Review af 200kr. luftgevær fra Harald Nyborg..

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Review af 200kr. luftgevær fra Harald Nyborg..

Indlæg af Timber » 3. nov 2019, 18:07

!!OBS!! Jeg købte det på tilbud til kr. 199,-, derfor overskriften.. Normalt koster det kr.299,-, og det er nøjagtig det samme som Silvan sælger til kr.499,-. Så godt nok med kikkertsigte, meeen... :fun:


Som overskriften siger, hermed mit lille review af luftgeværet Max Ranger fra Harald Nyborg.. Indrømmet, det bliver måske en lille smule farvet, da jeg nok er bedre vant på det område.. Men jeg vil prøve at lave det så ærligt og unbiased så muligt... :smile:

Det hele startede p.g.a. denne tråd https://nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=29&t=79544, hvor en bruger efterspørger erfaring med disse geværer. Jeg var hurtig på tasterne og bød ind på at det nok var noget skrammel, da jeg mente jeg havde prøvet disse geværer før.. Alligevel blev jeg i tvivl, og besluttede mig for at spendere hele kr. 243,- på et gevær og en bøtte hagl.. Det viste sig så at det er det samme gevær, men fred være med det. Nu skal det være..

Og hvad får man så for dette beskedne beløb?... Jo, man får et knækløbsgevær af ca. samme størrelse som en HW30'er, men lettere, da det er plastikskæfte.. Jeg vil prøve at dele reviewet op i kategorier, så det bliver lidt mere overskueligt.. Derudover smider jeg nogle billeder af geværet, og haglgrupper nederst..

FØRSTEHÅNDSINDTRYK: Geværet ligget pænt pakket ind i en fin kasse, der er brugsanvisning med, endda på dansk. Derudover følger der ikke noget med.. Det bærer præg af at være temmeligt "velsmurt" ab fabrik, og min første indskydelse var diesling.. Ganske rigtig, første skud, så stod der en fin tågesky ud af løbet.. :giggle: Det tog så af efter nogle skud, men man skal nok lige trække løbet igennem, som noget af det første.. Jeg bøvlede temmeligt meget med at ramme i starten, men det var der så en fin forklaring på, viste det sig.. Se mere om det i kategorien kvalitet.


KVALITET: Tja, det er jo begrænset hvad der kan produceres for de skillinger, og ganske rigtigt.. Geværet er lavet af det "fineste" Kina plastik, og finish er et sprog, og ikke et udtryk for noget de har brugt tid på.. Det rasler og skramler, er dog ikke svært at knække, men megahårdt at lukke igen. Tolerancer er vist til den store side, begge veje.. Mit viste sig også at være pivskævt ab fabrik. Det var så skævt samlet at man kunne se det med det blotte øje.. Så der måtte lidt brute force til, inden det skød bare nogenlunde..

VÆGT OG LÆNGDE: Jeg kan ikke lige finde noget vægt på det, men et slag på tasken er et sted mellem 2-2,5kg.. Længden er 100cm..

HÅNDTERING: Som sagt er det lidt af en raslbøsse, men man knækker det meget let. Derimod er det bøvlet at lukke igen, da selve lukkeknasten er meget groft forarbejdet. Lidt polering og kærlighed vil nok gøre underværker der.. Skæftet er som skrevet, plastik, men man holder udemærket på det. Jeg skød siddende og med støttepude. Det virker heller ikke megaholdfølsomt. Som sagt skal man lige vænne sig til det hele rasler og knaser når man betjener det, men det virker som om det bliver lidt bedre med tiden.. Twanget fra fjederen er heller ikke slemt..

SIGTE: Der er noget wannabe Truglosigte på, som på bagsigtet kan stilles højde og sideværtsmæssigt .. Dog synes jeg frontsigtet er til den store ende, og virker dominerende i sigtebilledet.. Men det er nok en vanesag..

AFTRÆKKER: Her er det nok at en af de store budgetting kommer i spil.. Det er hårdt, som i megahårdt.. Jeg kan ikke umiddelbart se nogle indstillingsmuligheder, og det er et slags 1,5 punktsaftræk, med laaaang vandring... Sikringen er ala Gamostyle, som sidder foran aftrækkeren..

ENERGI: Jeg målte geværet til et snit på 135m/s med H&N Sport hagl... Det giver ca. 4,9 joule. Dog skal dette tages lidt med forbehold, da jeg ikke er sikker på min aldrende chronograf måler helt præcist efterhånden..

