med højere bc f.eks jsb monster redesigned)..

Jeg kunne skyde lige lidt over 55skud på en opfyldning i forhold til mine før 160skud, en anden ting, de er dyre ! Meget dyre, til næsten 2kr stk så bliver det hurtigt en dyr omgang jeg brugte ca 300-350 skud på at sætte den op, og man skal i det hele taget være heldig at finde nogle der har dem på lager.

Men sjovt er det :biggrin: :biggrin:
Vedhæftede filer
CE4CDA18-FC5A-42A2-AA9D-CB2D6E3A13A8.jpeg
F20DF96A-1DF8-4760-9E44-4E36C6C10093.jpeg

Engfred

Re: Nye ure på FX Impact

Indlæg af Engfred » 20. aug 2019, 12:25

Hej Spyde,
Imponerende - Men jeg opdagede lige at din er kun .22 og ikke en .177 - På min .177 skal der mere muskler (Tryk og hammer) til for at få haglet op i fart med det kortere 500 mm løb.

Jeg må nok få skiftet manometre og den trykregulator.
Og så få mig meldt til det jagttegn.

Skal man herefter så tager et udbygning med riffeltegn og bagefter et luftriffeltegn for at eje og bruge en .22 ?
Og så må man vel ikke bruge den i haven længere?

Det er dyrt med Slugs men jeg tror der er så meget omkring slugs nu, at andre fabrikanter af hagl kommer med på slugsvognen.
Og så kommer prisen vel ned.

Mvh Claus

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1352
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 655 times
Kontakt:

Re: Nye ure på FX Impact

Indlæg af SorenSD » 20. aug 2019, 12:29

Engfred skrev:
20. aug 2019, 12:25

Det er dyrt med Slugs men jeg tror der er så meget omkring slugs nu, at andre fabrikanter af hagl kommer med på slugsvognen.
Og så kommer prisen vel ned.

Mvh Claus
Både H&N og JSB er i fuld gang med at udvikle serieproduceret slugs og så kommer prisen ned :thumbup: :biggrin:
:smile: :thumbup:

Spyde
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 470
Tilmeldt: 14. mar 2014, 18:59
Interesser: Knive
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 96 times

Re: Nye ure på FX Impact

Indlæg af Spyde » 20. aug 2019, 12:42

Ja både h&n og jsb kommer med deres version af slugs men fx slug liner er bygget op omkring nsa slugs så bliver spændene at se om vi skal hen og købe nye linere, eller om de kan bruges til de nuværende linere.

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1352
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 655 times
Kontakt:

Re: Nye ure på FX Impact

Indlæg af SorenSD » 20. aug 2019, 13:19

Så vidt jeg ved, så samarbejder JSB med FX, så mon ikke, at der kommer noget der virker :thumbup: :smile:
:smile: :thumbup:

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1352
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 655 times
Kontakt:

Re: Nye ure på FX Impact

Indlæg af SorenSD » 20. aug 2019, 13:21

Der er allerede prøver ude fra H&N :thumbup:
Vedhæftede filer
1257C216-ED73-4956-A249-2D8008FFFE54.jpeg
:smile: :thumbup:

Andrik
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 325
Tilmeldt: 2. jun 2011, 18:09
Interesser: luftrifler, elbas, selvsmageri
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 87 times
Been thanked: 93 times

Re: Nye ure på FX Impact

Indlæg af Andrik » 20. aug 2019, 13:40

Engfred!

Du skal bare have et almindeligt jagttegn for at eje en cal.22 luftriffel. Du skal ikke tage ekstra jagttegn til riffel for at have den. :smile:
They can cut off our fingers one by one, but if we join together, we can make a powerful fist.

Sitting Bull.

Besvar