Ansøgning til lyddæmper 4,5mm

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Brugeravatar
Mak
Newbie
Newbie
Indlæg: 12
Tilmeldt: 29. sep 2020, 10:21
Interesser: Luftgevær
Geografisk sted: Vallensbæk strand
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Ansøgning til lyddæmper 4,5mm

Indlæg af Mak » 12. okt 2020, 20:49

Er inde og søge om tilladelse til lyddæmper til et 4,5mm luftgevær på politiets hjemmeside, og i selve formularen står der at jeg skal udfylde sælgers virksomheds oplysninger
den jeg har udset mig er en donnyfl og skal købes hos krale i Holland men de kræver cvr nr det en hollandsk shop jo ikke??

Hva gør jeg? Har da læst om mange der har købt dæmpere der.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11102
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 180 times
Been thanked: 602 times

Re: Ansøgning til lyddæmper 4,5mm

Indlæg af C-X » 12. okt 2020, 20:56

Du skal søge en import tilladelse først, og sikkert en tilladelse i samme ombæring. Det er det hollandske virksomhedsnummer du skal angive. Alt efter hollandsk lovgivning, kan det være de skal lave en eksporttilladelse oveni. Tjek evt om de vil det.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
DK_Allanmc
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 95
Tilmeldt: 6. maj 2019, 15:32
Interesser: at nørde om alt muligt
Geografisk sted: Vorbasse
Has thanked: 13 times
Been thanked: 35 times

Re: Ansøgning til lyddæmper 4,5mm

Indlæg af DK_Allanmc » 12. okt 2020, 22:52

Jeg har købt lyddæmper to gange hos Krale og det har der ikke været noget problem ved.
Først skal du søge om importtilladelse og lige derefter om den alm. tilladelse (til at eje og bruge den).
Når jeg skal søge den alm. tilladelse efter import plejer jeg at skrive mig selv som sælger, (da man ikke kan skrive et udenlansk firma som sælger).
Jeg ser mig selv som importør der så sælger den videre til mig selv som bruger :???: Jeg ved ikke om det er det der er meningen, men det plejer at virke :blink:

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11102
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 180 times
Been thanked: 602 times

Re: Ansøgning til lyddæmper 4,5mm

Indlæg af C-X » 12. okt 2020, 22:56

Det er også nogenlunde den vejledning jeg fik fra PAC her da jeg gik i gang med en import. Man kan så lige lave lidt fritekst omkring hvad og hvorfor.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1353
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 655 times
Kontakt:

Re: Ansøgning til lyddæmper 4,5mm

Indlæg af SorenSD » 12. okt 2020, 23:01

Man søger tilladelsen til import samtidig med våbentilladelsen !

Når du har importtilladelsen, så kan du købe lyddæmperen fra Krale :thumbup:

Når den så ankommer til dig i DK, så giver du politiet besked og så får du våbentilladelsen til brug i Eboks efterfølgende :smile:

Importtilladelsen giver dig lov til at have den liggende, men ikke bruge den :thumbup:
Senest rettet af SorenSD 12. okt 2020, 23:30, rettet i alt 1 gang.
:smile: :thumbup:

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3363
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 9 times
Been thanked: 103 times

Re: Ansøgning til lyddæmper 4,5mm

Indlæg af Flugteren » 12. okt 2020, 23:12

SorenSD skrev:
12. okt 2020, 23:01
Man søger tilladelsen til import og når du har den, så kan du købe lyddæmperen fra Krale :thumbup:

Når den så ankommer til dig i DK, så giver du politiet besked og så får du våbentilladelsen til brug i Eboks efterfølgende :smile:

Importtilladelsen giver dig lov til at have den liggende, men ikke bruge den :thumbup:
Øh, hvabehar?