PRÆCISION: Her skiller bukken sig så fra fårene... Som sagt bøvlede jeg en del med at få den til at ramme bare nogenlunde.. Jeg skød 15, siger og skriver 15 skud på ca 15 meters afstand med de medkøbte hagl, efter en spand, og ikke et af haglene ramte.. Jeg prøvede så de føromtalte H&N Sport, og præsterede at ramme spanden en enkelt gang ud af 5... Det viste sig så at løbet var pivskævt sat på.. Efter lidt brute force, begyndte jeg at kunne skyde det bare nogenlunde ind.. J3eg opgav lynhurtigt de medkøbte hagl, og brugte fremadrettet H&N Sport.. Se billeder nedenunder af resultaterne.. Alle er skudt på 20 meter.

KONKLUSION... Til en total nybegynder der blot ønsker at plinke øldåser på max 20 meter, og ikke være sart ved geværet, så ja, så kan man godt investere i det.. Men har man prøvet at skyde før, og ønsker at kunne ramme bare nogenlunde præcist, så spar op, og køb noget andet. F.eks. en HW30, der også holder til ens børnebørn..

Ovenstående er så min beskeden mening om geværet. Andre kan have andre meninger og erfaringer, så tag ovenstående med et kilo salt.. :blink: :giggle:

Billeder af grupper og gevær følger. Jeg har taget et billede af geværet sammen med en HW30'er for at sammenligne størrelsen.. Det er HW30'eren øverst..

IMG_0596.JPG
IMG_0598.JPG
IMG_0597.JPG
IMG_0604.JPG

EDIT: Indsat link til tråd..
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Review af 200kr. luftgevær fra Harald Nyborg..

Indlæg af Timber » 3. nov 2019, 19:38

Hov, jeg glemte jo helt at jeg også testede haglene man kan købe derfra...

Disse er absolut ikke noget jeg vil anbefale heller, da en stor del af dem er både skæve og skadede i skørterne... Og til kr.43,- bøtten vil jeg hellere købe f.eks H&H Sport, da disse er i væsentlig bedre kvalitet.. Kan købes til samme pris her..https://www.sonos.dk/shop/33-hagl-skive ... etaldaase/

Billederne taler vel næsten for sig selv. Det hjalp en smule på præcisionen at jeg skød med dem i HW30'ern også... Verificeringen var kun 3 skud, for at se hvor HW30'eren ramte..
IMG_0600.JPG
IMG_0602.JPG
IMG_0598.JPG
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Drikkedunk
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 295
Tilmeldt: 26. aug 2017, 15:40
Interesser: Historiske skydevåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 12 times
Been thanked: 121 times

Re: Review af 200kr. luftgevær fra Harald Nyborg..

Indlæg af Drikkedunk » 3. nov 2019, 21:01

Tak for dit gode review :smile:
Timber skrev:
3. nov 2019, 18:07
Jeg bøvlede temmeligt meget med at ramme i starten, men det var der så en fin forklaring på, viste det sig...... Det var så skævt samlet at man kunne se det med det blotte øje.. Så der måtte lidt brute force til, inden det skød bare nogenlunde......

.....viste sig så at løbet var pivskævt sat på.. Efter lidt brute force, begyndte jeg at kunne skyde det bare nogenlunde ind.....
Jeg overvejer at købe geværet til et af mine børnebørn til jul. Kan du fortælle hvordan/hvor du bruger "brute force" for at gøre det mere præcist?

Timber skrev:
3. nov 2019, 18:07
VÆGT OG LÆNGDE: Jeg kan ikke lige finde noget vægt på det, men et slag på tasken er et sted mellem 2-2,5kg.. Længden er 100cm..
På Harald Nyborgs Hjemmeside står der:
• Længde: 94 cm.
• Vægt: 2,9 kg.

Hvem har målt 6 centimeter forkert.... Harald eller dig :smile:
Senest rettet af Drikkedunk 4. nov 2019, 14:34, rettet i alt 1 gang.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Review af 200kr. luftgevær fra Harald Nyborg..

Indlæg af Timber » 3. nov 2019, 21:15

Drikkedunk skrev:
3. nov 2019, 21:01
Timber skrev:
3. nov 2019, 18:07
Jeg bøvlede temmeligt meget med at ramme i starten, men det var der så en fin forklaring på, viste det sig...... Det var så skævt samlet at man kunne se det med det blotte øje.. Så der måtte lidt brute force til, inden det skød bare nogenlunde......

.....viste sig så at løbet var pivskævt sat på.. Efter lidt brute force, begyndte jeg at kunne skyde det bare nogenlunde ind.....

