Billig PCP fra H. Nyborg - Hvad tror I, er det en billig klon?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Scooterskytten
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 741
Tilmeldt: 26. feb 2021, 00:53
Interesser: Modstandsbevægelsen Brande
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 522 times
Been thanked: 206 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Scooterskytten » 4. apr 2022, 17:12

Landbo skrev:
4. apr 2022, 16:45
Scooterskytten skrev:
4. apr 2022, 15:47

Lidt fingersnilde har jeg da endnu. Jeg har ikke prøvet at tage løbet af, men jeg går ud fra at det er skruet på - og så spændt fast med de 3 umbrako skruer i toppen.

Ang FX løbet. Jeg checkede lige hvad jeg havde gemt af links. Det der blev snakket om i tråden, var et FX Superior STX løb. Har spurgt på om det kun var løbet der skulle skiftes, men har ikke fået svar endnu.

Men jeg har fundet løbet i løst salg. Det tror jeg i hvert fald. Og det er kun 7-800kr for løbet. Men du har ret. Jeg ved ikke om det kræver mere end det. Også derfor jeg ikke har bestilt det endnu :smile:

https://www.huma-air.com/FX-STX-Superior-Liner
Hvad skal du så bruge skruestik og rørtang til ? :twisted:

Det var bedre du linkede til tråden!

Du skal bruge et helt løb som dette: https://www.huma-air.com/FX-Impact-Barr ... X-Superior og så en pellet eller pinprobe i .22 som sammen med løbet skal tilpasses din H.N riffel. Så er du pludselig oppe på over 350 Euro og du kan importere en Diana Stormrider, bevares svøbt i et plasticskæfte, for €227.99 euro i Holland: https://www.bunker501.nl/product/diana- ... air-rifle/ Så er der også snildt råd til en regulator og stoppe i inden for det beløb et komplet FX løb koster. :blink:

Hilsen Leif.
Kan godt se at priserne er langt højere end dem jeg fandt. Regulatoren står allerede på min ønskeliste. Den vil jeg have fat i ret hurtigt. Vil dog gerne skyde lidt mere stabilt inden jeg ofre de penge :biggrin: I øjeblikket skyder jeg 150 på den, men det er også pga den skodkikkert jeg har brugt indtil nu.

Det er i den her tråd - altså "Billigt PCP fra Harald Nyborg" at det står. Skal lige finde det igen, men vi skal vel tilbage til side 15-25 sådan ca. Jeg er på vej på skydebanen, så finder det igen i senere i aften.
Michael
Slava Ukraini!
4,5 + .22 + 45/70 + 30.06 + 6,5x55 + 30.30 + 8x58 + 12/70

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Longrifle » 4. apr 2022, 19:17

Man sparer lidt ved at gå i HN :biggrin:

306 m/sek med barracuda Power i den lille, og 296 m/sek i den store.

Som plinker ville jeg vælge den lille. 18 skud og en let oppumpning. Den store er lidt af en fysisk mundfuld at pumpe op, hvis man skyder +50 skud af.
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
Niels
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2324
Tilmeldt: 20. maj 2004, 10:12
Interesser: Windows NT3.5
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 67 times
Been thanked: 212 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Niels » 4. apr 2022, 19:25

BentxBetjent skrev:
4. apr 2022, 05:41
Scooterskytten skrev:
3. apr 2022, 22:04
En rørtang :biggrin:
Jeg får ticks. :blink:

:mrgreen:
Vh
Niels

--
If it ain't Broke.....Fix it till it is!

Ove G M
Newbie
Newbie
Indlæg: 14
Tilmeldt: 16. mar 2015, 22:27
Interesser: luftvåben og skydning
Geografisk sted: nordjyland
Been thanked: 2 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Ove G M » 4. apr 2022, 21:19

hej
det var kun fx stx superior liner jeg købte til at konvertere min lille hn skyder med, jeg lavede selv en adapter til bagenden af lineren lig den der er i fx våben, så den passede i hn riflen, hullet i baskylen skal også bores lidt op, så satte jeg et yder rør af kulfiber på løbet med o ringe imellem rør og liner, ligesom fx gør, lyddæmperen borede jeg op til at passe på yder røret, og limede den på med en dråbe sekundlim.
den lille hn skyder har kun et par pinol skruer i toppen til at holde løbet, lade proben skal også være en mm tykkere, der satte jeg bare en messing bøsning på,
Vedhæftede filer
IMG_0422.JPG

Scooterskytten
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 741
Tilmeldt: 26. feb 2021, 00:53
Interesser: Modstandsbevægelsen Brande
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 522 times
Been thanked: 206 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Scooterskytten » 4. apr 2022, 22:46