Importtilladelsen giver dig lov til at indføre noget, intet andet. Du får ikke importtilladelsen, hvis du ikke samtidigt ansøger om våbentilladelsen (hvis den kræves, og det gør den i sagens tilfælde), ellers står du med en lyddæmper uden tilladelse = to år i Hotel Tremmely.
Rigspolitiet skrev:Det er en betingelse for at søge om indførselstilladelse, at du samtidigt har søgt om en våbentilladelse eller om en våbenpåtegning til det specifikke våben.
https://politi.dk/ansoeg-om-tilladelse/ ... ige-vaaben under "Særlige forhold".

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1353
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 655 times
Kontakt:

Re: Ansøgning til lyddæmper 4,5mm

Indlæg af SorenSD » 12. okt 2020, 23:29

Flugteren skrev:
12. okt 2020, 23:12
SorenSD skrev:
12. okt 2020, 23:01
Man søger tilladelsen til import og når du har den, så kan du købe lyddæmperen fra Krale :thumbup:

Når den så ankommer til dig i DK, så giver du politiet besked og så får du våbentilladelsen til brug i Eboks efterfølgende :smile:

Importtilladelsen giver dig lov til at have den liggende, men ikke bruge den :thumbup:
Øh, hvabehar?

Importtilladelsen giver dig lov til at indføre noget, intet andet. Du får ikke importtilladelsen, hvis du ikke samtidigt ansøger om våbentilladelsen (hvis den kræves, og det gør den i sagens tilfælde), ellers står du med en lyddæmper uden tilladelse = to år i Hotel Tremmely.
Rigspolitiet skrev:Det er en betingelse for at søge om indførselstilladelse, at du samtidigt har søgt om en våbentilladelse eller om en våbenpåtegning til det specifikke våben.
https://politi.dk/ansoeg-om-tilladelse/ ... ige-vaaben under "Særlige forhold".
Min fejl ! :smile: Du søger selvfølgelig våbentilladelsen samtidig, men importtilladelse kræves først :thumbup:

Mit oprindelige indlæg er hermed rettet :thumbup:
:smile: :thumbup:

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3363
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 9 times
Been thanked: 103 times

Re: Ansøgning til lyddæmper 4,5mm

Indlæg af Flugteren » 12. okt 2020, 23:51

SorenSD skrev:
12. okt 2020, 23:29
Flugteren skrev:
12. okt 2020, 23:12
SorenSD skrev:
12. okt 2020, 23:01
Man søger tilladelsen til import og når du har den, så kan du købe lyddæmperen fra Krale :thumbup:

Når den så ankommer til dig i DK, så giver du politiet besked og så får du våbentilladelsen til brug i Eboks efterfølgende :smile:

Importtilladelsen giver dig lov til at have den liggende, men ikke bruge den :thumbup:
Øh, hvabehar?

Importtilladelsen giver dig lov til at indføre noget, intet andet. Du får ikke importtilladelsen, hvis du ikke samtidigt ansøger om våbentilladelsen (hvis den kræves, og det gør den i sagens tilfælde), ellers står du med en lyddæmper uden tilladelse = to år i Hotel Tremmely.
Rigspolitiet skrev:Det er en betingelse for at søge om indførselstilladelse, at du samtidigt har søgt om en våbentilladelse eller om en våbenpåtegning til det specifikke våben.
https://politi.dk/ansoeg-om-tilladelse/ ... ige-vaaben under "Særlige forhold".
Min fejl ! :smile: Du søger selvfølgelig våbentilladelsen samtidig, men importtilladelse kræves først :thumbup:

Mit oprindelige indlæg er hermed rettet :thumbup:
Dit indlæg giver stadig ikke så meget mening, især ikke når den nu tilføjede del annullerer dit oprindelige indlæg. :blink:

Brugeravatar
Mak
Newbie
Newbie
Indlæg: 12
Tilmeldt: 29. sep 2020, 10:21
Interesser: Luftgevær
Geografisk sted: Vallensbæk strand
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Ansøgning til lyddæmper 4,5mm

Indlæg af Mak » 13. okt 2020, 13:48

Argh det er vel en joke, det med 2 år i spjældet for at eje en dæmper til et 4,5mm luftgevær😆😆😆 :fun:

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3363
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 9 times
Been thanked: 103 times

Re: Ansøgning til lyddæmper 4,5mm

Indlæg af Flugteren » 13. okt 2020, 14:16

Mak skrev:
13. okt 2020, 13:48
Argh det er vel en joke, det med 2 år i spjældet for at eje en dæmper til et 4,5mm luftgevær😆😆😆 :fun:
Minimumsstraffen for ulovlig våbenbesiddelse er to år, og lyddæmpere er tilladelsesmæssigt på linje med krudtrifler, uanset om de så anvendes på én eller ej.

