Crosman Benjamin Mayhem ADVARSEL

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Puggis
Newbie
Newbie
Indlæg: 7
Tilmeldt: 3. okt 2014, 09:37
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordsjælland

Crosman Benjamin Mayhem ADVARSEL

Indlæg af Puggis » 3. maj 2021, 14:01

Jeg har haft "fornøjelsen" af at have købt Benjamin Mayhem 4,5mm hos Airgun.dk alias Lystfiskeren.

Udover en række monteringsfejl - løse skruer i skæfte, hovedbolt og sigte, viste det sig at luftgeværet gav utilsigtet skud, dvs. skud uden aftræk.

Adskillelse af aftrækkeren viste at der var materialefejl og en ekstrem dårlig udførelse af delene i aftrækket.
F03.jpg
F02.jpg
Udover fejlene som fremgår af billederne, er "sears"/anlægsflader ude af vinkel med hinanden så indgrebet alene var afhængig af en lille metalflis.

Jeg har skrevet til sælger og henstillet at disse Benjamin efterkontrolleres for at undgå at der er nogle som kommer til skade - men har desværre kun montaget et svar a la total ansvarsfraskrivelse (og at de selvfølgelig ikke dækker noget som helst da der er skruet på geværet - altså et standard svar).

Da aftrækket findes i en række benjamin luftgeværer, håber jeg, at jeg her kan give en advarsel om geværet.
Det kan være at jeg har fået en mandags model (det håber jeg), men jeg vil stærkt anbefale, at få aftrækket undersøgt hvis der er den mindste mistanke om dårligt aftræk.

Endelig kan det undre at sælgeren ikke har interesse i at undgå at folk kommer til skade med et kort kig på det produkt de sælger :???: .......

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11102
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 180 times
Been thanked: 602 times

Re: Crosman Benjamin Mayhem ADVARSEL

Indlæg af C-X » 3. maj 2021, 14:04

Så de vil heller ikke klare en reklamation på dit gevær?
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Puggis
Newbie
Newbie
Indlæg: 7
Tilmeldt: 3. okt 2014, 09:37
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Crosman Benjamin Mayhem ADVARSEL

Indlæg af Puggis » 3. maj 2021, 14:16

Nej - det sker med henvisning til at der er "skruet" på geværet (altså at aftrækket er adskilt).
Afvisningen vil ikke holde i retten, men det er nemmere for mig at skifte delene end at køre en sag.

Men jeg er stadig dybt forundret over at funktionssvigtet ikke tages til efterretning.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11102
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 180 times
Been thanked: 602 times

Re: Crosman Benjamin Mayhem ADVARSEL

Indlæg af C-X » 3. maj 2021, 14:18

Tak for advarslen, det er sataneme ringe. Så behøver man da ikke engang overveje at handle der.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1703
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 25 times
Been thanked: 96 times

Re: Crosman Benjamin Mayhem ADVARSEL

Indlæg af LJ » 3. maj 2021, 14:48

De dele ser ud til at være overordentlig dårligt forarbejdet, det er godt nok skidt.

Nu ved jeg ikke hvem du har talt/skrevet med men jeg synes du skulle give det et forsøg mere.

De gange jeg har handlet hos airgun.dk har jeg fået særdeles fin service, også ved reklamation, som blev klaret smidigt og hurtigt.

Puggis
Newbie
Newbie
Indlæg: 7
Tilmeldt: 3. okt 2014, 09:37
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Crosman Benjamin Mayhem ADVARSEL

Indlæg af Puggis » 5. maj 2021, 09:05

Jeg tvivler ikke på at der findes ansvarlige medarbejdere hos sælgeren, men jeg har desværre ikke mødt en.
....og jo jeg har skrevet til en anden og venter på svar derfra.
Håber at der ikke er flere funktionsfarlige Benjaminer i omløb!

Besvar