Timber skrev:
3. nov 2019, 18:07
VÆGT OG LÆNGDE: Jeg kan ikke lige finde noget vægt på det, men et slag på tasken er et sted mellem 2-2,5kg.. Længden er 100cm..
Tak for dit gode review :smile:


Jeg overvejer at købe geværet til et af mine børnebørn til jul. Kan du fortælle hvordan/hvor du bruger "brute force" for at gøre det mere præcist?

På Harald Nyborgs Hjemmeside står der:
• Længde: 94 cm.
• Vægt: 2,9 kg.
Hvem har målt 6 centimeter forkert.... Harald eller dig :smile:
[/quote]

Vi har begge målt forkert. Den er 99cm... :fun:

Og "brute forcen" var egentlig bare at lægge den på en lægte i hver ende, og så trykke midt på, indtil løbet flugtede nogenlunde med cylinderen.. Ikke noget raketvidenskab der.. :fun:

Synes forøvrigt ikke den føles som næsten 3 kg...
IMG_0605.JPG
IMG_0606.JPG

Og tak... :razz:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Review af 200kr. luftgevær fra Harald Nyborg..

Indlæg af Longrifle » 6. nov 2019, 18:28

Af hensyn til jordens ressourcer, så burde det være forbudt, at bruge energi og materialer på at producere og fragte noget så ringe :smile:
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Review af 200kr. luftgevær fra Harald Nyborg..

Indlæg af C-X » 6. nov 2019, 18:40

Longrifle skrev:
6. nov 2019, 18:28
Af hensyn til jordens ressourcer, så burde det være forbudt, at bruge energi og materialer på at producere og fragte noget så ringe :smile:
Normalt er vi to ikke just politisk enige, men på dette punkt, er vi helt bestemt! :razz:

Godt grej skal man kun betale én gang, og så vedligeholde, og giver ejerglæde i årevis.
Ringe grej er køb og smid væk, mens man lever med skuffelsen.

Og så er det fedt, at man kan trække på andre grejnørders mangeårige erfaringer, inden man smider sine surt tjente penge. :NVFrules:
Desværre betyder det også, at man ser en masse grej, man ikke vidste man havde behov for...

Det skulle ikke undre mig, om det der tipper kloden her til en bundvending, bliver produktionen af alt der lort vi kunne leve uden, og alt det underlødige lort, der er produceret til skraldespanden.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Review af 200kr. luftgevær fra Harald Nyborg..

Indlæg af Timber » 6. nov 2019, 18:53

Longrifle skrev:
6. nov 2019, 18:28
Af hensyn til jordens ressourcer, så burde det være forbudt, at bruge energi og materialer på at producere og fragte noget så ringe :smile:
Det værste af det hele er at hvis de bare havde brugt lidt mere tid på finish og kontrol, kunne det faktisk blive et fint lille begyndergevær...

Det er relativt nemt at knække, og når man vænner sig til det kan det også ramme nogenlunde.. Så som børne/juniorgevær i budgetenden, vil det være ganske udemærket, såfremt de lige strammede lidt op...
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Review af 200kr. luftgevær fra Harald Nyborg..

Indlæg af C-X » 6. nov 2019, 18:58

Jeps, men takket være dit lille offer, køber jeg nu ikke en eller flere af disse, som årets julegaver (det kunne jeg godt have fundet på ellers).
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Review af 200kr. luftgevær fra Harald Nyborg..

Indlæg af Longrifle » 6. nov 2019, 18:59

C-X skrev:"Normalt er vi to ikke just politisk enige, men på dette punkt, er vi helt bestemt! :razz:

Godt grej skal man kun betale én gang, og så vedligeholde, og giver ejerglæde i årevis.
Ringe grej er køb og smid væk, mens man lever med skuffelsen.

Og så er det fedt, at man kan trække på andre grejnørders mangeårige erfaringer, inden man smider sine surt tjente penge. :NVFrules:
Desværre betyder det også, at man ser en masse grej, man ikke vidste man havde behov for...

Det skulle ikke undre mig, om det der tipper kloden her til en bundvending, bliver produktionen af alt der lort vi kunne leve uden, og alt det underlødige lort, der er produceret til skraldespanden"
Er vi ikke??? :biggrin: Nå, det har jeg ikke bemærket. Men det ville fandme også være et kedeligt forum uden pennens venskabelige strid.

Vi forsøger at gå minimalistisk til værks herhjemme. Ingen unødvendige ting (våben i begrænset omfang undtaget :fun: ), intet bliver skiftet før det går i stykker (9 år gammelt tv osv), tøj bliver slidt op og købt i god kvalitet; 5-11, fjallraven og Haglöfs - holder i årevis.

Så vi er enige: Vi drukner i skrammel og ødelægger kloden i overforbrug og overbefolkning.
Senest rettet af Lycon 8. nov 2019, 17:21, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Citat er sat i quote tags.
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Review af 200kr. luftgevær fra Harald Nyborg..