Ove G M skrev:
4. apr 2022, 21:19
hej
det var kun fx stx superior liner jeg købte til at konvertere min lille hn skyder med, jeg lavede selv en adapter til bagenden af lineren lig den der er i fx våben, så den passede i hn riflen, hullet i baskylen skal også bores lidt op, så satte jeg et yder rør af kulfiber på løbet med o ringe imellem rør og liner, ligesom fx gør, lyddæmperen borede jeg op til at passe på yder røret, og limede den på med en dråbe sekundlim.
den lille hn skyder har kun et par pinol skruer i toppen til at holde løbet, lade proben skal også være en mm tykkere, der satte jeg bare en messing bøsning på,
TUSIND tak for svaret og den detaljeret beskrivelse omkring udskiftningen af løbet. Den adapter til bagenden af lineren. Har du et billede af den? Hvor kompliceret er den at lave? Er det noget en hjemmefusker som jeg kan lave derhjemme med almindeligt håndværktøj :biggrin:

Jeg har i øvrigt ingen lyddæmper på min så den del undgår jeg.
Michael
Slava Ukraini!
4,5 + .22 + 45/70 + 30.06 + 6,5x55 + 30.30 + 8x58 + 12/70

Johannes
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 217
Tilmeldt: 22. jan 2009, 18:53
Interesser: riffeljagt
Geografisk sted: 2100
Has thanked: 460 times
Been thanked: 26 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Johannes » 5. apr 2022, 10:47

Hej har købt PCP piston med synet greb, den mangler hammer fjederen, kan den købes et sted i dk, i full power? Gider ikke kører i Harald igen. Mvh
Opdate kørte derud alogevel, alle 5 andre luftpistoler var uden fjeder.... Tjek når i køber dem!
Vedhæftede filer
IMG_20220405_104402.jpg

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Longrifle » 5. apr 2022, 12:34

Modeller til udstilling i butikken....

Det går lidt for stærkt for dem.
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Landbo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 3. jun 2021, 16:41
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: ThyLand
Has thanked: 141 times
Been thanked: 155 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Landbo » 5. apr 2022, 12:46

Johannes skrev:
5. apr 2022, 10:47
Hej har købt PCP piston med synet greb, den mangler hammer fjederen, kan den købes et sted i dk, i full power? Gider ikke kører i Harald igen. Mvh
Opdate kørte derud alogevel, alle 5 andre luftpistoler var uden fjeder.... Tjek når i køber dem!
Velkommen i klubben. :biggrin:

Det er vist ikke H.N. der svigter, men importøren der glemmer og tage udstillingsmodellerne fra inden man deler ud fra pallen, det var den forklaring jeg fik dengang jeg blev belemret med hele tre uduelige rifler i streg. Jeg fatter dog ikke hvorfor man ikke fjerner hammeren men kun hammerfjedren da et hårdt bump med løbet ind i en ting faktisk kan udløse et skud hvis der er et hagl i løbet. Dertil er det også underligt at udstillingsmodellerne leveres pumpet op.

Hilsen Leif.

Ove G M
Newbie
Newbie
Indlæg: 14
Tilmeldt: 16. mar 2015, 22:27
Interesser: luftvåben og skydning
Geografisk sted: nordjyland
Been thanked: 2 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Ove G M » 5. apr 2022, 16:31

Scooterskytten skrev:
4. apr 2022, 22:46
Ove G M skrev:
4. apr 2022, 21:19
hej
det var kun fx stx superior liner jeg købte til at konvertere min lille hn skyder med, jeg lavede selv en adapter til bagenden af lineren lig den der er i fx våben, så den passede i hn riflen, hullet i baskylen skal også bores lidt op, så satte jeg et yder rør af kulfiber på løbet med o ringe imellem rør og liner, ligesom fx gør, lyddæmperen borede jeg op til at passe på yder røret, og limede den på med en dråbe sekundlim.
den lille hn skyder har kun et par pinol skruer i toppen til at holde løbet, lade proben skal også være en mm tykkere, der satte jeg bare en messing bøsning på,
TUSIND tak for svaret og den detaljeret beskrivelse omkring udskiftningen af løbet. Den adapter til bagenden af lineren. Har du et billede af den? Hvor kompliceret er den at lave? Er det noget en hjemmefusker som jeg kan lave derhjemme med almindeligt håndværktøj :biggrin:

Jeg har i øvrigt ingen lyddæmper på min så den del undgår jeg.
hej
det er ikke nemt at lave den adapter uden en drejebænk, den skal passe ret godt,

Scooterskytten
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 741
Tilmeldt: 26. feb 2021, 00:53
Interesser: Modstandsbevægelsen Brande
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 522 times
Been thanked: 206 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Scooterskytten » 5. apr 2022, 20:10

