Trådkors kæntret i kikkert - hvad nu?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Slettes2
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 361
Tilmeldt: 29. jul 2018, 14:37
Interesser: ....
Geografisk sted: ....
Has thanked: 83 times
Been thanked: 144 times

Trådkors kæntret i kikkert - hvad nu?

Indlæg af Slettes2 » 14. okt 2019, 06:53

Under lidt hyggeskydning i lørdags kæntrede trådkorset i min ellers så trofaste Nikko Stirling 4,5-16x50 pludseligt under brug af zoomet på kikkerten :shock:

Det drejede sig cirka 45 grader med uret og det drejer ikke tilbage, ej heller yderligere mere den gale vej, ved fortsat brug af zoomfunktionen.

Lyder det velkendt for nogen, og kan det laves, eller er det bare ærgerligt?

Luftskipper

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7696
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 589 times
Been thanked: 1243 times

Re: Trådkors kæntret i kikkert - hvad nu?

Indlæg af T-REX » 14. okt 2019, 12:29

http://www.nikkostirling.com/content/warranty.html

Det kan vel laves, på garantien, med mindre du har købt den, brugt.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Slettes2
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 361
Tilmeldt: 29. jul 2018, 14:37
Interesser: ....
Geografisk sted: ....
Has thanked: 83 times
Been thanked: 144 times

Re: Trådkors kæntret i kikkert - hvad nu?

Indlæg af Slettes2 » 14. okt 2019, 13:08

Arh, genialt. Må lige have fat i den danske forhandler. Har skam købt den fra ny. Tak :smile:

Hunt
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 31
Tilmeldt: 13. jul 2019, 16:49
Interesser: Jagt og regulering
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Trådkors kæntret i kikkert - hvad nu?

Indlæg af Hunt » 14. okt 2019, 16:50

Jeg har haft samme problem med min første Nikko Mountmaster og fik den byttet uden problemer. Har dog opgrageret til Hawke Airmax som holder bedre til rekylen på Gamo.

Slettes2
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 361
Tilmeldt: 29. jul 2018, 14:37
Interesser: ....
Geografisk sted: ....
Has thanked: 83 times
Been thanked: 144 times

Re: Trådkors kæntret i kikkert - hvad nu?

Indlæg af Slettes2 » 14. okt 2019, 17:50

Jeg må snakke med forhandleren i morgen, i hvert fald lyder det til, at det kan lade sig gøre, at få den byttet.

Jeg har i øvrigt hængt en Hawke Airmax på min Air Arms og er glad for den, men har faktisk været rigtigt glad for begge mine to Nikko Stirling.

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Trådkors kæntret i kikkert - hvad nu?

Indlæg af Happy » 14. okt 2019, 22:21

Luftskipper skrev:
14. okt 2019, 06:53
Under lidt hyggeskydning i lørdags kæntrede trådkorset i min ellers så trofaste Nikko Stirling 4,5-16x50 pludseligt under brug af zoomet på kikkerten :shock:

Det drejede sig cirka 45 grader med uret og det drejer ikke tilbage, ej heller yderligere mere den gale vej, ved fortsat brug af zoomfunktionen.

Lyder det velkendt for nogen, og kan det laves, eller er det bare ærgerligt?

Luftskipper
Tror at jeg har og haft omkring en knap 10 stk Nikko Sterling monteret i tidens løb... Jeg har aldrig oplevet nogle problemer (bortset fra med den allerførste jeg monterede selv :biggrin: og hvor jeg spændte montage skruer alt for hårdt :fun: ). Så jeg er faktisk lidt overrasket over dit opståede problem - men særdeles glad for, at du deler oplevelsen med os andre. Mvh Happy
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Slettes2
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 361
Tilmeldt: 29. jul 2018, 14:37
Interesser: ....
Geografisk sted: ....
Has thanked: 83 times
Been thanked: 144 times

Re: Trådkors kæntret i kikkert - hvad nu?

Indlæg af Slettes2 » 15. okt 2019, 19:19

Nå, har i dag snakket med forhandleren, og de var meget venlige og imødekommende. Fik at vide, at det problem var de temmeligt ofte ude for, og det gik som regel ind under garantien.

