Vi har i min skytteforening valgt at sætte gang i dette arbejde, for (forhåbentlig) at kunne tilbyde en ny og spændende aktivitet til eksisterende og potentielle medlemmer.
Jeg forholder mig ikke til skydning med luftriffel på private grund, som ikke er en skydebane, men da vi har en eksisterende skydebane mener vi at det for os er nødvendigt at gå hele processen med godkendelse igennem, så vi ikke bliver beskyldt for at dyrke en ikke-godkendt aktivitet på en skydebane (I er velkommen til at ryste på hovedet her).
Jeg håber, at når vi er kommet igennem denne proces, at den så kan benyttes som eksempel af andre skytteforeninger, der ønsker at få deres baner godkendt.
Overordnet set mener vi at der er 3 godkendelser som skal være på plads:
- Godkendelse af aktivitet ved et forbund, aht. forsikring
- For en udendørs skydebane, miljøgodkendelse ved kommunen (eller tilkendegivelse om at miljøgodkendelse ikke er nødvendig)
- Godkendelse af sikkerhed, ved Politiet