Indlæg af Timber » 6. nov 2019, 19:12

C-X skrev:
6. nov 2019, 18:58
Jeps, men takket være dit lille offer, køber jeg nu ikke en eller flere af disse, som årets julegaver (det kunne jeg godt have fundet på ellers).
Ha ha, offer og offer.. Har selv spekuleret på om de var noget værd, så det skulle jo prøves... :fun:

Hvis man skal have nogle prisbillige børnegeværer der også kan ramme, så laver GAMO, og ja, det er faktisk ros til GAMO, et børnegevær der hedder Deltamax..

Jeg har den gamle version der kun hedder Delta, og den har dælme skudt mange skud af min nevø, i sin tid... Kan da også selv finde på at finde den frem til short range plinking..

Det er på ingen måde HW og Diana kvalitet, men spansk plastik der holder ganske udemærket...

Kan købes f.eks. her.. https://www.versandhaus-schneider.de/pr ... s_id/10179
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Review af 200kr. luftgevær fra Harald Nyborg..

Indlæg af C-X » 6. nov 2019, 19:19

Og så er der glæden ved godt grej, købt brugt, med en god besparelse overfor nyt grej og måske endda bedre kvalitet :thumbup:

Denne kinagun bliver næppe et arvestykke.

Hvis man nu skulle finde sig en hæderlig, men stadig billig, børnevenlig luftbøsse, købt fra ny af, hvad er så bedste bud?

- Kort og let.
- Korn og kærv, meget gerne fiberoptisk.
- Ikke for kraftig.
- Brugbart aftræk.
- Anstændig præcision, så man kan lære at skyde (det sorte i en skive på, 10 meter, er vel ikke for meget forlangt?).

Som nævnt andetsteds, så skyder jeg altså stadig med en El Gamo, der er, i hvert fald, over 30 gammel og trods elendigt aftræk, så er den nu meget sjov. Den skiller jeg mig ikke af med, da den bliver brugt til rotter på kort hold.

Jeg har nogle nevøer og niecer, der ikke skal vokse op i en ubevæbnet verden. De har også nogle fædre, der sikkert kunne se det sjove i, at lære det sammen med ungerne.

Hvorfor så ikke brugt? Fordi brugtmarkedet i DK tangerer priser, som de kan købes for nye i Tyskland og Portugal, indtil man rammer den slags skydere vi andre mest leger med.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Review af 200kr. luftgevær fra Harald Nyborg..

Indlæg af C-X » 6. nov 2019, 19:23

Jeg sad selv og kiggede på disse;

https://www.mundilar.net/en/air-rifles/ ... 4_50mm_177

^ Pistolgrebet er måske bedre til små hænder?

https://www.mundilar.net/en/air-rifles/ ... 4_50mm_177

Gamo skræmmer mig bestemt ikke, det er mit indtryk at de gør det hæderligt, med entry level.
Senest rettet af C-X 6. nov 2019, 19:25, rettet i alt 1 gang.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Review af 200kr. luftgevær fra Harald Nyborg..

Indlæg af Timber » 6. nov 2019, 19:25

C-X skrev:
6. nov 2019, 19:23
Jeg sad selv og kiggede på disse;

https://www.mundilar.net/en/air-rifles/ ... 4_50mm_177

https://www.mundilar.net/en/air-rifles/ ... 4_50mm_177

Gamo skræmmer mig bestemt ikke, det er mit indtryk at de gør det hæderligt, med entry level.
Ja, det er da nok også nærmere den model jeg har, nu jeg tænker mig om.. Synes da også de plejer at være billigere.. :fun:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Review af 200kr. luftgevær fra Harald Nyborg..

Indlæg af Longrifle » 6. nov 2019, 19:29

Jeg var ganske tæt på at genskaffe en CFX med gasram til 200 euro fra Mundilar, men fandt en Diana 48 til 1000 mere.

Gamo er ganske udmærket og pris/kvalitet harmonerer, hvis man køber i Portugal, vel at mærke.

De er innovative...Det er de andre store navne sgu' ikke.
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Review af 200kr. luftgevær fra Harald Nyborg..

Indlæg af Langenge » 6. nov 2019, 19:34

C-X skrev:
6. nov 2019, 19:19
…..
Hvorfor så ikke brugt? Fordi brugtmarkedet i DK tangerer priser, som de kan købes for nye i Tyskland og Portugal, indtil man rammer den slags skydere vi andre mest leger med.
:thumbup:
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Review af 200kr. luftgevær fra Harald Nyborg..