Brugeravatar
The Mad Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 842
Tilmeldt: 22. nov 2014, 02:00
Interesser: Skydning og mekanik
Geografisk sted: Nordøstfyn
Has thanked: 122 times
Been thanked: 34 times

Re: Ansøgning til lyddæmper 4,5mm

Indlæg af The Mad Viking » 13. okt 2020, 16:24

Flugteren skrev:
13. okt 2020, 14:16
Mak skrev:
13. okt 2020, 13:48
Argh det er vel en joke, det med 2 år i spjældet for at eje en dæmper til et 4,5mm luftgevær😆😆😆 :fun:
Minimumsstraffen for ulovlig våbenbesiddelse er to år, og lyddæmpere er tilladelsesmæssigt på linje med krudtrifler, uanset om de så anvendes på én eller ej.
Flugteren har ret.
Det er muligt, at man slipper billigere, men risikoen er der.
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...

Brugeravatar
Mak
Newbie
Newbie
Indlæg: 12
Tilmeldt: 29. sep 2020, 10:21
Interesser: Luftgevær
Geografisk sted: Vallensbæk strand
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Ansøgning til lyddæmper 4,5mm

Indlæg af Mak » 13. okt 2020, 19:38

Jeg er sikker på at man slipper meget billigt i det her tilfælde.
Og sandsynligheden for at politiet lige står og prikker dig på skulderen mens du står og skyder lovligt med et lovligt 4,5mm gevær må være usandsynligt lille...

Men men men
Når det så er sagt så planen selvfølgelig at skyde det her projekt lyddæmper igang, på lovlig vis med div ansøgninger..

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3363
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 9 times
Been thanked: 103 times

Re: Ansøgning til lyddæmper 4,5mm

Indlæg af Flugteren » 13. okt 2020, 21:51

Mak skrev:
13. okt 2020, 19:38
Jeg er sikker på at man slipper meget billigt i det her tilfælde.

Det tror jeg ikke, du skal regne med i disse tider. Lyddæmpere ER ligestillede med skydevåben i dansk lovgivning, og hvis dommeren finder frem til, at de hører ind under lovgivningen for ulovlig besiddelse af skydevåben, så hedder det to år med alt betalt.

"De gamle dage", hvor besiddelse af en 1911 fra 2. Verdenskrig udløste en bøde eller en alvorlig snak fra landbetjenten er long gone. Nu hedder det minimumsstraf, ingen kære mor og papirarbejde, hvis du vil holde alle lemmer oven vande.

Indenfor dansk våbenlovgivning anno 2020 findes begrebet "at slippe meget billigt" ikke.


Brugeravatar
Mak
Newbie
Newbie
Indlæg: 12
Tilmeldt: 29. sep 2020, 10:21
Interesser: Luftgevær
Geografisk sted: Vallensbæk strand
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Ansøgning til lyddæmper 4,5mm

Indlæg af Mak » 15. okt 2020, 15:45

Det kan du sagtens have ret i.
Meeeeen tænker der ville være forskel på om panserne hapset dig i at sidde i baghaven med papir skiver og hagl fang, men med en ulovlig dæmper.

End at du lå i en busk med dæmper på og skyd bevidst efter forbipasserende..

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11102
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 180 times
Been thanked: 602 times

Re: Ansøgning til lyddæmper 4,5mm

Indlæg af C-X » 15. okt 2020, 15:47

Ulovlig våbenbesiddelse er ulovlig våbenbesiddelse. Øvrige forbudte forhold er hver for sig.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Besvar