FX impact mk i power plenum kan ikke få hastigheden op.

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 721
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 554 times

FX impact mk i power plenum kan ikke få hastigheden op.

Indlæg af Werecat » 9. jun 2020, 00:05

Jeg har købt et powerplenum og fik det installeret med bævende hånd med videoen fra Krale kørende start stop.

Men....

Nu sidder skidtet i, men jeg kan ikke opnå de samme hastigheder som jeg gjorde uden PP kittet. Det virker til at hammer spring tension ikke er høj nok. Bare jeg kommer over 100 bar (som giver ca 265 m/s med exact heavy på max powerwheel og over 4 streger på "valve control knob") falder udgangshastigheden.

Endvidere kan jeg høre at den er meget længere om at fylde plenumen op, så når man har skudt et skud siver det i 5-10 sekunder efter. Om det har praktisk betydning ved jeg ikke.

Jeg ved ikke om det betyder noget, men da jeg installerede den nye hammer som led i opgraderingen kunne man ikke tage afttræk. Efter inspektion af den nye hammer og måden aftrækkeren fungerer på konkluderede jeg (som youtube-"udlært" luft-VMEKer, så med stort forbehold) at det var at den hammer var lidt "konisk" på enden og at aftrækkerne blev "fanget" i den og ikke kunne slippe. Den gamle hammer har ikke den "kant", den er bare flad.
IMG_20200608_223614 (2)_LI.jpg
Hamrene har ellers de samme dimensioner fraset at den nye har en indbygget buffer og ikke kræver en buffer o-ring forrest. Jeg har ikke vejet dem, så jeg ved ikke om vægten er ens.

Hilfe!
1. Til jer der har installeret jeres egen power plenum, eller har kittet liggende, har jeres hammer den samme kant?
2. Er der andre der er støt ind i problemet med manglende aftræk?
3. Forudsat at vægten af hammeren er det samme og det altså ikke er hammervægten der gør at den ikke kan komme op i hastighed, hvad kan jeg så gøre for at få hastigheden op?

:bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown:
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Spyde
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 470
Tilmeldt: 14. mar 2014, 18:59
Interesser: Knive
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 96 times

Re: FX impact mk i power plenum kan ikke få hastigheden op.

Indlæg af Spyde » 9. jun 2020, 18:03

Pm sendt

Engfred

Re: FX impact mk i power plenum kan ikke få hastigheden op.

Indlæg af Engfred » 12. jun 2020, 16:05

Nu har jeg ikke en Impact men en Crown.
Den var da jeg fik den også en del sekunder om at efterfylde psssssssssssssssssssssssssssss.

Da jeg ikke kunne få den til at skyde konstant ved forskellige flasketryk købte jeg en Huma regulator med Low pressure 90-135 bar.
Den var væsentlig bedre men endnu længere om at efterfylde Plenum. Pssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss.
Efter lidt snak med Huma fik jeg tilsendt et tallerkenfjeder sæt til high power 110-165 bar
Med high power fjederne og 115 bar - Så efterfylder den omgående og er klar til næste skud . Psss.

Siden har det bare været super!
Den kan også fint skrues ned på 90 bar - som jeg bruger ved have plinking. Her efterfylder den også omgående.
MVH

Spyde
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 470
Tilmeldt: 14. mar 2014, 18:59
Interesser: Knive
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 96 times

Re: FX impact mk i power plenum kan ikke få hastigheden op.

Indlæg af Spyde » 12. jun 2020, 20:07

Lyden du kan høre er bare fordi den skal fylde et større kammer og er helt normalt.

Du kan evt klippe et par runder af din VA fjeder eller klippe en ny kortere en af din gamle, den er ikke ligeså stram.

Hvis du skruer op for reg tryk og den hastighed falder kan det være nødvendigt at sætte den originale hammer fjeder i igen (57mm)

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 721
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 554 times

Re: FX impact mk i power plenum kan ikke få hastigheden op.

Indlæg af Werecat » 18. jun 2020, 00:01

Jeg har skilt den ad og samlet den igen et par gange (så nu er den utæt... :wall: ). Kit'ets hammer fanger aftrækkeren uanset hvad jeg gør (og kræver vægtstang fra en skruetrækker for at kunne slippe, hov ja det har nu medført at det meget fint justerede aftræk den kom med nu er crap).