Ove G M skrev:
5. apr 2022, 16:31
Scooterskytten skrev:
4. apr 2022, 22:46
Ove G M skrev:
4. apr 2022, 21:19
hej
det var kun fx stx superior liner jeg købte til at konvertere min lille hn skyder med, jeg lavede selv en adapter til bagenden af lineren lig den der er i fx våben, så den passede i hn riflen, hullet i baskylen skal også bores lidt op, så satte jeg et yder rør af kulfiber på løbet med o ringe imellem rør og liner, ligesom fx gør, lyddæmperen borede jeg op til at passe på yder røret, og limede den på med en dråbe sekundlim.
den lille hn skyder har kun et par pinol skruer i toppen til at holde løbet, lade proben skal også være en mm tykkere, der satte jeg bare en messing bøsning på,
TUSIND tak for svaret og den detaljeret beskrivelse omkring udskiftningen af løbet. Den adapter til bagenden af lineren. Har du et billede af den? Hvor kompliceret er den at lave? Er det noget en hjemmefusker som jeg kan lave derhjemme med almindeligt håndværktøj :biggrin:

Jeg har i øvrigt ingen lyddæmper på min så den del undgår jeg.
hej
det er ikke nemt at lave den adapter uden en drejebænk, den skal passe ret godt,
Hvad skal det koste at få dig til at lave sådan en adapter til? Tænkte nok det var lidt mere kompliceret end almindeligt håndværktøj kan klare.
Michael
Slava Ukraini!
4,5 + .22 + 45/70 + 30.06 + 6,5x55 + 30.30 + 8x58 + 12/70

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Longrifle » 8. apr 2022, 20:09

Nogen der har erfaring i, at ladehåndtaget på den lille ikke vil gå i hak? Bolten kan godt føres frem, men vil ikke føres ned i hak.

Brugsanvisningen siger det skyldes en løs bolt, men den er helt fast.

Bare inden jeg kører i HN i morgen :biggrin:
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Luluselsker
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 5. jul 2015, 22:15
Interesser: jagt/luftvåben og bue
Geografisk sted: sydlige øer/meste af østDK
Has thanked: 178 times
Been thanked: 183 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Luluselsker » 9. apr 2022, 18:05

Longrifle skrev:
8. apr 2022, 20:09
Nogen der har erfaring i, at ladehåndtaget på den lille ikke vil gå i hak? Bolten kan godt føres frem, men vil ikke føres ned i hak.

Brugsanvisningen siger det skyldes en løs bolt, men den er helt fast.

Bare inden jeg kører i HN i morgen :biggrin:
min,drillede lidt og er bolten
Komplet tegnblind omend jeg forsøger er bedre med en fil i hånden end med et tastatur
Obs! kan være besværlig at fange i dagstimerne

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Longrifle » 9. apr 2022, 19:05

Byttet i HN :biggrin:
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Sanduglen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 29
Tilmeldt: 25. dec 2021, 10:45
Interesser: luftgeværskydning
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Sanduglen » 10. apr 2022, 08:45

Longrifle skrev:
8. apr 2022, 20:09
Nogen der har erfaring i, at ladehåndtaget på den lille ikke vil gå i hak? Bolten kan godt føres frem, men vil ikke føres ned i hak.

Brugsanvisningen siger det skyldes en løs bolt, men den er helt fast.

Bare inden jeg kører i HN i morgen :biggrin:
Der sidder to små unbracoskruer ind i siden på bolten (det hele skal skilles ad før man kan se dem), den ene af dem havde løsnet sig på min og så var der problemer med at dreje bolt. Anden gang den gjorde det fik det noget gevindlim, men har ikke skudt så meget igen efter det.

Det ville være snild nok hvis man lige kunne få fingre i alle de defekte....

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Longrifle » 10. apr 2022, 08:50

:thumbup:

En bedre brugsanvisning ville være hensigtsmæssig. Så kunne de undgå en del returneringer. Det står anført, men intet om hvordan man strammer de skruer.

Men man må sige, at HN ombytter med et smil uden spørgsmål.
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
MadsF
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 558
Tilmeldt: 20. mar 2012, 18:48
Interesser: Jagt, Fiskeri, Outdoor, Teknik
Geografisk sted: Vesthimmerland
Has thanked: 76 times
Been thanked: 93 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af MadsF » 13. apr 2022, 10:53

Er der nogen der har nogen former for held med slugs i den lille Harald Skrald PCP skyder? - Er det spild af penge at forsøge at teste lidt på det område?
Harald Skrald PCP / .177 / 3-9 x 40
Weirauch HW 77 / .177 / 3-9 x 40 / Ambitextous
CZ 452 /.22 LR / A-Tec dæmper / 4-16 x 44 / Links
Tikka M590 / .308w / 3-18 x 44 / Links
Tikka T3X Roughtech / .223 / 5-25x56 / Links
Khan Elite / 12/76
Miruko / 12/70 / Links