Jeg skulle sende den over til dem, og nu kommer det, for at de kunne sende den videre til producenten så de kunne konkludere, om skaden var opstået som følge af, "at kikkerten ikke har været monteret stramt nok" :shock:

Jeg er ingen ufejlbarlig ekspert, men jeg skulle mene at have monteret my fair share af kikkerter på masser af forskellige luftbøsser uden problemer, men det kan hverken forhandler eller producent selvfølgelig vide, men hvordan pokker kan de konkludere om den har været monteret for løst? Det lyder i mine ører, som noget man kan gemme sig bag for at undslå sig at erstatte varen.

Nuvel, nu skal man ikke male fanden på væggen, og jeg håber selvfølgelig det går glat.

PCP_John
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 82
Tilmeldt: 24. jul 2019, 17:41
Interesser: Luftrifler
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 48 times
Been thanked: 20 times

Re: Trådkors kæntret i kikkert - hvad nu?

Indlæg af PCP_John » 16. okt 2019, 11:14

Luftskipper skrev:
15. okt 2019, 19:19
Nå, har i dag snakket med forhandleren, og de var meget venlige og imødekommende. Fik at vide, at det problem var de temmeligt ofte ude for, og det gik som regel ind under garantien.

Jeg skulle sende den over til dem, og nu kommer det, for at de kunne sende den videre til producenten så de kunne konkludere, om skaden var opstået som følge af, "at kikkerten ikke har været monteret stramt nok" :shock:

Jeg er ingen ufejlbarlig ekspert, men jeg skulle mene at have monteret my fair share af kikkerter på masser af forskellige luftbøsser uden problemer, men det kan hverken forhandler eller producent selvfølgelig vide, men hvordan pokker kan de konkludere om den har været monteret for løst? Det lyder i mine ører, som noget man kan gemme sig bag for at undslå sig at erstatte varen.

Nuvel, nu skal man ikke male fanden på væggen, og jeg håber selvfølgelig det går glat.
Mysteriet opklaret. Det er ikke trådkorset der er kæntret, men hele sigtekikkerten... fordi du har monteret den for løst... :rolf:
Gamo Expo .177 - Tasco 4 X 20
Gamo GX-40 .177 - Gamo 3-9 X 40 (solgt)
WEIRAUCH WH100 T .177 - Nikki Sterling Gold Crown Air King 4-12 X 42 AO
FX Impact MKII .177 - Hawke Sidewinder 8-32x56 SF
WEIRAUCH HW75 .177

Slettes2
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 361
Tilmeldt: 29. jul 2018, 14:37
Interesser: ....
Geografisk sted: ....
Has thanked: 83 times
Been thanked: 144 times

Re: Trådkors kæntret i kikkert - hvad nu?

Indlæg af Slettes2 » 16. okt 2019, 12:36

Arh selvfølgelig :biggrin:

Hvor dumt af mig, synes godt nok jeg har skullet lægge hovedet mere og mere oven på kolben, og min kiropraktor har også spurgt ind til mine myoser (ikke psykoser, det er ham den anden jeg snakker med om det), og så har det bare al den tid været fordi jeg ikke har skruet kikkerten fast i montagen :freak:

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Trådkors kæntret i kikkert - hvad nu?

Indlæg af Happy » 18. okt 2019, 20:08

PCP_John skrev:
16. okt 2019, 11:14
Luftskipper skrev:
15. okt 2019, 19:19
Nå, har i dag snakket med forhandleren, og de var meget venlige og imødekommende. Fik at vide, at det problem var de temmeligt ofte ude for, og det gik som regel ind under garantien.

Jeg skulle sende den over til dem, og nu kommer det, for at de kunne sende den videre til producenten så de kunne konkludere, om skaden var opstået som følge af, "at kikkerten ikke har været monteret stramt nok" :shock:

Jeg er ingen ufejlbarlig ekspert, men jeg skulle mene at have monteret my fair share af kikkerter på masser af forskellige luftbøsser uden problemer, men det kan hverken forhandler eller producent selvfølgelig vide, men hvordan pokker kan de konkludere om den har været monteret for løst? Det lyder i mine ører, som noget man kan gemme sig bag for at undslå sig at erstatte varen.

