Er der mon en i Østjylland/Nordjylland der kan toppe min nye FX Dreamline op for gode ord og en flaske frikadellevin?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Joker12
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 32
Tilmeldt: 8. apr 2020, 19:09
Interesser: Bushcraft, PCP
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 18 times
Been thanked: 25 times

Re: Er der mon en i Østjylland/Nordjylland der kan toppe min nye FX Dreamline op for gode ord og en flaske frikadellevin

Indlæg af Joker12 » 25. maj 2020, 18:40

Ja meningerne stritter lidt i alle retninger, og det var egentlig også mit første indtryk, efter at have læst tidligere tråde herinde. Jeg har dog endnu til gode, at høre om bare en, der har fået en sådan godkendelse uden jagttegn og/eller medlemskab af skytteforening. Det var forøvrigt ikke S&L .177 men derimod S&L .17 HMR.

Forretningen havde masser af Gamo og Hatsan rifler med dæmpere til salg, men disse var fastmonterede fra fabrikken, og så er reglerne af en eller anden grund mere lempelige. :???: :???:
FX dreamline classic .177- Hawke 3-9x50 AO

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Er der mon en i Østjylland/Nordjylland der kan toppe min nye FX Dreamline op for gode ord og en flaske frikadellevin

Indlæg af Timber » 25. maj 2020, 21:57

Joker12 skrev:
25. maj 2020, 18:40
Ja meningerne stritter lidt i alle retninger, og det var egentlig også mit første indtryk, efter at have læst tidligere tråde herinde. Jeg har dog endnu til gode, at høre om bare en, der har fået en sådan godkendelse uden jagttegn og/eller medlemskab af skytteforening. Det var forøvrigt ikke S&L .177 men derimod S&L .17 HMR.

Forretningen havde masser af Gamo og Hatsan rifler med dæmpere til salg, men disse var fastmonterede fra fabrikken, og så er reglerne af en eller anden grund mere lempelige. :???: :???:
Der er en slags præcedens for at fastmonterede dæmpere er tilladte, det samme med shroud..

Men mon ikke Etaten kan finde ud af at google modellen, såfremt de er i tvivl..
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Radis
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1698
Tilmeldt: 29. maj 2009, 10:22
Interesser: Pestcontrol,PCP,Pistolskydning
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 286 times
Been thanked: 248 times

Re: Er der mon en i Østjylland/Nordjylland der kan toppe min nye FX Dreamline op for gode ord og en flaske frikadellevin

Indlæg af Radis » 25. maj 2020, 22:37

Flugteren skrev:
25. maj 2020, 17:28
Radis skrev:
25. maj 2020, 17:18
I feltet “anvendelse”, krydser du af i “andet formål” og skriver f.eks “Målskydning i villahave”.

Som andre skriver, er det sikkert en forudsætning at dæmpeneren er beregnet til luftvåben.
Hvordan vurderer PAC egentlig, om noget er designet til luftvåben eller ej? Der er jo ikke krav om, at dæmperen skal hedde noget med "Airgun" eller "Air Silencer" eller indeholde navnet på en luftvåbensfabrikant, såsom Weihrauch eller FX. Man skal jo heller ikke angive dæmperens konstruktion (f.eks om den er lavet i tyndt alu eller hærdet stål).
Som Timber har skrevet herover.
Så har jeg ligeså en idé om at PAC googler sig frem til den specifikke dæmper man søger på. Om den evt. beskrives som værende beregnet til det ene eller det andet.
Såfremt de måtte være i tvivl?

Andrik
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 328
Tilmeldt: 2. jun 2011, 18:09
Interesser: luftrifler, elbas, selvsmageri
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 87 times
Been thanked: 95 times

Re: Er der mon en i Østjylland/Nordjylland der kan toppe min nye FX Dreamline op for gode ord og en flaske frikadellevin

Indlæg af Andrik » 26. maj 2020, 13:07

Jeg har aldrig haft problemer med at få godkendelse til dæmpere. Man udfylder efter bedste evne. Et par gange har etaten så ringet til mig for at få uddybet hvad det var for en dæmper hvilket de så har fået at vide. End of story. :smile:
They can cut off our fingers one by one, but if we join together, we can make a powerful fist.

Sitting Bull.

Besvar