Kral Arms Puncher Jumbo Dazzle Camo

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Brugeravatar
Lani1966
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 282
Tilmeldt: 9. apr 2012, 03:06
Interesser: Jagt og Bushcraft
Geografisk sted: Syd for Køge, Nord for Tyskland
Has thanked: 19 times
Been thanked: 19 times

Kral Arms Puncher Jumbo Dazzle Camo

Indlæg af Lani1966 » 4. nov 2020, 19:10

Jeg er ved at blive :wall: :wall: :wall: af og kigge på nyt PCP legetøj.

Overvejede et kort øjeblik at købe en Walther Rotex RM8 Varmint igen (3600,- kroner), men finder den lidt kluntet - omend den skyder godt med sit løb der er fremstillet af Lothar Walther. Faldt så over youtube film omhandlende WEIHRAUCH HW 110 ST FAC. Er jo udmærket vidende om at kvaliteten her bare er OK, men det billigste jeg har kunne finde den til, det 6999,- hos en Dansk forhandler.

Har for maaaange år siden haft Hatsan PCP, og den skød jo egentligt meget godt. Den larmede af H-til, og vejede som en gammel Russisk tank. Men vældigt meget value for the money. Og nu har jeg gennem nogle dage også fået øjnene op for KRAL... Især denne - Kral Arms Puncher Jumbo Dazzle Camo. Syntes den ser mega fed ud. Og den film jeg linker til, der skyder den godt nok flot!! Den er lige nu ikke til at køb i Holland, men prisen vil være omkring 5000 kr. Og så kommer den i en hård plastic-kuffert. Med 2 magasiner OG to flasker der kan skiftes ved bare at dreje den af (Ret smart) Samlet 500 ml luft som burde være nok til mellem 2-250 skud.

Men, ved jo godt folke-domstolen herinde vil sige "KØB TYSKEREN"... Meennn, syntes bare også den er lidt kedelig?!? SÅ vil egentligt lige høre ad, om her er nogen som kender til KRAL. Er de OK til pengene, eller skal man lade dem være?

https://youtu.be/bVw0xKmRdJA
Jeg er lidt ligesom Bacon - Fed, men uimodståelig lækker...

Brugeravatar
SorenSD
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1353
Tilmeldt: 18. jul 2015, 00:01
Interesser: Benchrest target shooting
Geografisk sted: Sydjylland
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 492 times
Been thanked: 657 times
Kontakt:

Re: Kral Arms Puncher Jumbo Dazzle Camo

Indlæg af SorenSD » 4. nov 2020, 20:23

Det ser da meget lovende ud :thumbup:

Meget gode resultater på 50 og 100 meters afstand :smile:
:smile: :thumbup:

Engfred

Re: Kral Arms Puncher Jumbo Dazzle Camo

Indlæg af Engfred » 5. nov 2020, 12:33

Hej Lani,
Jeg har en Kral Puncher Mega som jeg købte ved Krale i Holland.
Puncher Mega.jpg
Den er lavet som en militær tank men den er fin og min med Tyrkisk valdnødde træskæfte som er rigtigt flot.
Selve hoved blokken med ventiler går igen på de fleste modeller så den er fin.

Jeg har siden monteret en Lane Regulator som giver den en hel del flere ens skud og en Weihrauch lyddæmper som giver den en dejlig blød lyd.
Med den medfølgende air stripper var den ikke havevenlig overhovedet. Den gav et ordentlig brag.

Eneste negative er at den er tung og at det var svært at finde hagl som den var rigtig glad for.
Faktisk er der kun QYS 9,56 Streamlined som virker perfekt. Med dem er den tæt på at matche min FX Crown i nøjagtighed.
QYS er ikke lige hyldevarer så mange steder så det er irriterende (Jeg har dog købt et mindre lager hjem fra UK)

Men sammenlignet med min Artemis M16 er Kral arms virkelig god kvalitet med magasiner der bare dur uden problemer.
Rigeligt med power som den er og kan skrues ned i transferporten - og det virker faktisk rigtigt godt.
Sidegrebet kører let og uden mislyde og uden at skrabe eller støde på.

Man føler virkelig at man har fået noget for pengene.

Jeg tror dog at med en Weichrauch vil du ikke overveje om du skal opgradere dit gevær senere.

Jeg ved ikke om du kan bruge mine oplevelser til noget. Men et kvalitetsgevær føles bare rigtig godt i forhold til alt det andet.
(Har ikke selv prøvet et Weihrauch gevær men 110 modellen er efter min mening et discount produkt i forhold til en 100)
Jeg har monteret et HW100 (600mm) løb på min Artemis M16 og det virker bare super og er slet ikke kræsen med hagl som Kral Arms er det.

Mvh

Besvar