Tanksysem til FX. Er der en der kan være behjælpelig med hvad jeg skal erhverve for at få en sådan setup?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Torben1977
Newbie
Newbie
Indlæg: 19
Tilmeldt: 2. apr 2021, 23:49
Interesser: Jagt - regulering - våben
Geografisk sted: Solrød
Been thanked: 2 times

Tanksysem til FX. Er der en der kan være behjælpelig med hvad jeg skal erhverve for at få en sådan setup?

Indlæg af Torben1977 » 2. maj 2021, 20:06

Hej venner.
Jeg har et par FX ( Cyclone og monsoon ) som jeg søger noget udstyr til. Jeg har set nogle har en ilt flaske til at påfylde geværet med.
Er der en der kan bære behjælpelig med hvad jeg skal erhverve for at få en sådan setup. Der er noget med at de ilt flasker skulle være svære at få fat på ( eller er det en skrønne )?
Er der noget jeg skal være opmærksom på nu hvor jeg vælger den nemme løsning frem for påfyldningsmetoden ved hjælp af rugbrødsmotoren.

stor hilsen herfra

Brugeravatar
DK_Allanmc
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 95
Tilmeldt: 6. maj 2019, 15:32
Interesser: at nørde om alt muligt
Geografisk sted: Vorbasse
Has thanked: 15 times
Been thanked: 36 times

Re: tanksysem til FX

Indlæg af DK_Allanmc » 2. maj 2021, 20:24

Du kan købe en dykkerflaske i en dykkerbutik. En 300 bars model vil være at foretrække. De fås i stål og komposit.
Stål flasker er tungere, men også billigere og har længere levetid.
Komposit er lettere, men også dyrere og har kortere levetid.
Personlig ville jeg gå efter en 9 eller 12 liters.
Hvad man vælger er selvfølgelig smag og behag :smile:

Lanojo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 221
Tilmeldt: 14. aug 2019, 19:08
Interesser: luftvåben
Geografisk sted: BILLUND
Has thanked: 2 times
Been thanked: 55 times

Re: Tanksysem til FX. Er der en der kan være behjælpelig med hvad jeg skal erhverve for at få en sådan setup?

Indlæg af Lanojo » 3. maj 2021, 09:27

Et forslag til en billig og effektiv løsning, hvor flasken kun skal trykprøves hvert 10. år, i stedet for hvert 5.
Screenshot_20210503-090013_Chrome.jpg
Screenshot_20210503-085927_Chrome.jpg

Kan bestilles hos krale i holland og du skal regne med 160 kr til fragt og ca. 2-3 dages leveringtid

Regulus
Newbie
Newbie
Indlæg: 23
Tilmeldt: 5. maj 2021, 15:05
Interesser: PCP luftvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times

Re: Tanksysem til FX. Er der en der kan være behjælpelig med hvad jeg skal erhverve for at få en sådan setup?

Indlæg af Regulus » 6. maj 2021, 22:24

En dykker flaske kan du få masse af steder, som nogle siger så ville jeg nok gå efter en 300 bar hvis din lokale luft pusher kan klare den slags tryk, dine 2 "gamle" FX bøsser kan god nok ikke klare det tryk, så du skal være vågen når du tanker op.
Jeg købte tank hos den lokale dykker shop, og så et 10 turs luft klippekort som kan bruges på opfyldninger af flasker eller leje af flasker som han også har massevis af.
Påfyldnings kittet fik jeg med min cyclone, det ligesom dine våben er den gammeldags prope type og ikke Foster eller hvad de ny hedder de nye koblinger
Jeg overvejer selv at skifte til en mindre kulfiber tank da jeg ikke er helt ung eller fysisk på toppen længere, og den satans tank bliver sku ikke lettere at slæbe ned fra 2 sal til bilen.
At en sådan kulfiber tank skal trykprøves noget oftere bekymre mig ikke så meget, faktisk skal min stål tank også trykprøves snart.

Besvar