Diana 48 long range

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Diana 48 long range

Indlæg af Longrifle » 26. mar 2020, 07:17

Godt, at man kan skyde med luft, når nu skydebanen er lukket.

Prøvede at skubbe min diana 48 ud til max, og besøgte min kammerat med plads til den udfoldelse.

Havde et par kasserede bageplader på ca 40x50 cm med, og de blev i sidste ende sat ud på 150 meter. Jævn vind skråt ind fra venstre og 306 m/sek med jsb exact 8 grains. Kikkert Nikko Stirling Panamax 4-12.

Kikkerten blev justeret til max elevation, og efter indskydning efter nedslagene, lykkedes det os begge (han med diana 54 i .22), kontinuerligt at ramme pladen.

Jeg synes sgu det er imponerende, at et hagl på et halvt gram i jævn vind, kan ramme forholdsvis og relativt præcist på 150 meter.
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 6. jan 2008, 15:36
Interesser: Skydning genladning Etymologi
Geografisk sted: København
Has thanked: 567 times
Been thanked: 1056 times

Re: Diana 48 long range

Indlæg af Agamemnon » 26. mar 2020, 08:11

Longrifle skrev:
26. mar 2020, 07:17
Jeg synes sgu det er imponerende, at et hagl på et halvt gram i jævn vind, kan ramme forholdsvis og relativt præcist på 150 meter.
Dét er det helt bestemt.

Og det viser også at begrebet "Long Range" er relativt og kan dække over et væld af distancer, afhængigt af hvilket våben der er tale om.

... Sjov idé, i øvrigt. :razz:
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

Edmund Burke, 1729-1797.

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1353
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 657 times
Kontakt:

Re: Diana 48 long range

Indlæg af SorenSD » 26. mar 2020, 08:13

Imponerende og flot skydning :thumbup:

150 meter er laaaaaangt for et lillebitte hagl :smile:
:smile: :thumbup:

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Diana 48 long range

Indlæg af Longrifle » 12. apr 2020, 20:28

Så blev Diana'en sendt videre til en ny ejer... Kolben og især grebet passer mig bare ikke. Det er simpelthen for klejnt og gør det svært med et naturligt greb med aftrækshånden.

Var afsted med hw50'eren i dag...i frisk vind. Jeg er sgu' stadig imponeret over, hvor godt 8 grains med 230 m/sek går på de 50 meter og endda på bagepladen på de 100. Vinden var dog en betydelig faktor i dag på den afstand.

Hvad den mangler i m/sek vinder den på den langt mere beherskede opførsel ifht en magnum springer.
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Besvar