VZ47 ombygget stempel + goddag fra en "ny"

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Smugkiggeren
Newbie
Newbie
Indlæg: 4
Tilmeldt: 24. jan 2017, 19:31
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Midtfyn
Been thanked: 1 time

VZ47 ombygget stempel + goddag fra en "ny"

Indlæg af Smugkiggeren » 8. jan 2020, 19:19

Hej folkens,

Jeg har været "inaktiv" medlem af forumet i noget tid nu, og jeg havde egentligt et spørgsmål på hjertet, som jeg heldigvis ikke har mere (historie følger længere nede).
Godt forum der er her i øvrigt, jeg har brugt mange timer på at læse med, og også købt mig en skyder ud fra mange af de gode tråde, der er her.

Jeg skulle netop til at skrive vedr. en VZ47 jeg har arvet - jeg fik den skilt ad da jeg havde den idé at skifte fjeder + pakning i den.
Men det gamle skidt sidder med en metal-stempelring på stemplet, og den knak selvfølgelig under adskillelse. Jeg er gammel mekaniker, og har skiftet mange stempelringe på buskryddere og motorsave i den størrelse, så fejlen ligger selvfølgeligt ikke hos mig! :fun:
For lidt over et år siden fandt jeg så en gut på et tjekkisk auktions-site, som havde et special-lavet stempel, hvilket bestod af originalstemplet, neddrejet og monteret med en pakning fra en Slavia 630.

Det gik så godt som det altid går - jeg kunne ikke få en leveringsadresse ind på min oprettede bruger, og da det lykkedes, var stemplerne væk...

Nu krøb jeg så til tasterne for at få hjælp af jer, til selv at bygge mit stempel om - men jeg besluttede da lige at tjekke autkionssitet først - og så var den der igen! :rock:

Den originale metal-stempelring kunne jeg ikke få fat på, da konkurenten som havde stempelringen, ikke ville sende til udlandet.

Stumperne er overraskende billige, nogle originale og nogle u-originale.

Et par eksempler:

Cylinder for stempel: 88,5,-
Speciallavet stempel inkl. pakning: 76,5,-
Fjeder: 23,5,-
Originalt, poleret ladegreb: 47,-

Ethvert begavet menneske vil jo med de reservedelspriser opbygge sit eget lager, så der er 1 ekstra af hver... :smile:

Jeg blev nærmest ærgerlig over at min mulighed røg for lige at sige go' dav, men så var der da en lille historie i stedet.

Min generelle viden omkring luftvåben er desværre lidt begrænset, så jeg blander mig knapt så meget i forummet, men jeg læser ofte med :smile:

God aften!

Smugkiggeren
Newbie
Newbie
Indlæg: 4
Tilmeldt: 24. jan 2017, 19:31
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Midtfyn
Been thanked: 1 time

Re: VZ47 ombygget stempel + goddag fra en "ny"

Indlæg af Smugkiggeren » 8. jan 2020, 19:59

Jeg kan i øvrigt tilføje at sitet hedder aukro.cz, her er et link til den bruger som handler med dele og gerne sender til udlandet:

https://aukro.cz/uzivatel/lojza1/nabidky

Hvis linket dør, bruger: lojza1

Jeg har ledt med lys og lygte i både Tjekkiet og Slovakiet (jeg kan læse/skrive både Tjekkisk og Slovakisk) og den her gut er har uden tvivl flest dele til rimelige priser. Det kan være det har sin plads i link-tråden, selvom det er lidt en niche (og desto mere grund til det..).

Jeg skal nok lige følge op når jeg modtager min bestilling... :smile:

Der er også en del hele VZ47 geværer til salg derinde.

Mvh.

Smugkiggeren
Newbie
Newbie
Indlæg: 4
Tilmeldt: 24. jan 2017, 19:31
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Midtfyn
Been thanked: 1 time

Re: VZ47 ombygget stempel + goddag fra en "ny"

Indlæg af Smugkiggeren » 18. jan 2020, 14:04

Så kom der lidt stumper hjem! :smile:
De fleste er lagt på lager, og et nyt stempel er sat i.

Kvaliteten er fin, og det er egentligt heller ikke er til at få andet... :smile:

Et par billeder herunder... Det er ikke den mest simple skyder at samle, når det er over et år siden den blev skilt den ad. :smile:

Stumper
IMG_20200118_090751.jpg
Defekt + nyt stempel
IMG_20200118_091151.jpg
Tegning (lånt fra nettet..)
VZ47_rozkres_telo.jpg
Ved siden af en HW50S
IMG_20200118_123315.jpg

Besvar