Jeg har været lige ved at bare smide den gamle plenum og gamle dele i, men kan alligevel ikke finde utætheden.

Jeg må erkende at mine kompetencer, selv med støtte fra youtube og Ernest Rowe ikke rækker til at løse det her.

Jeg har søgt om frihed fra overkommandoen til et par timers smuttur til aflevering og senere afhentning fra Østjysk og satser stærkt på at deres VMEKer kan løse problemet.

Tak for jeres input. :razz:
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 721
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 554 times

Re: FX impact mk i power plenum kan ikke få hastigheden op.

Indlæg af Werecat » 24. jun 2020, 01:22

Æv. Østjysks VMEKer kender ikke impacten godt nok til fejlsøgning. Han skifter O-ringene så den bliver tæt igen, men så er der fortsat problemet med den manglende kraft. :cry:

Jeg er, selvom jeg har ferie, desværre forhindret i at deltage i lufttossearrangementet på søndag så selv hvis den nåede at blive færdig til da, kan jeg ikke få hjælp der. :cry: :cry:

Spyde er du åben for en playdate? Ellers tror jeg at jeg smider den gamle plenum og og så er det det. Med mindre der er nogen der er bekendt med en våbenbiks med en Impact rutineret VMEKer?
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Spyde
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 470
Tilmeldt: 14. mar 2014, 18:59
Interesser: Knive
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 96 times

Re: FX impact mk i power plenum kan ikke få hastigheden op.

Indlæg af Spyde » 27. jun 2020, 18:51

Ja det kan du tro, 👍🏻 Du har mit nummer så du kan bare ringe så kan vi finde en dag

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 721
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 554 times

Re: FX impact mk i power plenum kan ikke få hastigheden op.

Indlæg af Werecat » 3. jul 2020, 17:03

Spyde skrev:
27. jun 2020, 18:51
Ja det kan du tro, 👍🏻 Du har mit nummer så du kan bare ringe så kan vi finde en dag
Super, tak. Jeg smider lige en pm.
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 721
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 554 times

Re: FX impact mk i power plenum kan ikke få hastigheden op.

Indlæg af Werecat » 20. jul 2020, 23:28

Dobbelt øv.
Østjysk mente i anden omgang at de nok godt kunne fejlsøge. De vendte så tilbage og konkluderede at de hverken kunne fejlsøge eller skifte o-ringe....
Nå men så kørte jeg da lige et par hundrede kilometer for sjov skyld :evil:
Spyde jeg kontakter dig når den er hentet og der er bevilget frihed fra overkomandoen.
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

PCP_John
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 82
Tilmeldt: 24. jul 2019, 17:41
Interesser: Luftrifler
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 48 times
Been thanked: 20 times

Re: FX impact mk i power plenum kan ikke få hastigheden op.

Indlæg af PCP_John » 21. jul 2020, 10:36

Werecat skrev:
20. jul 2020, 23:28
Dobbelt øv.
Østjysk mente i anden omgang at de nok godt kunne fejlsøge. De vendte så tilbage og konkluderede at de hverken kunne fejlsøge eller skifte o-ringe....
Nå men så kørte jeg da lige et par hundrede kilometer for sjov skyld :evil:
Spyde jeg kontakter dig når den er hentet og der er bevilget frihed fra overkomandoen.
Det er en dybt frustrerende proces du er igennem. Jeg håber snart du finder en løsning.

Nu har jeg muligvis gjort noget dumt... Jeg har også indkøbt en power plenum. Jeg håber ikke jeg støder ind i de samme problemer som dig. Jeg skal nok dele erfaringer, hvis du er interesseret.
Gamo Expo .177 - Tasco 4 X 20
Gamo GX-40 .177 - Gamo 3-9 X 40 (solgt)
WEIRAUCH WH100 T .177 - Nikki Sterling Gold Crown Air King 4-12 X 42 AO
FX Impact MKII .177 - Hawke Sidewinder 8-32x56 SF
WEIRAUCH HW75 .177

Besvar