Indlæg af Langenge » 6. nov 2019, 19:35

Longrifle skrev:
6. nov 2019, 19:29
...
Gamo er ganske udmærket og pris/kvalitet harmonerer, hvis man køber i Portugal, vel at mærke.

De er innovative...Det er de andre store navne sgu' ikke.
:thumbup:
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Krung
This member is
This member is
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 443 times
Been thanked: 486 times

Re: Review af 200kr. luftgevær fra Harald Nyborg..

Indlæg af Krung » 7. nov 2019, 07:40

Min bror købte det til at 'træne' sikkerhed op til jagttegnsprøven, og nu endte det hjemme hos mig. Jeg fjernede en fjeder og lavede 2 huller med gevind det rette sted, så nu har det 2 punkstaftræk og er meget let i aftrækket.

Jeg har ikke testet præcisionen, men ergonomien er ret god for sådan et lille gevær (når man tænker på at jeg er en lille dreng fanget i en stor mands krop).
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

Flagg
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 145
Tilmeldt: 19. dec 2005, 21:24
Interesser: 4.5 mm. Plinking.
Geografisk sted: Vestjylland
Geografisk sted: Vestjylland
Been thanked: 34 times

Re: Review af 200kr. luftgevær fra Harald Nyborg..

Indlæg af Flagg » 8. nov 2019, 01:24

Delta FOX, er også et fint begynder gevær.

https://www.airgun.dk/gamo-delta-FOX-gt ... 80074.html

Flagg
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 145
Tilmeldt: 19. dec 2005, 21:24
Interesser: 4.5 mm. Plinking.
Geografisk sted: Vestjylland
Geografisk sted: Vestjylland
Been thanked: 34 times

Re: Review af 200kr. luftgevær fra Harald Nyborg..

Indlæg af Flagg » 8. nov 2019, 03:31

Jeg solgte det til min nevø (12år), og han har efterhånden svært ved af finde udfordringer på 15 meter. Der sidder en Gamo 4x32 kikkert på.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Review af 200kr. luftgevær fra Harald Nyborg..

Indlæg af Timber » 8. nov 2019, 16:34

Flagg skrev:
8. nov 2019, 03:31
Jeg solgte det til min nevø (12år), og han har efterhånden svært ved af finde udfordringer på 15 meter. Der sidder en Gamo 4x32 kikkert på.
Jeg har så ikke prøvet at sætte kikkert på endnu.. Prøvede med et rødpunktsigte, men frontsigtet er næsten alt for højt til det..
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Skoven
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 27
Tilmeldt: 10. mar 2020, 20:11
Interesser: Fritid
Geografisk sted: Østfyn
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Review af 200kr. luftgevær fra Harald Nyborg..

Indlæg af Skoven » 10. mar 2020, 20:14

Hvad siger eksperterne til et Diana Eleven til en knægt på 7 år? Kan se det kan købes til billige penge i Tyskland. Eller et Gamo Delta fra Portugal? Det er bare til lidt skydning i haven m.m.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Review af 200kr. luftgevær fra Harald Nyborg..

Indlæg af Timber » 10. mar 2020, 21:48

Skoven skrev:
10. mar 2020, 20:14
Hvad siger eksperterne til et Diana Eleven til en knægt på 7 år? Kan se det kan købes til billige penge i Tyskland. Eller et Gamo Delta fra Portugal? Det er bare til lidt skydning i haven m.m.
Jeg ville tage Dianaen.. Meget bedre aftrækker og finish end Gamoen..

Jeg ved ikke lige hvor kraftig en FAC Diana Eleven er, men fra Tyskland af er det normalt begrænset til maks 7,5 joule.. Det er dog også rigeligt til formålet..
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Review af 200kr. luftgevær fra Harald Nyborg..

Indlæg af Langenge » 10. mar 2020, 21:50

Tag Dianaen. Du vil ikke fortryde det.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Skoven
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 27
Tilmeldt: 10. mar 2020, 20:11
Interesser: Fritid
Geografisk sted: Østfyn
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Review af 200kr. luftgevær fra Harald Nyborg..

Indlæg af Skoven » 11. mar 2020, 10:56

Hvad med Diana vs HE30s fra Tyskland også? Kan de sammenlignes? De fås begge med kunststof kolbe og forslæbte.

Skoven
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 27
Tilmeldt: 10. mar 2020, 20:11
Interesser: Fritid
Geografisk sted: Østfyn
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Review af 200kr. luftgevær fra Harald Nyborg..

Indlæg af Skoven » 11. mar 2020, 10:57

Der skulle stå HW30s. Forbaskede iPhone. :???: :???:

Besvar