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Longrifle » 13. apr 2022, 12:02

Det er aldrig spild af tid at teste :smile:
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af C-X » 13. apr 2022, 14:05

Longrifle skrev:
13. apr 2022, 12:02
Det er aldrig spild af tid at teste :smile:
Umiddelbart enig, men hagl er blevet dyre, og hvis noget er dødsdømt forlods, er der ingen idé i at teste på det. Mange af os har jo allerede adskillige halve haglbøtter stående, som vi aldrig får brugt, fordi de bare ikke egner sig til noget skydejern i samlingen. At sælge eller forære dem væk, er reelt mere besvær end det er værd (jeg har dog sluppet af med nogle af mine, ved at forære dem væk, til gamle og nye venner).
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Longrifle » 13. apr 2022, 17:10

Testkits fra waffen Schneider...

Hagl er jo stadig en billig fornøjelse ifht almindelig ammunition.

Men jeg tvivler nu i øvrigt på, at slugs skulle kunne bidrage med noget særligt i den skyder.

Men det er nu heller ikke noget, jeg har gjort det i.
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Landbo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 3. jun 2021, 16:41
Interesser: Målskydning
Geografisk sted: ThyLand
Has thanked: 141 times
Been thanked: 155 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Landbo » 13. apr 2022, 17:59

MadsF skrev:
13. apr 2022, 10:53
Er der nogen der har nogen former for held med slugs i den lille Harald Skrald PCP skyder? - Er det spild af penge at forsøge at teste lidt på det område?
Har prøvet begge typer JSB KO samt NSA i 12,5 og 15 grain uden større held. Den bette H.N. laver absolut de bedste grupper med nogle halvtunge diabolo.

Hilsen Leif.

Ove G M
Newbie
Newbie
Indlæg: 14
Tilmeldt: 16. mar 2015, 22:27
Interesser: luftvåben og skydning
Geografisk sted: nordjyland
Been thanked: 2 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Ove G M » 17. apr 2022, 00:32

MadsF skrev:
13. apr 2022, 10:53
Er der nogen der har nogen former for held med slugs i den lille Harald Skrald PCP skyder? - Er det spild af penge at forsøge at teste lidt på det område?
hej
jeg har prøvet med fx hybrid slugs, men selv om det er en stx superior liner jeg har i kan jeg ikke rigtig få dem op i en brugbar hastighed, jeg har lavet stemplet lidt tungerer og strammet fjederen men det er ligesom om de 500mm lineren er gør at mere luft bare er spildt, jeg fandt at hn field target hagl passede bedst til mit set up, de giver 265 ms og rammer godt, jeg ved ikke om der findes slugs til call 4,5 måske den har luft nok til det.

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Longrifle » 17. apr 2022, 09:05

RWS super field kører fint i min, mens jsb exact heavy absolut ikke duer.
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

Brugeravatar
MadsF
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 558
Tilmeldt: 20. mar 2012, 18:48
Interesser: Jagt, Fiskeri, Outdoor, Teknik
Geografisk sted: Vesthimmerland
Has thanked: 76 times
Been thanked: 93 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af MadsF » 17. apr 2022, 17:32

Nå ... Nu fik jeg testet JSB Knock Out 4,51 mm slugs i min Harald Skrald PCP, den er ikke skudt ind med dem.

Den røde prik viser hvor jeg sigtede, afstanden er 65 m.

Den er skudt ind på 30 m med Baracuda Power.

Det er virkeligt ikke tosset alting taget i betragtning. Der var en svag brise fra venstre side, 90 grader på skyde retningen.
Vedhæftede filer
20220417_140245.jpg
20220417_170112.jpg
Harald Skrald PCP / .177 / 3-9 x 40
Weirauch HW 77 / .177 / 3-9 x 40 / Ambitextous
CZ 452 /.22 LR / A-Tec dæmper / 4-16 x 44 / Links
Tikka M590 / .308w / 3-18 x 44 / Links
Tikka T3X Roughtech / .223 / 5-25x56 / Links
Khan Elite / 12/76
Miruko / 12/70 / Links

Brugeravatar
Longrifle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3606
Tilmeldt: 28. maj 2005, 20:16
Interesser: skydning
Geografisk sted: Region Hovedstaden
Has thanked: 82 times
Been thanked: 364 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af Longrifle » 17. apr 2022, 18:18

Det er da super :rock:
Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.

F U B A R
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 9. apr 2008, 15:13
Interesser: WW2 våben long range shooting
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 168 times
Been thanked: 195 times

Re: Billig PCP fra H. Nyborg

Indlæg af F U B A R » 17. apr 2022, 19:28

Man får meget legetøj for pengene
I spent most of my money on beer , guns and women
The rest i just wasted!

Besvar