VZ47 ombygget stempel + goddag fra en "ny"

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Smugkiggeren
Newbie
Newbie
Indlæg: 4
Tilmeldt: 24. jan 2017, 19:31
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Midtfyn
Been thanked: 1 time

VZ47 ombygget stempel + goddag fra en "ny"

Indlæg af Smugkiggeren » 8. jan 2020, 19:19

Hej folkens,

Jeg har været "inaktiv" medlem af forumet i noget tid nu, og jeg havde egentligt et spørgsmål på hjertet, som jeg heldigvis ikke har mere (historie følger længere nede).
Godt forum der er her i øvrigt, jeg har brugt mange timer på at læse med, og også købt mig en skyder ud fra mange af de gode tråde, der er her.

Jeg skulle netop til at skrive vedr. en VZ47 jeg har arvet - jeg fik den skilt ad da jeg havde den idé at skifte fjeder + pakning i den.
Men det gamle skidt sidder med en metal-stempelring på stemplet, og den knak selvfølgelig under adskillelse. Jeg er gammel mekaniker, og har skiftet mange stempelringe på buskryddere og motorsave i den størrelse, så fejlen ligger selvfølgeligt ikke hos mig! :fun:
For lidt over et år siden fandt jeg så en gut på et tjekkisk auktions-site, som havde et special-lavet stempel, hvilket bestod af originalstemplet, neddrejet og monteret med en pakning fra en Slavia 630.

Det gik så godt som det altid går - jeg kunne ikke få en leveringsadresse ind på min oprettede bruger, og da det lykkedes, var stemplerne væk...

Nu krøb jeg så til tasterne for at få hjælp af jer, til selv at bygge mit stempel om - men jeg besluttede da lige at tjekke autkionssitet først - og så var den der igen! :rock:

Den originale metal-stempelring kunne jeg ikke få fat på, da konkurenten som havde stempelringen, ikke ville sende til udlandet.

Stumperne er overraskende billige, nogle originale og nogle u-originale.

Et par eksempler:

Cylinder for stempel: 88,5,-
Speciallavet stempel inkl. pakning: 76,5,-
Fjeder: 23,5,-
Originalt, poleret ladegreb: 47,-