Nybegynder, hvad skal jeg gå efter?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2029
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 337 times

Nybegynder, hvad skal jeg gå efter?

Indlæg af Tangloppen » 20. mar 2007, 19:58

Har besluttet mig for at jeg vil have mig et luftvåben, noget der er lidt mere seriøst end et fesent 300,- markedsgevær.

Derfor har jeg kikket lidt omkring, men kan ikke finde ud af hvad jeg bør købe.

Har kikket på noget FX, men ved ikke helt, lyder til at blive lidt dyrt hvis det skal op på et (hvad jeg har fundet frem til herinde) fornuftigt stadie.

Derfor spørger jeg, hvad skal jeg købe?

PCP eller knækvåben?

Skal bruge det til lidt hyggeskydning efter mål (på rimlig afstand), og udrydning af rotter på en vens gård. Så det ska være noget der er godt smæk i.

Skal jeg tage 4,5 eller 5,5?

Mit mål var noget præcist som jeg kan smide noget kikkert og min Harris Pod på geværet.

MVH Christian.
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Indlæg af Slettes3 » 20. mar 2007, 21:18

Hej Tangloppe..

Hvis det bare er til hyggeskydning+ lidt rottebekæmpelse, så køb dig en Weihrauch 80(HW80) i 5.5mm. Den koster ca kr3000....og så kan du bare skyde med kærv og korn...så er du igang. Skulle du endag få et jagttegn, så kan du bruge den fuldt til jagt på duer, skader mv.

Med en HW80 kan du snildt træne dig op til at ramme bunden af en dåsecola på op til 45-50 meters afstand.

HW 80 er en fjederdrevet luftgevær, som du kan købe alle mulige tuningsdele(opgradering) til med tiden.

Der er forberedt til kikkert(skinne) eller diopter.

HW 80 er nok det bedste fjedergevær i sin klasse...ubetinget.

Hold dig fra Gamo.

Brugeravatar
Kj
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 53
Tilmeldt: 22. jun 2006, 22:59
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Kj » 20. mar 2007, 21:19

Dit behov mener jeg vil kunne blive dækket af en Weihrauch HW97k 5,5mm.

Har selv lige byttet min gamle gamo cfx royal til en 97k'er, og må sige den skyder pisse godt. Super præcision, bare husk at rens piben inden du begynder at skyde med den, der var satme meget "lort" i min.. metalspåner, snask osv....:P Den har et kanont aftræk også, som nemt kan indstilles som du vil ha det!

Den dækker mit behov, og jeg blir mere og mere glad for den, jo mere jeg skyder med den.

Den har også kraft nok til rotter.

Køb dig en god kikkert til den! Evt. fra England....Jeg har lige køb en Hawke kikkert i England hos Opticswarehouse, leveringen gik hurtigt, og der var ingen problemer i det! Det er billigere at købe i England, i forholdt til Danmark.

Brugeravatar
kt8
Banned
Banned
Indlæg: 670
Tilmeldt: 16. maj 2005, 19:09
Geografisk sted: NordJylland

Indlæg af kt8 » 21. mar 2007, 00:35

Rigbymauser skrev:Hej Tangloppe..

Hvis det bare er til hyggeskydning+ lidt rottebekæmpelse, så køb dig en Weihrauch 80(HW80) i 5.5mm. Den koster ca kr3000....og så kan du bare skyde med kærv og korn...så er du igang. Skulle du endag få et jagttegn, så kan du bruge den fuldt til jagt på duer, skader mv.

Med en HW80 kan du snildt træne dig op til at ramme bunden af en dåsecola på op til 45-50 meters afstand.

HW 80 er en fjederdrevet luftgevær, som du kan købe alle mulige tuningsdele(opgradering) til med tiden.

Der er forberedt til kikkert(skinne) eller diopter.

HW 80 er nok det bedste fjedergevær i sin klasse...ubetinget.

Hold dig fra Gamo.
Vil også anbefale en HW80, har selv en, og den skyder rigtig godt, min har utallige fugle på samvittigheden :neutral:
"This is my BOOMSTICK"

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2029
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 337 times

Indlæg af Tangloppen » 21. mar 2007, 18:40

Tak for inputs, nogen der har links til en dansk shop der sælger omtalte gevær?

Mht kikkert gik tanken lidt på noget Leapers, har jeg gode erfaringer med fra Hardball.

Hvor ligger prislejet hvis man skal have en PCP skyder der er bare lidt fornuftig? Har pumpe allerede, så går og fundere om den ikke bør bruges til noget mere?

MVH Christian.
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Brugeravatar
Joe_black
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 817
Tilmeldt: 4. feb 2004, 18:18
Geografisk sted: Jyllinge
Has thanked: 1 time

Indlæg af Joe_black » 21. mar 2007, 19:08

Tangloppen skrev: Hvor ligger prislejet hvis man skal have en PCP skyder der er bare lidt fornuftig? Har pumpe allerede, så går og fundere om den ikke bør bruges til noget mere?

MVH Christian.
3500.- for en typhoon. Husk det skal være med lothar walther løb
Tikka T3 / Zeiss 3-12X56

Brugeravatar
Caspersen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 273
Tilmeldt: 21. jan 2007, 11:52
Geografisk sted: Copenhagen
Been thanked: 27 times

Indlæg af Caspersen » 22. mar 2007, 11:59

Joe_black skrev:
Tangloppen skrev: Hvor ligger prislejet hvis man skal have en PCP skyder der er bare lidt fornuftig? Har pumpe allerede, så går og fundere om den ikke bør bruges til noget mere?

MVH Christian.
3500.- for en typhoon. Husk det skal være med lothar walther løb
Sådan en her: (Findes også med træskæfte)
Billede

Besvar