Nuvel, nu skal man ikke male fanden på væggen, og jeg håber selvfølgelig det går glat.
Mysteriet opklaret. Det er ikke trådkorset der er kæntret, men hele sigtekikkerten... fordi du har monteret den for løst... :rolf:
Hej Luftskipper :smile: Den der "Deres metode" til, at "Dokumentere", at en kikkert IKKE har været skruet fast nok og at "NETOP DETTE" er skyld i "Fejlen"...... Den Vil Jeg Godt Nok Meget Gerne Høre Nærmere Beskrevet i Detaljer ! Og så vil jeg da også gerne se nogle videnskabelige data som underbygger denne :biggrin: PCP John - God Humor ! Du fik mig sku til, at grine ! Mvh Happy
Senest rettet af Happy 18. okt 2019, 20:29, rettet i alt 2 gange.
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Happy
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 312
Tilmeldt: 27. jul 2017, 23:21
Interesser: Luftvåben/Bue-skydning/Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 1185 times
Been thanked: 47 times

Re: Trådkors kæntret i kikkert - hvad nu?

Indlæg af Happy » 18. okt 2019, 20:09

Luftskipper skrev:
16. okt 2019, 12:36
Arh selvfølgelig :biggrin:

Hvor dumt af mig, synes godt nok jeg har skullet lægge hovedet mere og mere oven på kolben, og min kiropraktor har også spurgt ind til mine myoser (ikke psykoser, det er ham den anden jeg snakker med om det), og så har det bare al den tid været fordi jeg ikke har skruet kikkerten fast i montagen :freak:
:fun: God Humor :rolf: Mvh Happy
Kun Æreløse, Kujoner og Tosser - hævder - at slå ihjel - i "Guds Navn" ! Normale mennesker og mennesker med Selvrespekt - Står ved Deres Ansvar - for Egne Handlinger !

Slettes2
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 361
Tilmeldt: 29. jul 2018, 14:37
Interesser: ....
Geografisk sted: ....
Has thanked: 83 times
Been thanked: 144 times

Re: Trådkors kæntret i kikkert - hvad nu?

Indlæg af Slettes2 » 24. okt 2019, 14:49

Nå, nu har jeg hørt fra Airgun hvor jeg har købt kikkerten, og de har fået en ny af Nikko Stirling. Spurgte om jeg måtte vælge en anden kikkert og kun betale differencen, og det var intet problem. God og venlig behandling :thumbup:

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1352
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 655 times
Kontakt:

Re: Trådkors kæntret i kikkert - hvad nu?

Indlæg af SorenSD » 24. okt 2019, 15:43

Luftskipper skrev:
24. okt 2019, 14:49

Nå, nu har jeg hørt fra Airgun hvor jeg har købt kikkerten, og de har fået en ny af Nikko Stirling. Spurgte om jeg måtte vælge en anden kikkert og kun betale differencen, og det var intet problem. God og venlig behandling :thumbup:
God service ! Altid dejligt :thumbup:
:smile: :thumbup:

Andrik
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 325
Tilmeldt: 2. jun 2011, 18:09
Interesser: luftrifler, elbas, selvsmageri
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 87 times
Been thanked: 93 times

Re: Trådkors kæntret i kikkert - hvad nu?

Indlæg af Andrik » 25. okt 2019, 13:55

Godt købmandsskab efterlader både kunde og sælger tilfredse :smile: :smile:
They can cut off our fingers one by one, but if we join together, we can make a powerful fist.

Sitting Bull.

Slettes2
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 361
Tilmeldt: 29. jul 2018, 14:37
Interesser: ....
Geografisk sted: ....
Has thanked: 83 times
Been thanked: 144 times

Re: Trådkors kæntret i kikkert - hvad nu?

Indlæg af Slettes2 » 25. okt 2019, 18:44

Absolut. Jeg har fået god behandling og løbende information om sagen som den skred frem, og dmt er noget jeg personligt sætter stor pris på, så der handler jeg gerne igen.

Besvar